شناخت انواع سایه چشم

سایه چشم از آن جایی که موجب برجسته و درخشان شدن چشم‌ها می‌شود، از پرکاربردترین محصولات آرایشی برای خانم‌ها می‌باشد. سایه چشم نیز از لحاظ ساختار و ظاهر انواع متنوعی دارد و هم مدل‌های مختلفی جهت سایه زدن چشم وجود دارد. بی شک همین مسئله نیز موجب سردرگمی شما در انتخاب این وسیله آرایشی می‌شود و هم کار شما را در انتخاب مدل دشوار خواهد کرد.

با این وجود، شناخت انواع سایه چشم به خانم‌ها کمک فراوانی خواهد کرد تا بتوانند، متناسب با نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشند. در همین راستا ما این بخش از مجله فروشگاه لوازم آرایشی مدیسه را به این مسئله اختصاص دادیم و قصد داریم، در آن شما را با انواع سایه چشم آشنا سازیم. تا انتها با ما همراه باشید. اگر می خواهید، آرایش چشم‌های شما خیره‌کننده باشد، نیاز است که با انواع سایه چشم و کاربردی که هر یک دارند آشنا شوید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

در بین انواع سایه چشم در میکاپ رایج‌ترین نوع آن سایه چشم پودری بوده که به صورت فشرده شده در پالت‌های متعددی در بازار موجود می‌باشند. در صورتی که تمایل دارید چشم‌های شما درخشندگی بیشتری داشته باشد از انواع سایه چشم براق و اکلیلی استفاده نمایید. در دنیای این روزها انواع سایه چشم لایت به یکی از ترندهای آرایشی تبدیل شده و جهت اجرای آن باید از رنگ‌های طبیعی مثل قهوه‌ای روشن و گلبهی استفاده کرد.

شناخت انواع سایه چشم بر اساس ساختار

انواع سایه چشم بر اساس ساختار

سایه چشم بر اساس بافت و ساختار انواع متنوعی دارد که همگی آن‌ها در بازار موجود هستند. ولی جهت آن که بتوان از بین آن‌ها سایه چشمی که متناسب با نیاز و شرایط ما باشد، انتخاب نمایید، باید اطلاعات کافی در مورد هر یک از آن ها داشته باشید. به همین خاطر در ادامه مطلب به معرفی انواع سایه چشم بر اساس ساختار خواهیم پرداخت.

سایه چشم پودری

سایه چشم پودری

در بین انواع سایه چشم، سایه‌های پودری رایج‌تر و شناخته شده‌تر هستند و در کیف آرایشی اغلب خانم‌ها یافت می‌شود. این نوع سایه چشم اغلب به شکل پالت‌های دوتایی یا چندتایی ارائه می‌شوند. سایه‌ چشم پودری تنوع رنگ بسیاری دارد و در بین آن‌ها می‌توان انواع سایه چشم اکلیلی و سایه چشم مات را پیدا نمود. ویژگی که این نوع از سایه‌ها دارند و موجب تمایز آن در بین انواع سایه چشم شده، قابلیت مخلوط شدن است.

به این شکل که به کمک سایه‌های پودری بسیار راحت می‌توانید، رنگ‌های گوناگون را با یکدیگر ترکیب یا در کنار هم استفاده نمایید. این نوع سایه‌ها برای افرادی که نوع پوست آن‌ها معمولی یا چرب است، گزینه بسیار‌ خوبی‌ است. جهت استفاده از سایه‌های پودری باید از قلم ‌موی متوسط و تخت کمک بگیرید و آن را آرام و بسیار ملایم به روی پلک بزنید.

البته جالب است، بدانید که حتی با انگشتان خود هم می‌توانید، از سایه‌های پودری استفاده نمایید. نکته‌ای که باید در حین استفاده از سایه‌های پودری به آن دقت داشته باشید، این است که اگر از هیچ ماده‌ای به عنوان زیر سایه استفاده ننمایید، سایه‌های پودری بسیار بی دوام خواهند بود. ولی اگر پیش از سایه زدن چشم، یک لایه کرم یا پرایمر روی پلک‌ها بزنید، پودر روی پوست تثبیت شده و نمی‌ریزد.

سایه چشم کرمی

سایه چشم کرمی

سایه چشم کرمی یکی دیگر از انواع سایه چشم بوده که بافت مخملی و یک‌دستی دارند و به طور معمول در یک ظرف کاسه‌ای کوچک ارائه می‌شوند. سایه‌های کرمی اغلب براق هستند. به همین دلیل در مقایسه با دیگر سایه چشم‌ها برق بیشتری به چشم‌ها می‌بخشند. از این رو می‌توانیم از آن جهت شرکت در مجالس و مهمانی‌هایی که می‌خواهیم در آن حسابی بدرخشیم، استفاده نماییم.

ولی اگر آرایش طبیعی مد نظرتان است، پیشنهاد ما این است که بعد از استفاده از آن، به کمک سایه مات پودری روی آن را پوشش دهید. نکته دیگری که در رابطه با سایه‌های کرمی وجود دارد، این است که تنوع رنگ آن کم بوده و به اندازه‌ سایه پودری زیاد نیست و به صورت تکی به فروش می‌رسد. البته شما می‌توانید، دو یا چند رنگ از آن را مخلوط کرده تا به رنگ دلخواه خود برسید. جهت این کار باید توجه کنید که این نوع سایه بسیار سریع خشک می‌شود.

اگر بخواهیم آن را تغیر بدهیم،باید خیلی فوری دست به‌ کار شویم. سایه‌های کرمی از آن جایی که برق بیشتری به پلک‌ها می بخشند، به طور معمول برای پوست‌های چرب مناسب نیستند. ولی برای خانم‌هایی که پوست خشک و حساس دارند، گزینه بسیار مناسبی است.

ویژگی که سایه‌های کرمی را در بین انواع سایه چشم برجسته نموده، دوام خوب آن هاست. این سایه‌ها آنقدر ماندگاری خوبی دارند که تا آن‌ها را پاک نکنیم، روی پوست ما تکان نمی‌خورند. با این وجود اگر برای مدت طولانی می‌خواهید، آرایش داشته باشید و در کنار آن تا پایان سایه چشم شما مرتب باشد، پیشنهاد ما استفاده از سایه‌های کرمی است.

قیمت انواع سایه چشم ایرانی و خارجی اورجینال و باکیفیت

 

سایه چشم مایع

سایه چشم مایع

سایه‌های مایع را می‌توان جدیدترین نسل سایه‌های چشم معرفی کرد. این مدل سایه‌ها در بسته بندی شبیه به رژلب‌های مایع با یک تیوپ درخشان و یک اپلیکاتور نرم و پر پرز تولید و به بازار ارائه می‌شوند. تنوع رنگ آن‌ها زیاد است و به طور تکی و در رنگ‌های مختلف وجود دارند. سایه‌های مایع از آن جایی که مایع هستند، هم کنترل نمودن آن دشوار است و هم فورا خشک می‌‎شوند.

تمامی این مسائل در کنار یکدیگر موجب شده تا طرز استفاده از سایه‌های مایع در مقایسه انواع سایه چشم دشوارتر باشد. سایه چشم مایع برای آن دسته از کسانی که پوست چرب دارند، گزینه مناسبی نیست، چون که پوست این اشخاص روغنی است و وقتی که سایه چشم مایع روی پلک آن‌ها زده می‌شود، سایه چشم مایع در خط پلک رسوب نموده و نافرم به نظر می‌رسد. چنانچه پوست خشک یا نرمالی دارید، بدون نگرانی می‌توانید، از این سایه چشم استفاده کنید.

سایه چشم‌های مایع هم به شکل براق و هم به شکل مات هستند. شما می‌توانید، به کمک انواع سایه چشم شاین به چشم‌های خود حالتی براق، خیس و فریبنده بدهید. سایه چشم‌های مایع براق بسیار دراماتیک و بهترین انتخاب برای مهمانی‌های شبانه هستند .

این مدل سایه چشم را در بین انواع سایه چشم می‌توان زیباترین نوع آن ‌‎نامید که افزون بر زیبایی بی نظیری که به چشم‌ها می‌بخشد، دارای ماندگاری و دوام زیادی هم است. دوام سایه‌های مایع به طوری است که هر زمان در آینه نگاه کنید، انگار که همین چند دقیقه پیش سایه زده‌اید. همه این مسائل در کنار یکدیگر موجب می‌شود تا از آن برای انواع سایه چشم عروس استفاده گردد.

سایه چشم پودری شل

سایه چشم پودری شل

یکی دیگر از انواع سایه چشم موجود در بازار سایه‌های پودری شل می‌باشند. پودر این نوع سایه‌ها کاملا از یکدیگر جدا و به شکل دانه‌ای است. به همین دلیل در حین استفاده ممکن است، این پودرهای جدا از هم روی پوست شما ریخته و آرایش شما را خراب نماید.

همین موضوع سبب شده تا استفاده از سایه چشم پودری شل در بین انواع سایه چشم سخت‌تر باشد و تنها برای آرایشگران و خانم‌هایی که در آرایش حرفه‌ای هستند، پیشنهاد شود. چنانچه پوست خشکی دارید یا در آرایش کردن مهارت چندانی ندارید، پیشنهاد ما به شما این است که از دیگر مدل‌های سایه چشم استفاده نمایید.

مطالب کاربردی:  بهترین مارک سایه چشم چیست؟ معرفی بهترین برندهای جهان

 

مدادی

مدادی

یکی دیگر از انواع سایه چشم، سایه‌های مدادی می‌باشند و همان طور که از نامشان مشخص است، شکل ظاهری شبیه مداد داشته و همچون مداد نیز قابل تراشیدن هستند. سایه‌های چشم مدادی بافت چرب و سبکی داشته که نه تنها چشم و پلک را اذیت نخواهد کرد، بلکه جلوه‌ای زیبا به چشم‌ها می‌بخشد. به طوری که حتی اشخاصی که چشم‌هایی حساس دارند، هم بدون نگرانی می‌توانند، از آن استفاده کنند.

نوک مدادی و فرم قلمی این مدل سایه‌ها موجب شده تا استفاده از سایه‌های مدادی در مقایسه با دیگر سایه‌ها بسیار ساده‌تر باشد. به همین دلیل اگر در کشیدن سایه چشم مهارت چندانی ندارید و به دنبال بهترین نوع سایه برای آرایش‌های سریع و روزمره هستید، از کنار انواع سایه چشم مدادی به سادگی عبور نکنید.

در واقع این نوک مدادی این محصولات بوده که موجب می‌شود، در زمان طراحی سایه چشم بتوانید به سادگی کنترل را به دست گرفته و آرایش مرتب و منظمی برای چشم‌های خود رقم بزنید.

انواع سایه چشم مدادی، در رنگ‌ها و ترکیبات گوناگون برای کاربردهای متفاوت در سبک‌های آرایشی مختلف تولید می‌شوند و مثل هر نوع سایه چشمی در دو مدل براق و مات وجود دارند. مزیت دیگر سایه‌های مدادی ماندگاری آن است. ماندگاری این نوع سایه‌ها بسیار زیاد است. به همین دلیل برای آرایش طولانی مدت روزانه مناسب است.

انواع سایه چشم بر اساس نتیجه نهایی

انواع سایه چشم بر اساس نتیجه نهایی

اکنون که با انواع سایه چشم براساس ساختار آشنا شدید، زمان آن رسیده تا بدانید هر یک از سایه‌ها جلوه خاصی به پلک‌ها می‌دهند. سایه‌ها بر اساس جلوه‌ای که ایجاد می‌نمایند، به چند دسته مات، نیمه مات و شاین تقسیم می‌شوند. در ادامه این مطلب به انواع سایه چشم شاین، مات و نیمه مات اشاره‌ای خواهیم داشت.

مات

سایه‌های مات نوعی از سایه چشم هستند. این نوع سایه‌ها نور را منعکس نخواهند کرد و هیچ گونه درخششی روی پلک‌ها ندارند. به همین دلیل برای آرایش چشم‌ها در روز مناسب هستند. اگر از آن دسته از خانم‌هایی هستید که به آرایش‌های ساده و شیک علاقه مند هستید و همواره به دنبال انواع سایه چشم ساده می‌باشید، پیشنهاد ما استفاده از سایه‌های مات است.

براق یا شاین

براق یا شاین

سایه شاین نیز یکی دیگر از انواع سایه چشم بوده که همان طور که از نامشان پیداست، جلوه و درخشش به خصوصی دارند و به طور معمول جهت برجسته کردن چشم از آن استفاده می‌شود. اگر به مهمانی شبانه‌ای دعوت شده‌اید و می‌خواهید در آن مجلس آرایش چشم‌های شما با شکوه‌تر و مجلسی‌تر از همیشه به نظر بیاید، می‌توانید از سایه‌های شاین و براق استفاده نمایید.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سایه‌های شاین که به آن سایه چشم براق هم گفته می‌شود، این است که بین چین و چروک‌های پوست جمع نشده و بر روی پلک نمی‌ماسد. به همین دلیل در بین خانم‌ها طرفداران بسیاری پیدا نموده است.

مطالب پربازدید:  آموزش آرایش چشم مرحله به مرحله برای مبتدی تا حرفه‌ای‌ها

 

نیمه مات

جلوه‌ای که سایه نیمه مات به عنوان یکی از انواع سایه چشم برای چشم‌ها ایجاد می‌نماید، نه درخشش و جلوه سایه‌های شاین را دارد و نه به اندازه سایه‌های مات بی جلوه است. در واقع می‌توان گفت، این نوع سایه بین سایه مات و شاین قرار دارد. کسانی هستند که نه سایه‌های اکلیلی و براق را می‌پسندند و نه سایه مات را دوست دارند. برای این افراد سایه‌های نیمه مات بهترین گزینه است، چون که این نوع سایه نور را کم‌تر از سایه شاین منعکس می‌نماید اما در کنار آن جلوه خاصی به چشم‌ها می‌بخشد.

 

منبع : roxiecosmetics

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *