با سینمای فشن آشنا شوید

به فیلم‌های مربوط به دنیای مد و سینمای فشن علاقه دارید؟ به فیلم‌هایی که بیوگرافی صاحبان برندهای معروف مربوط می‌شود چطور؟ فیلم‌بین حرفه‌ای باشید یا نباشید بهتر است این دسته‌بندی را در دنیای سینما از دست ندهید؛ سینمای فشن و دنیای مد، دنیای شگفت‌انگیزی است. چه درباره زندگی شخصی سنت لورن یا گابریل شنل و و نحوه ورودشان به دنیای مد باشد، چه درباره پشت صحنه مجله‌های فشن و سبک زندگی مدل‌های حرفه‌ای آن و چه درباره روند طراحی لباس‌هایی که زمانی هنجارشکنی بود و حالا معمول شده است؛ فیلم‌هایی که درباره مد و فشن ساخته می‌شود جذاب است. در دنیای مد جهانی کوچک نهفته است که تمام تجربه‌ها، غم‌ها و شادی‌ها نمود پیدا می‌کند. با چند فیلم در این زمینه آشنا شوید.

معرفی فیلم های مربوط به دنیای مد و سینمای فشن و طراحی لباس - 1

Yves Saint Laurent – 2014

این فیلم به نوعی در دسته‌ فیلم‌های بایوگرافی در سینمای فشن قرار می‌گیرد. زندگی شخصی طراح لباس مشهور فرانسوی که در نقاطی از فیلم با زندگی حرفه‌ای‌اش گره می‌خورد. از سال 1957 که او کارمند کمپانی دیور بود تا سال 1961 که کمپانی مستقل خودش را تأسیس کرد که شامل روابط احساسی و کاری او می‌شود.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

Yves Saint Laurent – 2014

The Devil Wears Prada – 2006

آندریا ساکس ژورنالیستی است که با اتفاقاتی که برایش می‌افتد به عنوان دستیار یک مدیر در مجله فشن مشغول به کار می‌شود. او به سر و وضع خود نمی‌رسد و آنچه می‌پوشد برایش اهمیت چندانی ندارد اما میراندا، مدیر او در این مجله در موقعیت‌هایی طنز این ویژگی را نقد می‌کند. بازی ان هاتاوی در این فیلم در دسته سینمای فشن تحسین برانگیز است.

The Devil Wears Prada – 2006

Coco before Chanel – 2009

این فیلم هم مانند فیلم ایو سنت لورن در دسته فیلم‌های بایوگرافی در سینمای فشن قرار می‌گیرد. تلفیقی از زندگی شخصی و حرفه‌ای گابریل شنل با بازی خیره‌کنندۀ آدری توتو. کارگردان فرانسوی این فیلم ترجیح داده است که زندگی شنل را قبل از مشهور شدنش به تصویر بکشد؛ رنج‌های بی‌شمار او در کودکی و روابط احساسی شکست‌خورده‌اش.

 

معروف‌ترین فیلم های سینمایی تأثیرگذار بر دنیای مد و فشن

 

Coco before Chanel – 2009

The Neon Demon – 2016

این فیلم تا حد زیادی شما را با مسیر سخت و طاقت‌فرسای مدل شدن برای مجله‌ها و برندهای مد و فشن آمریکایی آشنا می‌کند. داستان دختر جوانی که برای مدل شدن به لس‌آنجلس سفر می‌کند و در مدت کوتاهی موفق هم می‌شود اما بعد حسادت همکارانش برایش دردسرساز می‌شود.

The Neon Demon – 2016

The Dressmaker – 2015

کیت وینسلت شگفت‌انگیز و جذاب در این فیلم در نقش یک طراح لباس به نام تیلی ظاهر می‌شود. تیلی پس از چند سال زندگی در اروپا به روستای کودکی‌اش در استرالیا بازمی‌گردد و می‌خواهد در آنجا تغییر ایجاد کند. انگیزه‌های او برای این کار اما دشمنی‌ها و خاطرات تلخی است که از کودکی‌اش به خاطر می‌آورد.

The Dressmaker – 2015

Phantom Thread – 2017

فانتوم ترد یا همان «رشته خیال» با بازی اعجاب‌اور دنیل دی‌لوییس داستان رینولد وودکاک را روایت می‌کند که در دهه 1950 در لندن بر دنیای مد فرمانروایی می‌کرد و داستانی عاشقانه نیز موازی با داستان لباس‌ها روایت می‌شود. این فیلم مربوط به سینمای فشن نامزد دریافت جایزه اسکار برای طراحی لباس هم شده است.

Phantom Thread – 2017

Zoolander – 2001

زولندر هم داستان ورود به دنیای حرفه‌ای مدلینگ است اما در قالبی کمدی و برای مدل‌های مرد. استیلر در نقش دِرِک زولندر که در حرفه خود افول کرده است توسط یک کمپانی فعال در زمینه مد و فشن انتخاب می‌شود تا بعد از شست‌وشوی مغزی نخست‌وزیر مالزی را به قتل برساند. طراحی لباس‌ها در این فیلم، کمیک، منحصر به فرد و دیدنی است.

Zoolander – 2001

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *