https://www.charlotteobserver.com/reviews/glitter-glue/#:~:text=Glitter%20glue%20is%20a%20premixed,and%20create%20a%20better%20seal.

گلیترها کاربردهای متنوع و گوناگونی دارند. اما اگر از آن‌ها جهت جذابیت و آرایش استفاده می‌نمایید، می‌توانند از عالی‌ترین و بهترین انتخاب‌ها برای مجالس عروسی، آرایش فانتزی و جشن‌های به خصوص باشند. شاید بخواهید در خانه به ساخت چسب گلیتر بپردازید ولی باید بگوییم که چندان توصیه نمی‌شود. برای اینکه با این محصول زیبا و محبوب بیشتر آشنا شوید تا انتهای مقاله همراه ما باشید. ما تمام آنچه را که باید در رابطه با چسب و کاربرد چسب گلیتر در صنعت آرایش و زیبایی بدانید به شما خواهیم گفت.

همچنین، برای افرادی هم که قصد دارند به طور حرفه‌ای طرز استفاده از اکلیل‌ها در آرایش کردن را یاد بگیرند، توصیه می‌کنیم که در دوره‌های آموزش گریم و میکاپ شرکت نمایند. همچنین برای خرید چسب گلیتر ارزان می‌توانید به فروشگاه اینترنتی مدیسه مراجعه نمایید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

چسب گلیتر چیست و چه کاربردی دارد؟

چسب گلیتر چیست و چه کاربردی دارد؟

گلیتر (Glitter) در انگلیسی به معنی زرق و برق است که در فارسی به آن اکلیل گفته می‌شود. این محصول به طور اساسی پلاستیکی است و در صنایع متنوعی مثل صنایع تزیینی، دستی و آرایشی از آن استفاده می‌گردد. این روزها اغلب گلایترها از ترکیب آلومینیوم و پلی اتیلن ترفتالات (PET) درست می‌شوند. همچنین بعضی از انواع اکلیل که در صنایع دستی به کار می‌روند از فلز و شیشه تهیه می‌شوند.

اما گلیترهای آرایشی به طور معمول محصولات خوب و درجه یکی هستند که در ساخت آن‌ها مواد و پلاستیک‌های غیرسمی استفاده شده است. چسب گلیتر را می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی تهیه نمایید.

همچنین ظاهر برش ذرات اکلیل‌های آرایشی به شکل گرد و بدون زاویه است تا برای چشم و پوست افراد هیچ‌گونه مشکلی ایجاد نکند. چسب‌گلیتر از لحاظ شکل ظاهری، رنگ، سایز و کاربردشان به انواع متنوعی تقسیم‌بندی می‌شوند.

مزایای چسب گلایتر

مزایای چسب گلایتر

چسب گلایتر مزایای بسیار زیادی دارد که ما به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • براق‌تر نشان دادن سایه
  • ماندگارتر شدن گلیتر
  • جلوگیری از ریزش و پخش شدن اکلیل
  • بافت سبک

علت استفاده از چسب گلیتر چشم چیست؟

علت استفاده از چسب گلیتر چشم چیست؟

یکی از انواع سایه‌های پرطرفدار، سایه اکلیلی است. اما استفاده از آن به رعایت نکاتی نیاز دارد. یکی از این نکات، استفاده از چسب گلیتر است. درست است که می‌توانید گلیترها را بدون پرایمر استفاده نمایید ولی این کار از نظر فنی پیشنهاد نمی‌شود.

استفاده از گلیتر به ‌تنهایی ماندگاری چندانی نداشته و در زمان کم‌تری از پلک می‌ریزد. این مسئله به خصوص در زمانی که سایه چشم شما پودری است و دارای فشردگی کمتری است، اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند. از گذشته در اروپا و آمریکا استفاده از یک ماده جهت ثابت نگه ‌داشتن اکلیل بر پوست بدن انجام می‌گرفته است.

اما جهت آرایش کردن صورت و به ویژه فیکس نمودن سایه چشم این ماده باید به طور تخصصی و با فرمولاسیون خاص باشد تا سبب صدمه به آن ناحیه نشود. به‌ همین علت محصولی به اسم پرایمر گلیتر تولید شد که برای آرایش کردن و به ویژه آرایش چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول همچون چسب عمل کرده و پودرهای سبک اکلیلی را روی پوست تثبیت می‌نماید.

البته بافت آن با دیگر چسب‌های معمولی فرق می‌کند و موجب ایجاد احساس ناخوشایند بعد از مصرف نمی‌شود. درحال حاضر چسب پرایمر گلیتر نیکس از مشهورترین چسب‌ها محسوب می‌شود که بافت کاملا سبک و کرمی دارد و می‌توانید به‌ منظور پرایمر برای سایه‌های اکلیلی از آن استفاده نمایید.

لازم به ذکر است برای سایه چشم گلیتر می‌توایند از چسب گلیتر استفاده نمایید ولی اگر برای تمرین نیاز به آن دارید، بهتر است برای جایگزین چسب گلیتر از مرطوب‌کننده خیس پشت پلک استفاده کنید.

انواع سایه گلیتر چیست؟

انواع سایه گلیتر چیست؟

برای اینکه با کاربرد چسب گلیتر آشنا شویم نخست بهتر است مدل‌های متنوع سایه گلیتر را بشناسیم. در حرفه گریم و آرایش، این نوع سایه در حقیقت همان پودر اکلیل است که در تراکم و غلظت پیگمنت متنوع ارائه می‌شود. سایه‌های اکلیلی طرفداران فراوانی دارند. اما خیلی از افراد معتقدند این مدل سایه جهت استفاده روزانه مناسب نیست و بهتراست در مراسمات و مجالس مهم و میکاپ‌های به خصوصی مورد استفاده قرار بگیرد. سایه گلیتر بافت و بسته‌بندی‌ گوناگون و متنوعی دارد و با توجه به سلیقه خود می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید.

پودر گلیتر- پیگمنت پایین

شاید بهتر باشد که این محصول در دسته سایه‌ها قرار نگیرد، زیرا به طور ویژه برای پشت چشم طراحی نشده ‌است و شما می‌توانید آن را در هر نقطه دیگری از بدن نیز استفاده نمایید. این پودر بسیار سبک و دارای غلظت پیگمنت پایینی است و عالی‌ترین روش استفاده از آن، مالیدن بر سایه چشم‌ است. بدین ترتیب میزان رنگ سایه را بیشتر و آن را شاین‌تر می‌کند.

سایه پودری گلیتر-پیگمنت بالا

سایه پودری گلیتر-پیگمنت بالا درواقع همان پودر گلیتر است که فرمولاسیون آن مقداری تغییر کرده و مختص استفاده به‌ منظور سایه چشم طراحی گردیده است. ارتباط این دو مدل سایه با چسب گلیتر این است که میکاپ آرتیست‌های حرفه‌ای معتقدند این دو مدل پودر به استفاده از ماده چسبنده به پوست نیاز بیشتری دارند.

سایه گلیتر پرس‌شده

سایه گلیتر پرس‌شده

از ترکیب دو نوع قبلی و فشرده نمودن آن‌ها، سایه پرس ‌شده درست می‌شود. این مدل سایه در بسته‌بندی پالت ارائه می‌گردد و بافت آن مقداری چرب است. اگر تجربه چندانی در به کارگیری از سایه‌های اکلیکی ندارید، توصیه ما سری فشرده سایه گلیتر است، زیرا مصرف بسیار ساده و راحتی دارد و به سادگی پشت چشم استفاده می‌شود.

سایه گلیتر چرب

این نوع سایه، دارای چربی بسیار زیای است و به طور معمول به حالت کرمی و در بسته‌بندی کاسه‌ای ارائه می‌شود. اگر می‌خواهید چالش استفاده از ژل گلیتر را بدانید باید بگوییم که این مدل به مهارت بالایی نیازمند است و اگر بیش از اندازه پشت چشم زده شود، ظاهر ناخوشایندی خواهد داشت. به‌ همین علت برای کسانی که مبتدی هستند و افرادی که چندان از سایه‌های براق استفاده نمی‌کنند، پیشنهاد نمی‌شود.

نحوه استفاده از چسب گلیتر

نحوه استفاده از چسب گلیتر

جهت استفاده می‌توانید چسب گلیتر را با پرایمر آرایشی خود ترکیب نمایید و یا به ‌تنهایی آن را بر روی پوست ناحیه مورد نظر به کار ببرید. این کار را به کمک براش آرایشی یا نوک انگشت خود انجام بدهید.

عالی‌ترین روش استفاده آن است که در مرحله اول زیرسازی پوست را انجام دهید. پس از آن با نوک انگشت مقداری از چسب را روی بخش مورد نظر بزنید. بهتراست این کار را به شکل ضربه‌ای انجام دهید. در مرحله بعدی و هنگامی که هنوز پرایمر گلیتر خشک نشده ‌است، گلیتر آرایشی را هم با استفاده از انگشت یا یک براش به طور ضربه‌ای روی پشت پلک یا بخش مورد نظر بزنید. بدین ترتیب سایه شما به طور کامل فیکس شده و جذابیت آن دوچندان می‌شود.

 

منبع : charlotteobserver

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *