انتخاب لباس بر اساس رنگ پوست

زیبایی و جذابیت افراد وقتی به اوج می‌رسد که در انتخاب لباس بر اساس رنگ پوست خود دقت زیادی به خرج بدهند. هماهنگی لباس با ظاهر به ایجاد جلوه‌ای زیباتر کمک شایانی خواهد کرد، برای این هماهنگی باید اصول و نکات خاصی را رعایت نمایید.

شاید برای شما بارها رخ داده باشد که لباسی بسیار زیبا و خوش ‌رنگ بر تن دارید ولی ظاهر خوبی ایجاد نشده و حس خوشایندی ندارید. پیش از انتخاب رنگ لباس باید تناژ پوستی و رنگ پوست خود را به صورت کامل تشخیص بدهید و طبق آن به انتخاب لباس بپردازید. شناخت رنگ پوست خود در زمان خرید پوشاک از فروشگاه اینترنتی لباس اهمیت زیادی دارد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

تشخیص تناژ و رنگ پوست

تشخیص تناژ و رنگ پوست

بسیاری از اشخاص تناژ پوست را همان رنگ پوست می‌دانند ولی باید گفت که این دو با یکدیگر متفاوت هستند. به صورت کلی سه تناژ پوستی وجود دارد، تناژ گرم، سرد و خنثی. یکی از راه‎های تشخیص تناژ پوستی نحوه و میزان برنزه شدن در مقابل نور خورشید است. کسانی که با قرار گرفتن در معرض نور آفتاب سریعا برنزه شوند و دچار سوختگی نشوند دارای تناژ گرم و آن دسته از اشخاص که در مقابل نور خورشید به شدت می‌سوزند، دارای تناژ سرد هستند.

راهکار دیگری که با آن می‌توان تناژ پوست را مشخص نمود، استفاده از یک کاغذ سفید در کنار پوست است. چنانچه رنگ پوست در کنار کاغذ سفید زرد شد، تناژ پوست گرم و چنانچه صورتی شد تناژ پوست سرد است، در مواردی امکان دارد رنگ پوست خاکستری به نظر رسیده که در این صورت تناژ پوست را خنثی یا طبیعی می‌دانند.

تاثیر رنگ پوست در انتخاب رنگ لباس

تأثیر رنگ پوست در انتخاب رنگ لباس

انتخاب لباس بر اساس رنگ پوست بسیار حائز اهمیت است. برای مثال کسانی که رنگ پوست روشن‌تری دارند، ترجیح می‌دهند از رنگ‌های پرجنب و جوش در لباس‌های خود استفاده نمایند. چرا که این کار در ظاهر آن‌ها تضاد زیبایی را ایجاد می‌کند. از جهتی دیگر، اشخاص با پوست‌های تیره ترجیح می‌دهند، رنگ‌های پاستلی یا خاکی را استفاده نمایند. با این وجود، عوامل دیگری مثل سلایق شخصی، پس زمینه‌های فرهنگی یا ترندهای روز دنیا قادر است تا در انتخاب رنگ لباس اثرگذار باشد.

آشنایی با انواع ته ‌مایه‌های پوستی

قطعا شما هم با عبارت پوست گرم، سرد و خنثی آشنایی دارید. در زبان انگلیسی به آن undertone یا همان ته مایه پوستی می‌گویند. هر پوستی دارای یکی از این سه نوع ته مایه است که هر یک قادرند به رنگ‌های گوناگونی تمایل داشته باشند.

رنگ پوست سرد

رنگ پوست سرد

رنگ پوست سرد به رنگی می‌گویند که ته‌ مایه آن به رنگ‌های صورتی، آبی یا قرمز تمایل دارد. رگ دست کسانی که دارای پوست سرد هستند، معمولا به رنگ آبی به نظر می‌آید. افراد با رنگ پوست سرد بهترین ترکیب را با رنگ‌های جواهری (سبز زمردی، آبی یاقوت کبود، قرمز یاقوتی)، رنگ‌های خنثی سرد (خاکستری، سرمه‌ای، سفید ترد) و پاستل‌های یخی (اسطوخودوس، سبز نعنایی) ایجاد خواهند کرد.

رنگ پوست گرم

کسانی که دارای رنگ پوست گرم هستند، ته مایه آن‌ها به رنگ طلایی یا زرد تمایل دارد. رگ دست آن‌ها به طور معمول به رنگ سبز به نظر رسیده و رنگ‌هایی مثل رنگ‌های خاکی (قهوه‌ای، سفالی، سبز زیتونی)، رنگ‌های خنثی گرم (کرم، خرمایی، شتری) و سایه‌های جواهر پررنگ (نارنجی سوخته، بنفش تیره، زرد طلایی) جلوه بسیار جذابی به ظاهر آن‌ها می‌بخشد.

رنگ پوست خنثی

رنگ پوست خنثی ته مایه‌ای مابین رنگ‌های سرد و گرم داشته و ترکیبی از ویژگی‌های هر دو نوع را در خود جای داده است. به همین علت اغلب رنگ‌ها با رنگ پوست خنثی همخوانی دارند.

رنگ لباس مناسب هر تناژ پوستی

انتخاب لباس بر اساس رنگ پوست سرد

رنگ لباس مناسب پوست سرد

برترین رنگ‌هایی که برای ته مایه رنگ لباس مناسب پوست سرد مناسب هستند، در انتهای طیف رنگی سرد جای می‌گیرند. این دسته‌بندی شامل رنگ‌هایی مثل زمردی، بنفش تیره، اسطوخودوسی، صورتی، آبی یخی و آبی روشن می‌شود. چنانچه می‌خواهید رنگ‌های گرم‌تری در لباس خود داشته باشید، می‌توانید از رنگ زرد بسیار کم‌رنگ، قرمز یا یاقوتی استفاده نمایید. رنگ‌های خنثی همانند سفید روشن، خاکستری و سرمه‌ای هم با رنگ‌های سرد ترکیبی فوق‌العاده ایجاد می‌کنند.

به چه دلیل این رنگ‌ها با پوست سرد همخوانی بیشتری دارند؟ چراکه این رنگ‌ها تضاد زیبایی را با پوست‌های روشن ایجاد می‌نمایند. رنگ سرد بدین معناست که پوست شما حالت رنگ پریده‌ای داشته و دارای ویژگی‌های روشن می‌باشد. به همین خاطر رنگ‌های تیره تضاد زیبایی را با پوست رنگ سرد نمایان می‌نماید. چنانچه پوست سردی دارید و می‌خواهید از جواهرات و اکسسوری در کنار لباس خود استفاده نمایید، انتخاب ایده‌آل فلزاتی سرد مانند پلاتین یا نقره به جای طلا و مس خواهد بود.

چه رنگ‌هایی با پوست سرد همخوانی ندارد؟

چه رنگ‌هایی با پوست سرد همخوانی ندارد؟

ته رنگ زرد: رنگ زرد در طیف‌های روشن با ته رنگ گرم با رنگ پوست سرد تضاد دارد؛ چراکه قرمزی پوست را برجسته‌تر جلوه داده و پوست را پژمرده بروز می‌دهد.

ته رنگ نارنجی: رنگ‌های پرتقالی بسیار گرم مانند رنگ کدو تنبل و نارنجی نئونی تضاد نامطلوبی را با پوست سرد ایجاد کرده و رنگ چهره را کدرتر جلوه می‌دهد.

قرمز گوجه‌ای: رنگ‌های قرمزی که دارای ته رنگ نارنجی هستند، تناسب مناسبی با پوست سرد ندارند. چنانچه می‌خواهید از رنگ قرمز استفاده نمایید، قرمز بورگاندی گزینه مناسب‌تری می‌باشد.

انتخاب لباس بر اساس رنگ پوست گرم

رنگ‌ لباس مناسب برای پوست گرم

چنانچه پوست گرمی دارید، بهترین رنگ‌ لباس مناسب برای پوست گرم رنگ‌های خاکی است. رنگ‌هایی مثل سبز، قهوه‌ای، زرد خردلی و قرمز گرم از رنگ‌های خاکی محسوب شده که در طبیعت هم می‌توان آن‌ها را مشاهده نمود. رنگ‌هایی مثل هلویی، مرجانی، کهربایی و طلایی هم گزینه‌های مناسبی برای پوست‌های گرم هستند. چنانچه ترجیح می‌دهید در لباس خود از رنگ‌های سرد هم استفاده نمایید، به شما رنگ‌های اندکی گرم‌تر مانند زیتونی، ارکیده و خزه‌ای را پیشنهاد می‌کنیم.

رنگ‌های خنثی هم بر روی افراد با پوست گرم جواب می‌دهد. رنگ‌های خنثی ملایم مانند کرم، بژ، قهوه‌ای، خاکستری و کاپوچینویی ترکیب خوبی را با پوست گرم ایجاد خواهند کرد. چنانچه قصد استفاده از ساعت و جواهرات را دارید، به جای نقره یا پلاتین از فلزات گرمی مانند طلا و مس استفاده نمایید. البته همچنان می‌توانید از پلاتینیوم یا نقره استفاده نمایید؛ ولی طلا بهترین گزینه برای شماست.

قیمت انواع لباس زنانه برند و لاکچری ترند سال

 

چه رنگ‌هایی با پوست گرم همخوانی ندارد؟

چه رنگ‌هایی با پوست گرم همخوانی ندارد؟

رنگ‌های آبی سرد: آبی‌های روشن یا یخی با ته مایه‌های رنگ سرد، با رنگ پوست گرم چندان سازگار نیستند. چنانچه به رنگ آبی علاقه‌ دارید، می‌توانید از رنگ‌های گرم‌تری مانند فیروزه‌ای استفاده نمایید.

صورتی‌های پاستلی: صورتی‌های کم‌رنگ با ته رنگ‌های سرد قادرند پوست گرم را کدر و تیره جلوه بدهند؛ ولی صورتی‌های پر جنب و جوش مثل صورتی هلویی رنگ پوست شما را پرحرارت و جذاب بروز می‌دهد.

خاکستری: خاکستری‌های سرد که به سمت آبی متمایل هستند، پوست گرم را مقداری کم حال و بی‌رنگ و روح جلوه می‌دهند. شما می‌توانید از سایه‌های خاکستری گرم‌تر مانند زغالی یا قهوه‌ای که عمق کمتری دارند، استفاده نمایید.

انتخاب لباس بر اساس رنگ پوست خنثی

رنگ لباس مناسب پوست خنثی

چنانچه رنگ پوست گرم یا سرد مشخصی ندارید، به دنیای لباس‌ها با رنگ‌های نامحدود سلام نمایید. با توجه به این که پوست‌های خنثی هر دو ته مایه گرم و سرد را در خود جای داده‌اند، تنوع بیشتری در انتخاب رنگ خواهید داشت.

ولی به این نکته دقت کنید که اگرچه تمامی رنگ‌ها با رنگ پوست خنثی همخوانی دارد؛ ولی این بدین معنا نیست که می‌توانید تمامی رنگ‌ها را با هم ترکیب نمایید. برای مثال چنانچه از رنگ‌های پر رنگی مانند آبی کبالت استفاده می‌کنید، می‌توانید رنگ‌های مکمل و ملایم‌تری را با آن ترکیب نمایید.

مطالب کاربردی:  لباس سرهمی زنانه برای کدام شکل اندام مناسب است؟

 

چه رنگ‌هایی با رنگ لباس مناسب پوست خنثی همخوانی ندارد؟

چه رنگ‌هایی با پوست خنثی همخوانی ندارد؟

رنگ‌های بی‌روح و بی‌حال: سایه‌های پاستلی بسیار روشن به ویژه آن‌هایی که دارای طرح رنگ‌های سرد مانند اسطوخودوس هستند، با رنگ پوست خنثی ترکیب جذابی را ایجاد نخواهند کرد. جهت شاداب‌تر جلوه دادن رنگ پوست خنثی باید از رنگ‌های غنی‌تر و اشباع شده‌تر استفاده نمایید.

رنگ‌های خاکی خنثی: رنگ‌های خاکی بسیار خنثی مانند قهوه‌ای لجنی یا زیتونی کم‌حال کنتراست کافی در مقابل رنگ پوست خنثی ایجاد نمی‌کنند. تلاش کنید از رنگ‌های خاکی با عمق و اشباع شده مانند شکلاتی یا سبز زیتونی استفاده نمایید.

سفید روشن: رنگ سفید را هر شخصی با هر نوع رنگ پوستی می‌تواند استفاده نماید؛ ولی سفید بسیار روشن در مقابل رنگ پوست خنثی تضادی قوی ایجاد می‌نماید و رنگ چهره را کدر جلوه می‌دهد. تلاش کنید از سفیدهای کم حال‌تر یا ملایم‌تر مانند سفید آجی یا کرمی استفاده نمایید.

رنگ لباس مناسب پوست گندمی

رنگ لباس مناسب پوست گندمی

اشخاص با پوست‌های گندمی ‌باید از پوشیدن لباس‌هایی که رنگشان نزدیک به رنگ پوست آن‌هاست، اجتناب نمایند. برای مثال رنگ‌هایی مثل بژ و یا قهوه‌ای اگر چه رنگ‌هایی بسیار جذاب و شیکی هستند ولی برای این اشخاص به هیچ عنوان مناسب نخواهند بود. رنگ استخوانی، صورتی، قرمز، نارنجی، سفید و مشکی برای این گروه از اشخاص بسیار مناسب است و درخشش و زیبایی ویژه‌ای به چهره آن‌ها می‌بخشند.

انتخاب رنگ لباس برای انواع مختلف پوست

افزون بر ته‌ مایه‌های پوست که شامل سرد، گرم و خنثی می‌شود، رنگ پوست به سه گروه روشن، تیره و متعادل هم تقسیم می‌شود. تقسیم پوست به این سه دسته قطعا آسان‌تر به نظر رسیده و هر فردی می‌تواند به سادگی نوع رنگ پوست خود را تشخیص بدهد.

انتخاب لباس بر اساس رنگ پوست روشن

رنگ لباس مناسب پوست روشن

ته رنگ سرد: پوست روشن با ته رنگ سرد به خوبی با رنگ‌هایی مثل پاستل، آبی ملایم، اسطوخودوس، صورتی و سبز نعنایی همخوانی دارد. رنگ‌های سفید ترد و رنگ‌های یخی هم جلوه زیبایی بر روی پوست روشن دارند.

ته رنگ گرم: رنگ لباس مناسب پوست روشن با ته رنگ گرم در رنگ‌های خاکی مثل هلویی، مرجانی، بژ گرم، زرد طلایی و قهوه‌ای روشن عالی به نظر می‌اید. پاستل‌های ملایم با ته رنگ گرم، مانند صورتی یا زرد کره‌ای هم زیبایی خاصی بر روی پوست گرم خواهند داشت.

انتخاب لباس بر اساس رنگ پوست متعادل

رنگ پوست متعادل

ته رنگ‌های سرد: پوست‌های متعادل با ته رنگ‌های سرد را می‌توان با رنگ‌های جواهری مثل سبز زمردی، آبی سلطنتی، بنفش تیره و سرخابی تکمیل نمود. رنگ‌های یخی مثل نقره‌ای یا خاکستری سرد هم قادرند به خوبی بر روی پوست متعادل نمایان شوند.

ته رنگ‌های گرم: پوست‌های متعادل با ته رنگ گرم با رنگ‌های گرم و خاکی مثل نارنجی سوخته، زرد خردلی، سبز زیتونی، قهوه‌ای پررنگ و قرمز تیره ترکیب زیبایی خواهند داشت. فلزات طلایی، مثل طلای گرم یا برنز هم بر روی پوست متعادل جذاب به نظر می‌ایند.

مطالب پربازدید:  تشخیص انواع رنگ پوست با روش‌های ساده و کاربردی

 

انتخاب لباس بر اساس رنگ پوست تیره

ته رنگ‌های سرد: انتخاب رنگ لباس مناسب پوست تیره با ته رنگ‌های سرد را می‌توان با سایه‌های پررنگ و پر جنب و جوش مثل آبی کبالتی، فوشیا، بنفش برقی و قرمز به زیبایی برجسته نمود. ته رنگ‌های نقره‌ای یا متالیک سرد هم قادرند بر روی پوست تیره خیره‌کننده باشند.

ته رنگ‌های گرم: پوست تیره با ته رنگ گرم مثل رنگ‌های گرم و غنی مثل نارنجی تیره، زرد طلایی، سبز پررنگ، قهوه‌ای گرم و شرابی زیبایی غیرقابل وصفی خواهند داشت. فلزات طلایی یا برنزی هم چهره را جذاب‌تر نمایان خواهند کرد.

 

منبع : pubs.nmsu.edu

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *