انواع شال

شال از اکسسوری‌هایی است که به علت زیبایی و کاربردی بودن باید حتما در کمد لباس تمامی خانم‌ها وجود داشته باشد. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع شال بر اساس جنس، کاربرد و طراحی آن بپردازیم. شال یک اکسسوری ساده بوده که از تکه‌ای پارچه درست شده و دور گردن، شانه‌ها یا روی سر قرار داده می‌شود. طول شال بیشتر از عرض آن بوده و در اندازه‌ها و شکل‌های گوناگونی تولید می‌شود. رایج‌ترین انواع شال عبارتند از مدل‌های مثلثی، مستطیلی و مربعی.

با استفاده‌ی مناسب از انواع شال و روسری در استایل می‌توانید استایل بهتری داشته باشید. انواع روسری و شال می‌توانند زمانی که در معرض تابش شدید خورشید قرار دارید پوست را در مقابل تابش نور آن محافظت کنند. انداختن شال روی شانه‌ها نه تنها استایل شیکی را خلق می‌کند بلکه از پوست شانه‌ها و بازوها در سوختن در مقابل خورشید محافظت می‌کنند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

افزون بر این، قادرند از گره خوردن موها در هوای طوفانی و دارای گرد و غبار جلوگیری نماید. اکنون که اهمیت استفاده از انواع شال و روسری را بررسی کردیم، در ادامه انواع روسری جدید و مدل‌های گوناگون شال را معرفی می‌کنیم.

زیباترین انواع شال بر اساس جنس

زیباترین انواع شال بر اساس جنس

انواع شال جدید و روسری در جنس‌های گوناگون در دسترس هستند. با وجود اینکه می‌توان شال را از هر پارچه‌ای تهیه نمود، اما باید دقت داشته باشید که شال و روسری مدت زمان بسیاری دور گردن قرار می‌گیرند. به همین علت جنسی که راحت، نرم و دارای قابلیت تنفس باشد را باید انتخاب نمایید. در ادامه انواع مختلف شال را بر اساس جنس معرفی کرده‌ایم.

شال نخ پنبه

شال نخ پنبه

شال‌های نخ پنبه و انواع روسری نخی رایج‌ترین و کاربردی‌ترین انواع شال هستند. فرقی ندارد که دامن یا شلوار زنانه بپوشید در هر حال شال نخ پنبه با همه چیز ست می‌شود. این جنس شال برای کسانی که پوست حساس دارند بسیار مناسب است، چراکه بسیار نرم بوده و موجب حساسیت و خارش پوستی نمی‌شود.

شال‌های نخ پنبه جهت استفاده روی سر بسیار مناسب می‌باشند، چون در مقابل نور خورشید و باد محافظت ایجاد کرده و شخص با استفاده از آن‌ها دچار احساس خفگی نمی‌شود. شال‌های نخ پنبه در طرح‌ها، رنگ‌ها و اندازه‌های گوناگونی در دسترس هستند و می‌توانید مدلی که برای شما مناسب‌تر است را انتخاب نمایید.

شال‌ شیفون

شال شیفون

شیفون یکی از لوکس‌ترین پارچه‌های موجود است. سبک وزن بودن این پارچه سبب می‌شود از آن برای تهیه‌ انواع لباس زنانه لوکس و شیک استفاده شود. در صورتی که به دنبال استایلی رسمی برای مهمانی هستید، شال شیفون یکی از گزینه‌های زیبا و کلاسیک برای تکمیل استایل به حساب می‌آید.

همچنین شال‌های شیفون اکسسوری‌های بسیار خوبی برای استایل‌های رسمی و غیررسمی محسوب می‌شوند که می‌توان آن‌ها را در روز و شب استفاده کرد. در هر زمان از روز که شال شیفون را به استایل خود اضافه نمایید، درخشش و زیبایی دو چندانی در استایل خود خواهید داشت.

شال‌ ابریشم

شال ابریشم

شال‌های ابریشم به علت طرح‌ها و رنگ‌های متنوع شهرت دارند. لباس‌هایی که از ابریشم تهیه شده‌اند، سالیان سال توسط اشخاص سلطنتی استفاده می‌شدند. ابریشم یک پارچه خاص و ویژه است، درنتیجه شال‌ها و روسری‌های ابریشمی نیز خاص هستند. ابریشم برعکس نخ پنبه رطوبت موها و پوست را حفظ می‌کند.

چنانچه می‌خواهید به مدت طولانی‌تری جوان به نظر برسید، شال‌های ابریشم قادرند تا در این مسیر به شما کمک نمایند. درصورتی که به طور منظم از شال ابریشم استفاده نمایید، پوست درخشان‌تری خواهید داشت، چراکه رطوبت پوست شما را حفظ می‌کند.

افزون بر این، این مدل شال همان فواید را برای موها نیز ایجاد کرده و باعث می‌شود موها نرم، لطیف و ابریشمی باقی بمانند. جهت خرید بهترین مدل شال ابریشمی می‌توانید به انواع معتبر سایت لباس زنانه مراجعه نمایید.

‌شال کشمیر

شال کشمیر

کشمیر یکی از پارچه‌های محبوب در دنیای مد است. این شال نه تنها شخص را گرم نگه می‌دارد بلکه ظاهر شیکی را نیز ایجاد می‌کند. بهترین نکته درمورد شال‌های کشمیر این است که با وجود ایجاد گرما در زمستان، موجب عرق کردن در تابستان نمی‌شوند. به همین علت می‌توان از آن‌ها برای تمامی فصول به همراه مانتو و شومیز استفاده کرد. کشمیر ازدسته پارچه‌های سبک وزن بوده که به همین دلیل پوشیدن شال با این جنس بسیار راحت است.

قیمت انواع شال و روسری جدید و لاکچری

 

شال مخمل

شال مخمل

شال‌های مخمل جذاب هستند اما نکته‌ای که درباره آن‌ها وجود دارد، این است که پارچه‌ آن‌ها ضخیم بوده و موجب می‌شود شال دور گردن جمع شود. این مسئله در فصل زمستان مقداری موجب ناراحتی می‌شود. شال‌های مخمل نرم و گرم هستند، فقط توجه کنید که پهنای شال چندان زیاد نباشد. چراکه در صورتی که شال زیاد پهن باشد، سبب ایجاد ناراحتی می‌شود.

این مدل شال‌ها در رنگ‌های مختلفی در دسترس هستند و بدون شک ظاهر بسیار جذاب و شیکی را به همراه یک بلوز و تونیک زنانه یا یک لباس سرهمی خلق می‌کنند.

شال پشمی

شال پشمی

پشم در میان جنس‌های گوناگون شال‌ها رایج‌ترین و طبیعی‌ترین نوع پارچه است که از پستانداران به دست آمده و بدن را گرم نگه می‌دارد. شال‌های باکیفیت پشمی زمان لمس کردن بسیار لطیف بوده، قابلیت تنفس بالایی دشاته و پوشیدن آن‌ها راحت است.

به‌طورکلی تصور می‌شود پشم برای گرم نگه داشتن می‌باشد. ولی نکته‌ای که در این بخش وجود دارد این است که این پارچه به طور طبیعی دمای بدن را تنظیم می‌نماید، به این صورت که در زمستان بدن را گرم و در تابستان بدن را خنک نگه می‌دارد.

الیاف پشم بسیار ظریف می‌باشند و همین مسئله موجب می‌شود بسیار انعطاف‌پذیر باشد. ممکن است سال‌ها از یک شال پشمی استفاده نمایید و همچنان رنگ، شکل و مدل آن بدون تغییر باقی مانده باشد.

حقیقت دیگری که درمورد پشم وجود دارد این است که لانولین موجود در آن سبب می‌شود، پشم ضد آب شود. همچنین به شست‌و‌شوی مرتب شال پشمی نیازی نیست؛ چراکه بافت آن ساختار منحصربه‌فردی دارد که اجازه نمی‌دهد بوی بد بدن در پارچه جمع گردد.

شال توری

شال پشمی

پارچه‌ توری یا مشبک می‌تواند زبر یا نرم باشد. در تهیه‌ شال‌ها باید از نوع نرم آن استفاده گردد. توری که از ابریشم درست شده باشد بسیار نرم بوده و همچنین اغلب نوع پارچه‌ای است که برای شال استفاده می‌شود.

شال‌های مشبک پلاستیکی مقداری زبر می‌باشند و پارچه‌های توری پلی استر قادرند زبر تا نرم باشند. باتوجه به اینکه شال‌های توری نمی‌توانند گرما ایجاد نمایند، به عنوان اکسسوری در استایل استفاده می‌شوند. این شال‌ها زیبا بوده و می‌توان آن‌ها را به همراه استایل رسمی به کار برد.

شال‌ ویسکوز

شال توری

شال‌های ویسکوز یکی دیگر از انواع معمول شال هستند که در میان خانم‌ها محبوبیت بسیار زیادی دارند. ویسکوز پارچه‌ بسیار نرمی است که به ابریشم شباهت دارد. البته معایبی نیز درمورد این جنس شال وجود دارد.

برای مثال ویسکوز ممکن است کشیده شود و بعد از کشیده شدن دیگر به حالت اولیه‌ خود باز نمی‌گردد. همچنین پارچه‌ ضعیفی بوده که زمان خیس‌ شدن ضعیف‌تر هم می‌شود. ویسکوز رطوبت وچربی بدن را جذب می‌کند که به شکل لکه روی پارچه مشخص می‌شود و پاک کردن این لکه‌ها بسیار سخت است.

شال اکریلیک

شال‌ ویسکوز

شال‌های اکریلیک جایگزین بسیار خوبی برای شال‌های پشمی و گزینه‌های مناسبی برای استایل غیررسمی محسوب می‌شوند. این شال‌ها همچون پشم نرم بوده، مقرون به صرفه هستند و انتخاب مناسبی برای اشخاص دارای حساسیت به شمار می‌روند.

شال‌های اکریلیک از پارچه‌های اکریلیک درست می‌شوند که بسیار سبک بوده و به دستور مراقبت خاصی احتیاج ندارند. این جنس شال اغلب در مقابل لکه و چروک شدن مقاوم است. بسیاری از افراد گمان می‌کنند پشم و اکریلیک یکسان هستند اما اینطور نیست. پشم یک پارچه‌ طبیعی و اکریلیک یک پارچه‌ مصنوعی است.

مطالب مرتبط:  موهر چیست؟ شال موهر را چگونه ست کنیم؟

 

شال ساتن

شال اکریلیک

ساتن یک پارچه‌ نرم است که از پلی‌استر یا ابریشم تهیه می‌شود و در شکل‌ها، وزن‌ها و ضخامت‌های گوناگونی در دسترس است. نکته‌ای که در رابطه با روسری‌ها و شال‌های ساتن وجود داد این است که سریعا می‌توانند استایل را خوشرنگ نمایند.

چنانچه فکر می‌کنید استایل‌ شما خسته‌کننده شده با اضافه کردن یک شال ساتن جذابیت خاصی به استایل خود بیافزایید این مدل شال‌ها از از دست رفتن رطوبت پوست و مو جلوگیری می‌کنند. در صورتی که به طور منظم از روسری‌های ساتن استفاده نمایید، پوست و موی شما زنده‌تر و شاداب‌تر به نظر خواهند رسید.

مطالب کاربردی:  آموزش 10 مدل بستن شال به سبک مدرن و جذاب به همراه عکس

 

انواع شال و روسری بر اساس کارایی

انواع شال و روسری بر اساس کارایی

بسیاری از افراد تصور می‌کنند شال‌ها تنها در فصل زمستان برای گرم ماندن و یا در بعضی از فرهنگ‌ها به عنوان پوشش سر استفاده می‌شوند. اما جالب است بدانید زمینه استفاده از شال‌ها محدود نیست و می‌توانند در چهار دسته بر اساس کارایی تقسیم‌بندی شوند. این چهار دسته عبارتند از:

  • شال سر
  • شال گردن
  • شال ساحلی
  • شال زمستانی

شال سر

همان‌گونه که از نام این مدل پیداست، شال سر روی سر استفاده می‌شود. این شال‌ها قادرند برای شیک‌تر شدن استایل، محافظت موها از نور خورشید و گرد و غبار و در بعضی از فرهنگ‌ها به عنوان نماد مذهبی استفاده شوند. رایج‌ترین جنس‌ها برای این شال‌ها پشمینا، لینن، کشمیر، شیفون و نخ هستند.

شال گردن

شال گردن

شال‌های گردن دور گردن پیچیده شده و برای زیباتر شدن یا استفاده به منظور اکسسوری در استایل به کار می‌روند. بسیاری از بانوان و آقایان از این شال‌ها جهت داشتن استایل شیک‌تر استفاده می‌کنند.

مطالب پربازدید:  14 روش جذاب و لاکچری برای گره زدن شال و روسری

 

شال‌ ساحلی

شال‌های ساحلی در نگاه اول شبیه به شال‌های معمولی به نظر نمی‌رسند، چراکه بزرگ، روشن و لخت هستند و به جای استفاده روی سر یا دور گردن، به دور کمر بسته می‌شوند. این شال‌ها اغلب در هوای گرم استفاده می‌شوند.

شال زمستانی

شال زمستانی

شال‌های زمستانی همان‌گونه که از نامشان مشخص است، انواعی از شال‌ها هستند که در فصل زمستان مورد استفاده قرار می‌گیرند. اغلب این شال‌ها از پشم، آلپاکا و دیگر جنس‌های مشابه جهت گرم نگه داشتن شخص در ماه‌های سرد تهیه می‌شوند.

 

منبع : cyruscrafts

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *