نکته‌ها و ترفندها و مواردی که باید برای آرایش شب

آرایش کردن یکی از جذاب‌ترین کارهایی است که افراد به مناسبت‌های مختلف آن را انجام می‌دهند. اما آرایش کردن اصول خاصی نیز دارد مثلا آرایش روزانه بسیار متفاوت با آرایش شب است. برای دانستن این موضوع که آرایش شب چیست و برای داشتن یک آرایش زیبا ابتدا باید محصولات مناسبی را انتخاب کرده و سپس در نظر بگیریم که برای چه مکان یا رویدادی می‌خواهیم آرایش کنیم.

این موضوع که آرایش شب با آرایش روزانه تفاوت بسیاری دارد امری واضح می‌باشد و شما نیز باید با نکات آن آشنایی بیشتری پیدا کنید. بسیاری از بانوان در مورد آرایش شب اطلاع خاصی ندارند و به همان سبکی که آرایش روزانه خود را انجام می‌دهند آرایش شب خود را نیز انجام می‌دهند. این دسته از بانوان باید به برخی از نکات حائز اهمیت در مورد آرایش خود در شب اهمیت داده تا زیبایی بیشتری در چهره خود داشته باشند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

هر چقدر توجه و وسواس خاصی در نحوه آرایش کردن پیاده شود، طبعا نتیجه کار نیز جلوه زیباتری خواهد داشت. اما نکته های آرایش صورت چیست؟ چگونه می‌توان به اصطلاح چم و خم یک آرایش صحیح و مناسب را یاد گرفت؟ آیا بین آرایش شب و روز تفاوتی وجود دارد؟ آیا برای مکان‌ها یا مناسبت‌های مختلف باید آرایش متفاوتی را انجام داد؟ در این مقاله سعی بر آن است که به این پرسش‌ها پاسخ داده شود.

آرایش شب چیست؟

استفاده از رژ لب قرمز در آرایش مجلسی بسیار ترند است.

آرایش شب چیست؟ از آنجایی‌که در این نوع آرایش نور مکان نقش بسیار تعیین کننده در انعکاس آرایش صورت دارد، باید آرایش کمی غلیظ‌تر و پرتراکم‌تر باشد. البته این سخن بدان معنی نیست که باید حجم زیادی از لوازم آرایش را روی صورت اپلای کنیم؛

بلکه منظور این است که استفاده از رنگ‌های تیره کنتراست جالبی با نور کم مکان ایجاد خواهد کرد. معمولا در این نوع آرایش مرکز اصلی روی چشم‌ها یا لب است؛ بدین صورت که چشم‌ها آرایش دودی یا اسموکی دارند و برای لب‌ها از رژ لب تیره براق استفاده می‌شود. به طور کلی افزودن مواد آرایشی براق روی صورت جلوه بسیار زیبایی برای آرایش شب خواهد داد.

تفاوت آرایش روز و آرایش شب چیست؟

استفاده از سایه شاینی با نور کم مکان، کنتراستی اعجاب انگیز ایجاد می‌کند.

تفاوت آرایش شب و روز در انتخاب طیف رنگ‌ها و به نوعی بازی با رنگ‌ها روی صورت است. آرایش روز سبک‌تر و به اصطلاح آرایش لایت بوده اما وقتی اسم آرایش شب شنیده شود بدان معنا است که باید آرایشی غنی‌تر، تیره‌تر و چشمگیری داشته باشیم.

نکته قابل لحاظ بعدی تفاوت آرایش شب و روز فونداسیون آرایش بوده، که معنای این حرف این است که در آرایش روز نیازی به زیرسازی پوست نیست و با یک کرم ساده و سبک کار تمام می‌شود اما در آرایش مخصوص مجالس و مهمانی ساختن یک پوست به نحوی که حتی جای جوش معلوم نباشد حائز اهمیت است.

نام دیگر آرایش شب چیست؟

تفاوت اصلی آرایش روز با آرایش شب در لایت بودنش است.

شاید این سوال مطرح شده باشد که نام دیگر آرایش شب چیست؟ در واقع این آرایش در کشورهای اروپایی با نام Full Glam نیز شناخته می‌شود و در کشور ما به معنای آرایش مجلسی است. که منظور کشیدن خط چشم‌های گرافیکی، سایه چند رنگ، استفاده از مواد براق و هایلایتر جهت درخشان کردن صورت است.

لیست قیمت انواع لوازم آرایش اورجینال

ویژگی‌های آرایش شب چیست؟

کانتورینگ یکی از رکن‌های اصلی آرایش مجلسی است.

بعضی از افراد به اشتباه گمان می‌کنند آرایش مجلسی نیازمند استفاده از مقدار زیادی کرم پودر و کانسیلر است در صورتی‌که زیبایی این نوع آرایش به کانتورینگ و برجسته‌سازی قسمت‌های مختلف صورت فرد است. نباید از کانتور فقط در قسمت بینی بهره جست بلکه پیشانی، چانه، خط فک و حتی گوشه‌های چشم نیز با استفاده از این تکنیک جلوه بسیار چشمگیری خواهند داشت.

نکته بعدی استفاده از برق لب و سایه چشم شاینی خواهد بود. در این نوع آرایش فراموش کردن هایلایتر گناه نابخشودنی است! با استفاده از هایلایتر قسمت تیغه بینی یا بالای گونه‌ها را می‌توان زیبا و برجسته نشان داد و دیگر نیازی به کاور بیش از حد صورت با استفاده از وسایل دیگر نخواهد بود. در ادامه به چند مورد دیگر اشاره خواهیم داشت.

زیر سازی پوست باید به نحو احسن صورت گیرد

سخت‌ترین قسمت آرایش صورت زیرسازی یا همان فونداسیون است. انتخاب درست کرم پودر و کانسلیر نقش بسیار تعیین کننده‌ای را بازی می‌کنند. حتما از پرایمر مخصوص پوست صورت استفاده شود. اگر پوست مختلط بوده باید از دو پرایمر گوناگون استفاده شود. زیرا پرایمری که مخصوص قسمت تی_زون صورت بوده با قسمت‌های دیگر متفاوت است.

قدم بعدی زدن کرم پودر روی صورت است. در زدن کرم پودر نباید افراط کرد و دقیقا باید همرنگ پوست صورت باشد. اگر انتخاب شما آرایش برنزه است به هیچ عنوان از کرم پودر تیره استفاده نکنید. زیرا باعث کثیف نشان دادن آرایش خواهد شد. برای داشتن یک آرایش برنزه باید از برنزر و بازی با سایه به این امر دست یافت. قدم بعدی استفاده از کانسیلر است.

کانسیلر مناسب با رنگ پوست خود را زیر چشم و بالای پلک بزنید. کانسیلر می‌تواند نقش پرایمر چشم را نیز بازی کند. استفاده از کانسیلر بالای دو ابرو و روی بینی کاری است که میکاپ آرتیست‌های حرفه‌ای انجام می‌دهند. بعد از زدن کانسیلر بیک کردن را فراموش نکنید، زیرا دوام آرایش چشم را بالا می‌برد.

مطالب کاربردی :  خودآموز آرایش با انواع کانسیلر رنگی

نقش سایه را دست کم نگیرید!

برای آرایش روزانه شاید چندان وقت و حوصله برای استفاده از سایه نباشد اما در آرایش مجلسی اگر از سایه استفاده نشود نمی‌توان نام این نوع آرایش را روی آن نهاد. استفاده از سه رنگ سایه که یکی از آن‌ها شاینی باشد بسیار مهم است. از سایه‌ای که برای پشت چشم استفاده شده حتما برای هلاله زیر چشم استفاده شود تا بر زیبایی آرایش افزوده شود.

حتما از خط چشم استفاده کنید!

برجسته کردن چشم‌ها نقش بسیار تعیین کننده‌ای را در این سبک آرایشی دارد. با استفاده از این ابزار به چشمان خود حالت داده با ایجاد خطوط ضخیم و کشیده در پشت چشم آرایش بسیار خیره کننده‌ای داشته باشید.

کشیدن خطوط بلند و گذاشتن مژه مصنوعی بر گیرایی چشم‌ها می‌افزاید.

مژه مصنوعی را جایگزین ماسکارا کنید

البته اگر ماسکار به اندازه کافی می‌تواند مژه‌ها را حجیم کنید کار بسیار راحت خواهد بود اما در غیر این صورت به خاطر اینکه چشم‌ها جلوه زیباتری داشته باشند و بتوانند زیبایی سایه و خط چشم را به خوبی نشان دهند بهتر است از مژه مصنوعی استفاده کنید.

مطالب کاربردی :  انواع مژه مصنوعی و آموزش گذاشتن مژه مصنوعی

برجسته سازی گونه‌ها فراموش نشود!

گفتیم که برجسته کردن نقش تعیین کننده‌ای بر زیبایی آرایش مجلسی دارد. از رژ گونه برای قسمت سیب گونه استفاده کنید و استخوان زیر گونه‌ها را برنزر بزنید. برای دادن جلوه بیشتر گونه‌ها کمی از هایلایتر استفاده کرده و بالای گونه‌های خود را براق کنید.

رژ لب! قسمت مورد علاقه همه افراد!

برجسته کردن لب‌ها با متد آمبره جلوه‌ای بی نقص به شما می‌بخشد.

رژ لب نقش بسیار مهمی را در زیبایی آرایش بازی می‌کند. برای آرایش شب بهتر است از رژ لب قرمز یا هر رنگ تیره دیگری استفاده شود. برای زدن رژ لب سعی کنید لب‌ها را آمبره کرده بدین صورت که از دو طیف رنگی متناسب با یکدیگر برای برجسته کردن لب استفاده شود. دقت کنید که انتخاب این دو رنگ باید بدین نحو باشد که سایه روشنی متناسب با هم روی لب ایجاد کند.

دقت شود که اگر روی چشم تمرکز زیادی صورت گرفته آرایش لب ملایم باشد البته این موضوع یک قانون کلی نیست و بستگی به نحوه آرایش دارد.

اگر آرایش چشم‌تان پر تراکم است، از رژ لب کمرنگ استفاده کنید.

فیکس کردن آرایش آخرین قدم است!

برای اینکه آرایش در طول شب تکان نخورد و زیبایی ساعت‌های اول خود را داشته باشد باید از اسپری فیکس استفاده شود. چشم‌ باید در هنگام زدن فیکساتور بسته باشد و با فاصله روی صورت اسپری شود.

مطالب کاربردی :  پودر فیکس چیست؟ معرفی بهترین مارک فیکساتور‌های صورت

آرایش شب چیست و چرا شناخت آن اهمیت بالایی دارد؟

میل به زیباتر شدن در ذات و وجود هر انسانی است. با توجه به پیشرفته‌های صورت گرفته در زمینه آرایش، دیگر برای همه مکان‌ها و مراسم‌ها نمی‌توان یک نوع آرایش داشت. آرایش شب یکی از زیباترین انواع آرایش است که هر شخص با توجه به ابزار و تجربه خود می‌تواند زیباترین شکل آن را برای خود بیافریند.

در مورد این سبک باید نکته‌های آرایش صورت را به درستی پیاده کرد زیرا اگر در استفاده از ابزارهای آرایشی زیاده‌روی شود نتیجه کاملا معکوس خواهد بود و به جای یک آرایش شیک، یک صورت کثیف و خسته خروجی کار فرد خواهد بود. نظر شما خواننده گرامی چیست؟ آیا تاکنون تجربه آرایش مجلسی یا شب را داشته‌اید؟ آیا به نظر شما آرایش زیبایی است؟ لطفا نظرات خود را با در میان بگذارید. ما مشتاق خواندن نظرات شما هستیم.

 

منبع : maybelline

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *