افزایش طول عمر لباس‌ها

احتمالاً برای شما هم پیش آمده است که نسبت به لباس خاصی احساس دل‌بستگی داشته باشید و فکر از بین رفتن آن برای شما شبیه کابوسی غم‌انگیز باشد. خداحافظی با لباس‌های موردعلاقه‌ برای هیچ‌کسی آسان نیست اما مانند هر وسیله مصرفی دیگری لباس‌ها هم عمر محدودی دارند و درنهایت محکوم‌به فنا هستند. از سویی دیگر اما عواملی هم وجود دارند که با در نظر گرفتن و رعایت کردن آن‌ها می‌شود به طولانی‌تر شدن عمر لباس‌های دوست‌‌داشتنی امیدوار شد. در ادامه با ما همراه باشید تا نکاتی کاربردی برای افزایش طول عمر لباس‌ها را با شما در میان بگذاریم.

نکاتی برای افزایش طول عمر لباس‌ها

لباس‌هایتان را زودبه‌زود نشویید

اگر‌چه اهمیت نظافت و پاکیزگی بر کسی پوشیده نیست اما شستشوی لباس‌ها بعد از هر بار پوشیدن حقیقتاً لازم نیست، مگر اینکه چیزی روی آن‌ها ریخته شده باشد و یا لک شده باشند. فراموش نکنید یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای از بین بردن لباس‌ها شستشوی زیاد است و هرچه لباس‌ها را بیشتر بشویید سریع‌تر فرسوده می‌شوند. هیچ‌چیز به‌اندازه شستن زیاد نمی‌تواند به سریع‌تر شدن فرایند از بین رفتن یک لباس کمک کند. به همین دلیل از شستن زیاد لباس‌ها اکیداً خودداری کنید! به‌جای این ‌کار، برای افزایش طول عمر لباس‌ها آن‌ها را پشت‌و‌رو کنید و اجازه دهید روی بند رخت هوایی بخورند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

شستشوی لباس

شلوار جین زنانه

برای شستشو از روش‌های مناسب استفاده کنید.

حالا که صحبت از شد در صورت نیاز به این کار از آب سرد برای شستن لباس‌هایتان استفاده کنید تا مانع از چروک شدن و تغییر شکل دادن آن‌ها شوید. برای هر لباس از شوینده‌های ملایم مناسب استفاده کنید چراکه غلظت نامناسب مواد شوینده، لکه و شوره روی لباس‌ها باقی می‌گذارد که در طولانی‌مدت علاوه بر کدر به نظر رسیدن رنگ آن‌ها، با نفوذ مواد شیمیایی به بافت لباس موجب سریع‌تر پوسیدن آن‌ها می‌شود. پشت‌ورو کردن لباس‌ها در هنگام شستشو نیز یکی از ترفندهایی است که تا حدود زیادی موجب افزایش طول عمر لباس‌ها و جلوگیری از رنگ‌ و رو رفتگی آن‌ها می‌شود.

روش‌های مناسب شتشوی لباس

اجازه دهید لباس‌ها به‌طور طبیعی خشک شود.

اگر برای لباس‌های خود ارزش قائل هستید استفاده از خشک‌کن را فراموش کنید. صبور باشید و اجازه دهید تا لباس‌ها به‌صورت طبیعی و در معرض هوای آزاد خشک شوند.

 

انواع اتو بخار ایستاده و دستی

 

خشک شدن لباس

با لباس‌هایتان به‌خوبی رفتار کنید

بعد از تعویض لباس‌هایتان آن‌ها را روی دسته صندلی و یا کف زمین رها نکنید. آویزان کردن لباس‌ها در کمد علاوه بر جلوگیری از کثیف شدن و چروک شدن، مانع از قرارگیری آن‌ها در معرض گردوخاک‌ می‌شود و گردوغبار نیز مانند شستشوی زیاد منجر به رنگ‌پریدگی و پوسیدگی لباس‌ها می‌شود.

پیراهن صاف و بدون چروک

خیلی اتو نکشید.

 

بله درست است! خیلی از اتو استفاده نکنید. حرارت زیاد اتو در طولانی‌مدت به لباس‌های شما آسیب می‌رساند و رنگ‌ آن‌ها را از بین می‌برد. مهم‌ترین نکته در هنگام اتوکشی لباس‌ها توجه به برچسب راهنمای آن‌ها است. درجه حرارت اتو را برحسب جنس لباس تعیین کنید و ترجیحاً لباس‌ها را از پشت اتو کنید. حتی بهتر است برای اتوکشی لباس‌های ظریف یک پارچه روی آن‌ها بیندازید و از مواجه حرارت مستقیم با آن‌ها خودداری کنید.

اتو کشی صحیح

میز اتو

سخن پایانی

درنهایت این‌که اگر می‌خواهید لباس‌هایتان عمر طولانی‌تری داشته‌ باشند، رعایت نکاتی ساده مانند آنچه در بالا عنوان شد را از یاد نبرید. در نظر داشته باشید که نگهداری مناسب و افزایش طول عمر لباس‌ها در طولانی‌مدت به‌نوعی موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های شما خواهد شد. همچنین ازآنجایی‌که صنعت مد یک آلاینده بزرگ جهانی محسوب می‌شود، طولانی شدن عمر لباس‌ها برای محیط‌زیست نیز فواید زیادی در بر خواهد داشت.

 

مطالب مرتبط

چگونه جوراب شلواری و لِگینگ خود را از پاره و گلوله شدن نجات دهیم

چگونه کمد لباس را بتکانیم؟

چه‌طور از کیف و کفش چرمی نگهداری کنیم؟

۵ مزیت استفاده از خشکشویی به جای شستشوی لباس در منزل

اصول مهم نگهداری مراقبت از لباس های سفید در تابستان

اصولی ترین روش های نگهداری از کفش چرم

بهترین روش‌های خنک ماندن با لباس سیاه

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *