انواع اسیدهای پوستی

حفظ سلامت پوست رابطه مستقیمی با حفظ جوانی و شادابی ظاهر دارد. در حقیقت پوست و موی شما تاثیر زیادی در جذابیت و زیبایی ظاهریتان دارند و به همین علت مراقبت از آن‌ها به وسیله انجام راهکارهای اصولی بسیار اهمیت دارد. در روتین مراقبت از پوست استفاده از ترفند‌ها و محصولات بهداشتی متنوع پیشنهاد می‌شود، ولی در انتخاب تکنیک‌های مراقبتی و محصولات و لوازم آرایشی و بهداشتی باید به جنس پوست و نوع نیازهای آن دقت داشته باشید.

جهت آنکه پروسه مراقبت از پوست خود را آغاز نمایید باید روتین پوستی متناسب با جنس پوست خود را مشخص کنید. یکی از اثربخش‌ترین روش‌ها جهت جوان سازی پوست و افزایش شادابی و درخشندگی آن اسید تراپی است.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

از این روش جهت پاکسازی پوست صورت و کمک به طراوت آن استفاده می‌شود. انواع اسیدهای پوستی تاثیرات مختلفی را بر سلول‌های پوست اعمال کرده و هریک  جایگاه و نقش خاصی در مراقبت از پوست ما دارند. در ادامه این مقاله شما را با انواع اسیدهای پوست آشنا کرده و مراحل اسید تراپی پوست را به طور کامل توضیح می‌دهیم.

معرفی انواع اسیدهای پوستی

معرفی انواع اسیدهای پوستی

بیشتر محصولات آرایشی، بهداشتی و مراقبتی که در روتین پوستی خود از آن‌ها استفاده می‌نمایید دارای فرمولاسیونی دارای اسید‌های طبیعی گوناگون هستند. پایه اسیدی این محصولات به رفع مشکلاتی اعم از لکه‌ها و تیرگی‌های پوست، جوش و آکنه، چین و چروک و افتادگی پوست صورت کمک می‌نمایند.

هر یک از اسیدهای موجود در ساختار محصولات مراقبتی کارایی به‌خصوصی داشته و با هدف بهبود مشکلات پوستی گوناگون به ترکیبات این محصولات افزوده شده‌اند. در ادامه شما را با انواع اسیدهای پوست آشنا می‌کنیم.

سالیسیک اسید، یکی از انواع اسیدهای پوستی

این مدل اسید را می‌توان بتا هیدروکسی اسیدی دانست که با تاثیرات بی‌نظیر خود در از بین بردن جوش‌ و آکنه از ترکیبات اصلی محصولات مراقبتی شناخته می‌شود. این اسید از پوست درخت بید گرفته شده و به پاکسازی سلول‌های پوستی کمک می‌نماید.

با این حال، سالیسیلیک اسید جهت مراقبت از پوست‌های خشک چندان مناسب نمی‌باشد، ولی می‌توان جهت از بین بردن سلول‌های مرده سطح پوست‌های چرب و باز شدن منافذ بسته پوست به منظور تنفس و جذب مواد مغذی از آن استفاده کرد. شما می‌توانید از محصولات بهداشتی و مراقبتی دارای سالیسیک اسید به شکل موضعی برای پیشگیری از افزایش عوارض و اختلالات پوستی خود استفاده نمایید.

هیالورونیک اسید، یکی از بهترین انواع اسیدهای پوستی

معرفی انواع اسیدهای پوستی

در بسیاری از محصولات آبرسان پوست و جوانساز از هیالورونیک اسید استفاده می‌گردد. برعکس تصور بسیاری از اشخاص که اسید‌ها را به منظور موادی موثر در خشکی پوست می‌شناسند، هیالورونیک اسید با جذب مولکول‌های آب تا چندین برابر وزن خود، به رطوبت رسانی سلول‌های پوستی و جذب مولکول‌های آب توسط لایه‌های پوست کمک می‌نماید.

آبرسانی عمیق لایه‌های پوست به واسطه استفاده از هیالورونیک اسید تاثیر شگفت‌انگیزی در کاهش چین و چروک و خطوط پیری دارد. وجود هیالورونیک اسید در ساختار مواد بهداشتی و مراقبتی منجر می‌شود تا پوست شما به مقدار بیشتری آبرسانی شده و طراوت و شادابی خود را به خوبی حفظ نماید.

لاکتیک اسید

لاکتیک اسید از جمله اسید‌هایی بوده که در فرمولاسیون محصولات بهداشتی نرم کننده پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اسید از شیر گرفته شده و قابلیت آبرسانی به سلول‌های و لایه‌های پوستی را دارد. با استفاده از محصولات زیبایی دارای لاکتیک اسید می‌توان به افزایش حالت ارتجاعی و لطافت هر چه بیشتر پوست کمک کرد.

لاکتیک اسید از مواد سازگار جهت ایجاد طراوت در پوست‌های حساس بوده و خطوط ریز پوست را کاهش می‌بخشد. جهت یکدست شدن رنگ پوست و درخشان کردن پوست کدر صورت می‌توانید از معجزه محصولات دارای لاکتیک اسید استفاده نمایید.

کوجیک اسید

معرفی انواع اسیدهای پوستی

دغدغه روشن و سفید شدن پوست، بسیاری از اشخاص را به خرید محصولات روشن کننده وا می‌دارد. کوجیک اسید یکی از اصلی‌ترین فرآورده‌های موجود در ساختار محصولات روشن کننده پوست بوده که در رفع تیرگی‌های سطح پوست تاثیر چشمگیری دارد.

این ماده از قارچ و مواد غذایی تخمیر شده گرفته می‌شود و فرایند لایه برداری و حذف سلول‌های مرده پوست را تسهیل می‌نماید. با این حال، باید یادآوری کرد که کوجیک اسید ممکن است در بعضی از پوست‌های حساس موجب ایجاد سوزش و علائم جزئی حساسیت شود.

مطالب پربازدید:  فواید و عوارض AHA برای پوست و نحوه مصرف آن

 

گلیکولیک اسید

گلیکولیک اسید

اسید گلیکولیک از قند استخراج شده و استفاده از آن در محصولات زیبایی به منظور لایه برداری، رفع لکه‌ها، از بین بردن خطوط ریز و صاف و یکنواخت شدن رنگ پوست صورت می‌گیرد.

با توجه به اینکه گلیکولیک اسید‌ها بسیار ریز و کوچک می‌باشند، جذب آن‌ها در لایه‌های عمیق پوست با سهولت انجام شده و قادرند تا به راحتی در منافذ پوست نفوذ نمایند. شما می‌توانید از محصولات دارای گلیکولیک اسید جهت تنظیم میزان چربی پوست، از بین بردن چین و چروک‌ها، رفع آکنه و روشن کردن پوست استفاده نمایید.

اولئیک اسید

این اسید فراوان‌ترین اسید چربی بوده که در بافت بدن ما وجود دارد. اولئیک اسید در چربی‌ها و روغن‌های حیوانی و گیاهی هم وجود دارد و کاربرد گسترده‌ای در محصولات مراقبت از پوست دارد.

این اسید با نقش درمانی خود مشکلاتی مثل اگزما، پسوریازیس، روزاسه و دیگر اختلالات پوستی را تسکین می‌دهد. استفاده از این اسید برای پوست‌های مستعد جوش چندان مناسب نبوده، چراکه استفاده از آن به بسته شدن منافذ پوست منجر شده و سبب افزایش آکنه‌های پوستی می‌شود. شما می‌توانید از محصولات دارای اولئیک اسید برای آبرسانی به سلول‌های پوستی و رفع مشکلات آن بهره بگیرید.

مالیک اسید

معرفی انواع اسیدهای پوستی

از این آلفا هیدروکسی اسید در ساختار محصولات بهداشتی و مراقبتی پوست به منظور افزایش نشاط و جوانی پوست صورت استفاده می‌شود. مالیک اسید را می‌توان در میوه‌هایی مثل سیب هم یافت و استفاده از آن در کوچک‌تر شدن منافذ باز پوستی مفید است. جهت روشن‌تر کردن رنگ بافت پوست لایه برداری سطحی کاهش چین و چروک و سال و درخشان نمودن پوست صورت می‌توانید از محصولات دارای مالیک اسید استفاده نمایید.

قیمت انواع محصولات مراقبت از صورت اورجینال و با کیفیت

 

رتینوئیک اسید

کاربرد این مدل اسید در محصولات مراقبت از پوست بسیار گسترده می‌باشد. رتینوئیک اسید از ویتامین A گرفته شده و مجموعه‌ای از تاثیرات مراقبتی مثبت و چشمگیر را در پوست به دنبال دارد. این اسید افزون بر جلوگیری از اثرات مخرب نور خورشید و آفتاب سوختگی کشسانی پوست را افزایش داده و از افتادگی آن جلوگیری می‌نماید. کاهش خطوط پیری، رفع لکه‌های تیره پوست و از بین رفتن جای آکنه و جوش از دیگر اثرات استفاده از رتینوئیک اسید در محصولات مراقبت از پوست به حساب می‌آید.

تارتاریک اسید

معرفی انواع اسیدهای پوستی

این اسید سلول‌ها را جهت تولید کلاژن کافی تحریک کرده و با تحریک ساخت کلاژن در پوست به لیفت پوست و افزایش قابلیت کشسانی آن کمک زیادی می‌نماید. این اسید از میوه انگور گرفته شده و بهترین ماده جهت لایه برداری و از بین بردن سلول‌های مرده پوست محسوب می‌شود. محصولات دارای تارتاریک اسید به کاهش خطوط پیری بر روی چهره کمک نموده و در جوانسازی پوست موثر می‌باشند.

لیپوئیک اسید

با استفاده از این اسید می‌توان به ترمیم و بازسازی سلول‌های آسیب دیده پوست کمک کرد. لیپوئیک اسید به شما جهت داشتن پوستی جوان و زیبا کمک می‌نماید و پوست کدر صورت را به مرور زمان روشن و یکدست خواهد نمود. جهت کاهش تورم و پف دور چشم نیز می‌توان از محصولات زیبایی دارای لیپوئیک اسید استفاده کرد. این ماده به کوچک شدن منافذ باز پوستی و رفع حالت پرتقالی شکل پوست صورت کمک نموده و در افزایش درخشندگی و شفافیت پوست نقش بسزایی دارد.

فرولیک اسید

فرولیک اسید را می‌توان در دانه میوه‌هایی مثل پرتقال و سیب، غلاتی مثل گندم، برنج، بادام زمینی و سویا و همچنین در مغز‌ها یافت. اسید فرولیک با خواص ضد پیری خود از پوست در مقابل تاثیرات زیان بار نفوذ اشعه‌های نور آفتاب جلوگیری کرده و کاهش چین و چروک پوست را سرعت می‌بخشد.

از محصولات دارای فرولیک اسید جهت جوانسازی پوست و افزایش درخشندگی و روشنایی رنگ پوست استفاده می‌شود. استفاده از محصولات دارای این اسید برای کسانی که پوستی حساس به فرولیک اسید دارند، مناسب نیست.

آسکوربیک اسید

معرفی انواع اسیدهای پوستی

این اسید تاثیر بی‌نظیری در سلامت پوست داشته و در بسیاری از محصولات بهداشتی و مراقبتی از آن استفاده می‌گردد. خاصیت آنتی اکسیدانی آسکوربیک اسید تاثیرات رادیکال‌های آزاد جهت افزایش نشانه‌های پیری پوست را خنثی نموده و افزون بر کاهش چروک‌های پوست به روشن‌تر شدن رنگ آن کمک می‌نماید.

آسکوربیک اسید را به منظور ویتامین C نیز می‌شناسند و بسیاری از متخصصان پوست استفاده از محصولات دارای این اسید را جهت کاهش عوارض پوستی و کمک به جوان سازی پوست پیشنهاد می‌کنند.

ماندلیک اسید

این نوع اسید در مقایسه با بسیاری از اسید‌ها اندازه بزرگتری داشته و جذب آن در منافذ و سلول‌های پوست با سرعت پایین‌تری صورت می‌گیرد. جهت یکدست شدن رنگ پوست و کاهش نشانه‌های پیری مثل چین و چروک‌ها می‌توان از محصولات دارای ماندلیک اسید استفاده کرد. این اسید دارای خواص آنتی باکتریایی بوده که انتخابی مناسب برای پاکسازی، لایه برداری و درمان آکنه در پوست‌های حساس به شمار می‌رود.

اسید تراپی پوست چیست؟

اسید تراپی پوست چیست؟

معمولا با شنیدن کلمه اسید حس ناخوشایندی به اشخاص دست داده و به یاد ماده‌ای سمی، خطرناک و غلیظ می‌افتند که تاثیرات نامطلوبی بر روی پوست بدن دارد ولی باید اذعان نمود که استفاده از اسید‌‌های مفید با غلظت استاندارد یکی از بهترین راهکارها برای سلامت پوست به شمار می‌رود. تکنیک اسید تراپی از محبوب‌ترین راهکار‌ها برای جوانسازی پوست و بازسازی بخش‌های آسیب دیده آن است اما اسید تراپی چیست؟

اسید‌ها از جمله مواد طبیعی و اثر بخش در حفظ سلامت و زیبایی پوست به شمار رفته که استفاده از انواع مفید آن‌ها در زمینه مراقبت از پوست و مو کاربرد گسترده‌ای دارد. متخصصان پوست استفاده از اسیدهای گوناگون برای برای لایه برداری، پاکسازی، جوانسازی و رطوبت رسانی به سلول‌های پوست را توصیه می‌کنند.

استفاده از اسیدهای مناسب پوست در بازه زمانی تعیین شده تاثیرات خوبی را بر شکل ظاهری پوست اعمال کرده و موجب شادابی و درخشندگی هرچه بیشتر آن خواهد شد. درنتیجه اسید تراپی به معنی درمان پوست با استفاده از اسید‌های مفید می‌باشد. از جمله تاثیرات اسید تراپی بر روی پوست می‌توان به بهبود آکنه، درمان اسکار، رفع تیرگی و جای جوش، کاهش چین و چروک، حفظ رطوبت و تعدیل سطح اسید سلول‌های پوستی اشاره نمود.

مطالب کاربردی:  فواید اسید سالیسیلیک برای پوست؛ بتاهیدروکسی اسید BHA

 

عوارض اسید تراپی صورت

برای انجام و استفاده از انواع اسیدهای پوستی باید با پزشک متخصص پوست مشورت نموده و با توجه به پیشنهادات متخصص خود به سراغ تکنیک اسید تراپی بروید. افزون بر این پس از انجام پروسه اسید تراپی جهت جلوگیری از ایجاد عوارض جانبی باید انجام مراقبت بعد از اسید تراپی را جدی گرفته و موارد توصیه شده را رعایت نمایید.

 

منبع : herbaldynamicsbeauty

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *