راه‌هایی برای رفع خستگی بعد از کار

همه ما در میان روزهای شلوغ و تمام ‌نشدنی‌مان، جلسه‌های کاری، قرارهای خانوادگی و تحویل دادن پروژه‌هایمان لحظاتی را تجربه می‌کنیم که در آن میزان انرژی‌مان به صفر می‌رسد. مسلما اتفاق افتادن این حالت طبیعی است، اما اینکه چکار کنیم که بتوانیم به سرعت بر خستگی مزاحممان غلبه کنیم و کاری کنیم که دوباره باتری‌مان شارژ شود، یک سوال بزرگ است که ما آن را از زنان خیلی گرفتار، مدیران و جراحان معروف، کمدین‌هایی که همیشه در سفر هستند و بازیگرانی که انرژی برایشان از همه‌چیز مهم‌تر است پرسیده‌ایم. مطمئنا پاسخ‌هایشان به کار شما هم خواهد آمد:

 

از دیجیتال‌ها دور شو

یکی از مهم‌ترین کارهایی که برای همه‌مان لازم است تا انرژی‌مان را برای باقی روز نگه داریم این است که به محض اینکه به خانه برگشتیم، کیفمان را با همه محتویاتش، از موبایل گرفته تا تبلت و لپتاپ همان جلوی در بگذاریم و تا چند ساعت از هیچ کدامشان سراغی نگیریم. این بزرگ‌ترین اشتباه ممکن است که وقتی از یک کار روزانه به خانه برمی‌گردیم باز هم بر روی ابزار دیجیتالمان خیمه بزنیم و ادامه روز زیبایمان را هدر دهیم!

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

 

خستگی بعد از کار

 

نعمت‌هایتان را لیست کنید

این یکی ممکن است خیلی کلیشه به نظر برسد اما برای من یکی که حقیقتا جواب داده است. صبح قبل از شروع روزتان، یک لیست کوتاه از چیزهایی که امروز به خاطر شکرگذارید بنویسید و ببینید که چطور در ادامه روز بخاطر همان لیست کوتاه حالتان خوب است و انرژی‌تان به راه!

 

بعد از کار به ورزش بروید

این یکی اگرچه خیلی سخت و محال به نظر می‌رسد اما اگر دچارش شوید، رهایی از آن غیرممکن خواهد بود! یک ورزش سخت و هوازی را برای بعدازظهرتان انتخاب کنید و تمام خستگی‌هایتان را به همراه سموم اضافی از بدن خارج کنید.

 

صد و یک پند خوش‌پوشی!

 

موسیقی، موسیقی، موسیقی

به راستی چه معجزه‌ای بالاتر از یک موزیک خوب در دنیا وجود دارد؟ هر وقت انرژی‌تان ته کشید پلی لیست مورد علاقه‌تان را به راه کنید و ببینید چطور همه چیز مثل روز اولش می‌شود!

 

اطرافتان را با آدم‌های باانرژی پر کنید

یک نصیحت برایتان دارم و اگر آن را آویزه گوش خود کنید در زندگی خیر می‌بینید! از هرچه آدم غرغرو و افسرده و بی حال است دوری کنید و به جایش دورتان را با آدم‌هایی پر کنید که حالشان خوب است و نگاهشان به دنیا خوب است و حال شما را هم خوب می‌کنند. مهم نیست شما چقدر بی‌انرژی هستید، به محض این که در معرض یک آدم سرحال قرار می‌گیرید، انرژی‌های خوب به سمتتان هجوم خواهد آورد!

 

به کارهایی که می‌کنید عشق بورزید

در زندگی فقط یک چیز وجود دارد که می‌تواند شما را بدون احساس خستگی و گرسنگی ساعت‌ها سرپا نگه دارد و آن چیزی نیست چز پَشِن! Passion یا همان شور و هیجان وافر نسبت به یک کار آنقدر اتفاق جادویی و عجیبی است که اگر داشته باشیدش هرگز احساس خستگی نخواهید کرد.

 

خرید اینترنتی انواع قهوه فرانسه، ترک و اسپرسو

 

بعد از کار به یک کافه بروید

این یکی هم کاملا پیشنهاد می‌شود. با آدم‌های مورد علاقه‌تان و یا با عزیزترین آدم زندگیتان که همانا کسی نیست جز شخص خودتان، بروید به یک کافه‌ی خوب، یک قهوه‌ی خوب بخورید، به یک موسیقی خوب گوش دهید و بعدش برگردید سر خانه و زندگی‌تان!

 

گاهی هیچکسِ هیچکس باشید

بعد از یک روز طولانی و خسته کننده هیچ چیز به اندازه یک حمام داغ و طولانی نمی‌چسبد! می‌توانید برای یکی دو ساعت نه مادر کسی باشید، نه همسر کسی و نه بگذارید هیچ‌کس از شما چیزی بخواهد! دوش بگیرید، برای خودتان چای مورد علاقه‌تان را دم کنید و ولو شوید یا سریال مورد علاقه‌تان را تماشا کنید و بعدش با یک انرژی تازه ادامه روز را از سر بگیرید!

 

چگونه هر روز زیبا و زیباتر شویم؟

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

7 دیدگاه در “راه‌هایی برای رفع خستگی بعد از کار

  1. برديا گفت:

    اين مطلب عالي بود. موسيقي رو لحاظ ميكنم هميشه، دوري از تكنولوژي رو نه، كافه رو بخاطر ترافيك هميشگي تهران تقريبا گذاشتم كنار كه خودش يه خستگي مضاعف ايجاد ميكنه، روي آدمهاي منفي دارم كار ميكنم، ورزش واقعا سخته، شكرگذار چيزايي كه دارم هستم اما چيزايي كه ندارم خيلي تو چشم ميان لعنتيا!، هيچكسِ هيچكس بودن همه واقعا لازمه. ممنون بابت اين نوشته. ذهنم رو مرتب كرد

  2. صبا صفری گفت:

    ممنون از شما!‌‌ 🙂

  3. بهار گفت:

    موسیقی موسیقی و فقط و فقط موسیقی
    میتونه حالمو خوب کنه

  4. nazanin M گفت:

    انقدر این مطلبتون عالی بود که برای صد نفر فرستادمش! خیلی ممنونم بخاطر این همه انرژی که در فضا انتشار میدید خانم صبا!

  5. Ghazaleh گفت:

    خیلی خیلی عالی بود. با دور شدن از دیجیتال ها به شدت موافقم?

  6. علیرضا گفت:

    واقعا ازتون ممنونم انگار واقعا به مطالب شما نیاز داشتم انشالا همیشه سرزنده باشید

  7. محمدرضا گفت:

    ممنون اط مطالب شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *