نوشیدنی های چربی سوز

اغلب نوشیدنی‌های آماده سرو در رستوران‌ها، کافه‌ها یا سوپرمارکت‌ها حاوی مواد قنددار هستند که به‌هیچ‌وجه برای سلامتی انسان مناسب نیستند. این نوشیدنی‌ها هیچ ارزش غذایی خاصی ندارند و منجر به بروز آسیب‌های جسمی مختلف در افراد می‌شوند.

اما نوشیدنی‌های طبیعی فواید زیادی برای روح و جسم انسان دارند. بخش اعظمی از این نوشیدنی‌ها جزو نوشیدنی های چربی سوز هستند که در درمان بسیاری از بیماری‌های دیگر هم مفید هستند. در ادامه این مطلب قصد داریم چند نوشیدنی سلامت محور که به‌راحتی تهیه می‌شوند را معرفی کنیم. همراه ما باشید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

انواع نوشیدنی های چربی سوز

انواع نوشیدنی های چربی سوز

برخی از نوشیدنی‌ها، از جمله چای سبز و آب با بهبود عملکرد متابولیسم و ارائه سایر فواید سلامتی، به کاهش وزن کمک بسزایی می‌کنند. هنگامی که این نوشیدنی‌ها در کنار یک رژیم غذایی مناسب و ورزش مصرف شوند، در روند کاهش وزن تاثیر بسیاری خواهند داشت. در ادامه با چند نمونه از تاثیرگذارترین و بهترین نوشیدنی های چربی سوز آشنا خواهیم شد.

طرز تهیه نوشیدنی های چربی سوز

در زیر بهترین نوشیدنی های چربی سوز که تأثیر فوق‌العاده‌ای در تناسب‌اندام و کاهش وزن دارند را به شما معرفی می‌کنیم:

دمنوش زنجبیل

دمنوش زنجبیل

از گذشته تا به امروز زنجبیل را گیاهی برای درمان چاقی و چربی سوزی می‌شناسند. طعم زنجبیل کمی تند است اما در لاغری نقش به سزایی دارد. افرادی که از چاقی مفرط رنج می‌برند، می‌توانند با مصرف دمنوش زنجبیل به لاغری و اندام مطلوب برسند. برای تهیه دمنوش زنجبیل باید آن را به مدت 10 تا 15 دقیقه در آب جوش بگذارید تا دم بکشد. سپس محتویات داخل فنجان را صاف‌کرده و نوشیدنی را میل کنید. برای خوشمزه‌تر شدن دمنوش زنجبیل می‌توانید به آن عسل هم اضافه کنید.

دمنوش رازیانه

دمنوش رازیانه

یکی از انواع دمنوش‌های گیاهی که خاصیت فراوانی دارد و جزو نوشیدنی‌های چربی سوز نیز به شمار می‌رود، دمنوش رازیانه است. از دمنوش رازیانه می‌توانید برای از بین بردن نفخ و مشکلات گوارشی استفاده کنید. رازیانه منبع غنی هورمون‌های زنانه است و موجب ترشح این هورمون‌ها می‌شود. چنانچه از مشکلات زنانه رنج می‌برید، مصرف این دمنوش به شما پیشنهاد می‌شود. افراد چاق نیز که از مشکلات چاقی به تنگنا آمده‌اند، می‌توانند با مصرف دمنوش رازیانه وزن خود را کم کنند و به تناسب‌اندام برسند.

دمنوش برگ‌بو و دارچین

دمنوش برگ‌بو و دارچین

یکی از انواع نوشیدنی های چربی سوز دمنوش برگ‌بو و دارچین است که چنانچه قصد کاهش وزن و رسیدن به اندام ایده‌آل‌تان را دارید، بهتر است آن را به‌صورت روزانه و ناشتا میل کنید. با جوشاندن یک چوب دارچین و برگ‌بو به مدت 20 دقیقه این دمنوش آماده سرو می‌شود. دمنوش برگ‌بو و دارچین تأثیر به سزایی در لاغری دارد به همین جهت به‌عنوان یکی از بهترین نوشیدنی‌های چربی سوز به شمار می‌رود.

 

لیست قیمت انواع دمنوش

 

نوشیدنی لیمو زنجبیل

نوشیدنی لیمو زنجبیل

اگر به دنبال بهترین نوشیدنی برای لاغری شکم و پهلو هستید، نوشیدنی لیمو زنجبیل گزینه‌ای مناسب است. زنجبیل دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی بالا و تسکین درد است و علاوه بر این خاصیت‌های دیگری مانند خاصیت ضدالتهاب، ضد میکروب و ضد تومور نیز دارد. نوشیدنی لیمو زنجبیل باعث کاهش وزن و  کاهش چربی‌های نواحی شکم و پهلو می‌شود و تأثیر فوق‌العاده‌ای در تناسب‌اندام و سلامت افراد دارد.

چنانچه به نوشیدنی لیمو زنجبیل عسل اضافه کنید، بهترین نوشیدنی برای تقویت قلب را تهیه‌کرده‌اید! چراکه این افزودنی موجب کاهش ابتلا به بیماری‌های عروقی و قلبی می‌شود. عسل در کاهش وزن هم تأثیرگذار است پس چنانچه می‌خواهید یک نوشیدنی چربی سوز عالی درست کنید، حتماً در کنار نوشیدنی لیمو زنجبیل از عسل هم استفاده کنید.

نوشیدنی لیمو پرتقال

نوشیدنی لیمو پرتقال

پرتقال یک آبمیوه طبیعی است که تأثیر به سزایی در درمان چاقی و رسیدن به لاغری و تناسب‌اندام دارد. ازآنجاکه کالری کمی در این میوه خوشمزه وجود دارد، در کاهش وزن تأثیر فوق‌العاده‌ای می‌گذارد.

شما می‌توانید به‌صورت روزانه نوشیدنی لیمو پرتقال را نوش جان کرده و از خواص بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید. برای تهیه نوشیدنی لیمو پرتقال در ابتدا آب‌میوه‌ها را گرفته و از صافی رد کنید. در صورت تمایل آب میوه‌ها را همراه یخ در میکسر بریزید و نوشیدنی آمده شده را نوش جان کنید.

نوشیدنی لیمو جعفری

نوشیدنی لیمو جعفری

یکی دیگر از نوشیدنی های چربی سوز نوشیدنی لیمو جعفری است. جعفری سرشار از ویتامین سی و فیبر است و به چربی سوزی بدن کمک زیادی می‌کند. با مصرف مداوم نوشیدنی لیمو جعفری پوستی شفاف هم انتظار شما را می‌کشد. بیشتر افرادی که تصمیم به لاغری می‌گیرند باید با شفافیت پوست خود خداحافظی کنند چراکه اکثراً روش‌های لاغری موجب از بین رفتن شفافیت پوست می‌شوند. اما با سرو این نوشیدنی نگران این موضوع نباشید!

برای تهیه این نوشیدنی باید مقداری جعفری خرد شده، یک عدد لیمو ترش و یک لیوان آب را مخلوط کنید. نوشیدنی لیمو جعفری را ترجیحا پشت سر هم و با معده خالی میل کنید.

نوشیدنی گرین اسموتی

نوشیدنی گرین اسموتی

یکی از انواع نوشیدنی های چربی سوز که به سیستم گوارشی انسان کمک زیادی می‌کند، نوشیدنی گرین اسموتی است. با مصرف این نوشیدنی غذاهایی که در طول روز می‌خورید به‌راحتی هضم می‌شود و مانع جمع شدن کربوهیدرات در بدنتان می‌شود.

برای تهیه گرین اسموتی، شش تا هشت برگ اسفناج، یک عدد خیار، یک ساقه کرفس، یک قاشق غذاخوری دانه کتان ،یک قاشق چای خوری دارچین، سه قاشق غذاخوری آرد جو دوسر، یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو را با یک چهارم فنجان شیر در مخلوط کن، مخلوط کنید. گرین اسموتی شما آماده است، نوش جان کنید. بهترین زمان استفاده از گرین اسموتی به صورت روزانه ناشتا است اما  می‌توانید آن را به عنوان میان وعده یا دسر میل کنید.

دمنوش جینسینگ

جینسینگ

جنسینگ یکی از انواع گیاه‌های موثر در چربی سوزی بدن است. انواع مرسوم گیاه جینسینگ نوع آمریکایی و آسیایی آن است. این گیاه موجب افزایش سوخت‌وساز بدن شده و درنهایت به لاغری و تناسب اندام کمک می‌کند.

استفاده روزانه از دمنوش لاغری جینسینگ انرژی را در سطح روز بالا برده و موجب ورزش کردن با کیفیت بهتر می‌شود. چنانچه به دنبال دمنوشی برای متعادل کردن قند خون خود هستید، دمنوش جنسینگ در این زمینه  به شما کمک می‌کند. شما می‌توانید در کنار داشتن یک برنامه غذایی مناسب و ورزش روزانه، برای تأثیرگذاری بیشتر در داشتن یک سبک زندگی سالم، از نوشیدنی های چربی سوز مانند دمنوش جنسینگ هم استفاده کنید.

بهترین نوشیدنی‌های چربی سوز

نوشیدنی‌های مختلفی برای چربی سوزی بدن وجود دارند و ما سعی کردیم در این مطلب بهترین‌های آن‌ها را به شما معرفی کنیم. تنوع نوشیدنی‌ها و دمنوش‌ها بسیار است و می‌توان صد‌ها نمونه دیگر از انواع دمنوش‌ها و نوشیدنی های چربی سوز را معرفی کرد.

این نوشیدنی های چربی سوز تأثیر به سزایی در تناسب‌اندامتان دارند و درصورتی‌که رعایت اعتدال را  به‌جا آورید، هیچ تهدیدی برای سلامتی شما ندارند. پس در دوره‌های زمانی مختلف هر یک از آن‌ها را که خواستید سرو کنید و از خواص بی‌نظیرشان بهره‌مند شوید. برخی از این نوشیدنی های چربی سوز در فروشگاه‌های اینترنتی مانند مدیسه پیدا می‌شوند و به سادگی می‌توانید آن‌ها را به روتین غذایی روزانه خود اضافه کنید.

 

منبع : healthline

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *