انواع مش مو

مش مو یکی از انواع تکنیک‌های رنگ کردن مو به حساب آمده که در آن لایه‌هایی از موی سر نسبت به دیگر نواحی مو روشن‌تر می‌شوند. منظور از انواع مش مو انواع وسیله‌هایی بوده که با استفاده از آن‎ها عمل مش را انجام می‌دهیم. در میان بعضی از افراد باورهای غلطی وجود داشته که هایلایت و لولایت و دیگر لایت‌ها را زیر مجموعه مش می‌دانند. حقیقت این است که مش با موارد گفته شده تفاوت دارد.

لذا در ابتدا انواع وسایل مورد استفاده از مش مو را مورد بررسی قرار خواهیم داد و پس از آن به بیان باورهای غلط در رابطه با انواع مش مو جدید و قدیم می‌پردازیم. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا در مورد انواع مش مو برای پوست سبزه و دیگر انواع پوست، انواع مش موی کوتاه و بلند و غیره بیشتر بدانید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

انواع مش مو چیست؟

انواع مش مو چیست؟

اولین گام برای رنگ کردن مو، به خصوص انواع مش مو، شناخت انواع تکنیک‌ها و روش‌هایی بوده که از آن‌ها استفاده می‌شود. بسیار اهمیت داشته که تفاوت‌های میان مش فویلی و مش کلاهی و دیگر مش‌ها را بشناسیم. به عنوان یک آرایشگر یا مالک سالن، اطمینان حاصل نمایید که به مشتری برای انتخاب روش مخصوص رنگ‌ کردن مو کمک کرده و توضیح کاملی در مورد هر روش و نتیجه نهایی آن به او می‌دهید.

مش مو با فویل

مش مو با فویل

فویل یک وسیله کمک ‌کننده جهت رنگ کردن مو به شمار رفته که جنس آن از آلومینیوم است. آرایشگرها از این وسیله جهت نگه‌ داشتن و جدا کردن موها در محل رنگ کردن استفاده می‌نمایند. آن‌ها ابتدا بخش‌های به خصوصی از مو را جدا می‌نمایند. سپس رشته‌های گوناگونی از آن را انتخاب نموده و آن‌ها را بر روی صفحه فویل قرار می‌دهند.

این بخش‌ها، بخش‌هایی هستند که باید برای مش آماده شوند. ابتدا اگر نیاز باشد آن‌ها را به کمک دکلره روشن کرده و سپس سایه انتخاب شده هایلایت را با یک براش بر روی رشته‌های سر اعمال می‌کنند و فویل در این میان کمک کرده تا بخش‌های دیگر مو به رنگ آغشته نشوند. ورق‌های فویل آلومینیومی را می‌توان جهت رنگ کامل موهای سر مورد استفاده قرار داد. قرار گرفتن مو در فویل به علت گرمایی که دارد سبب می‌شود تا زودتر رنگ بگیرد.

ویژگی‌‌های فویل

مش مو با فویل

  • ماده مورد استفاده جهت ساخت آن آلومینیوم است.
  • بسته‌های فویل از قبل بریده نشده‌اند. در نتیجه آرایشگران مجبورند آن را به صورت قطعه به قطعه برش داده تا مناسب اندازه موی مشتریان و رنگ موردنیاز آن‌ها باشد. منظور از اندازه مو، رنگ کامل مو یا رنگ بخشی از مو است.
  • فویل‌ها شفاف نیستند، در نتیجه آرایشگران مجبورند همیشه برای مشاهده پیشرفت رنگ کردن آن‌ها را باز نمایند.
  • زمانی که می‌خواهید فویل آلومینیومی را از روی سر مشتری بردارید، باید آن را باز نموده و با ملایمت بکشید. اگر این کار با دقت انجام نشود، برای مشتری دردآور خواهد بود.

نکات استفاده از مش فویلی

  • مش با فویل را از کنار سمت راست گوش شروع نمایید.
  • دسته‌‌ی موهایی که انتخاب می‌کنید ضخیم نباشد چرا که میان فویل و ریشه موها فاصله می‌افتد.
  • اگر دسته موها ضخیم انتخاب شود سبب نشت کردن مواد خواهد شد و فویل به سمت پایین می‌رود.
  • مواد انواع مش مو باید تا حد کافی سفت بوده تا از روی مو نشت نکند.

مش مو با کلاه

مش مو با کلاه

کلاه مش مو هم مثل فویل یک وسیله کمک ‌کننده جهت رنگ کردن مو محسوب می‌شود. زمانی که از روش مش با کلاه استفاده می‌کنید آرایشگر از یک کلاه سوراخ‌دار مخصوص که بر بالای سر قرار گرفته جهت رنگ‌ کردن مو استفاده می‌نماید. پس از آن با استفاده از قلاب مخصوص این کار رشته‌های مویی که برای مش به آن احتیاج دارند را از درون سوراخ‌ها عبور می‌دهند.

مقدار مویی که از سوراخ‌ها خارج می‌شود به ناحیه و میزانی از رنگ کردن بستگی داشته که مشتری انتخاب می‌نماید. استفاده از تکنیک مش کلاهی راحت است؛ تعداد کمی رشته مو را از طریق سوراخ کلاه بیرون آورده و رنگ می‌کنیم. از این روش بیشتر در خانه استفاده شده و اغلب برای موهای کوتاه کاربرد دارد.

جلوه نهایی مش مو با فویل و مش مو با کلاه متفاوت است. مش مو با فویل به طور معمول به صورت تکه‌ای روی مو مشخص می‌شود اما نتیجه مش با کلاه به اصطلاح شکل سوزنی و باریک پیدا خواهد کرد.

قیمت انواع رنگ مو با کیفیت و ملزومات آن

 

نکات استفاده از مش کلاهی

مش مو با کلاه

چند نکته مهم که باید در مش کردن مو با کلاه باید رعایت شود.

  • موها را خیس نکنید و در صورتی که خیس هستند آن‌ها را خشک کرده تا به راحتی از سوراخ بیرون بیایند.
  • اگر موهای بلندی دارید بهتر است آن‌ها را کوتاه نمایید.
  • موها را شانه‌ کرده، به طوری که هر یک از گره‌های مو باز شوند.
  • قلاب را محکم به درون سوراخ فرو نبرید چرا که پوست سر را زخم می‌کند.

مش شانه‌ای

مش شانه‌ای

این نوع مش همان‌گونه که از اسم آن مشخص است به وسیله شانه یا برس انجام می‌شود. این نوع مش برای موهای نرم، نازک و مجعد توصیه نمی‌شود. در انواع رنگ مش مو در این مدل مناسب‌ترین رنگ بلوند تیره (پایه 6) است.

مش تکه‌‌ای یا مش قسمتی

مش تکه‌‌ای یا مش قسمتی

یکی دیگر از انواع مدل مش مو، مش تکه‌ای یا مش قسمتی بوده که برای موهای ضخیم با بافت زبری مناسب است. در این نوع مش دسته‌هایی از مو که اغلب 3 سانتی است را جدا نموده و آن را رنگ می‌نمایند. دو روش رایج برای مش تکه‌ای وجود داشته که «کوک» و «برش» هستند. در روش کوک اندازه و فاصله تکه‌ها باید یکی باشد و دیف دوم آن هم باید به شکلی جدا شود که فاصله‌ لازم میان تکه‌های جدا شده وجود داشته باشد. در روش برش نباید ضخامت تکه‌ها بیشتر از 1 سانتی‌متر باشد.

مطالب کاربردی:  10 تکنیک پاک کردن رنگ مو بدون کمترین آسیب به موها

 

انواع مش مو فویلی بهتر است یا مش کلاهی؟

مش فویلی بهتر است یا مش کلاهی؟

چنانچه به دنبال انواع مش مو با دقت بالا هستید باید از روش مش با فویل استفاده نمایید. زماین که یک آرایشگر باتجربه کار مش با فویل را برای شما انجام بدهد، مش با فویل در بیشتر موارد گزینه فوق‌العاده‌ای در مقایسه با مش با کلاه خواهد بود. مش فویلی نسبت به مش کلاهی حجم بیشتری از مو را روشن می‌نماید. این همان علتی است که موجب ایجاد تفاوت در نتیجه نهایی می‌شود.

مش کردن با کلاه برای تمامی انواع موها مناسب نیست به خصوص برای آن دسته از کسانی که موهای فر ضخیمی دارند. همچنین رد کردن مو از سوراخ‌های کلاه کار دشواری است.

بسیاری از اشخاص که در خانه این کار را انجام می‌دهند احساس درد می‌کنند. در مش با کلاه کار ساده‌ای نیست که رنگ را دقیقا به همان مکانی که می‌خواهید اعمال نمایید. به خصوص برای نواحی اطراف پشت گردن به مشکل خواهید خورد. تنها مزیتی که کلاه نسبت به فویل دارد زمان و هزینه بوده ولی وقتی قصد رنگ کردن مو را دارید باید به سراغ بهترین‌ها بروید.

باورهای غلط در مورد سبک‌‌ها و انواع مش مو

باورهای غلط در مورد سبک‌‌ها و انواع مش مو

حقیقت این است که بسیاری از اشخاص هایلایت، لولایت و دیگر لایت‌های مو را زیرمجموعه مش دانسته در حالی که اصلا اینطور نیست. در ابتدا باید تعریف هر یک از این موارد را با هم بررسی کنیم تا بتوانیم به تفاوت‌های آن‌ها پی ببریم.

مش

در صورتی که در فرآیند رنگ کردن، موها از 5 درجه تا بیشتر از رنگ پایه لایت شوند به آن مش گفته می‎شود. در مش فرآیند دکلره کردن مو ضروری است. دکلره به پودری گفته شده که مو را بی‌رنگ می‌نماید. تنها بعد از دکلره کردن است که می‌توانیم فرآیند مش مو را انجام بدهیم.

هایلایت

باورهای غلط در مورد سبک‌‌ها و انواع مش مو

هایلایت یکی از رایج‌ترین فرآیندهای رنگ مو به شمار می‌رود و آن را می‌توان با فرآیندهای گوناگونی از فویل گرفته تا بالیاژ مورد استفاده قرار داد. در هایلایت موها 2 تا 3 درجه از رنگ طبیعی خود روشن‌تر می‌گردند. برای کسانی که رنگ موی آن‌ها قهوه‌ای تیره است، بازه هایلایت از عسلی تا طلایی و کاراملی وجود دارد. برای اشخاص با موی قرمز، بلوند توت فرنگی گزینه بی‌نظیری خواهد بود.

برای اشخاص با موی بلوند، بلوند روشن و پلاتینی پیشنهاد می‌شود. از هایلایت جهت روشن‌تر نشان دادن مو استفاده می‌شود. استفاده از هایلایت به ظاهری بستگی داشته که می‌خواهید به آن برسید. پیشنهاد می‌کنیم پیش از انجام هر نوع تغییری روی موهای خود با یک آرایشگر متخصص در زمینه رنگ و مش مشورت کرده تا از نتیجه نهایی پشیمان نشوید و یا دچار آسیب دیدگی مو نگردید.

مطالب پربازدید:  جدیدترین تکنیک‌های کالرملتینگ و رنگ مو اروپایی

 

لولایت

می‌خواهید مقداری کانتور به چهره خود اضافه نمایید؟ لولایت‌ها گزینه مناسبی هستند. در لولایت موها 2 تا 3 درجه تاریک‌تر از رنگ طبیعی خود می‌شوند. آن‌ها به رنگ موی طبیعی شما عمق و به هر ظاهری بعد می‌بخشند. چنانچه هایلایت‌های قدیمی شما کدر به نظر می‌رسند یا قصد دارید با تغییر فصول آن‌ها را تیره نمایید، لولایت‌ها بهترین گزینه جهت عمق دادن به موها هستند.

در حقیقت این تکنیک برخلاف هیلایت و مش است و بیشتر به درد افرادی می‌خورد که موی سفید و یا زمینه موی روشن دارند. تمام این تکنیک‌ها پس از مدتی احتیاج به رنگساژ خواهند داشت تا همچون روز اول تازه و خوش رنگ شوند. شامپو رنگساژ گزینه خوبی برای انجام رنگساژ موهای دکلره شده است که شما می‌توانید به سادگی با مراجعه به فروشگاه‌های معتبر لوازم آرایشی و بهداشتی آن را تهیه نمایید.

 

 

منبع : pinterest

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *