۱۱ روش درمان موی وز که باید بدانید!

این روزها موهای اکثر بانوان به علت قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی یا حرارت سشوار و اتو مو، دچار خشکی و وزی شده می‌باشد. این وزی علت‌های بی‌شماری می‌تواند داشته باشد، اما تا به کنون به این فکر کرده‌اید که برای درمان موهای وز شده چه باید کرد؟ ما در این مطلب از سایت مدیسه انواع روش‌های درمان موی وز را به شما آموزش خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

چرا مو وز می‌شود؟

چرا مو وز می‌شود؟

مهم‌ترین دلیل وز شدن مو کمبود رطوبت در موی شما و وجود رطوبت در هوا است. علت دیگر آن هم خشکی یا آسیب دیدگی موها است. تصور کنید شما موی خشک یا آسیب دیده دارید و وقتی آب و هوا مرطوب است به خارج از منزل می‌روید. چه اتفاقی برای موهای شما خواهد افتاد؟

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

موی شما خشک بوده و این یعنی موی شما تمایل دارد تا تمام رطوبت موجود در هوا را جذب کند. پس از آن، چه اتفاقی خواهد؟ موهایتان به صورت ناخواسته وز می‌شود. به همین خاطر است که به صورت طبیعی موهای مجعد و فر تمایل به وز شدن دارند. از آن جا که موهای مجعد و فر بسیار مستعد خشک شدن هستند، در صورتی که آبرسانی و هیدراته نشوند، با کوچکترین رطوبتی وز خواهند شد.

خوراکی‌های مفید برای درمان موی وز

خوراکی‌های مفید برای درمان موی وز

در ادامه چند خوراکی مفید در درمان موی وز و خشک را به شما معرفی می‌کنیم:

  • مصرف سبزیجات سبز رنگ مانند اسفناج یا انواع جوانه‌ها همچون ماش، عدس ، گندم و جو جهت درمان موی وز شده و تقویت آن‌ها بسیار مفید است؛ برای مثال خوردن سالاد با چاشنی روغن کنجد یا زیتون کاملا یک غذای مغذی برای موها محسوب می‌شود.
  • یکی از دلایل دیگری كه موهای شما را در معرض آسیب و شکنندگی قرار می‌دهد؛ كمبود آهن و پروتئین است. به همین علت جهت درمان موهای وز و آسیب دیده، بهتر است مصرف تخم مرغ، گوشت قرمز و میوه‌های خشک را در طی هفته فراموش نكنید.
  • بیوتین یا ویتامین B7 ویتامینی بوده كه وجود آن جهت ترميم بافت موهای سوخته و آسیب‌دیده بسیار ضروری است. بهترین راهی كه می‌توانید برای خود آن را تامین نمایید، مصرف روزانه چند عدد بادام، گردو و سایر مغزهای آجیل و همچنین مصرف میوه‌هایی مثل انبه و موز است.

فرض کنیم تمامی نکاتی که تا کنون گفتیم را رعایت کردید، اما باز هم موهای شما به همان وزی و خشکی مانده است. حال چه باید کرد؟ بهترین راه‌حل جهت درمان موی وز، استفاده از درمان‌های خانگی و ماسک موهای طبیعی است:

انواع ماسک مو و درمان موی وز در خانه

انواع ماسک و درمان موی وز در خانه

در ادامه انواع بهترین درمان موهای وز شده با کمک چند روغن و ماسک مو خانگی ساده اما بسیار کاربردی را به شما معرفی خواهیم کرد.

روغن جوجوبا

برای آن دسته از کسانی که موهای مختلط دارند؛ یعنی موی آن‌ها در ریشه مو چرب و در بخش نوک ساقه خشک می‌باشد، روغن جوجوبا پیشنهادی بسیار فوق‌العاده جهت درمان موی وز است. استفاده از روغن جوجوبا نیز موجب رفع خشکی و وزی مو و گره‌خوردگی آن می‌شود، و هم ساقه مو را نرم و مرطوب می‌نماید. همچنین این روغن افزون بر درمان وزی مو، از موی سر شما در مقابل آلودگی، حرارت و صدمات اشعه نور خورشید محافظت می‌کند.

درمان سریع موهای وز شده با روغن زیتون

درمان وزی مو با روغن زیتون

روغن زیتون یکی از برترین روغن‌های موثر جهت درمان موی وز است. همچنين این ویژگی را دارد که کوتیکول‌های تشنه مو را آبرسانی کرده و آن را از حالت سوختگی خارج نماید. درمان سوختگی و خشکی مو با روغن زیتون یکی از روش‌های مناسب گیاهی و بدون ضرر مو به شمار می‌رود.

جهت تقویت مویی که دکلره شده است، می‌توانید چند قطره روغن زیتون را کف دست ریخته و دو دست را به یکدیگر بمالید تا به خوبی به روغن آغشته شوند. پس از آن از کف سر به طرف ساقه مو شروع به ماساژ دادن نمایید تا روغن روی تمام موها را پوشش دهد.

ماسک مو روغن بادام شیرین و زیتون

ماسک مو روغن بادام شیرین و زیتون

این تركیب استثنایی با قرار گرفتن در لا به لای موها سبب رفع خشكی و آسیب موها شده و کمک بسیار ویژه‌ای به درمان وزی مو می‌نماید. این دو روغن معجزه‌گر را تركیب نموده و پس از ماساژ موها با آن، سر را با استفاده از كلاه و حوله گرمی به مدت 30 دقیقه بپوشانید، و پس از نیم ساعت آن را با شامپو شستشو دهید. این ماسک یکی از موثرترین ترکیباتی بوده که در زمان کم موهای خشک و آسیب دیده شما را مثل روز اول براق و زیبا می‌کند.

قیمت انواع روغن مو با کیفیت، اورجینال و طبیعی

 

روغن بادام

روغن بادام یک درمانی مناسب برای بهبود صدمات ایجاد شده روی بافت مو محسوب می‌شود. این روغن در حقیقت یک نرم‌کننده‌ طبیعی برای مو به شمار می‌رود. زمانی که روغن بادام با تخم‌ مرغ مخلوط می‌‌شود، می‌تواند یکی از بهترین درمان‌‌های خانگی طبیعی جهت درمان موی وز شده باشد. این ماسک پروتئین‌های مورد نیاز برای موهای شما را تامین کرده و موجب نرمی آن‌ها می‌‌شود.

ماسک مو روغن بادام و تخم مرغ

ماسک مو روغن بادام و تخم مرغ

جهت درمان وزی مو با این روش شما به یک چهارم فنجان روغن بادام و 1 عدد تخم ‌مرغ احتیاج دارید. جهت انجام این درمان ابتدا تخم‌ مرغ را با روغن بادام ترکیب نمایید تا مخلوطی صاف و یکدست به دست آید.

پس از آن موهای خود را به چند قسمت تقسیم کرده و ماسک روغن و تخم ‌مرغ را روی پوست کف سر و تارهای مو بمالید. اجازه دهید مواد به خوبی در بافت موها جذب گردد و در نهایت موهای خود را با آب تمیز بشویید. در انتها نیز موها را با یک شامپو و نرم کننده مو فاقد سولفات شسته و خشک نمایید. جهت گرفتن نتیجه‌ای عالی، این روش درمانی را یک مرتبه در هفته انجام بدهید.

مطالب کاربردی:  فواید تخم مرغ برای مو و معرفی انواع ماسک‌های خانگی معجزه‌آسا

 

آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از بهترین مرطوب کننده ها است. ترکیب آن با روغن نارگیل یک لایه محافظتی ایجاد کرده و موها را نرم و براق می کند. یک چهارم فنجان ژل آلوئه ورا ، یک چهارم فنجان روغن نارگیل را با هم ترکیب و روی مغز سر و ساقهِ مو بمالید. بعد از 20 تا 30 دقیقه با شامپو و نرم کننده بشویید. برای درمان وزی مو این ماسک را هفته ای 2 بار استفاده کنید.

درمان وزی مو با روغن نارگیل

درمان وزی مو با روغن نارگیل

روغن نارگیل فواید فراوان و بی‌‌شماری برای موها به ویژه در رفع خشکی و وزی مو دارد. سعی کنید روغن خالص و طبیعی نارگیل را در برنامه مراقبت از موهای خود قرار دهید. شما می‌توانید به دو روش از روغن نارگیل استفاده نمایید. ابتدا به عنوان ماسک روغن، آن را به موهای خود بزنید، و اجازه دهید برای چند ساعت روی موها باقی بماند. روش دیگر این است که می‌‌توانید به منظور یک راه‌حل درمانی، روغن نارگیل را در طی شب روی موی خود قرار دهید.

ماسک ماست و آووکادو

ابتدا گوشت آووکادو را در بیاورید و با یک فنجان ماست ترکیب نمایید؛ سپس آن‌ها را به قدری بکوبید تا خمیری نرم به دست بیاید. این ماسک را روی مو خود زده و صبر کنید حدودا 30 الی 35 دقیقه روی موهای شما بماند.

پس از آن موها را با شامپو شسته و آبکشی نمایید. این ماسک را یک الی دو مرتبه در هفته استفاده نمایید. ویتامین B و E موجود در این ماسک مو را تقویت نموده و آسیب‌ها را ترمیم می‌نماید، به همین دلیل یکی از روش‌های مغذی درمان وزی مو به حساب می‌آید.

رفع وزی مو با سرکه سیب

رفع وزی مو با سرکه سیب

سرکه مقدار اسیدی بودن پوست سر را متعادل می‌نماید. منافذ باز را مسدود کرده و چربی و آلودگی را پاک می‌کند. همچنین موجب جلوگیری از موخوره نیز می‌شود. 2  قاشق سرکه را در 2 فنجان آب سرد حل نموده و کنار بگذارید. مو را با شامپو و پس از آن سرکه شستشو دهید و چند دقیقه بعد با نرم کننده به خوبی بشویید. این کار را هفته‌ای یک مرتبه انجام بدهید تا تاثیر مثبت این روش در درمان وزی مو را با چشمان خود ببینید.

درمان موی وز با وازلین

درمان وزی مو با وازلین یکی از ساده‌ترین روش‌های ممکن به شمار می‌رود. وازلین موهای شما را نرم، صاف، لطیف و درخشان  می‌نماید. جهت بهره بردن از خواص وازلین باید مقدار مناسبی از آن را با یک عدد تخم مرغ مخلوط نموده و به خوبی هم بزنید. سپس ماسک حاصل را روی موهای خود زده و به مدت 20 دقیقه صبر نمایید. بعد از گذشت این مدت زمان، می‌توانید موهای خود را با شامپو بشویید.

درمان موی وز با ماسک موز

درمان وزی مو با ماسک موز

موز جهت نرم کردن مو بسیار فوق‌العاده است به ویژه زمانی که با عسل ترکیب شده باشد، یک ترکیب نرم‌کننده و تقویت‌کننده قوی را جهت درمان وزی موی سر به ارمغان می‌آورد.

1 عدد موز رسیده را له نموده و به آن 2 قاشق چای خوری عسل و یک سوم فنجان روغن بادام و نارگیل اضافه نمایید. 20 الی 25 دقیقه این خمیر را روی مو و مغز سر بزنید و پس از آن با آب و شامپو موهای خود را آبکشی نمایید. این ماسک را می‌توانید هفته‌ای یکبار برای موهای بسیار فر استفاده نمایید.

مطالب پربازدید:  معرفی بهترین ماسک مو کراتینه، مزایا و نحوه استفاده از آن

 

آشنایی با بهترین روش‌های درمان موی وز

اصلی‌ترین و مهم‌تریت دلیل وزی موها کمبود رطوبت و مواد غذایی است. خوشبختانه جهت رفع این مشکل، شما نیازی به مراجعه به سالن‌های آرایشی و مراکز زیبایی یا لوازم آرایشی و بهداشتی خاصی ندارید، بلکه خودتان نیز می‌توانید در خانه با رژیم غذایی مناسب و درمان‌های خانگی وزی مو که در این مطلب به شما آموزش داده شد، این مشکل را به راحتی برطرف نمایید.

چنانچه وقت و حوصله درست کردن ماسک‌های خانگی را ندارید و به دنبال نتیجه سریع‌تر هستید، می‌توانید از ماسک موهای آماده در فروشگاه اینترنتی مدیسه جهت درمان وزی و خشکی موی خود استفاده نمایید.

 

منبع : mykaoshop

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *