مدل موی کوتاه برای صورت گرد

انتخاب مدل مو کوتاه برای صورت گرد کاری دشوار است. معمولا هنگامی که به فکر کوتاه کردن مو می‌افتیم، سراغ جدیدترین ترندها و البته سلبریتی‌های محبوبمان و افراد معروف می‌رویم و از مدل موی آن‌ها الهام می‌گیریم و بعد به سالن کوتاهی مو می‌رویم.

اما متاسفانه اغلب اوقات در پايان از تصمیم خود پشیمان می‌شویم و سالن را با احساس نا امیدی ترک می‌کنیم. برای جلوگیری از این حس لازم است به فاکتور مهمی که اغلب فراموش می‌شود توجه کنید. این فاکتور مهم شکل صورت شماست، که باید مدل مو را بر اساس فرم و ویژگی‌های صورت خود انتخاب کنید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

اصول انتخاب مدل موی کوتاه برای صورت گرد

اصول انتخاب مدل موی کوتاه برای صورت گرد

انتخاب مدل مویی مناسب صورت‌های گرد اهمیت بالایی دارد، زیرا بعضی از مدل‌های نامناسب ممکن است صورت شما را عریض نشان دهد. اگر طول صورت با عرض صورت برابر باشد و فاصله گونه‌ها از هم کم باشد فرم صورت گرد است و همچنین افراد با صورت گرد گونه‌های پر و چانه‌ای گرد دارند.در ادامه نکاتی برای انتخاب مدل مو مناسب صورت گرد را برای شما شرح می‌دهیم:

اصول انتخاب مدل موی کوتاه برای صورت گرد

مدل مو لیر برای افراد با صورت گرد مناسب است. این مدل مو با برش‌هایی که روی مو ایجاد می‌کند حجم مو‌ها را در دو طرف صورت زیاد نشان نداده و همچنین گردی صورت را تا حدودی می‌پوشاند. در این مدل، مو‌ها را لایه لایه کوتاه می‌کنند تا گردی صورت کمتر به چشم آید.

بهتر است با فرم صورت گرد موهایتان را کمی موج دار کنید. اگر مو‌های شما به صورت طبیعی موج‌دار است، آن‌ها را بشویید و به کمک حوله اندکی را خشک کنید و اجازه دهید تا به طور طبیعی خشک شود. سپس مو‌ها را از پایین گرفته و به سمت بالا جمع کنید تا حالتی موجی به خود بگیرد و اگر فاقد مو‌های موجدار طبیعی هستید می‌توانید از حالت دهنده‌های موجود در بازار استفاده کنید

افراد با فرم صورت گرد باید مدل مویی را انتخاب کنند که مو‌های آن‌ها در دو طرف صورت حجم زیادی نداشته باشد و به بالای مو‌های خود حجم بدهند. همچنین توصیه می‌شود مو‌ها را با طولی متوسط اصلاح کنند. کوتاهی بیش از حد این فرم صورت را گردتر از پیش نشان می‌دهد.

پیکسی کوتاه یا همان مدل کلاسیک با گوشه بلند با این فرم صورت چهره‌ی شما را جذاب‌تر کرده و یکی از مدل‌هایی است که امروزه جز مد روز و مدرن محسوب می‌شود. این مدل با کناره‌های کوتاه و باریکی در کنار صورت ایجاد می‌شود و مدل مو‌ در جلوی پیشانی کمی بلندتر است که صورت را باریک نشان می‌دهد.

اگر تمایلی ندارید که پیشانی شما معلوم باشد برای صورت با فرم گرد بهتر است از مدل مو‌ چتری یک طرفه و چتری پرده‌ای که به صورت کج روی چشم را می‌پوشاند استفاده کرده که اگر به درستی انجام شود می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

برای کوتاه کردن مو‌ خود بهتر است از مدل موی مصری و مدل موی چتری حجیم که یکی از ترندهای مدل‌ موی کوتاه زنانه و دخترانه است استفاده نکنید، زیرا این مدل‌ها گردی صورت شما را بیشتر نشان می‌دهند.

مدل مو‌های لایه‌ای و مدل مو‌های چتری که پشت گوش جمع می‌شوند، برای افراد با صورت گرد می‌توانند ایده بسیار مناسبی باشند.

مدل مو کوتاه برای صورت گرد

مدل مو کوتاه برای صورت گرد

اگر صورت گردی دارید، می‌توانید موهای خود را به سمت عقب شانه کنید؛ این کار باعث می‌شود ظاهر صورت شما کمی بیضی شکل و زیباتر شود. اگر می‌خواهید موهای خود را چتری بزنید، اندازه آن را تا بالای چشمانتان در نظر بگیرید. مدل‌های لایه‌ای ظاهر کشیده‌تری ایجاد می‌کند و به‌عنوان مدل مو کوتاه برای صورت گرد، انتخاب بسیار مناسبی است. همچنین می‌توانید موهای کنار گوش ها را کوتاه‌تر و موهای جلوی صورتتان را بلندتر بگیرید.

هر مدل موی کوتاهی برای صورت‌های گرد مناسب نیستند. اما مدل‌هایی وجود دارند که آنقدر برای این مدل مناسبند که نمی‌توانید لذت امتحان کردن آن را از خود دریغ کنید. پیکسی محبوب‌ترین مدل موی کوتاه برای صورت‌های گرد است، اما مدل‌های کوتاه‌تر انواع باب‌ها نیز اگر به درستی استایل شوند، می‌توانند جذاب باشند.

یک قانون کلی درباره مدل مو کوتاه برای صورت گرد وجود دارد که فرم‌های گرد برای صورت‌های گرد مناسب نیستند. در واقع، اگر به موهای کوتاه خود زاویه های تیز اضافه کنید، ظاهری خارق‌العاده و بسیار شیک خواهید داشت. در ادامه چند مدل مو کوتاه برای صورت گرد خواهیم دید:

مدل مو کرلی کوتاه

مدل مو کرلی کوتاه

یکی از مدل‌های بسیار جذاب و محبوب، مدل مو کرلی است. مدل کرلی مو، یک فر ملایم مو بوده که جذابیت و زیبایی بسیاری به شما می‌دهد. این فرم مو مناسب هر نوع صورتی بوده و آن را می‌توانید به صورت مدل باز، نیمه باز و بسته حالت دهید.

پیکسی والیوم یک مدل کوتاه برای صورت گرد

 پیکسی والیوم یک مدل کوتاه برای صورت گرد

این مدل کمی از پیکسی کلاسیک بلندتر است، انرژی بالایی را منتقل می‌کند، روح این ظاهر بسیار جوان است اما به‌طور کلی نمی‌توان چیزی را مختص سن یا زمان خاصی دانست.

مدل پیکسی کات خورده با چتری ‌های پریشان

مدل پیکسی کات خورده با چتری ‌های پریشان

این مدل موی پیکسی یکی از شیک‌ترین و ترندترین مدل‌های مو کوتاه زنانه برای صورت گرد است. لایه‌های رویی نامنظم و لبه‌های پریشان حجم مناسبی ایجاد می‌کند و لبه های کوتاه و صاف، تمرکز را روی چشم‌ها نگه می‌دارد، بنابراین صورت‌های گرد را از نظر بصری لاغر نشان می‌دهد.

مدل مو کوتاه زنانه برای صورت گرد و تپل

مدل موی کوتاه برای صورت گرد و تپل

پیکسی با موهایی بلند و نامنظم در قسمت خط ریش به‌عنوان مدل مو کوتاه دخترانه برای صورت گرد و تپل بهترین انتخاب است. یک پیکسی پریشان با چتری‌های نازک قسمت پایین صورت و چانه را باریک‌تر نشان می‌دهد و بلندی موها در اطراف صورت، گردی صورت را متعادل می‌سازد.

مدل مو مجلسی برای صورت گرد

مدل موی مجلسی کوتاه

از مهم‌ترین شب‌های زندگی یک زن جوان، شب جشن عقد و عروسی اوست و موهای او مانند لباسش باید عالی باشد! حال اگر موها کوتاه باشند چه می‌شود؟

قیمت انواع محصولات تقویت کننده و پرپشت کننده مو

 

برای انتخاب یک مدل مو کوتاه مجلسی باید مواردی مثل فرم صورت، شخصیت، نوع لباس مجلسی و … در نظر گرفته شود. در ادامه چند نمونه مدل موی مجلسی برای صورت گرد را مشاهده می‌کنید:

باب کوتاه، بهترین مدل موی کوتاه برای صورت گرد و موی کم پشت

مدل موی کوتاه برای صورت گرد و موی کم پشت

اگر موهای کم پشت و نازکی دارید، مدل باب با لایه‌های تکه‌ای موهای شما را پرتر نشان می‌دهد. علاوه بر این برای این مدل، هایلایت هم ظاهر حجیم‌تری به موها خواهد داد. در کل مدل‌های مختلف باب به عنوان مدل مو کوتاه برای صورت گرد بسیار مورد توجه و پرکاربرد هستند.

مدل مو مصری برای صورت گرد

مدل مو مصری برای صورت گرد

مدل موی کوتاه برای صورت گرد و موی فر

مدل موی کوتاه فر

باب‌های فرفری کوتاه اکثرا ظاهری بسیار شیرین و دخترانه دارند، اما وقتی با یک مدل معکوس نامتقارن و یک رنگ پلاتینی با ریشه‌های تیره همراه می‌شوند دیگه نقصی باقی نمی‌ماند. این مدل مو برای طرفداران ظاهر مدرن در عین حال زنانه است.

مدل موی مناسب برای فرم‌های مختلف صورت

آراستگی و ظاهر شما تا حد زیادی به مدل موی شما بستگی دارد و زمانی که درست انتخاب شود می‌تواند در ابعاد مختلف زندگی شما تاثیرگذار باشد. از آنجایی که هر کدام از ما فرم صورت خاص داریم، قبل از اینکه در انتخاب مدل مو کورکورانه از بقیه پیروی کنیم، باید مدل‌های مختلفی که برای هر شکل صورت مناسب است را بشناسیم. در ادامه اطلاعات و نکاتی در این زمینه قید شده است پس با ما همراه باشید.

مدل موی صورت مربعی شکل

مدل موی صورت مربعی شکل

برای صورت های مربعی، قد مو باید بلند در نظر گرفته شود. از آن‌جایی که در این شکل صورت چانه کمی پهن است، موهای بلند و رها آن را متعادل می‌کند. اگر مدل موی کوتاه را ترجیح می‌دهید، موهایتان را از پشت سر به‌صورت گرد کوتاه کنید یا به سمت پایین حالت دهید. برای موهای بلند، چتری‌های کوتاه هم ظاهری چشم‌گیر ایجاد می‌کند و توجه همه را به سمت پیشانی شما جلب می‌کند.

در نهایت اینکه کوتاه کردن لایه لایه برای فرم صورت مستطیلی بهترین انتخاب است.

مطالب دیدنی:  اسکارلت جوهانسون با 20 مدل موی جذاب

مدل موی مناسب برای صورت قلبی

صورت قلبی‌ها پیشانی پهن و چانه‌های باریکی دارند، بنابراین باید مدل‌هایی را انتخاب کنند که پیشانی را بپوشاند، مانند انواع چتری‌ها. برای داشتن یک مدل مو کوتاه مجلسی، مدل موی shag به عنوان گزینه ایده‌آل برای صورت گرد و موی کم پشت استفاده می‌شود. همچنین می‌توانید با کوتاهی لایه لایه در پشت موها و چتری در جلو، ظاهر خیلی شیکی ایجاد کنید.

مدل موی مناسب برای صورت کشیده

مدل موی مناسب برای صورت کشیده

برای صورت‌های کشیده از مدل موهای صاف و لخت دوری کنید، چرا که صورت شما را کشیده‌تر نشان خواهند داد. می‌توانید برای مهمانی‌ها موهایتان را حالت فر بدهید. همچنین توجه داشته باشید که موهای‌تان را با کش و مدل دم اسبی نبندید.

مدل مو برای صورت با فرم الماسی

مدل مو برای صورت با فرم الماسی

در صورت‌های الماسی، استخوان گونه از همه جای صورت پهن‌تر است. موهای موج دار زیر چانه و چتری‌هایی که تا کناره‌های پیشانی کشیده شده‌اند تعادل خوبی به صورت شما می‌بخشد. البته باید حواستان باشد چتری‌ها را خیلی کوتاه نکنید.

مطالب پربازدید:  مدل مو گوجه ای، بهترین و ارزان‌ترین نوع شینیون مو در خانه

مدل موی برای صورت بیضی شکل

شکل بیضی بهترین فرم صورت است و همه انواع مدل مو با این فرم هماهنگی دارد. بنابراین عملا نکته خاصی برای این نوع شکل صورت وجود ندارد و افراد با این فرم صورت در انتخاب مدل مو محدودیتی ندارند.

 

منبع : byrdie

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *