لیوان ماگ

اکثر ما حداقل یک‌بار در روز از لیوان ماگ یا فنجان خود برای نوشیدن قهوه یا چای استفاده می‌کنیم. یا حتی کسانی را می‌شناسیم که همیشه با یک لیوان در دستشان زندگی می‌کنند! اما آیا می‌دانستید که ماگ انواع متفاوتی دارد؟ مواد مورد استفاده برای ساخت لیوانها می‌تواند تعیین کند که بهترین نوع  استفاده از آن برای نوشیدنی‌های گرم است یا سرد. عدم توجه به این مورد و استفاده از لیوان اشتباهی می‌تواند بر طعم نوشیدنی که در لیوانمان می‌ریزیم تأثیر بگذارد. در این پست انواع لیوان ماگ، این‌که از چه چیزی ساخته‌شده‌اند و اطلاعاتی که قبل از خرید لیوان ماگ به آن نیاز دارید  را بررسی خواهیم کرد.

انواع لیوان ماگ

لیوان ماگ سرامیکی

به‌احتمال‌زیاد شما در حال حاضر یک ماگ سرامیکی در کابینت خود دارید. ماگ‌های سرامیکی در میان مصرف‌کنندگان قهوه و چای رایج هستند. ماگ‌های سرامیکی برای نوشیدنی‌های سرد و گرم خوب هستند و در ماکروویو نیز ایمن هستند! لیوان‌های سرامیکی ازنظر طعم خنثی‌ترین هستند. آن‌ها طعم نوشیدنی‌های مختلف را به خود نمی‌گیرند و شما می‌توانید انواع نوشیدنی‌ها را بدون نگرانی از ماندن بو یا طعم در آن‌ها میل کنید. ماگ سرامیکی  گزینه مناسبی برای گرم یا سرد نگه‌داشتن نوشیدنی‌ها انجام می‌دهند. آن‌ها برای ماکروویو هم مناسب هستند و می‌توانید نوشیدنی خود را درصورتی‌که خیلی خنک شد گرم کنید. لیوان‌های ماگ‌های سرامیکی می‌توانند هدیه‌ای مقرون‌به‌صرفه برای دوستان و خانواده باشد!

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

تنها نکته منفی این است که لیوان‌های سرامیکی ممکن است به‌سادگی ترک بخورند، بشکنند یا لب پر شوند. لیوان‌های خیلی بزرگ سرامیکی ممکن است نوشیدنی‌های شما را برای مدت طولانی گرم نگه ندارند. ماگ سرامیکی را قبل از ریختن قهوه یا چای با ریختن آب گرم روی آن کمی گرم کنید.

لیوان ماگ سرامیکی

 

خرید آنلاین ماگ

 

ماگ فلزی

لیوان ماگ فلزی برای استفاده در فضای باز مناسب هستند. آن‌ها سبک‌ وزن، بادوام، همه‌کاره، شیک و براق هستند و همچنین هدایایی عالی به نظر می‌رسند. لیوان ماگ فلزی برای نوشیدنی‌های سرد نیز عالی هستند. ماگ استنلی یکی از بهترین مدل‌های ماگ قهوه فلزی است که کیفیت بسیار مناسبی دارد.

از طرفی اما لیوان‌های فلزی و ماکروویو باهم سازگار نیستند. شما نمی‌توانید نوشیدنی خود را با استفاده از ماکروویو دوباره گرم‌کنید. لیوان‌های فلزی گرما را منتقل می‌کنند. اگر از آن‌ها برای نوشیدن نوشیدنی‌های گرم استفاده می‌کنید، مراقب باشید. ازآنجایی‌که بیرون آن‌ها بسیار گرم می‌شود، فقط دسته آن را لمس کنید تا از سوختگی جلوگیری کنید. ماگ‌های فلزی (مخصوصاً تک جداره) گرما را از نوشیدنی شما می‌دزدند و لبه آن‌ها بسیار داغ می‌شود  پس مراقب اولین جرعه نیز باشید!

لیوان ماگ فلزی

ماگ عایق دار

ماگ عایق دار که هم برای نوشیدنی‌های گرم و هم برای نوشیدنی‌های سرد خوب هستند، همه‌کاره‌ترین گزینه ممکن به شمار می‌روند. این نوع ماگ‌ها معمولاً محکم بسته می‌شوند تا گرما از آن خارج نشود. این مهروموم محکم به این معنی است که شما معمولاً نباید نگران ریختن آن باشید. این خاصیت ماگ عایق دار را به انتخابی عالی برای حمل درحرکت تبدیل می‌کند. برخلاف لیوان‌های دیگر، برخی مدل‌های ماگ عایق دار می‌توانند در جا لیوانی ماشین قرار بگیرند. این کار باعث می‌شود تا بتوانید قهوه صبحگاهی خود را در راه هم بنوشید! یک ماگ عایق دار به دوست خود هدیه بدهید و  مطمئن باشید که  او بارها و پارها از آن استفاده خواهد کرد.

یکی از اشکالات ماگ قهوه عایق دار این است که تمیز نگه‌داشتن آن دشوار است. ممکن است لازم باشد از پاک‌کننده‌های مخصوص استفاده کنید یا مرتباً آن‌ها را با دست بشویید و حتماً خوب آبکشی کنید!

لیوان ماگ عایق دار

ماگ قهوه شیشه‌ای

لیوان‌های قهوه شیشه‌ای از بسیاری جهات جذاب هستند. آن‌ها ازنظر زیبایی‌ شناختی عالی و همچنین قابل بازیافت هستند. مانند لیوان‌های سرامیکی، ماگ‌های شیشه‌ای هم طعم محتویات قبلی خود را حفظ نمی‌کنند. ازآنجایی‌که این نوع لیوان‌ها رسانا نیستند، مانند فلز گرما را از نوشیدنی شما نمی‌دزدند و کاربرپسند هستند. ماگ‌های شیشه‌ای بسیار شکننده هستند.

لیوان‌های قهوه آکریلیک یا پلاستیکی

لیوان‌ها یا فنجان‌های قهوه دوجداره آکریلیک یا پلاستیکی برای نگهداری نوشیدنی‌های گرم یا سرد عالی هستند. ازآنجایی‌که نسبت به شیشه یا سرامیک در برابر شکستگی مقاوم‌تر هستند، برای افرادی که در حال حرکت می‌خواهند از آن‌ها استفاده کنند، این ماگ‌ها عالی هستند! آن‌ها همچنین بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند و  گزینه خوبی برای خرید هدیه در نمایشگاه‌های تجاری به شمار می‌روند. البته باید بدانید که این نوع لیوان‌ها به‌راحتی لکه‌دار می‌شوند. از طرفی باگذشت زمان پلاستیک طعم‌های مختلف را جذب می‌کند، بنابراین باید همیشه فقط یک مدل نوشیدنی در آن بنوشید. در غیر این صورت، نوشیدنی بعدی شما احتمالاً نشانه‌هایی از هر چیزی که قبل از آن در لیوان بوده را خواهد داشت.

انواع لیوان‌های قهوه آکریلیک یا پلاستیکی

ماگ حرارتی

ماگ‌های حرارتی جزو پرطرفدارترین انواع لیوان به شمار می‌روند. نام دیگر این ماگ ها، لیوان جادویی است چرا که در حالت معمولی ساده و بدون رنگ هستند اما زمانی که درونشان نوشیدنی گرم می‌ریزید، تصویری که در حالت عادی روی آن‌ها وجود نداشته است نمایان می‌شود. جنس لیوان ماگ حرارتی سرامیکی است و اغلب قیمت بالاتری نسبت به دیگر ماگ‌ها دارد. پوشش خارجی لیوان ماگ حرارتی از جوهری حساس به گرما ساخته می‌شود  به همین جهت زمانی که نوشیدنی گرمی داخل آن می‌ریزید، تغییر شکل می‌دهد. درواقع می‌توان گفت که گرمای نوشیدنی‌ها موجب بی‌اثر شدن جوهر می‌شود و به همین دلیل تصویر روی ماگ نمایان می‌شود.

خرید لیوان ماگ، بهترین لیوان دنیا

ماگ‌ها برای سرو نوشیدنی‌های گرم مثل قهوه، چایی و … بهترین گزینه هستند. این لیوان‌ها به دلیل داشتن طرح‌های متنوع و اغلب فانتزی نسبت به لیوان‌های معمولی محبوبیت بیشتری دارند و اکثر افراد چندین مدل لیوان ماگ با اشکال مختلف در خانه دارند. لیوان‌های باستانی معمولاً از چوب، استخوان، سرامیک یا از خاک رس درست می‌شدند، درحالی‌که اکثر لیوان‌های مدرن و امروزی از مواد سرامیکی مانند چینی، سفال و پرسلان ساخته می‌شوند. برخی از آن‌ها نیز از شیشه تقویت‌شده، مانند پیرکس ساخته می‌شوند. هنگامی‌که موضوع وزن یا مقاومت در برابر شکستگی از اهمیت بالایی برخوردار باشد، لیوان ماگ فلزی یا پلاستیکی انتخاب بهتری است. قیمت لیوان ماگ بر اساس جنس و مدل و همچنین ابعاد آن‌ها در نظر گرفته می‌شود. اگر قصد خرید ماگ دارید، می‌توانید متناسب با سلیقه‌تان این لیوان‌ها را با قیمتی مقطوع از فروشگاه‌های اینترنتی  بخرید. فروشگاه اینترنتی مدیسه، با ارائه انواع مختلفی از لیوان ماگ در سایزها و طرح‌های مختلف امکان خریدی راحت و آسان را برای شما فراهم آورده است. ماگ دل‌خواه خود را به سادگی بخرید و با درب منزل تحویل بگیرید.

 

مطالب مرتبط

سبک من در دنیای ماگ‌ها

ماگ‌ هایی برای گیک ها

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *