فشن ویک چیست و معروفترین فشن ویک های جهان کدامند

در دنیای شگفت‌انگیز مد و فشن، روزهایی طلایی در نظر گرفته شده‌اند که نقطه عطف این صنعت خوش‌رنگ و لعاب به حساب می‌آیند. هفته مد یا همان فشن ویک، روزهای طلایی برای طراحان، مدل‌ها، سرمایه‌گذاران و تمامی علاقه‌مندان به این صنعت است و رویدادی اساسی در دنیا به شمار می‌رود. جهت آشنایی هرچه بیشتر با هفته‌ مد یا همان فشن‌ویک، این مقاله از مجله‌ مدیسه را تا انتها دنبال نمایید.

هفته‌ مد یا فشن ویک چیست؟

هفته‌ مد یا فشن ویک چیست؟

هفته‌‌مد یا فشن‌ویک رویداد بسیار مهم در صنعت مد است که در اغلب کشورهای بزرگ جهان اجرا می‌شود و توجه‌ بسیاری از فعالان رسانه را به خود جذب می‌نماید. این رویداد که به مدت یک هفته‌ است، مانند یک پل میان طراحان و سایر فعالان این صنعت است. در حقیقت هفته‌‌مد بهترین زمان جهت معرفی جدیدترین طراحی‌های فصل به رسانه‌ها، سرمایه‌گذران و دوست‌داران به شمار می‌آید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

در طول این فستیوال یک هفته‌ای، طراحان مد و بهترین برندهای صنعت مد، آخرین ایده‌های خود را به نمایش در می‌آورند و مدل‌های معروف دنیا، با پوشیدن آخرین لباس‌های طراحی شده به وسیله طراحان برند و راه رفتن بر پر بیننده‌ترین سکوهای باشکوه، رسانه‌ها را از به‌روزترین کلکسیون مد فصل با خبر می‌نمایند.

اصلی‌ترین هفته‌های مد جهان

اصلی‌ترین هفته‌های مد جهان

هفته مد در کشورهای بسیار زیادی برگزار می‌گردد و طراحان آمریکایی، آسیایی و اروپایی جذاب‌ترین و جدیدترین کلکسیون خود را در برابر چشم رسانه‌ها به نمایش می‌گذارند. اما آنچه که توجه اغلب رسانه‌ها و شیفتگان صنعت مد را به خود جذب می‌کند، برگزاری هفته‌‌مد در پاریس، لندن، نیویورک و میلان است. این چهار شهر فوق‌العاده، به‌ منظور پایتخت‌های مد در جهان و مرکز رونق صنعت مدلینگ شناخته شده‌اند و تب و تاب فشن‌ویک در این شهرها از دیگر نقاط جهان بسیار بیشتر است.

در این هفته طلایی، فعالان رسانه، مدل‌های برتر جهان، طراحان، سرمایه‌گذاران و سلبریتی‌ها در حال فعالیت در این چهار شهر بزرگ و خوش‌رنگ و لعاب هستند و هفته‌ای پر از جذابیت و خلاقیت را تجربه می‌نمایند.

هفته مد نیویورک در آمریکا

هفته مد نیویورک در آمریکا

پایتخت مد در آمریکای شمالی، شهر نیویورک است. در این شهر سرزنده و پر زرق و برق، طراحان مشهوری مانند بتسی جانسون، درک لام، آیزاک میزراهی، کلیون کلاین، فیلیپ لیم آغاز به کار کرده‌اند و این شهر مکانی است که در آن خلاق‌ترین طراحان جهان مثل کنت کول، رالف لورن، کیت اسپید، مارک جیکوبز و… خانه‌های مد خود را تاسیس کرده‌اند.

در این شهر بیشتر از 5 هزار سازه جهت برگزاری رویدادهای مهم در مد وجود دارد. مدلینگ و آموزش بهترین مدل‌های زیبایی دنیا در این شهر بازار بسیار داغی دارند و هر سال بیشتر از 75 نمایشگاه مرتبط با صنعت مدلینگ در این شهر برگزار می‌گردد.

هفته مد نیویورک که به منظور هفته مد مرسدس بنز هم در جهان معرفی می‌شود، در هر دو نیمه‌ سال برگزار می‌گردد. در ماه‌های فوریه و سپتامبر نیویورک حال‎‌وهوای دیگری دارد و جذاب‌ترین و خلاقانه‌ترین طرح‌های پوشاک مربوط به بهار و تابستان و همچنین پاییز و زمستان، در این ماه‌ها بر سکوها به نمایش گذاشته می‌شوند.

قیمت انواع لباس زنانه جدید و ترند سال

 

هفته مد پاریس در فرانسه

هفته مد پاریس در فرانسه

پاریس از جذاب‌ترین شهرهای دنیا به حساب می‌آید و می‌توان آن را به عنوان پایتخت مد شناخت. این شهر به منظور مقصد نهایی بهترین مدل‌های حرفه‌ای جهان معرفی می‌شود و معروف‌ترین خانه‌های مد در این شهر قرار گرفته‌اند. پاریس قلب تپنده‌ رویدادهای اساسی و مهم مد است و فشن شو پاریس از اصلی‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود.

ازدحام وصف‌نشدنی‌ای در هنگام برگزاری فشن‌ویک در این شهر رخ می‌دهد و دوربین رسانه‌ها جذابیت‌های این هفته‌ طلایی را در پاریس ثبت می‌نمایند. تاریخ برگزاری هفته مد پاریس در سال 2021 از 1 تا 9 مارس ادامه داشت.

پاریس به منظور «نیویورک اروپا» شناخته می‌شود و همچون همتای خود در آمریکا، فعالیت‌ مورد انتظار کمپین‌های بین‌المللی صنعت مد و آرایشی را پیش‌بینی کرده و فعالیت در صنعت مدلینگ، از سرمایه‌گذاری‌های اساسی و پر سود در این شهر به حساب می‌آِد. هفته‌‌مد پاریس دو مرتبه در سال برگزار می‌گردد و خلاقانه‌ترین پوشاک طراحی ‌شده توسط طراحان مشهور پاریس را جهت روزهای گرم و سرد سال به جهان معرفی ‌می‌کند.

هفته مد میلان در ایتالیا

هفته مد میلان در ایتالیا

شهر میلان از زمان‌های دور گذشته، مرکز تولید کالاهای لوکس و خلاقانه‌ کفش، پوشاک، اکسسوری و جواهرات بوده است. میلان ایتالیا هم‌اکنون به منظور یکی از پایتخت‌های صنعت مد و طراحی در جهان شناخته می‌شود. در این شهر بیشتر از 12 هزار شرکت مد و فشن و 800 نمایشگاه فعال در این صنعت وجود دارد و در 6 هزار فروشگاه این میلان، محصولاتی از معروف‌ترین و به‌نام‌ترین برندهای ایتالیایی در دنیا مثل جورجو آرمانی، ولنتینو، پرادا، ورساچه و… به فروش می‌رسد.

میلان میزبان هفته‌‌مد، یکی از اصلی‌ترین رویدادهای رقابتی در صنعت مد در دنیا است. میلان یک بازار رقابتی بی‌نظیر و فعال در زمینه‌ مد است و شهری عالی جهت تاسیس کسب‌وکارهای مدلینگ در سطح بین‌المللی محسوب می‌شود. در فوریه و مارس پوشاک بهاری و تابستانی و در سپتامبر و اکتبر، فوق‌العاده‌ترین طرح‌های پاییزه و زمستانه در هفته مد میلان به جهان معرفی می‌گردد.

مطالب مرتبط:  مهمترین مراسم های مد و فشن بین المللی در سال 1402

 

هفته مد لندن در انگلیس

هفته مد لندن در انگلیس

نفوذ مد لندن در دنیا، از دوران الیزابت شروع شده است و در زمان حال هم دیدن یقه‌های بزرگ الیزابتی به همراه الگوی گرد و پر چین، چیز دور از انتظاری نیست. سبک طرح‌های ویژه مد لندن، از قرن شانزدهم تا به امروز مسیری طولانی را پیموده است و شهرت صنعت مد در لندن اغلب به علت قدرت بروز خلاقیت، توجه به سلیقه روز و همچنین پایبندی به ترکیبی از شاخصه‌های فشن در سرتاسر دنیا است.

لندن سرزمین بسیاری از نام‌های به شهرت رسیده و قدرتمند در دنیای مد مثل بربری، تمپرلی، استلا مک‌کارتنی، ویوین وست‌وود و الکساندر مک‌کوئین است. این شهر میزبان هفته‌‌مد است و هفته‌ مد لندن فرصتی بی‌نظیر برای مجله‌های مشهور فشن، سرمایه‌گذاران، طراحان و دیگر علاقمندان به صنعت مد است. صنعت مد بریتانیا در حدود 800 هزار شغل فعال را پشتیبانی می‌نماید و این صنعت از حرفه‌های درآمدزا در لندن به حساب می‌آید. زمان برگزاری فشن‌ویک یعنی فوریه و سپتامبر، فوق‌العاده‌ترین رویداد دنیای فشن و مد در لندن است.

سایر هفته‌های مد در جهان

سایر هفته‌های مد در جهان

هفته‌های مد میلان، لندن، نیویورک و پاریس از بهترین و به‌نام‌ترین فستیوال‌های مد در دنیا هستند و هر ساله سرمایه‌گذاران، فعالان رسانه، طراحان و عاشقان فشن‌شو را با خود همراه می‌کنند. در چهار هفته‌ طلایی، اصلی‌ترین رویداد صنعت مد برگزار می‌گردد، اما هفته‌های مد فقط به این چهار شهر و این چهار هفته ختم نمی‌شوند.

بیشتر از صد هفته در دیگر نقاط جهان به برگزاری فشن‌ویک اختصاص داده شده است و افزون بر چهار پایتخت مد، شهرهای دیگر هم جدیدترین ایده‌های خود را به سرمایه‌گذران صنعت مد و فعالان رسانه معرفی می‌نمایند.

فستیوال جذاب و بی‌نظیر هفته‌ مد از فیجی تا پاناما برگزار می‌گردد و سپس پس از چهار هفته‌ برتر مد در چهار پایتخت مد جهان، عرب فشن ویک، ونکور و روسیه از اصلی‌ترین و محبوب‌ترین هفته‌های مد در دنیا هستند. شهرهایی از هند، دانمارک، استرالیا، آفریقا، ژاپن، آلمان، اسپانیا، آرژانتین، کره، مکزیک، هلند، نیوزلند، پرتقال، برزیل و… از میزبان‌های دیگر هفته‌های مد هستند.

مطالب پربازدید:  5 سبک هنری در فشن با شهرت جهانی

 

ترتیب هفته های مد به چه صورت است

  • نیویورک
  • لندن
  • میلان
  • پاریس

در آخر

جهان مد هیچ پایانی ندارد و پر رونق‌ترین بازارهای مد مربوط به استایل شخصی می‌شود. هفته‌ مد فرصتی جهت لذت از جذابیت و خلاقیت است و شجاعانه‌ترین ایده‌های استایل امروزی، در هفته‌های مد به علاقه‌مندان صنعت مد و همچنین فشن در سرتاسر جهان معرفی می‌گردد. ممکن است لباس‌های استفاده شده در فشن‌ویک مورد توجه بسیاری از خانم‌ها قرار بگیرد و به دنبال خرید آن‌ها باشند، شما می توانید لباس زنانه شیک خود را از مدیسه تهیه نمایید.

 

منبع : teenvogue

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *