مانتو تابستانی

تابستان گرم و داغ از راه رسیده است و یکی از دغدغه‌های ما این است که چه چیزی بپوشیم که بتواند گرما را برای ما قابل‌تحمل‌ترند. به همین دلیل اگر پارچه و لباس مناسبی در این فصل برای خودمان دست‌وپا کنیم بی‌شک می‌تواند ما از عرق کردن و اذیت شدن، در هوای داغ نجات بدهد. امروز قصد داریم در این مقاله پارچه‌هایی را به شما معرفی کنیم که برای مانتو تابستانی بسیار مناسب هستند و می‌توانند از گرمازدگی پیشگیری کنند. اگر مشتاقید بدانید که با چه پارچه‌هایی می‌توانید یک استایل تابستانی خنک و شیک تابستانی برای خودتان بسازید با مدیسه همراه بشوید.

چه پارچه‌هایی برای مانتو تابستانی بهتر است؟

جنس پارچه‌های مناسب تابستان اصولاً باید به‌گونه‌ای باشد که با عبور آزادانه جریان هوا مانع از بالا رفتن دمای بدن شوند. ازاین‌رو بهتر است دور پارچه‌هایی با الیاف مصنوعی و شیمیایی را خط بکشید و پارچه‌هایی با الیاف طبیعی را در اولویت قرار دهید. این پارچه‌ها علاوه بر خنکی و راحتی خیال شما بابت حساسیت‌های پوستی را هم در این فصل راحت می‌کنند. در ادامه برخی از بهترین پارچه‌های تابستانی را به شما معرفی می‌کنیم.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

پارچه

کتان (Cotton) و لینن (linen)

کتان یکی از رایج‌ترین پارچه‌ها برای دوخت مانتو تابستانی محسوب می‌شود. این منسوج ازنظر شیمیایی کاملاً ارگانیک است و از الیاف طبیعی گیاه کتان تولید می‌شود. تقریباً 75 درصد محصولات پوشاک در جهان حداقل مقداری کتان در بافت خود دارند. به همین دلیل کتان تقریباً یکی از پرکاربرد‌ترین الیاف نساجی در جهان است و در انواع مختلفی تولید می‌شود.

محبوب‌ترین نوع کتان به لینن معروف است و به‌عنوان پارچه‌ای محکم، بادوام و جاذب شناخته می‌شود. لینن که در ایران به اشتباه با نام لنین معروف شده‌است، بافت سبکی دارد، به بدن نمی‌چسبد، هوا را از خودش عبور می‌دهد و علیرغم جذب بالای رطوبت بعد از شستشو به‌سرعت خشک می‌شود. تمامی این مزایا لینن را به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای دوخت مانتوهای تابستانی تبدیل کرده است. مانتوهای تابستانی زیادی را می‌توان با این جنس در بازار پیدا کرد و تنوع محصولاتی با این جنس در تابستان اصولاً آن‌قدر بالاست که به‌راحتی می‌تواند هر عاشقان لباس‌های رنگی را راضی کند. کتان و لینن به‌جز مصرف در انواع مدل مانتو برای شلوار،‌ دامن و سایر لباس‌های تابستانی هم خوب هستند و از لحاظ تنوع رنگی هم کاملاً راضی‌کننده به نظر می‌رسند.

نگهداری از کتان و لینن

شستشوی لینن غالباً آسان است و بهتر است با دست و با آب سرد شسته شود. همچنین توصیه می‌کنیم برای خشک‌کردن آن از خشک‌کن استفاده نکنید و اجازه دهید به‌صورت طبیعی در معرض هوا خشک شود.

 

خرید مانتو شیک زنانه

 

پارچه کتان  لینن

شَمبرِی (chambray)

پارچه شمبری اگرچه ازلحاظ ظاهری بسیار شبیه جین است اما ازلحاظ بافت تاروپود حتی با جین‌های نازکی که در بازار موجود است هم فرق دارد. بافت شمبری نرم‌تر از جین است و ازنظر ساختاری نازک‌تر است. شَمبرِی پارچه‌ای ساده و بافته شده از پنبه است که با نخ‌های تاب‌دار رنگ‌شده و نخ‌های سفید درست می‌شود و برای مانتو و لباس‌های تابستانی انتخاب بسیار خوبی است.

امروزه شمبری به پارچه‌ای بسیار رایج برای انواع لباس‌ها تبدیل‌شده است، از پیراهن زنانه و مردانه گرفته تا لباس‌های سبک تابستانی و یا حتی کروات‌هایی با جنس شمبری تولید می‌شود. ازآنجایی‌که الیاف به‌کاررفته در این منسوج  از صد درصد نخ پنبه و یا ترکیبی از الیاف کتان یا پلی‌استر تولید می‌شود و بافت ظریف و قابل‌تنفسی دارد، انتخاب خوبی برای شرایط گرما و رطوبت است.

نگهداری از شَمبرِی

ازآنجاکه جنس شمبری به‌طورمعمول 100٪ پنبه است به‌راحتی شسته می‌شود. برای جلوگیری از چروک شدن حتماً آن را با آب سرد بشویید و در مجاورت هوا به‌صورت طبیعی خشک کنید.

پارچه کتان آبی پارچه شمبری

پارچه‌های راه‌راه نخی (Seersucker)

پارچه راه‌راه نخی که با نام شیرشکری نیز شناخته می‌شوند یک پارچه نخی سبک تابستانی است که دارای نوارهای عمودی چین‌خورده و صاف است که هرگز به اتو کردن احتیاج ندارد. پیشینه این پارچه به کشور هند بازمی‌گردد و نام شیر و شکر نیز اشاره به بافت نامسطح پارچه دارد. بافت این منسوج به‌طورکلی ترکیبی از پنبه، مخلوط نایلون یا پلی‌استر است که بسیار سبک و بادوام است. ازآنجایی‌که این پارچه بافت ناهمواری دارد به پوست نمی‌چسبد و با فاصله از پوست قرار می‌گیرد ازاین‌رو به‌خوبی هوا را از خودش عبور می‌دهد.

مانتو شلوار هایی با پارچه‌های راه‌راه نخی اصولاً همیشه مد هستند و محبوبیت زیادی دارند و یکی از انواع آن‌ها در کمد اغلب خانم‌ها دیده می‌شود. تنوع استفاده از این پارچه آن‌قدر بالا است که علاوه بر صنعت پوشاک در سایر شاخه‌ها مانند دکوراسیون منزل برای پرده و ملافه نیز استفاده می‌شود. قیمت پارچه‌های Seersucker نسبتاً ارزان است و در بیشتر فروشگاه‌های پارچه پیدا می‌شود.

نگهداری از پارچه‌های راه راه نخی

پارچه‌های شیرشکری بعد از شستشو خیلی زود خشک می‌شوند و نیازی به اتوکشی ندارند.

عکس پیراهن مردانه عکس پیراهن مردانه

پارچه‌های معرفی شده در این مقاله تنها سه مورد از رایج‌ترین و پرطرفدارترین پارچه‌های تابستانی هستند که تحمل گرما را برای ما راحت‌تر می‌کنند. پارچه‌های تابستانی ما را از عرق کردن و گرم شدن بیش‌ازحد بدن در امان نگه می‌دارند و با بافت سبکی که دارند به گردش هوا روی پوست کمک می‌کنند. امیدواریم اطلاعات موجود در این مقاله توانسته باشد برای انتخاب پارچه‌ای تابستانه و حتی ایده های لباس فرم اداری برای شما راهگشا باشد. خوش‌حال می‌شویم شما نیز نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان مجله مدیسه در میان بگذارید.

کدام رنگ صورتی را برای مانتو انتخاب‌کنیم؟

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

1 دیدگاه در “با پارچه ‌های مناسب برای مانتو تابستانی آشنا شوید

  1. امیرنیکا گفت:

    عالی بود
    با اجازه از مطالبتون استفاده کردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *