شیک ترین مدل پیراهن دخترانه

انواع مدل پیراهن دخترانه در طول تاریخ مثل هر آیتم دیگری مد و دمده می‌شوند. در این میان بعضی از مدل‌ها از سایرین شیک‌تر هستند و بیشتر در خاطر می‌مانند. امروز به سراغ شیک‌ترین مدل پیراهن دخترانه جوان در طی 100 سال گذشته رفته‌ایم. بنابراین با ما همراه باشید تا این مدل‌های جذاب را ببینیم.

جذاب‌ترین مدل پیراهن دخترانه بزرگسال در دهه 20 میلادی

پیراهن فلپر

شیک‌ترین مدل پیراهن مجلسی در این دوره، پیراهن فلپر است. در دهه 20 مدل‌های پیراهن دوران ویکتوریایی از بین رفته بود. پیراهن فلپر به افراد حالت زنی جوان را می‌داد و معمولا با موهای کوتاه ست می‌شد. این نوع پیراهن دارای برش مستقیم و صاف بود و خط کمر آن در قسمت باسن قرار داشت، طول آن هم معمولا تا زانو می‌رسید. امروزه قد این پیراهن، برای تمامی افراد قابل قبول است. اما در دوره خودش بسیار کوتاه محسوب می‌شد. زنان سرکش در دهه 20 معمولا از این مدل برای به چالش کشیدن هنجارهای اجتماعی آن زمان استفاده می‌کردند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

شیک‌ترین مدل پیراهن دخترانه در دهه 30 میلادی

پیراهن دخترانه در دهه 30 میلادی

در این دهه زنان بیشتر حالت زنانه داشتند و حالت پسرانه دهه 20 را کنار گذاشته بودند. پیراهن‌هایی تا ساق پا یا کف پا با یقه‌های بزرگ و شانه پهن به همراه آستین‌های پفی و کمربندهای برجسته جز المان‌های محبوب و شیک پیراهن‌های این دهه بود.

پيراهن به همراه آستین‌های پفی

مدل پیراهن دخترانه تابستانی در دهه 40

پیراهن دخترانه تابستانی در دهه 40

با شروع جنگ جهانی پارچه‌ها جیره بندی شدند. جنگ تاثیر زیادی بر صنعت مد داشت و باعث شد در حالی‌که در دهه 30، قد پیراهن‌ها به نیمه ساق پا یا پایین‌تر از آن می‌رسید، در دهه 40 به زانو برسد. یقه پیراهن‌ها در دهه 40 دارای برش‌های مختلفی بود. انواع مختلفی از یقه‌ها در پیراهن‌های این دهه دیده شد. ما در این دهه شاهد مدل پیراهن دخترانه آستین پفی هم بودیم، البته آستین‌ها اغلب کمی پف داشتند و تا بالای آرنج کشیده می‌شدند.

ترندهای محبوب مدل‌های لباس محفلی دخترانه امسال

مدل پیراهن دخترانه مجلسی در دهه 50

پیراهن دخترانه مجلسی در دهه 50

در این دوران مدل پیراهن دختران بزرگسال، مانند دختربچه‌ها بود؛ یعنی دختران جوان مانند دختربچه‌هایی در پیراهن‌های سایز بزرگ به‌نظر می‌رسیدند. اکثر پیراهن‌های دهه 50، دارای طرح‌های جوان و رنگارنگ بودند. پیراهن‌های کوکتل این دهه از مواد مرغوبی مانند ابریشم و مخمل تهیه می‌شد. برای این نوع از پیراهن‌ها رنگ مشکی مطمئن‌ترین انتخاب بود، چون مشکی رنگ شیکی است که به راحتی با انواع اکسسوری و زیورآلات ست می‌شود.

پیراهن‌های شیک دهه 50

پیراهن‌های مناسب برای پارتی و مهمانی در این دهه اصلاح شد، آن‌ها معمولا یقه، دکمه و کمربند نداشتند. یقه پیراهن‌ها معمولا بلند و گرد یا v-شکل بود. بعضی از پیراهن‌ها، دور یقه گلدوزی یا پولک‌دوزی داشتند. اکسسوری‌های همراه این نوع پیراهن‌ها، معمولا کفش‌ پاشنه بلند ساده، دستکش‌های بلند یا کوتاه، کیف دستی، مروارید یا جواهرات درخشان و گاهی اوقات یک کلاه کوچک هماهنگ با مدل مو افراد بود. اما پیراهن‌های شب با پیراهن‌های کوکتل تفاوت داشتند. لباس مجلسی بلند چیزی بود که در محافلی مثل تئاتر استفاده می‌شد. لباس پری دریایی و همچنین لباس‌های یونانی با کمربند سلطنتی در دهه 50 ریشه گرفت. اکثر پیراهن‌ها آستین نداشتند و با دستکش‌ استایل فرد را تکمیل می‌کردند.

پیراهن‌های شیک دهه 60 میلادی

پیراهن‌های شیک دهه 60 میلادی

مد در این دهه یک سبک افراطی را در پیش گرفته بود. مد دهه 60 از بسیاری از جهات شبیه انقلاب فلپر در دهه 20 بود. در اوایل دهه 60 مدل پیراهن‌های دهه 50 رواج داشت، با دامن‌هایی تا زانو و یقه بلند متوسط. پیراهن‌ غلاف‌دار sheath dress هم نوعی از پیراهن بود که در این دهه استفاده می‌شد و اندام را به فرم ساعت شنی نزدیک می‌کرد. اما با روی کار آمدن توئیگی (سوپر مدل) نسلی از پیراهن‌های شیفت shift dress دوباره احیا شد. این پیراهن‌ها فاقد هر نوع خط کمر بودند و به عنوان پیراهن اصلی این دهه شناخته شدند. لباس‌های اسکیمر را می‌توانیم به نوعی پسرعموی پیراهن شیفت بدانیم چون تنها تفاوت آن، داشتن یک کمربند برای مشخص کردن خط کمر است. پیراهن‌های دهه 1960 کوتاه‌ و کوتاه‌تر شدند و این کوتاه بودن لباس زنان، نشانه‌ای از اعتماد به نفس او شد. در این دهه رنگ و چاپ‌ها در ابتدا از هنر پاپ و جنبش های هنر مدرن، الهام گرفته شده بودند. چهارخانه شطرنجی، راه راه افقی، چهارخانه پنجره‌ای، خال خالی، لانه زنبوری و قوطی‌های سوپ همگی روی مدل پیراهن دخترانه شیفت با سرآستین و یقه‌های سفید متضاد دیده می‌شدند.

توييگی

لیست قیمت لباس‌های مجلسی جدید

شیک‌ترین مدل پیراهن دخترانه دهه 70

مدل پیراهن دخترانه دهه 70

پیراهن‌ مینی شیفت و پیراهن تونیک در اوایل دهه 70 هنوز مد بودند. در این دوره از رنگ‌های مختلف در اوت فیت‌ها استفاده می‌شد، اما رنگ سفید برای همه چیز از لباس گرفته تا کلاه، کیف دستی و کفش بسیار محبوب بود و هم در لباس شب و هم لباس روز به داغ‌ترین رنگ دهه 70 تبدیل شد. در دهه 70 بیشتر لباس‌ها شبیه لباس‌های دهه 40 و 50 میلادی بودند. پیراهن دهقانی نوعی از پیراهن‌های معروف در دهه 70 بود که با تور یا گلدوزی تزیین می‌شد. از جمله انواع مدل‌ پیراهن دخترانه آستین بلند، پیراهن‌های کفتان برگرفته از یونان بودند که با صندل‌های پاشنه بلند و مهره‌ها یا گردنبندهای مروارید پوشیده می‌شدند. پیراهن های رپ wrap dress ها هم نوع دیگری از پیراهن‌های پرکاربرد در این دهه بودند که می‌توانستیم آن را بر تن همه افراد، از خانه‌دار تا حرفه‌ای ببینیم.

شیک‌ترین مدل پیراهن‌ دخترانه دهه 80

شیک‌ترین مدل پیراهن‌ دخترانه دهه 80

در دهه 80 یک دختر بسته به رنگ و مدل لباسی که می‌پوشید، جوراب شلواری نود یا مشکی به تن می‌کرد. کفش های پاشنه بلند هماهنگ، جواهرات و یک کیف مجلسی کوچک ظاهر او را تکمیل می‌کرد. طول لباس‌های مجلسی از مینی (بالای زانو) تا تمام قد بود. پیراهن‌ها در همه رنگ‌ها، از پاستلی زیبا گرفته تا نئونی وجود داشتند. لباس‌های مجلسی متالیک و پولک‌دار نیز مد بودند.

لباس‌های مجلسی از ترندهای اصلی دهه 80 پیروی می‌کردند و بر شانه‌ها و یقه تأکید می‌کردند و جزئیاتی مانند پاپیون‌های بزرگ و چین‌ها را در بر می‌گرفتند. پارچه‌های مورد استفاده در پیراهن‌ها توری، مخمل و ساتن بود. لباس مجلسی به سبک ویکتوریایی یا پرنسسی بسیار محبوب بود. این مدل پیراهن‌ دخترانه دارای دامن‌های بلند چند لایه به همراه آستین های پف کرده و حجیم بود.

مدل پیراهن‌ دخترانه در دهه 90

مدل پیراهن‌ دخترانه در دهه 90

پیراهن‌های لانگ در این دوره مورد توجه بود و افراد در هر سنی آن را به تن می‌کردند. یکی از المان‌های مطرح در پیراهن‌های این دهه وجود رنگ‌های نئونی و جیغ بود. رنگ‌های پاپ آرت دهه 60 در تمام لباس‌های غیررسمی کاربرد داشتند. در این دهه پیراهن‌های ساده الهام‌گرفته از دهه 50 با کمربندهای پهن و گاهی اوقات شانه‌های بالشتکی به‌عنوان یک ظاهر محافظه‌کار در مد دیده می‌شدند. مدل پیراهن دخترانه آستین‌ بلند یا کوتاه‌، یقه گرد، دامن چین‌دار و میدی تا مچ پا از المان‌های اصلی دهه 90 بود.

جذاب‌ترین مدل پیراهن‌ دخترانه در دهه 2000

جذاب‌ترین مدل پیراهن‌ دخترانه

پیراهن‌های یقه هالتری از جمله لباس‌های جذاب و شیک این دوره بود. یک قانون ساده برای لباس‌های شیک و باکلاس این دهه وجود داشت، هر چه تنگ‌تر، شیک‌تر! پیراهن‌های بانداژ هم برای افراد خوش هیکل بسیار محبوب به‌نظر می‌آمد.

ترندهای جدید مدل لباس مجلسی زنانه

مدل پیراهن زنانه در دهه 2010

مدل پیراهن زنانه در دهه 2000

لباس‌های بانداژ در اوایل دهه 2010 بسیار محبوب بود. پیراهن‌هایی با طرح حیوانات هم با اینکه همواره مد و شیک هستند، اما از محبوبیت بیشتری برخوردار بودند. در این دهه از پیراهن‌های اسلیپ نه فقط به عنوان لباس زیر زنانه بلکه به عنوان خود پیراهن اصلی استفاده می‌شد.

اما مدل‌های جذاب پیراهن دخترانه در 2021-2022

مدل‌های جذاب پیراهن دخترانه در 2021-2022

شیک‌ترین مدل پیراهن دخترانه در این دو سال پیراهن‌های برش‌دار بود. پیراهن های حریر و زرق و برق دار هم به شدت پرطرفدار بودند. لباس‌های بند دار هم مورد توجه زیادی قرار گرفت. قد پیراهن‌ها در این دو سال از مینی تا تمام قد بود.

 

به دلیل وجود کووید در این دو سال بسیاری از ما ترجیح دادیم در خانه بمانیم. بنابراین پیشنهاد ما استفاده از انواع مدل پیراهن دخترانه نخی است تا از حساسیت‌های پوستی در امان باشید و در لباس‌ها حس راحتی بیشتری کنید. در این مقاله به شیک‌ترین مدل پیراهن دخترانه در یک قرن گذشته پرداختیم. شما از چه کدام مدل خوشتان آمد و دوست دارید آن را به تن کنید؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

1 دیدگاه در “شیک ترین مدل پیراهن دخترانه 100 سال گذشته

  1. تانیا گفت:

    وای مرسی خیلی خوب بودن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *