در چه سنی برای کودکان تبلت بخریم؟

تکنولوژی با سرعت رشد برق‌آسایش چالش‌های زیادی را برای پدر و مادرها به جود آورده است و یک از دغدغه‌های اصلی ما آن است که بالاخره باید در مقابل این پدیده چگونه برخورد کنیم. کودکانمان را به طور کلی از تکنولوژی دور نگه داریم یا آن‌ها را در استفاده از ابزارهای روز آزاد بگذاریم؟ از پاسخ‌های کلیشه و معمول در برابر این پرسش آن است که باید بگذاریم کودکان به دور از تکنولوژی، تبلت و موبایل کودکی کنند اما آیا همین بازی‌های کامپیوتری با موبایل و تبلت بخشی از کودکی آن‌ها محسوب نمی‌شود؟ تکنولوژی اجتناب ناپذیر است و با مقاومت کردن در برابر آن تنها کودکانمان را از علم روز عقب می‌اندازیم. نه اینکه بگذاریم همه دنیای آن‌ها مجازی و درگیر موبایل و تبلت و کنسول‌های بازی شود بلکه با نظارت، ابزار را در اختیار آن‌ها بگذاریم و نحوه به کارگیری آن را به ایشان آموزش دهیم. حالا که حتی کلاس‌های درس هم مجازی شده است دور ماندن از تکنولوژی برای کودکان غیر ممکن است؛ سوال اصلی آن است که چه سنی برای آشنایی آن‌ها با این ابزار مناسب است؟ در واقع در چه سنی برای کودکان تبلت بخریم؟ این سوالی است که پاسخ قاطعی نمی‌توان به آن داد اما اگر پیش از خرید تبلت برای کودکان چند سوال از خود بکنیم و پاسخ‌هایی قانع‌کننده برای آن داشته باشیم تصمیم‌گیری در این مورد راحت‌تر می‌شود. در این مطلب سؤال‌هایی که پیش از خرید تبلت برای کودکان باید از خود بکنید دسته‌بندی کرده‌ایم.

در چه سنی برای کودکان تبلت بخریم - 4

آسایش خودتان یا فرزندتان

بهتر است پیش از خرید تبلت با خودتان صادق و روراست باشید. می‌خواهید برای کودکتان تبلت بخرید تا ساعاتی از روز شما را رها کند و بتوانید کمی بیاسایید یا اینکه واقعا بازی کردن با آن را برای فرزند خود لازم می‌دانید. کودکان دوست دارند هنگام بازی کردن احساسات و هیجان‌های خود را با شما به اشتراک بگذارند؛ پس وقتی آن‌ها با تلبت بازی می‌کنند به این معنی نیست که شما می‌توانید او را ترک کنید و به کارهایتان برسید. شما باید با دنیای خیالی آن‌ها آشنا باشید و حتی گاهی با آن‌ها رقابت کنید. اگر پاسخ شما به مورد اول نزدیک‌تر است یعنی هنوز وقت مناسب خرید تبلت برای کودکتان فرا نرسیده است و اگر برای وقت گذراندن و کشف دنیای جدید با فرزندتان آماده هستید دیگر فرقی نمی‌کند کودکتان چند ساله است؛ هر چه سریع‌تر یک تبلت برای او تهیه کنید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

در چه سنی برای کودکان تبلت بخریم - 3

برای سرگرمی یا برای آموزش

اگر می‌خواهید برای اهداف آموزشی برای کودکتان تبلت بخرید بهتر است بدانید استفاده از تبلت صرفا برای آموزش تقریبا غیر ممکن است. در متدهای آموزشی روز هم آموزش را در کنار سرگرمی قرار می‌دهند تا روند یادگیری سریع‌تر و اثربخش‌تر باشد. اگر می‌خواهید کودکتان را پس از کلاس‌های آموزشی از داشتن تبلت محروم کنید و صرفا هنگام برگزاری کلاس‌های آموزشی به او اجازه استفاده از تبلت را بدهید، خریدن تبلت همچنان برای شما زود است. کودکان راهی برای فرار از قوانین سختگیرانه شما پیدا خواهند کرد پس بهتر است در کنار آن‌ها باشید نه مقابل آن‌ها. همراه با کودکان فرهنگ درست استفاده آموزشی توام با سرگرمی را پیش بگیرید.

 

خرید تبلت و لپ تاپ برندهای معروف

 

در چه سنی برای کودکان تبلت بخریم - 2

فرزندی سنتی یا مدرن

امروزه شغل‌هایی که به تکنولوژی وابسته است بسیار بیشتر و پردرآمدتر از شغل‌های سنتی است. اینکه ما به عنوان والدین از نسلی قبل‌تر با آن‌ها آشنا نیستیم و ادراک آن برای ما مشکل است به معنی وجود نداشتن آن‌ها نیست! گرافیست، تدوینگر، برنامه‌نویس، کارشناس محتوای مجازی و بسیاری دیگر از این قبیل شغل‌ها وجود دارد که برای تخصص یافتن در آن باید با ابزار تکنولوژی آشنا بود و به استفاده کردن از آن‌ها عادت داشت. سرعت عمل نسل جوان در استفاده کردن از این ابزار همواره بیشتر بوده است و دلیل آن‌ هم آشنایی آنان با این نوع ابزارها از کودکی است. به همین خاطر میانگین سنی کارمندان و متخصصان این شغل‌ها در بازار کار تقریبا زیر 25 سال است! برای اینکه کودکتان از این عرصه عقب نماند باید دست آن‌ها را برای یادگیری باز بگذارید. مگر اینکه بخواهید آن‌ها به روش‌های سنتی تربیت کنید و به دنبال شغل‌های سنتی بفرستید! اگر می‌خواهید برای کودکتان بستر آشنایی با تکنولوژی‌های روز را فراهم کنید هرچه سریع‌تر برایش تبلت بخرید و با نظارت بر نحوه استفاده  از آن فرزندتان را در این راه همراهی کنید.

در چه سنی برای کودکان تبلت بخریم - 1

 

راهنمای مراقبت از کودکان تازه متولد شده

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *