معروف‌ترین فیلم های سینمایی تأثیرگذار بر دنیای مد و فشن

ما به سینما می‌رویم تا به دنیاهای ناشناخته فرار کنیم و خود را در ماجراها و داستان‌هایی فراتر از رویاهایمان گم کنیم. گاهی اوقات کسی را که روی پرده سینما می‌بینیم دقیقا همان چیزی است که ما آرزوی شبیه او بودن را داریم. این تصویر به ما انگیزه می‌دهد که دنیا را به روشی جدید ببینیم. به ما کمک می‌کند خودمان را دوباره پیدا کنیم یا به این فکر بیفتیم که شبیه شخصیتی بشویم که تحسینش می‌کنیم. این میل به بازآفرینی و در اختیار گرفتن شخصیت فیلم‌های سینمایی دلیل شروع بسیاری از روندهای مد در طول تاریخ سینما از طریق فیلم بوده است. جدا از تبلیغ یک کشور یا یک مکان خاص، فیلم‌های سینمایی می‌توانند روی روند مد نیز تأثیرگذار باشند. دیگر به همه ثابت شده است که مردم آنچه را که در فیلم‌ها می‌بینند می‌خرند و می‌پوشند. فیلم‌های هالیوودی همیشه این قدرت را دارند که فرهنگ و ذائقه عامه مردم را شکل دهند، به همین دلیل تعجب‌آور نیست که بتوانند بر مد و پوشش مردم نیز تأثیر بگذارند. در ادامه همراه ما باشید تا برخی از معروف ترین و برجسته‌ترین فیلم های سینمایی که طراحی لباس‌های آن‌ها آغاز یک روند در صنعت مد بوده است را بررسی می‌کنیم.

فیلم های سینمایی تأثیرگذار بر مد

عینک ری بن  – تجارت پرمخاطره Risky Business

تجارت پرمخاطره عینک ری بن

Risky Business  کمدی-درام نوجوانانِ موفقی که تام کروز را به یک ستاره تبدیل کرد، یکی از فیلم‌های سینمایی تأثیرگذار در دنیای مد است. چیزی که این فیلم را در صدر لیست ما قرار می‌دهد، شخصیت تام کروز است که درحالی‌که عینک آفتابی Ray-Ban Wayfarer به چشم داشت، کارهای پرمخاطره اما شایان توجه انجام می‌داد. این فیلم نه‌تنها در زمان خودش به موفقیتی بزرگ تبدیل شد، بلکه فروش عینک‌های ری بن  Wayfarers را به‌شدت افزایش داد.  ری بن در سال 1989 بیش از چهار میلیون از این مدل عینک فروخت.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

 

لیست قیمت عینک های ری بن

 

سویشرت بی یقه – فلش رقص Flashdance

فلش رقص

شلوار جین سنگ‌شور، سویشرت با یقه پاره شده و گرمکن در فیلم فلش دنس بی‌شک نمادین‌ترین روند مد در دهه 80 است. اما آیا می‌دانستید که لباس گرمکن با یقه‌ متفاوت جنیفر بیل که این‌همه مشهور شد تنها براثر یک اتفاق به ترندی محبوب تبدیل شد؟ در واقع یقه سویشرت خاکستری که بیل از خانه آورده بود و در خشک‌کن چروک شده بود به این دلیل جدا شد که بهتر روی تن او بنشیند. اما بعدها همین یقه به ترندی جذاب تبدیل شد.

پیراهن سیاه کوتاه – صبحانه در تیفانی Breakfast at Tiffany’s

صبحانه در تیفانی

آدری هپبورن در نقش هالی گولایتلی در فیلم صبحانه در تیفانی بدون اغراق یکی از شیک‌ترین و نمادین‌ترین نقش‌ها در تاریخ فیلم‌های سینمایی هالیوود است. در این فیلم شاهد زندگی هالی گولایتلی  هستیم که دختری شهرستانی است که در سن 15 سالگی ازدواج کرده است. راوی داستان فیلم یک نویسندهٔ جوان است که برای اولین بار به شهری بیرون زادگاه کوچکش آمده است و همسایهٔ هالی ای می‌شود که از راه معاشرت با مردان ثروتمند زندگی می‌گذراند. اگر هنوز صبحانه در تیفانی را ندیده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم این فیلم هالیوودی را ببینید، زیرا هر لباسی که آدری هپبورن در آن فیلم پوشیده است بی‌نظیر است. هپبورن در این فیلم پیراهن مشکی کوتاه را به جزئی جدانشدنی از کمد هر زنی در سرتاسر دنیا تبدیل کرد.

ترکیب پیراهن مشکی یقه باز و  کت‌وشلوار سفید – تب شنبه شب Saturday Night Fever

تب شنبه شب

زمانی که جان تراولتا با ترکیب کت‌وشلوار سفید معروف و پیراهن مشکی یقه بازش در Saturday Night Fever بر روی پرده سینماها دیده شد، روندی تازه از مد برای مردان را شکل داد. بعد از این فیلم درهه 70 در هر مکانی می‌شد مردانی با چنین استایلی را دید. منتقدین عقیده دارند که تب شنبه شب علت رواج مد پرزرق‌وبرق آن دوران بوده است.

کت‌وشلوار مدل مردانه – آنی هال Annie Hall

آنی هال

دایان کیتون در آنی هال یکی از بحث‌برانگیزترین روند‌های مد زنانه را آغاز کرد، یعنی پوشیدن لباس مردانه توسط رنان. لباس‌های او شامل کت‌وشلوار و جلیقه، کلاه و کراوات مردانه و پیراهن‌های مردانه کلاسیک بود. این فیلم نه‌تنها برنده 4 جایزه اسکار شد بلکه استایل دایان کیتون فرمی بود که تا پیش از آن‌همه عادت داشتند آن را فقط بر تن مردان ببینند. ازاین‌رو این استایل و شخصیت تمام مرزهای اجتماعی را زیر پا ‌گذاشت. این روند مد با گذشت زمان دوام آورده است، و ما هنوز هم برندهایی را می‌بینیم که چنین لباس‌هایی را برای خانم‌ها تولید می‌کنند.

پیراهن سفید مردانه – داستان‌های عامه‌پسند  PULP FICTION

داستان‌های عامه‌پسند

چه کسی می‌تواند فراموش کند که اوما تورمن در پیراهن یقه مردانه سفیدش در این فیلم چقدر جذاب بود. سبک لباس مردانه برای زنان اگرچه که ممکن است با آنی هال شروع شده باشد، اما در پالپ فیکشن زندگی جدید و جذاب‌تری به آن داده شد. این سبک از پوشش پس از اکران این فیلم به اوج محبوبیت جدیدی دست‌یافت. بهترین چیز در مورد این سبک این است که اگر نمی‌خواهید لباس جدیدی بخرید، می‌توانید به‌سادگی یکی از آن‌ها را از کمد پدر، برادر یا همسرتان قرض بگیرید.

استایل دهه 70- باشگاه مشت زنی FIGHT CLUB

FIGHT CLUB

یکی دیگر از فیلم های سینمایی تاثیرگذار بر مد، باشگاه مشت زنی است. برد پیت با پوشیدن لباس‌های دیوانه‌وار و استایل دهه 70 خود در این فیلم تیپ و استایل فیلم شنبه شب را دوباره برای اهالی مد داغ کرد. شلوارهای تنگ و تاپ‌های پرزرق‌وبرق که در نگاه اول به نظر نمی‌رسد باهم هماهنگی داشته باشند، در زیر  یک کت چرمی تنگ و شیک، ترکیب جذابی ساخته بود که تبدیل به الگوی جوانان بسیاری در آن سال‌ها شد. لباس‌های او هماهنگی زیادی باشخصیت‌های نورتون داشت و ترکیبی از دیوانه‌گی، جذابیت، خطرناکی و باحال بودن داشت.

تیپ‌ های اسپرت و مردانه رسمی- Crazy, Stupid, Love

عشق احمق دیوانه

در این فیلم هالیوودی زیبا می‌توانید جذاب‌ترین استایل‌های رایان گاسلینگ را مشاهده کنید. این بازیگر جوان که بی‌شک یکی از خوش‌پوش‌ترین بازیگران هالیوود است در این فیلم نقش یک میلیونر را بازی می‌کند که قرار است راز خوش‌پوشی را به دوستش آموزش دهد. رایان گاسلینگ را در این فیلم در انواع تیپ‌های اسپرت و مردانه رسمی می‌بینیم که به‌خوبی می‌تواند بر مخاطب تاثیر بگذارد. ترکیب رنگ طوسی و قهوه‌ای روشن در تیپ اسپرت او در همان سال در استایل بسیاری از مردم دیده می‌شد. همچنین انگشتر او با نگین قهوه‌ای و ساعتش با چرم قهوه‌ای روشن، تی‌شرت طوسی یقه‌بسته‌ آستین‌کوتاه از دیگر آیتم‌های ترندی بعد از این فیلم در میان مردان بود.

 

مطالب مرتبط

خوشپوش‌ترین‌های سینما در ۲۰۲۰

چتر ‌های خاطره‌انگیز در قاب‌های ماندگار سینما

در فیلم تنت چه گذشت؟

ماندگارترین نقش‌های کودک در فیلم های سینمایی

در هالیوود هم برق می‌رود!

فیلم خانه گوچی و شخصیت‌‌های جنجالی آن

با سینمای فشن آشنا شوید

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *