با 10 استایل زنانه شیک ترند آشنا شوید

در دنیای مد و فشن، استایل هر فرد به سبک پوشش او گفته می‌شود. یک استایل زنانه شیک نشانی از شخصیت، سبک زندگی، سبک تفکر و ارزش‌های فردی است. استایل هر فرد می‌تواند شخصی باشد یا از مد تبعیت کند. اگر فرد شیک پوشی هستید بهتر است با استایل‌های مختلف آشنایی داشته باشید.

استایل کژوال، استایل مینیمال، استایل ماکسیمال، استایل لولیتا، استایل وینتیج، استایل خیابانی، استایل کالج، استایل بامبر، استایل الگانت، استایل گوتیک، استایل پرپی، استایل پانک و استایل‌آوانگارد از انواع مختلف سبک لباس پوشیدن هستند که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

انواع استایل زنانه شیک

استایل‌ها با یکدیگر تفاوت دارند و بر اساس میزان سادگی، زمان، کاربرد و نماد شناسی به انواع مختلفی دسته بندی می‌شوند.

انواع استایل زنانه شیک براساس میزان سادگی

استایل‌های زنانه بر حسب میزان سادگی به انواع مختلفی دسته بندی می‌شوند. استایل‌هایی که در این دسته قرار می‌گیرند، از نظر طرح، رنگ، مدل، جنس و غیره با یکدیگر متفاوت هستند. در این قسمت به دو مورد از این استایل‌ها اشاره‌ای خواهیم داشت.

استایل مینیمال

استایل مینیمال

در یک استایل زنانه‌شیک مینیمال همان طور که از نامش پیداست از کمترین طرح و رنگ استفاده می‌شود. در این استایل از یک طیف رنگی استفاده می‌شود. همچنین لباس‌هایی که در این سبک استفاده می‌شوند بسیار ساده بوده و تزئینات بسیار کمی دارند. رنگ‌های خنثی مانند طوسی، کرم، سفید و مشکی در این استایل جایگاه ویژه‌ای دارند.

تناسب اندازه، هماهنگ بودن جنس لباس‌ها و نوع دوخت آن‌ها در این استایل بسیار اهمیت دارد.

استایل ماکسیمال

استایل ماکسیمال

در یک استایل زنانه‌شیک ماکسیمال حداکثر استفاده از رنگ و طرح می‌شود. استفاده از پارچه‌های گلدار با رنگ‌های گرم و شاد و اکسسوری‌های جذاب در این استایل بسیار رواج دارد. این استایل به نوعی اغراق آمیز است و افرادی که به دنبال جلب توجه هستند، معمولاً این استایل را انتخاب می‌کنند.

انواع استایل زنانه‌شیک براساس کاربرد

سبک پوشش خانم‌ها بر حسب کاربرد نیز متفاوت است. همان طور که می‌دانید همه لباس‌ها برای استفاده در موقعیت‌های مختلف مناسب نیستند. در ادامه به 4 مورد از سبک‌های پوشش بر اساس موقعیت کاربرد آن‌ها اشاره‌ای خواهیم داشت.

استایل کژوال

استایل کژوال

واژه کژوال casual در زبان انگلیسی به معنای معمول و غیر رسمی است. مهم‌ترین ویژگی این استایل، راحت بودن آن است.

در یک استایل زنانه‌شیک کژوال معمولاً از لباس‌های راحت استفاده می‌شود. استفاده از لباس‌های تنگ و چسبان در این سبک معمول نیست. شلوار و کفش کتان، پیراهن جین و تیشرت در این استایل به وفور دیده می‌شوند.

لیست قیمت لباس‌های زنانه ترند

 

استایل خیابانی

استایل خیابانی

استریت استایل یا استایل‌خیابانی یکی از استایل‌های شیک زنانه است که برای استفاده روزمره طراحی شده است. طیف لباس‌هایی که در این استایل می‌توان مورد استفاده قرار داد بسیار زیاد است.

این استایل نوعی شوی خیابانی است و در آن از رنگ‌ها و مدل‌های مختلف با جنس‌های گوناگون استفاده می‌شود.

استایل کالج

استایل کالج

استایل‌کالج یک استایل زنانه‌شیک برای حضور در مدرسه و دانشگاه است. پارچه‌های چهارخونه، شطرنجی، کفش‌های ساده، شلوارهای کتان فاق بلند، جلیقه‌های کلاسیک، کت‌های بلیزر، کت‌های چرم، بلوزهای یقه مردانه و غیره از مهم‌ترین المان‌های این استایل هستند.

استایل الگانت

استایل الگانت

استایل‌الگانت یک استایل زنانه‌شیک و بسیار شبیه به سبک مینیمال است. با این تفاوت که در آن ویژگی خودنمایی بسیار برجسته است.

همچنین در این استایل به آرایش صورت و موها نیز به صورت ویژه توجه می‌شود. روسری­‌های دست دوز ابریشم، لباس‌های بلند و اکسسوری‌های عجیب و جواهرات براق مهم‌ترین المان‌های این سبک از پوشش هستند.

انواع استایل زنانه براساس زمان پیدایش

استایل‌های زنانه بر اساس زمان پیدایش آن‌ها نیز به انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شوند. سبک مدرن، سبک ترند، سبک رترو و سبک کلاسیک در میان خانم‌ها شهرت بالایی دارند. اما در ادامه به معرفی سبک وینیج می‌پردازیم که تاکنون اشاره کمی به آن شده است.

استایل وینتیج

استایل وینتیج

استایل‌وینتیج یک استایل زنانه‌شیک و قدیمی است. مهم‌ترین مشخصه این استایل استفاده از لباس‌ها و آرایش‌های قرن 18 میلادی است.

امروزه این سبک با سبک مدرن ترکیب شده و استایل‌های زیبایی را ساخته است. در این سبک از کفش چرم، گردنبند و النگوهای بزرگ، شلوارهای قدیمی و غیره استفاده می‌شود.

انواع استایل زنانه شیک و نمادین

برخی از استایل‌های زنانه، نمادی از یک قبیله، گروه، تفکر، نژاد و غیره هستند. سبک بوهو، هیپ هاپ، راکر، کابوی و کاوگرل از مشهورترین استایل‌های نمادین هستند. در ادامه به چند نمونه از استایل‌های نمادین که کمتر به آن‌ها پرداخته شده است اشاره‌ای خواهیم داشت.

استایل گوتیک

استایل گوتیک

این استایل شیک نمادی از ترس و وحشت است. رنگ مشکی و بعد از آن رنگ‌های سفید و قرمز در استایل‌گوتیک بسیار دیده می‌شوند.

پارچه‌های چرم، مخمل، کتان و گیپور در این استایل به وفور استفاده می‌شوند. آرایش تیره، دستکش‌های توری، جواهرات نقره با نمادهای خفاش و اسکلت و غیره از مهم‌ترین المان‌های این استایل هستند.

استایل پانک

استایل پانک

استایل‌پانک نمادی از یک گروه موسیقی است. این استایل به نوعی یک اعتراض به نظام سرمایه‌داری، نژاد پرستی و تبعیض‌های جنسیتی است و پوششی اعتراضی به شمار می‌رود.

لباس‌های کهنه، رنگ موی تند، آرایش غلیظ و لاک‌های پر رنگ از مهم‌ترین المان‌های این سبک هستند.

مطالب مرتبط :  با استایل لباس مجلسی مشکی چه کفشی مناسب است؟

استایل آوانگارد

استایل پانک

استایل‌آوانگارد به نوعی نمادی از ساختارشکنی است. در این سبک از لباس‌هایی با طرح‌های غیر عادی و نامتقارن با رنگ‌ها و طرح‌های به‌هم‌ریخته استفاده می‌شود. استفاده از اشکال هندسی در این استایل به وفور دیده می‌شود.

انتخاب یک استایل زنانه‌شیک و مناسب

در انتخاب یک استایل شیک باید به سن، موقعیت مکانی، محدودیت‌های مذهبی، سلیقه و علاقه شخصی به شدت توجه شود. قطعاً همه استایل‌های معرفی شده برای همه خانم‌ها با سنین مختلف مناسب نیستند.

اما توصیه می‌شود استایلی را انتخاب کنید که در وهله اول با آن احساس راحتی کنید. همچنین سبکی که انتخاب کرده‌اید باید با فرم بدن و رنگ چهره و نوع آرایش شما همخوانی داشته باشد.

استایل شخصی خودتان را داشته باشید

همچنین می‌توانید استایل شخصی خودتان را داشته باشید. برای این کار لازم نیست از هیچ یک از استایل‌های رایج و مد روز تبعیت کنید.

تنها باید تناسب میان المان‌ها را رعایت کنید و به اصول زیبایی شنایی در دنیای مد و فشن مسلط باشید. استایل مو، نوع آرایش و سبک لباس­‌هایی که انتخاب می­‌کنید باید با هم تناسب و همخوانی داشته باشند. اگر شما استایل خاصی دارید، آن را با بقیه هم به اشتراک بگذارید.

 

منبع : thevou

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *