فیس فریم چیست و انواع آن را ببینید و بشناسید

برای تغییر چهره و زیباتر کردن آن می‌توان کارهای مختلفی انجام داد. از جمله عوامل تاثیرگذار بر چهره تغییر رنگ مو، آرایش و حتی لباس هستند. امروزه با استفاده از روش فیس فریم می‌توانید تغییرات زیادی در زیبایی خود انجام دهید. این تکنیک نوعی رنگ مو است که برای برجسته کردن قاب صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فیس فریم یکی از تکنیک‌های شیک و پرطرفدار در لاین رنگ و مش مو است که برای رنگ موی جلوی سر استفاده می‌شود. این لغت که از زبان انگلیسی (face frame) گرفته شده، یکی از تکنیک‌های عامه‌پسند و شیک به خصوص برای افرادی که بالیاژ مو انجام می دهند، می‌باشد. فیس فریم دخترانه یکی از تکنیک‌های پرطرفدار و محبوب در جهان آرایش می‌باشد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

با این تکنیک، می‌توانید با جداسازی یک لایه از موهای جلوی سر، قاب صورت خود را جذاب‌تر و بازتر نشان دهید.. در ادامه مقاله به آموزش تکنیک فیس فریم پرداخته و تناژهای مرتبط با هر پایه مو که مناسب جلوی سر است را به صورت کامل برای شما توضیح می‌دهیم.

آشنایی با تکنیک فیس فریم نه تنها باعث تغییرات متفاوت در صورت افراد شده، بلکه روشی ارزان، سریع و راحت محسوب می‌شود. در این مقاله قصد داریم انواع فیس فریم را مورد بررسی قرار دهیم که بتوانید به راحتی و بدون نیاز به آرایشگاه از این تکنیک در خانه استفاده کنید.

فیس فریم چیست؟

هایلایت فیس فریم چیست

این لغت برگرفته از زبان انگلیسی بوده که به معنی قاب صورت است. تکنیک مذکور یکی از پرطرفدارترین و جذاب‌ترین مدل جهت ایجاد قابی برای صورت محسوب می‌شود که در بین خانم‌های جوان طرفداران بیشتری دارد.

معمولا افرادی که بالیاژ مو انجام می‌دهند، از این روش برای جلوی موی خود استفاده می‌کنند. غالبا افراد با رنگ‌های فانتری قاب زیبایی برای صورت خود ایجاد می‌کنند، اما اکنون با استفاده از دکلره و هایلایت‌های زیبا نیز اعمال آن امکان‌پذیر است.

با استفاده از فیس‌فریم رنگی دیگر نیازی به دکلره کردن کل مو و آسیب رساندن به آن‌ها نیست، تنها با هزینه‌ای کم و به راحتی می‌توانید تغییر بزرگی در صورت خود ایجاد کنید.

ترکیب رنگ‌های کلاسیک و فانتزی در این تکنیک به صورت تکه‌های باریک یا ضخیم مو نیز یکی از این روش‌هایی است که ارزش یکبار امتحان کردن را دارد.

آموزش انجام فیس فریم در خانه

آموزش انجام فیس فریم در خانه

یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر زیبایی چهره، رنگ، مدل، آرایش و زیبایی مو است. یکی از روش‌های آرایش مو که به تازگی رواج یافته و برای برجسته کردن اجزای صورت مناسب است، فیس‌فریم می‌باشد. از دیگر مزایای این روش می‌توان به ارزان بودن و راحت بودن آن اشاره کرد. در صورتی که می‌خواهید موهایتان بخاطر رنگ مو آسیب نبیند و تنها رنگ جلوی موها را عوض کنید، این روش مناسب شماست.

در این تکنیک که به بالیاژ فیس‌فریم نیز معروف است، می‌توانید تکه‌های ضخیم یا نازکی از جلوی مو را روشن کنید و با این روش به قاب صورت خود جلوه‌ای جذاب‌تر و زیباتر دهید و از آن نهایت لذت را ببرید. برای این منظور موهای جلو را به صورت صاف یا اریب از بقیه موها جدا کنید. استفاده از این تکنیک می‌تواند همزمان با هر نوع رنگ مویی نیز انجام شود که رایج‌ترین آن بالیاژ است.

لیست قیمت انواع رنگ مو برند و باکیفیت

 

در صورتی‌که موهای خود را دکلره می‌کنید، باید رنگساژ مورد نظر خود را انتخاب کرده و در نهایت شاهد نتیجه زیبای آن باشید.

هایلایت فیس فریم مناسب چه صورت‌هایی است؟

هایلایت فیس فریم مناسب چه صورت‌هایی است؟

با استفاده از این تکنیک می‌توانید بدون ایجاد تغییر زیاد به روشن کردن جلوی مو اقدام کنید. در این روش نیاز به نگهداری خاصی از مو نخواهید داشت. اما لازم است محل قرار گرفتن آن را به درستی انتخاب کنید که توسط این تکنیک تغییر و زیبایی صورت شما جلوه بیشتری داشته باشد.

اگر موی کوتاهی داشته باشید، فیس‌فریم موی کوتاه نیز به راحتی قابل اجرا است. برای جذاب‌تر شدن صورت خود با استفاده از این روش حتما قبل از آن فرم صورت خود را شناسایی کنید، پس از آن نکات زیر را مورد توجه قرار دهید:

نحوه استفاده از فيس فريم در صورت‌های گرد

فیس فریم برای صورت گرد.

اگر صورت شما گرد است، حتما از فیس‌فریم هایلایت در اطراف صورت و شقیقه‌ها به صورت پراکنده و نامتقارن استفاده کنید، با استفاده از این روش از نشان دادن گردی صورت خود جلوگیری خواهید کرد.

نحوه استفاده از فيس فريم در صورت‌های مربع

فیس فریم برای صورت مربع.

اگر با بررسی خط فک تیز خود متوجه شدید که قاب صورت شما مربع است، توصیه می‌شود حتما فیس‌فریمی در دو طرف صورت به طوری که مقداری پایین‌تر از ریشه باشد، استفاده کنید. برای از بین بردن حالت مربعی صورت می‌توانید در ادامه آن لایه‌هایی کوتاه از رنگ ایجاد کنید.

مطالب پربازدید :  سامبره مو چیست؛ مدل های جذاب آن را ببینید

 

نحوه استفاده از فيس فريم در صورت‌های بیضی

فیس فریم برای صورت بیضی.

برای صورت‌های بیضی شکل مانند صورت اسکارلت جوهانسون می‌توانید از هر رنگی مثل فیس‌فریم یخی یا فیس‌فریم دودی استفاده کنید. اگر هایلایت مو به چشم‌ها نزدیک‌تر شود، ترکیب آن با ابروهای مرتب تضاد زیبایی به وجود می‌آورد.

نحوه استفاده از فيس فريم در صورت‌های قلبی

فیس فریم برای صورت قلبی.

صورت‌های قلبی معمولا پیشانی‌های پهن و چانه‌های باریکی دارند، برای ایجاد تعادل در این نوع صورت‌ها بهتر است که هایلایت‌های بالیاژ از زیر استخوان صورت و اطراف فک شروع شوند.

فیس فریم یخی

فیس فریم یخی

رنگ مو یخی دارای طیفهای گستردهای است. به همین دلیل برای در آوردن رنگ‌های یخی ژورنالی حتما باید نزد افراد متخصص در این زمینه رفت. متخصصان رنگ مو فرمول و ترکیبات متفاوت رنگ مو یخی را می‌شناسند و متناسب با مدل و جنس مو شما برای رنگ کردن موها اقدام می‌کنند. از این رو بهتر است قبل از تصمیم برای رنگ کردن موها با یک متخصص رنگ مو مشورت نمایید. فیس فریم یخی از پرطرفدارترین رنگ‌هایی است که خانم‌ها مایل به انجام روی موهای خود هستند.

فیس فریم موی کوتاه

فیس فریم موی کوتاه

فیس فریم مو یک نوع از بالیاژ مو نیز محسوب می‌شود. زیرا با هایلایت بیشتر به اطراف صورت، چهره شما را برجسته می‌کند، جلوه زیبایی به مو و صورت شما می‌بخشد و در کنار آن به موهای شما بُعد می‌دهد به همین دلیل بسیار مناسب موهای کوتاه می‌باشد.

فیس فریم دودی

فیس فریم دودی

شما می‌توانید با توجه به تناژ پوست، رنگ پایه مو و سلیقه خود رنگ مورد نظرتان را انتخاب کرده و با استفاده از فیس فریم یا مانی پیسز چهره خود را در مدت زمان کوتاهی تغییر دهید. ولی اگر نمی‌دانید چه رنگی برای شما مناسب است می‌توانید رنگ دودی یا اسموکی را انتخاب کرده و از زیبایی خیره کننده آن لذت ببرید.

فیس فریم رنگی

فیس فریم رنگی

فیس فریم رنگی نیاز به تخصص و دقت بالایی داشته تا بتواند جلوه‌ای جذاب برای شما رقم بزند پس اگر می‌خواهید فیس فریم رنگی را برای موهای خود انتخاب کنید بهتر است از یک آرایشگر حرفه‌ای برای نتیجه بهتر کمک بگیرید.

بالیاژ فیس فریم

بالیاژ فیس فریم

مراقبت از موهای دکلره شده بعد از انجام فیس فریم

مراقبت‌ از موها بعد از دکلره.

در صورتی‌که برای ایجاد فیس‌فریم خود از دکلره استفاده کرده باشید، مو بسیار حساس می‌شود و مراقبت از آن باید بیشتر از قبل باشد، لذا بهتر است برای حفظ سلامتی موی خود اقداماتی انجام دهید که برخی از این اقدامات به شرح زیر هستند:

  • استفاده از شامپوهای مخصوص و شامپو ضد سولفاته باعث جلوگیری از خشکی و آسیب‌دیدگی موها می‌شود، این شامپوها به راحتی در بازار پیدا نمی‌شوند. معمولا آرایشگرانی که تمرکز اصلی خود را بر روی رنگ مو گذاشته‌اند، این شامپو را برای مشتریان خود فراهم می‌کنند.
  • پس از دکلره حتما موهای خود را با تقویت کننده‌های مو نظیر روغن‌هایی مثل آرگان، زیتون و بادام ماساژ دهید.
  • توصیه می‌شود حتما موهای خود را هر مدت یکبار کراتینه، ویتامینه و پروتئین درمانی کنید که از سلامت بیشتر آن‌ها مطمئن شوید.

پایه و هایلایت مناسب برای فیس فریم

انتخاب هایلایتی مناسب، یکی از عوامل تاثیرگذار در تکنیک فیس فریم است. مثلا برای فیس فریم دودی باید پایه مو با آن تناسب داشته باشد. با توجه به رنگ پایه موها، می‌توانید رنگ فیس فریم مناسب را انتخاب کنید. در اینجا تناژهای مناسب برای فیس فریم را به اختصار توضیح داده‌ایم:

  • برای موه با زمینه n۵ یا قهوه‌ای خرمایی، فیس فریم مناسب بلوند طلایی تیره است.
  • برای مو با زمینه رنگ ۳ یا قهوه‌ای سوخته فیس فریمی مناسب یک لایت زیبا با تناژ مسی است.
  • در صورت زمینه رنگ بلوند شماره ۸ باشد پیشنهاد ما بلوند پلاتینیوم روشن است.

زیباترین قاب صورت با فیس فریمی متفاوت

مطالب کاربردی :  انواع رنگ موی عسلی و نحوه تشخیص رنگ مناسب

 

با پیشرفت روز به روز جهان، صنعت آرایشگری نیز در حال پیشرفت است. امروزه اکثر افراد برای جلوگیری از آسیب موی خود از تکنیک‌های جدیدی استفاده می‌کنند. تکنیک فیس‌فریم مناسب افرادی است که قصد ندارند موهای آسیب دیده خود را دکلره کنند. همچنین با استفاده از این تکنیک به راحتی می‌توان تغییرات زیادی روی صورت خود ایجاد کرد که نگهداری از آن بسیار راحت خواهد بود.

در این مقاله به معرفی انواع فیس فرم در قاب‌های مختلف صورت پرداختیم. امیدوار هستیم که با خواندن این مقاله بتوانید به راحتی در خانه فیس فریمی مناسب برای خود ایجاد کنید. در غیراین‌صورت توصیه می‌شود حتما به آرایشگری حرفه‌ای مراجعه کنید که بتوانید از نتیجه کار نهایت لذت را ببرید.

 

منبع : hadviser

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *