اوت لت outlet

با رونق فروشگاه‌های اینترنتی و رواج دیجیتال مارکتینگ حتما کلمه اوت لت به گوشتان آشنا می‌آید و این کلمه شما را یاد تخفیف‌های مناسبتی یا حراج‌های فصلی می‌اندازد. البته اوت لت پیشینه‌ای طولانی دارد و ربط چندانی به فروشگاه‌های اینترنتی ندارد اما از آنجایی که برندینگ در ایران مدت زیادی مسکوت مانده بود برای ما تازه به نظر می‌آید. در این مطلب می‌خواهیم سوء تفاهم‌ها را درباره اوت لت برطرف کنیم. عده‌ای تصور می‌کنند فروشگاه‌های اوت لت کالاهای دست دوم می‌فروشند یا اجناس خراب و غیر قابل مصرف را به قیمت پایین حراج می‌کنند اما این طور نیست! در فروشگاه‌های اوت لت اجناس نو فروخته می‌شود. با این کلمه بیشتر آشنا شوید.

اوت لت outlet

تاریخچه

اولین فروشگاه اوت لت در آمریکای شرقی و در سال 1930 میلادی راه افتاد. تولیدی‌های آمرکایی اجناس تولید شده اضافه و کالاهای آسیب دیده خود را با قیمت کمتر به کارمندان خود فروختند. البته منظور از آسیب دیده کالاهای غیر قابل استفاده نیست؛ تصور کنید کفشی خریده‌اید که در قسمت پاشنه کمی رنگ‌پریدگی دارد. آسیب‌ها در همین حد بود. بعدها این فروش اوت لت از انحصار کارمندها بیرون آمد و همه مردم می‌توانسند این اجناس را با تخفیف 30 تا 70 درصد خریداری کنند. در سال 1974 اولین فروشگاه زنجیره‌ای اوت لت توسط  Vanity Fair در پنسیلوانیا افتتاح و طولی نکشید که این نوع فروشگاه‌ها جهانی شد. در اواخر دهه 90 میلادی بیش از 260 فروشگاه اوت لت در آمریکا و کانادا راه‌اندازی شده بود که درآمدی بالغ بر 15 بیلیون دلار برای صاحبان برندهای موجود در آن فروشگاه‌ها ایجاد کرد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

اوت لت outlet

 

خرید از اوت لت outlet

 

چه اجناسی در فروشگاه‌های اوت لت به فروش می‌رسد؟

همان طور به صورت پراکنده در بخش‌های قبل به آن اشاره شد فروشگاه‌های اوت لت اجناس نو می‌فروشند و نه دست دوم. شاید به خاطر استفاده از این کلمه روی ویترین مغازه‌های دست دوم فروشی این واژه به اشتباه در ذهن جاافتاده باشد اما اجناسی که در اوت لت به حراج گذاشته می‌شود اجناس نو است. برای مثال تصور کنید یک کارخانه تولیدی در محاسبات خود اشتباه می‌کند و بیش از نیاز بازار جنسی را تولید می‌کند؛ کارخانه به سود مورد نیازش رسیده است و حالا برای فروش این اجناس باقی‌مانده آن‌ها را با قیمت کمتر در حراج فصلی می فروشد. این اجناس می‌تواند شامل تولیدهای فصلی باشد که با تمام شدن آن فصل در انبار فروشگاه‌ها باقی مانده است و یا اجناسی که دیگر تنها چند سایز از آن‌‎ها باقی مانده. بعضی کالاها هم به علت آسیب‌دیدگی‌های جزئی فیلتر کنترل کیفیت (QC) را نگذرانده‌ و به همین خاطر به بازار عرضه نشده است. این کالاها هم در فروشگاه‌های اوت لت به حراج گذاشته می‌شود. در واقع در اوت لت اجناس دسته دوم یا غیر قابل مصرف به فروش نمی‌رسد؛ شما کالای نو و با کیفیت از برندهای مشهور می‌خرید با این تفاوت که یا مدتی از عرضه آن به بازار گذشته است و یا اشکالی جزئی در تولید آن پیش آمده.

اوت لت outlet

راهنمای خرید عید برای خانه

انواع فروشگاه‌های اوت لت

به طور کلی دو نوع فرشگاه اوت لت وجود دارد: یکی فروشگاه اوت لت مستقیم و دیگری فروشگاه‌های اوت لت با واسطه. منظور از اوت لت مستقیم آن است که برندهای مشهور مستقیما به مشتریانش اعلام می‌کنند که به خاطر تولید سری جدید لباس‌ها مدل قبلی و کالاهای اضافه و آسیب دیده را در فروشگاه‌های اوت لت به فروش می‌رساند؛ پس مشتری در این اوت لت تنها از یک برند خرید می‌کند. اما در فروشگاه‌های اوت لت با واسطه فروشگاه‌هایی که با برندهای مختلف کار می‌کنند و اجناس آن‌ها را به صورت عمده می‌خرند هر چند ماه یک‌بار کالاهای قبلی که سری جدید از آن‌ها موجود شده و یا کالاهایی که سایزهای معدودی از آن‌ها باقی مانده را در قالب اوت لت با تخفیف 30 تا 70 درصد می‌فروشند و در این صورت مشتریان از میان مجموعه‌ای از کالاها با برندهای متفاوت خرید می‌کنند. اوت لت در دنیا بیش از 90 سال است که رایج شده است اما در ایران بیشتر با ورود فروشگاه‌های اینترنتی به بازار حقیقی شناخته شد. در فروشگاه‌های اوت لت این فرصت به شما داده می‌شود که کالاهای برند و باکیفیت را با قیمتی مناسب و کمتر از ارزش واقعی آن بخرید.

اوت لت outlet

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *