همه چیز درباره دکوراسیون مینیمال

واژه مینیمال به معنای حداقلی و سبک مینیمال، سبک ساده گرایی و استفاده از حداقلی‌ها است. در دکوراسیون داخلی نیز، سبک مینیمال طرفدار زیادی دارد و از محبوب‌ترین‌ها به‌حساب می‌آید. ساده گرایی در عین زیبایی و کاربردی بودن در عین سادگی از مزیت‌های این سبک هستند. به‌احتمال زیاد شما نیز عکس‌هایی از دکوراسیون مینیمال دیده‌اید و خواستار تغییر سبک خانه خود به مینیمال شده‌اید. در این مقاله به شما نکاتی را آموزش می‌دهیم تا بتوانید سبک خانه خود را به مینیمال تغییر بدهید و دکوراسیونی ساده و شیک داشته باشید.

استفاده از رنگ روشن در دکوراسیون مینیمال

استفاده از رنگ روشن در دکوراسیون مینیمال

استفاده از رنگ سفید و رنگ‌های روشن برای دیوار، پرده‌ها و سایز اجزای خانه از المان‌های اصلی دکوراسیون مینیمال است. در حالت کلی رنگ سفید، پراستفاده‌ترین رنگ در این سبک به‌حساب می‌آید. دلیل آن‌هم سادگی و حس آرامش رنگ سفید، القا حس پاکیزگی و بازتر جلوه دادن فضا است. برای جذاب‌تر کردن فضا هم می‌توانید از رنگ‌های خنثی دیگر مانند کرم، بژ و خاکستری به‌عنوان رنگ‌های غالب یا ثانویه استفاده کنید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

اهمیت نور خورشید

اهمیت نور خورشید در سبک مینیمال

در طراحی دکوراسیون داخلی مینیمال نور زیاد اهمیت بسیار بالایی دارد. به همین دلیل پنجره‌هایی بزرگ و پرده‌هایی نازک برای آن‌ها تعبیه می‌شود. علاوه بر این به دلیل نوع نگرش مینمالیستی، در این خانه‌ها از پنل‌های خورشیدی برای تولید برق و تأمین انرژی گرمایی استفاده می‌شود.

عدم استفاده از لوازم غیر ضروری

عدم استفاده از لوازم غیر ضروری

دلیل زیبایی و جذابیت دکوراسیون داخلی مینیمال، سادگی و شلوغ نبودن آن است. برای چیدمان منزل تنها مبلمان و لوازمی که وجودشان ضرورت داشته و فقط برای مواقع خاص کاربرد ندارند را استفاده کنید. سایر لوازم را در کمد و مکان‌هایی دور از چشم نگه‌داری کنید. از تهیه و خرید لوازم غیرضروری هم پرهیز کنید. این کار باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها شده و می‌توانید لوازم‌خانگی باکیفیت تهیه کنید.

استفاده از سطوح صاف

استفاده از سطوح صاف

در دکوراسیون مینیمال باید تلاش کنید که تمامی سطح‌های دیوار و خانه، صاف و یکدست باشند. برای مثال کمدهای دیواری، دستگیره‌ها و چراغ‌های سقفی به‌صورت توکار تعبیه‌شده باشند و فضای مسطحی را به وجود بیاورند. این کار باعث می‌شود تا محیط اطراف خلوت‌تر شود و فضای باز بیشتری ایجاد شود. اگر هم امکان استفاده از چراغ‌های توکار را نداشتید، از لوسترهای ساده با خطوط صاف استفاده کنید.

تلفیق بافت های طبیعی

تلفیق بافت‌های طبیعی در دکوراسیون مینیمال

برای جبران سادگی محیط می‌توانید از بافت‌های طبیعی مختلف مانند چوبی، سنگی و فلزی استفاده و آن‌ها را به‌ شیوه‌ای مناسب ترکیب کنید. برای مثال کف چوبی گزینه‌ای مناسب در این سبک است.

 

قیمت انواع لوازم دکوراسیون منزل

 

لوازم مدرن

استفاده از لوازم مدرن

همان‌طور که گفتیم، لوازم موردنیاز در یک خانه مینیمال باید ساده باشند. علاوه بر سادگی، یکی از المان‌های اصلی این سبک لوازم مدرن هستند. مدرن بودن لوازم به‌سادگی محیط جلوه‌ی جذاب و چشم‌گیری می‌بخشند.

المان های سبک مینیمال

المان های دکوراسیون مینیمال

در دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال هر چه لوازم و اشیا خانه ساده‌تر باشند بهتر است. از لوازمی با طرح‌های شلوغ و دارای خطوط پیچیده و منحنی استفاده نکنید. در ادامه برای تهیه هرکدام از لوازم به‌صورت جدا شما را راهنمایی می‌کنیم.

مبلمان در دکوراسیون مینیمال

با توجه به خصوصیات دکوراسیون مینیمال، برای هماهنگ بودن مبلمان با سبک خانه، مبل‌هایی با ارتفاع کم، رنگ خنثی و طرح ساده تهیه کنید.

فرش

فرش‌های ایرانی را کنار بگذارید و فرش‌هایی ساده با رنگ خنثی و بدون طرح تهیه کنید. نیاز هم نیست که کل را خانه با فرش پر کنید. قرار دادن آن‌ها، تنها در جاهای ضروری مانند روبروی مبلمان کافی است.

پرده

هرگز از پرده‌های ضخیم و سنگین استفاده نکنید. برای بهره بردن حداکثر از نور خورشید، از پرده‌های کرکره‌ای یا حریری نازک استفاده کنید تا با وزش باد به حرکت دربیایند.

لوازم جانبی

برخلاف اکثریت که تصور می‌کنند در سبک مینیمال از لوازم جانبی و تزئینات استفاده نمی‌شود، استفاده هوشمندانه از لوازم جانبی مناسب و زیبا با چیدمان درست بسیار اهمیت دارد. منظور لوازم لوکس و شلوغ نیست، بلکه تابلویی با طرح‌های هندسی، گلدان، کوسن، آباژور، میز قهوه و حتی شمع‌هایی زیبا روی یک میز، گزینه‌های مناسبی هستند.

نکته: برای انتخاب شمع و نحوه استفاده درست از آن، مقاله ماجرای عجیب و غریب شمع‌ها را مطالعه کنید.

بهترین سبک برای خانه ای کاربردی

برای داشتن خانه‌ای پر از آرامش، شیک و کاربردی سبک دکوراسیون مینیمال بهترین گزینه است. در این مقاله آموزش‌های لازم برای داشتن یک خانه مینیمال داده شد تا بتوانید از داشتن دکوراسیون داخلی مینیمال خود نهایت لذت را ببرید. از این‌که تا انتهای مقاله با ما همراه بودید سپاس‌گزاریم.

روش ها و سبک های طراحی داخلی منزل

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *