انواع لوازم آرایش صورت

با اینکه لوازم آرایشی و بهداشتی روزانه به‌طور مرتب توسط بانوان استفاده می‌شوند، اما جهت داشتن یک آرایش بی عیب‌و‌نقص باید آشنایی کافی با هر یک از محصولات آرایشی داشته باشید.

همچنین از لحاظ اقتصادی با توجه به گران‌قیمت بودن لوازم آرایشی و وجود برندهای گوناگون و انواع لوازم آرایش صورت، بهتر است، ابتدا با کاربرد آن‌ها آشنا شده و سپس لیستی از لوازم آرایش مورد نیاز خود را تهیه ‌کرده و طبق آن خرید نمایید، تا بعدها با کیفی پر از لوازم آرایشی که موردنیازتان نیستند، روبه‌رو نشوید. همچنین قیمت انواع لوازم آرایش صورت باتوجه به برند، کاربرد، کیفیت وغیره متفاوت هستند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

در این مقاله شمارو با انواع وسایل آرایشی صورت و کاربرد هر یک آشنا خواهیم کرد.

انواع لوازم آرایش صورت

فاندیشن

انواع لوازم آرایش برای صورت چه چیزهایی است؟ همراه ما باشید:

فاندیشن (Foundation)

فاندیشن همان چیزی است که سبب می‌شود پوست شما بی‌عیب و نقص به نظر بیاید. این محصول رنگ پوست شما را یکدست کرده و هرگونه لکه‌های پوستی و تغییر رنگ روی صورت شما را پنهان می‌نمایند.

مهم‌ترین جنبه فاندیشن که باید در نظر داشته باشید، پوشش دهی بی‌نظیر آن است. چنانچه می‌خواهید پوششی سبک‌تر داشته باشید، از مرطوب کننده‌های رنگی استفاده نمایید، اما اگر علاقه‌مند به پوشش‌دهی زیادی هستید، فاندیشن مایع و یا فرم کلاسیک فاندیشن عالی‌ترین انتخاب برای شماست.

کانسیلر صورت و چشم (Concealer)

کانسیلر صورت و چشم

کانسیلر بیشتر برای پوشش‌‌دهی لک‌ها و تیرگی‌های پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین می‌تواند جهت روشن‌تر نمودن بعضی از نواحی صورت و زیر چشم‌ها به کار رود. کانسیلرها غلیظ‌‌تر، جامدتر و بادوام‌تر از کرم پودرها بوده و پوشش بیشتری ایجاد می‌نمایند و به دو گروه کلی کانسیلر زیر چشم و کانسیلر صورت تقسیم‌بندی می‌شوند.

برنزه کننده (Bronzer)

برنزه کننده

با توجه به بیشتر شدن محبوبیت پوست برنزه در میان خانم‌ها و در سالیان اخیر، پودرهای برنزه کننده جایگزین بسیار خوبی برای راه‌های پر دردسر برنزه کردن پوست هستند.

همچنین با این روش، هر زمانی که دلتان برای رنگ پوست خودتان تنگ شد، تنها کاری که باید انجام بدهید، این است که صورت خود را بشویید. برنزرها پس از فاندیشن و کانسیلرها به پوست زده می‌شوند، کار برنزرها دادن سایه و رنگ‌های طبیعی به پوست می‌باشد. در انتخاب برنزر، سعی کنید برنزر مناسبی برای تن پوست خود انتخاب نمایید تا پس از استفاده رنگ پوست طبیعی جلوه کند، نه چندان نارنجی و نه چندان تیره.

کانتورینگ (Contouring)

کانتورینگ

کانتور کردن به معنی سایه زدن بوده و یک تکنیک آرایشی می‌باشد که برای آن لوازم آرایشی به‌خصوصی وجود دارد، از کانتورینگ جهت تقویت و برجسته سازی اجزای صورت و یا بدن استفاده می‌گردد. معمولا کانتورینگ به‌صورت سرد و گرم رنگ‌بندی شده است، که می‌توان از آن جهت ایجاد یک یا دو سایه تیره‌تر و یا روشن‌تر از رنگ پوست در نواحی مختلف صورت مثل گونه‌ها، کنار بینی، حاشیه صورت، فک، نقطه T شکل (خط روی بینی و بالای ابروها) که می‌خواهیم به شکل برجسته و یا ریز نشان داده شوند، استفاده نمود.

مطالب مرتبط:  آموزش کانتور گونه در خانه به همراه ترفندهای کاربردی

 

هایلایتر (Highlighter)

هایلایتر

هایلایتر جهت ایجاد درخشش بیشتر در بعضی از نقاط صورت به کار رفته و می‌توان گفت در کارایی برعکس برنزر عمل می‌نماید. جهت آنکه بخشی از صورت شما مورد توجه بیشتری قرار گیرد، از روشنایی مختصری در آن ناحیه صورت خود استفاده می‌کنید تا توجه را به بعضی از نقاط صورت خود جلب نمایید. برای این کار، تنها چیزی که احتیاج دارید یک هایلایتر است.

رژگونه (Blush)

رژگونه

رژگونه وسیله‌ای بوده که جهت رنگ و فرم دادن به بعضی نقاط صورت به‌خصوص گونه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. رژگونه بهترین گزینه جهت ایجاد رنگ بر روی گونه‌هاست. رنگ‌های گوناگون رژگونه وجود دارد، که اشخاص مطابق با سلیقه خود از آن‌ها استفاده می‌کنند، معمولا رژگونه‌ها به شکل مایع، خمیری یا پودری در دسترس هستند. که در میان آن‌ها رژگونه پودری رایج‌ترین مدل است.

مداد ابرو (Pencil Eyebrow)

مداد ابرو

معمولا مداد ابرو برای رنگ بخشیدن و پر نمودن ابروهای شما می‌تواند گزینه موثری باشد، تقویت ابروها می‌تواند ظاهر کل چهره شما را تغییر بدهد، به همین علت آرایش ابرو از مراحل مهم در آرایش چهره می‌باشد. ساده‌ترین روش جهت پر کردن و شکل دادن به ابروها داشتن مداد ابرو است. در استفاده از مداد ابرو توجه داشته باشید که رنگ مداد شما با رنگ ابرو سازگار باشد تا پس از استفاده ظاهری طبیعی به ابروهای خود ببخشید.

ریمل ابرو (Mascara Eyebrow)

ریمل ابرو

استفاده از ریمل ابرو روشی آسان و موثر جهت حالت دادن و پر پشت کردن موقتی ابروها است، به ویژه برای کسانی که از کم پشتی یا نامرتب بودن ابروهای خود رنج می‌برند.

سایه ابرو (Eyebrow shade)

سایه ابرو

سایه ابرو در فهرست اسم انواع لوازم آرایش صورت، آخرین گزینه است. سایه ابرو، دقیقا همچون مداد ابرو، جهت پرکردن فواصل میان تارها و فرم‌دهی به ابروها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اسپری فیکس کننده (Fixing spray)

اسپری فیکس کننده

اسپری فیکس کننده تنها یک هدف دارد: انواع لوازم آرایش صورت شما را برای مدتی طولانی‌تر روی پوست نگه دارد و از حرکت، محو شدن و ریختن آرایش جلوگیری نماید. این محصول پرکاربرد نمی‌باشد، ولی در مورد آرایش‌های غلیظ‌تر و گریم‌های تخصصی و همچنین، چنانچه در شرایطی قرار دارید که محیط بسیار گرم بوده و موجب عرق کردن صورت شما می‌شود، اسپری فیکس کننده بهترین دوست شما به شمار می‌رود.

قیمت انواع لوازم آرایش صورت لوکس و اورجینال

 

انواع لوازم آرایشی لب

رژ لب (Lip Stain)

رژ لب

پرطرفدارترین و قابل دسترس‌ترین وسیله در فهرست لوازم آرایشی خانم‌ها رژلب است، که استفاده از آن نیز بسیار ساده است. رژلب‌ها، برای افزودن بافت و رنگ به لب‌ها استفاده شده و در انواع مدل‌های مات، براق و ضد آب موجود می‌باشد.

خط لب (Lip Liner)

خط  لب

خط لب برای کادردهی و آماده سازی لب جهت رژ زدن، مورد استفاده قرار می‌گیرد. نقاط ناهموار را در لبه‌های بالایی یا پایین لب خود پر نمایید، و آن‌ها را گردتر یا کامل‌تر کنید. حتی می‌توان از خط لب به منظور یک محصول جهت برجسته کردن شکل لب‌ها استفاده نمود. مهم‌ترین گزینه که در استفاده از خط لب باید به آن توجه داشته باشید این است که باید رنگ خط لبی که استفاده می‌نمایید، با رنگ رژ لب متناسب باشد.

پرایمر لب (Lip Primers)

پرایمر لب

در حقیقت پرایمرهای لب دو کاربرد اساسی برای ما دارند:

  • لب‌ها را آبرسانی می‌نماید. این گزینه بسیار اهمیت دارد، چرا که بسیاری از رژ لب‌ها، لب‌های شما را خشک می‌نمایند.
  • رژ لب شما را مدت زیادی حفظ می‌کند. بیش از هر بخش دیگری از صورت، لب‌های شما به‌طور دائم در حال حرکت بوده و این بدان معناست که رژ لب شما کم‌رنگ خواهد شد. یک پرایمر لب تا حد ممکن رژ لب شما را حفظ کرده و تا حد امکان آن را پررنگ‌تر نگه می‌دارد.

برق لب (Lip Gloss​)

برق لب

برق لب جهت افزودن یک درخشش به لب‌ها پس از رژ مورد استفاده قرار می‌گیرد. برق لب‌ها انواع گوناگونی دارند، برخی از آن‌ها طعم‌دار هستند.

مطالب کاربردی:  تینت لب چیست و چه تفاوتی با رژلب دارد؟

 

انواع وسایل آرایش چشم

انواع لوازم آرایش چشم شامل موارد زیر می‌شوند:

سایه چشم (Eyeshadow)

سایه چشم

سایه چشم، یکی از پرکاربردترین انواع لوازم آرایش برای چشم است، این محصول به شکل یک پودر رنگی یا کرم مانند بوده که جهت برجسته کردن بعضی از نواحی چشم، معمولا روی (بالای) پلک‌ها و زیر ابرو استفاده می‌شود.

معمولا این مورد با طیف وسیعی از برس‌های سایه چشم انجام می‌شود. به کمک سایه چشم می‌توان، به هر یک از چشم‌ها عمق و بعد خاصی بدهید که با تنوع رنگی که در سایه‌های چشم به کار رفته است، جذابیت چشم‌ها بیشتر شده به طوری که، چشمان ریز را درشت، و چشمان درشت را جذاب‌تر و گیرا‌تر نشان می‌دهد. سایه‌های چشم در انواع گوناگون پودری، مایع، اکلیلی، مدادی و کرمی هستند، که سایه پودری رایج‌ترین نوع در میان سایه‌هاست.

خط چشم (Eyeliner)

خط چشم

خط چشم از لوازم آرایشی قابل استفاده برای چشم بوده که جهت زیبایی بخشی و فرم دادن به حالت چشم به کار می‌رود. خط چشم‌ها در انواع مایع، مدادی، ژل و پودر موجود هستند، که هر شخص باتوجه به سلیقه و مهارت خود از آن استفاده می‌کند.

خط چشم‌های مدادی از جمله رایج‌ترین نوع بوده و برای استفاده افراد مبتدی بهترین گزینه می‌باشند. استفاده از خط چشم شاید مقداری سخت باشد اما مشکلی نیست، با یک خط چشم مدادی و مقداری تمرین، به سادگی می‌توانید خط چشم مدنظر خود را بکشید.

درست است جهت ماهر شدن مقداری زمان نیاز است، اما در عوض به این فکر کنید که با یک خط چشم ساده چقدر به جذابیت چشمان شما افزوده می‌شود.

ریمل (Mascara)

ریمل

ریمل یکی دیگر از موارد مورد علاقه ما در آرایش می‌باشد، چراکه یک حالت دهنده برای مژه بوده و می‌توان از آن برای طولانی‌تر، ضخیم‌تر و تیره‌تر کردن مژه‌ها استفاده نمود. ریمل‌ها در رنگ‌های گوناگون و متنوعی تولید شده و به طور معمول به صورت مایع به فروش می‌رسند.

برای به هم نخوردن آرایش افرادی که مستعد حساسیت یا اشک ناگهانی می‌باشند، فرمول‌های ضد آب این محصول هم موجود است. ریمل مژه قادر است تا موجب شود مژه‌های شما بسیار طولانی‌تر به نظر برسند، از لحاظ حجم یک ریمل خوب قادر است تا سبب شود که مژه‌های شما پرتر به نظر برسند و از لحاظ رنگ هم، بدیهی است که مژه‌های شما را تیره‌تر می‌نماید.

مطالب پربازدید:  پاک کردن ریمل ضد آب با 10 روش کاربردی

 

فرمژه (eyelash curler)

فرمژه

فرمژه یکی دیگر از انواع لوازم آرایش صورت مربوط به چشم می‌باشد، که جهت حالت دادن به مژه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حقیقت فرمژه یک ابزار مکانیکی جهت اعمال انحنای بیشتر به مژه‌ها است.

این وسیله در نگاه اول شاید مقداری ترسناک به نظر بیاید. ولی در صورت استفاده درست از آن هیچ مشکلی برای شما به وجود نخواهد آمد. باید اطمینان حاصل نمایید که از آن به درستی استفاده می‌کنید، در غیر این صورت، ممکن است در زمان استفاده مژه‌های خود را برش بزنید.

 

منبع : sugarcosmetics

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *