انواع سوتین زنانه

چنانچه از دسته افرادی هستید که از سوتین استفاده می‌کنید، مهم است مدلی را پیدا نمایید که به خوبی اندازه و فیت شما باشد و حس خوبی به شما القا کند. پوشیدن سوتین نامناسب می‌تواند باعث آسیب و همین‌طور ایجاد درد در قسمت‌های شانه، گردن و کمر شما شود. انواع سوتین زنانه کاملا روی ظاهر استایل شما تاثیر می‌گذارند.

جهت انتخاب و خرید یک سوتین مناسب، موارد بسیاری از جمله فرم سینه و سایز دقیق خود را باید در نظر بگیرید؛ افزون بر آن‌ها، نیاز است که انواع متفاوت سوتین‌ها را بشناسید تا تصمیم بهتری در حین خرید بگیرید، همچنین بهتر است جهت خرید سوتین خود به بهترین و معتبرترین انواع سایت لباس زنانه مراجعه نمایید. در ادامه‌ این مقاله با مجله‌ مدیسه همراه باشید تا با انواع سوتین دخترانه و زنانه آشنا شوید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

سوتین با پوشش کامل (Full Coverage)

سوتین با پوشش کامل Full Coverage))

این سوتین‌ها همان‌گونه که از نامشان پیداست، پوشش بسیار کاملی را به سینه‌های شما می‌دهند و کاپ‌های آن سینه‌های شما را به‌طورکامل در بر می‌گیرند و درنتیجه فرمی که به سینه‌‌ها می‌دهند بسیار فوق‌العاده است و به خوبی از سینه‌ها نگهداری می‌نمایند.

در میان انواع سوتین زنانه، برای کسانی که سینه‌های بزرگ‌تری دارند، سوتین‌هایی با پوشش کامل، می‌توانند یک انتخاب روزانه و عالی باشند. همچنین این سوتین‌ها برای سینه‌های نامتقارن یا سینه‌هایی که فاصله‌ چندانی از یکدیگر ندارند نیز می‌توانند انتخاب خوبی باشند.

سوتین هالتر (Halter)

سوتین هالتر Halter))

این سوتین‌ها به شکلی طراحی شده‌اند که بتوان آن‌ها را با تاپ‌ها یا لباس‌هایی که یقه‌ هالتری دارند، پوشید و جهت استفاده‌ روزمره گزینه‌ چندان مناسبی نیستند. سوتین‌های هالتر دارای یک بند هستند که از دور گردن شما رد شده و از یقه‌ لباس مشخص نمی‌شود. پوشش این سوتین‌ها متفاوت می‌باشد؛ ولی معمولا سوتین‌های هالتر به‌شکلی هستند که یک شکاف ایجاد می‌کنند.

سوتین‌های هالتر برای هر مدل سینه‌ای قابل استفاده هستند؛ ولی ممکن است برای سینه‌های کوچک‌تر که می‌توانند تنها یک بند را تحمل نمایند، مناسب‌تر باشد. انواع سوتین تابستانی نیز غالبا در این دسته جای می‌گیرند.

سوتین یقه‌دار (High-Neck)

سوتین یقه‌دار

سوتین‌های یقه‌دار به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که تمام قسمت قفسه‌ سینه‌ شما را پوشش داده و عموما کاپ‌های قالبی ندارند. این سوتین‌ها مدل‌ها و طراحی‌های گوناگونی دارند و حتی ممکن است به عنوان نیم تنه‌های ورزشی هم استفاده شوند. همان‌گونه که متوجه شده‌اید، این سوتین‌ها پوشش زیادی به شما ارائه می‌دهند و از سینه‌ها به‌خوبی نگهداری می‌نمایند. همچنین برای هر مدل فرم سینه‌ای مناسب هستند.

سوتین یا نیم‌تنه‌ کش پهن (Longline)

سوتین یا نیم‌تنه‌ کش پهن Longline))

سوتین‌های کش پهن مثل یک تاپ کراپ می‌باشند. معمولا بلندی این سوتین‌ها به زیر ناف رسیده و در نتیجه پوشیدن آن زیر یک لباس مجلسی می‌تواند به بدن شما ظاهری صاف ببخشد.

سوتین‌های کش پهن به بالاتنه‌ شما پوشش بسیاری می‌دهند؛ البته این مسئله به مدل و طراحی سوتین‌ها هم بستگی دارد. این سوتین‌ها برای هر فرم سینه‌ای مناسب می‌باشند، ولی از آن جایی که از سینه‌ها به خوبی نگهداری می‌نمایند و به آن‌ها فرم می‌دهند، برای سینه‌های بزرگ بسیار مناسب‌تر هستند.

سوتین پشت باز (Low-back)

سوتین پشت باز Low-back))

سوتین‌های پشت باز حالتی اسکوپی و U شکل در بخش پشتی دارند. درنتیجه در بخش پایین‌تری بسته می‌شوند. این سوتین‌ها برای مواقعی که می‌خواهید یک لباس پشت باز بپوشید گزینه‌ی مناسبی خواهد بود. سوتین‌های پشت باز که در دسته انواع سوتین مجلسی قرار دارند، بسیار متنوع هستند، درنتیجه فرم‌دهی به سینه‌ها و میزان پوشش‌دهی این نوع سوتین‌ها به نوع انتخابی شما بستگی دارد.

این سوتین‌ها اغلب برای افرادی مناسب هستند که سینه‌های کوچکی دارند؛ چراکه ممکن است سینه‌های بزرگ به نگهداری بیشتری از سمت سوتین نیاز داشته باشند تا در جای خود بمانند.

سوتین ماستکتومی (Mastectomy)

سوتین ماستکتومی (Mastectomy)

سوتین‌های ماستکتومی برای افرادی مناسب هستند که عمل پروتز سینه انجام داده‌اند. این سوتین‌ها کاپ‌هایی دارند که قابلیت نگهداری پروتز را دارند و به شما کمک می‌نماید تا ظاهر، احساس و توزیع وزنی که پیش از عمل داشتید را دوباره پیدا نمایید. این سوتین‌ها پوشش‌دهی کاملی به سینه‌ها داده و آن‌ها را به خوبی نگهداری می‌کنند تا شما احساس کنید که پروتزها عضوی از بدن خودتان هستند.

سوتین حاملگی (Maternity)

سوتین ماستکتومی Mastectomy))

سوتین‌های بارداری، انعطاف‌پذیر بوده و در دوران حاملگی به شما کمک می‌نمایند تا حس راحتی بیشتری داشته باشید. این سوتین‌ها طراحی شده‌اند تا پوشش کاملی به سینه‌ها بدهند و از آن‌ها نگهداری نمایند.

بیشتر آن‌ها دارای قلاب‌های اضافی، بندهای قابل تنظیم و جنس‌های انعطاف‌پذیری هستند که در صورت تغییر سایز به شما کمک می‌کنند. فرقی ندارد سینه‌های شما چه فرمی هستند؛ حاملگی موجب ایجاد درد و رشد در سینه‌ها شده که سوتین‌های بارداری به شما کمک می‌کنند تا این دوران را راحت‌تر بگذرانید.

سوتین حجم دهنده (Maximizer)

سوتین حاملگی Maternity))

سوتین‌های حجم دهنده پد و فنرهایی دارند که سایز سینه‌های شما را بیشتر جلوه داده و به آن‌ها ظاهر پرتری می‌بخشند. به علت وجود پدهای اضافی، این سوتین‌ها، کاملا به سینه‌ها فرم می‌دهند.

بیشتر سوتین‌های حجم دهنده پوشش چندان کاملی به سینه‌های شما نمی‌دهند، چراکه این سوتین‌ها با ایجاد یک شکاف در میان سینه‌ها موجب بزرگ‌تر دیده شدن آن‌ها می‌شوند. این نوع سوتین که در دسته انواع سوتین فانتزی قرار دارد، یکی از محبوب‌ترین مدل‌ها شناخته شده است.

سوتین اسفنجی یا پددار (Padded)

سوتین حجم دهنده Maximizer))

انواع سوتین جک دار در ناحیه کاپ دارای پد‌های اسفنجی بوده که به سینه‌های شما ظاهری پرتر داده و از نمایان شدن نوک سینه‌ها جلوگیری می‌نمایند. این سوتین‌ها فرم‌دهی و پوشش‌دهی مناسبی دارند که البته که مقدار آن به مدل سوتین هم بستگی دارد. سوتین‌های پددار برای هر سایز و فرم از سینه‌ای مناسب هستند؛ این سوتین‌ها حجم بیشتری به سینه‌های کوچک می‌دهند و همچنین موجب فرم دادن به سینه‌های بزرگ و دور از یکدیگر هم می‌شود.

قیمت انواع سوتین زنانه لاکچری و جذاب

 

سوتین پلانج (Plunge)

سوتین اسفنجی یا پددارPadded))

سوتین‌های پلانج برای موقعیت‌هایی که می‌خواهید یک لباس با یقه‌ هفت بسیار باز بپوشید می‌توانند گزینه‌ بسیار مناسبی باشند. معمولا این سوتین‌ها دارای پدهای لیفت کننده بوده و در ناحیه وسط خالی هستند. سوتین‌های پلانج وسط و پایین سینه‌ شما را به خوبی پوشش می‌دهند؛ درنتیجه از سینه‌ها نگهداری کرده و فرم مناسبی به آن‌ها می‌بخشند. سوتین‌های پلانج برای سینه‌های افتاده، کوچک یا پهن می‌توانند مناسب باشند و حالت زیبایی به آن‌ها ببخشند.

سوتین طبقه‌ای (Shelf)

سوتین پلانج Plunge))

معمولا این مدل سوتین‌ها داخل لباس‌های بندی و یا لباس‌های شنا دوخته می‌شوند؛ ولی به صورت جداگانه نیز قابل استفاده هستند. سوتین‌های طبقه‌ای، معمولا تا زیر نوک سینه بوده و تمام قسمت سینه را پوشش نمی‌دهند.

این سوتین‌ها موجب لیفت کردن سینه‌های شما شده و همچون یک طبقه هستند که سینه‌ها روی آن می‌مانند. معمولا سوتین‌های طبقه‌ای اغلب برای جذابیت استفاده می‌شوند و مناسب استفاده‌ روزمره نمی‌باشند. این سوتین‌ها برای سینه‌های کوچک که به فرم‌دهی و پوشش چندانی نیاز ندارند، مناسب هستند.

سوتین اسپرت (Sports)

سوتین طبقه‌ای Shelf))

سوتین‌های ورزشی راحت‌ترین و بهترین و گزینه برای ورزش کردن می‌باشند. این سوتین‌ها، از تکان خوردن سینه‌ها زمان انجام حرکات ورزشی مثل دویدن، یوگا، بالا و پایین پریدن و… جلوگیری می‌نمایند. این سوتین‌ها پوشش‌دهی و همچنین فرم‌دهی کاملا خوبی داشته و مناسب هر مدل شکل و سایز سینه هستند.

مطالب مرتبط:  راهنمای تعیین سایز سینه برای خرید سوتین و عمل پروتز

 

سوتین‌ چسبی (Stick-on)

سوتین‌ چسبی Stick-on))

چنانچه تا به کنون شانس پوشیدن یک لباس پشت باز را نداشتیده‌اید، تنها به علت آنکه سوتین مناسب آن را نداشتید، سوتین‌های چسبی گزینه‌ بسیار مناسب و خوبی برای شما خواهند بود. این سوتین‌ها به سینه‌های شما چسبیده و روی آن را پوشش می‌‎دهند و از جهات دیگر قابل دید و تشخیص نیستند. سوتین‌های چسبی برای سینه‌های سایز کوچک، مناسب‌تر می‌باشند، چراکه سینه‌های بزرگ و پر به فرم‌دهی و پوشش بیشتری احتیاج دارند.

سوتین بدون بند (Strapless)

سوتین بدون بند Strapless))

سوتین‌های بدون بند بهترین گزینه برای زمان‌هایی هستند که مدل لباس شما بر روی ناحیه شانه خالی است؛ به عنوان مثال لباسی با یقه‌ قایقی یا دکلته. کارایی این سوتین‌ها همچون سوتین‌های معمولی است، با این تفاوت که نبود بندها مقدار نگهداری و فرم‌دهی به سینه‌ها را کاهش می‌دهد اما پوشش‌دهی مناسب و کاملی دارند. با توجه به اینکه این مدل سوتین‌ها بند ندارند، شاید برای کسانی که سینه‌های بسیار بزرگی دارند، مناسب نباشند.

سوتین‌ فنر‌دار (Underwire)

سوتین‌ فنر‌دار Underwire))

سوتین‌های بدون فنر مدل‌های متنوع و گوناگونی دارند و میزان پوشش‌دهی آن‌ها به مدل سوتین بستگی دارد. فنرها به نگهداری بهتر سوتین از سینه‌ها کمک کرده و موجب می‌شوند که سینه‌ها در حالت بهتری قرار بگیرند.

سوتین‌های فنردار برای سینه‌های پر و بزرگ مناسب‌تر هستند. از نظر برخی از افراد، سوتین‌های فنردار به اندازه‌ کافی راحت نیستند؛ درنتیجه چنانچه فکر می‌کنید که به فرم‌دهی یا نگهداری زیادی از سمت سوتین نیاز ندارید، شاید بهتر باشد مدل‌های دیگری که راحت‌تر می‌باشند را انتخاب نمایید.

مطالب پربازدید:  10 تا از بهترین مدل سوتین سایز بزرگ

 

آشنایی کامل با جذاب‌ترین و بهترین انواع سوتین زنانه

همان‌طور که متوجه شدید، شما گزینه‌های زیاد و فراوانی در زمان انتخاب در میان انواع سوتین زنانه پیش رو دارید. به خودتان زمان بدهید تا مدل‌ها و جنس‌های گوناگون را امتحان نمایید تا متوجه شوید کدام مدل مناسب‌ترین گزینه برای شماست. مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکته این است که در سوتینی که انتخاب می‌کنید، حس راحتی و اعتماد به نفس بالایی داشته باشید.

 

 

منبع : trueandco

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *