تفاوت پلاس سایز، اور سایز و لباس اورال

هنگام خرید لباس‌ حتما به عبارت‌هایی مانند پلاس سایز، اور سایز یا عبارات دیگر برخورد کرده‌اید. اگر با این اصطلاحات آشنا نباشید، احتمالا از خرید خود دچار پشیمانی خواهید شد. برعکس آشنایی با آن‌ها سبب می‌شود که نه تنها لباس‌هایی مناسب فرم بدن خود انتخاب کنید، بلکه در انتخاب لباس‌ها تنوع نیز به خرج دهید. در این مقاله ما شما را با آن‌ها آشنا می‌کنیم که بتوانید انتخاب‌هایی آگاهانه‌تر داشته باشید.

پلاس سایز یعنی چه؟

لباس پلاس سایز مناسب افراد دارای اندام‌ درشت یا اضافه وزن است.

عبارت پلاس سایز یا سایز بزرگ نوعی سایزبندی لباس است و به لباس‌هایی اطلاق می‌شود که برای افرادی طراحی و دوخته خواهند شد که اندازه لباس‌هایشان بزرگ‌تر از حد معمولی است. این روزها حتی تعداد زیادی مانکن یا مدل پلاس سایز نیز به دنیای مد معرفی شده‌اند که تنوع را در این حوزه به شکل چشمگیری افزایش داده است.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

به این ترتیب افرادی که دچار اضافه وزن هستند نیز می‌توانند تنوع کافی برای انتخاب لباس مورد علاقه خود داشته باشند.

چند نکته در رابطه با لباس‌های پلاس سایز‌

در این قسمت به لباس‌هایی اشاره می‌کنیم که افراد پلاس سایز می‌توانند از آن‌ها برای خوشتیپ‌تر شدن استفاده کنند.

تاپ برای پلاس سایز

تاپ برای پلاس سایز

یکی از تاپ‌های مناسب برای چنین افرادی تاپ‌های پلاس‌ سایزی هستند که گردن اسکوپی دارند. آن‌ها سبب می‌شوند که توجه مردم به بالاتنه شما جلب شود و سبب می‌شوند که خط سینه شما صاف به نظر برسد. همینطور تاپ‌هایی که با یقه وی طراحی شده‌اند، سبب می‌شوند که بالاتنه بلندتر به چشم بیاید.

کت مناسب پلاس سایز

3 min 1 2 - تفاوت پلاس سایز، اور سایز و لباس اورال چیست؟

کت‌هایی که یقه انگلیسی دارند، بالاتنه شما را بهتر به نمایش می‌گذارند. همینطور کت‌هایی که تا کمر امتداد پیدا می‌کنند، خط کمر را مشخص خواهند کرد و به این شکل ظاهر بهتری به شما می‌بخشند. انتخاب دیگر شما کت‌هایی هستند که کمربند دارند. این کت‌ها دور کمر شما را مشخص می‌‌‌کنند و ظاهر شما را ارتقا می‌دهند.

انتخاب مناسب دیگر برای این افراد مانتوها و پالتوهای بلند هستند، چون بدن شما را به طور کلی بلندتر نشان می‌دهند.

9 روش علمی برای کاهش وزن سریع که نمی دانید

پیراهن مناسب برای افراد پلاس سایز

پیراهن مناسب برای افراد پلاس سایز

حال پیراهن‌های مناسب این افراد را نام می‌بریم که می‌توانند در مراسم‌های رسمی آن‌ها را بر تن کنند. یکی از آن‌ها پیراهن‌های میدی است، چون سبب می‌شوند که بدن شما کشیده‌تر دیده شود.

مدل دیگر پیراهن‌ با طرح دراپه است. این مدل‌ها کمر شما را بیشتر به چشم می‌آورند و همین امر سبب می‌شود اندام شما خوش‌فرم‌تر به نظر برسد. پیراهن‌های نسبتا تنگ از دیگر گزینه‌های مناسب برای شما هستند.

شلوار مناسب برای افراد پلاس سایز

شلوار مناسب برای افراد پلاس سایز

حال نوبت به شلوارهای مناسب برای افراد پلاس سایز است. از میان انواع شلوارها مدل‌های جین اسکینی کاملا مناسب شما است، چون پاهای شما را بسیار کشیده‌ جلوه می‌دهد. همینطور می‌توانید از شلوارهای بوت کات به عنوان گزینه‌ مناسب دیگر استفاده کنید، چون منحنی‌های بدن شما را متعادل نشان خواهد داد.

شلوار با طراحی استریت بدن شما را بلندتر جلوه می‌دهد. شلوار با کمر بلند نیز دیگر انتخاب مناسب برای شما است. این مدل‌ لباس شکم را جمع و جورتر نشان می‌دهند و همینطور جلوه بیشتری به کمر می‌بخشند.

اور سایز چیست؟

لباس‌های اور سایز با پلاس سایز فرق دارند.

بسیاری از مردم تصور می‌کنند که اور سایز همان پلاس سایز است و همین امر سبب می‌شود هنگام خرید لباس‌هایی را به اشتباه انتخاب کنند.

همانطور که قبلا گفتیم، لباس‌های پلاس سایز یا سایز بزرگ برای افرادی تهیه می‌شود که به خاطر اضافه‌وزن اندام بزرگ‌تری نسبت به سایرین دارند. اما لباس‌های اور سایز نوعی استایل به شمار می‌آیند که افراد در آن لباس‌هایی را به تن می‌کنند که به عمد بزرگ‌تر از اندام آن‌ها طراحی شده است.

دلیل به وجود آمدن و محبوب شدن چنین استایلی راحتی مردم در لباس اور سایزی است که بر تن می‌کنند. این راحتی در عین حال شیک و جذاب نیز خواهد بود.

چند نکته برای استایل اور سایز

استایل اور سایز از آن دست استایل‌هایی است که هرگز از مد نمی‌افتد. به همین دلیل است که همیشه توانسته است محبوبیت خود را حفظ کند و جایگاهی ویژه در صنعت مد دارد.

با توجه به سایز خود لباس اورسایز انتخاب کنید

همانطور که می‌دانید، در استایل اور سایز شما لباس‌هایی را انتخاب می‌‌کنید که از سایز شما بزرگتر هستند. اما به این معنا نیست که شما می‌توانید هر لباسی که بسیار بسیار از شما بزرگتر است را به عنوان یک لباس اور سایز انتخاب کنید.

در انتخاب آن‌ها باید سایز خود را در نظر داشته باشید و لباس اور سایزی که شما انتخاب می‌کنید، باید کمی از اندازه شما بزرگتر باشد. در این صورت است که استایل برای شما مناسب خواهد بود. اگر لباس بیش از حد برای شما بزرگ باشد، نه تنها زیبایی به استایل شما نخواهد بخشید، بلکه شما را مضحک جلوه خواهد داد.

قد لباس اور سایز را در نظر بگیرید

هنگام خرید چنین لباس‌هایی به قد آن‌ها به خوبی دقت کنید. لباس‌هایی که در این سبک طراحی شده‌اند، اگر برای شما بیش از حد بلند باشند، ظاهر بسیار نازیبایی به شما خواهند بخشید. در واقع در انتخاب این لباس‌ها باید هم قد آن‌ها را در نظر داشته باشید و هم قد خودتان را.

آن را ساده بر تن نکنید

انتخاب درست چنین لباس‌هایی یک موضوع است و شیوه درست بر تن کردن آن موضوع دیگری. برای داشتن یک استایل اور سایز مناسب به شما توصیه می‌کنیم که قسمت پایین آن را در جلو زیر شلوار قرار دهید. این شیوه مخصوصا برای کسانی توصیه می‌‌شود که قد کوتاهی دارند. با این کار پاها بلندتر به نظر می‌رسند.

استفاده از اور سایز فرم‌دار

اور سایزهای زیادی هستند که بسیار ساده طراحی شده‌اند. ما چنین لباس‌هایی را به شما توصیه نمی‌کنیم. بهتر است برای این که جلوه بهتری به اندام خود ببخشید، از اور سایز‌های فرم‌دار استفاده کنید.

اور سایز با پارچه مناسب

یکی دیگر از عوامل تعیین کننده در زیبا جلوه دادن استایل اور سایز جنس پارچه است. اگر شما پارچه‌ای از جنس کلفت که به شکل بافت است، انتخاب کنید، مسلما به بزرگتر و پرحجم‌تر دیده شدن اندام شما می‌انجامد. برای این که استایل خود را متعادل کنید، نیاز است که شلوار جذب به پا کنید.

اگر لباس اور سایزی که خریداری کرده‌اید، از جنس ابریشم باشد، کمی لباس بی‌قواره به نظر می‌رسد. برای اینکه از چنین اتفاقی جلوگیری کنید، آن را همراه با یک کمربند بپوشید.

این مقاله را از دست ندهید: ۱۰۱ پند خوش‌پوشی برای سال جدید

سایز xs چیست؟

عباراتی که قبلا در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، عبارت‌هایی کلی بودند. اصطلاحات دقیق‌تری نیز هستند که از طریق آن‌ها شما می‌توانید لباس‌هایی با سایز مناسب خود انتخاب کنید. یکی از این اصطلاحات xs است. اصطلاحات دیگر عبارت هستند از: s, m, l, xl, xxl و …

شاید از خود بپرسید که این اصطلاحات بر اساس چه معیاری تعیین شده‌اند. آن‌ها بر اساس دور سینه، دور کمر و دور باسن تعیین می‌شوند که می‌توانید در خانه نیز این اعداد را به دست آورید و متوجه اندازه دقیق خود بشوید و در خرید لباس آن‌ها را در نظر داشته باشید. در جدول زیر آن‌ها را توضیح داده‌ایم.

جدول سایزبندی

وقتی در فروشگاه‌ها لباس‌ها را نگاه می‌کنید، در قسمت پشت گردن یک تکه پارچه می‌بینید که یکی از این اصطلاحات روی آن‌ها نوشته شده است.

لباس اورال چیست؟

اورال‌ها در پلاس سایز نیز موجود هستند و کاربردهای بسیار زیادی دارند.

لباس‌هایی که به شکل اورال طراحی‌ می‌شوند، کاربردهای زیادی دارند و بسیار محبوب هستند. به این لباس‌ها، لباس سرهمی نیز گفته می‌شود.

خرید انواع سرهمی زنانه

این مدل از لباس‌ها با جنس‌های متفاوتی طراحی می‌شوند، اما اولین بار با جین دوخته شدند و تا به امروز پرطرفدارترین جنس در دوختن اورال به شمار می‌آید. اولین بار که اورال طراحی شد، برای مردم عادی نبود، بلکه برای چتربازها بود. چنین لباسی می‌تواند از بدن آن‌ها در برابر تغییرات دما در ارتفاعات محافظت کند.

بعدها افراد دیگری مانند تعمیرکاران نیز از آن‌ها استفاده کردند تا اینکه به تدریج جای خود را در دنیای مد نیز باز کرد و بیشتر مورد استقبال زنان قرار گرفت. سال‌ها است که زنان در خیابان‌ها و در زندگی روزمره از سرهمی استفاده می‌کنند.

چند نوع اورال داریم؟

به طور کلی اورال مدلی است که در آن شلوارها به بالاتنه سرهم دوخته می‌شوند. اورال طراحی‌های متفاوتی دارد. برای مثال بیلرسوت یا بلرسوت نوعی اورال است که بسیار راحت طراحی می‌شود.

در طراحی آن‌ها از آستین استفاده می‌شود و بازوها کاملا پوشیده هستند. این نوع از اورال را به شکل پلاس سایز هم می‌توانید پیدا کنید که در آن‌ها معمولا جیب‌های بزرگ تعبیه می‌شود.

نوع دیگر اورال‌ها جامپسوت هستند که دمپای گشاد دارند. خانم‌هایی که ران‌های بزرگی دارند، می‌توانند به راحتی از آن‌ها استفاده کنند. جامپسوت‌ها هم با آستین و هم بدون آستین دوخته می‌شوند. یکی دیگر از ویژگی‌های جامپسوت‌ها جنس پارچه‌ آن‌ها است که معمولا حریر یا پارچه‌های لخت هستند.

رامپرها انواع دیگری از اورال به شمار می‌آیند که به جای شلوار از شلوارک‌ در آن‌ها استفاده می‌شود. این نوع از اورال گزینه مناسبی برای فصول گرم سال هستند. نام دیگر آن‌ها شلوار پیش‌بندی است.

کاربردهای اورال چیست؟

باید بگوییم که طیف وسیعی از مردم از اورال استفاده می‌کنند. فرقی نمی‌کند که ثروتمند هستید یا فقیر، کودک هستید یا بزرگسال، دختر هستید یا پسر، این مدل برای بسیاری از مردم جذابیت دارد. البته آقایان در استفاده از آن کمی محدودیت دارند.

اورال‌ها در رنگ‌ها و سبک‌های بسیار زیادی و متنوعی دوخته می‌شوند و در تمام فصول می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. می‌توانید در محیط کار، مدرسه، مهمانی‌ها، به شکل روزمره و …. به راحتی از آن‌ها استفاده کنید.

اورال مجلسی چیست؟

اورال‌های مجلسی را می‌توانید در مهمانی‌های رسمی بر تن کنید.

همانطور که قبلا هم گفتیم، اورال‌ها کاربردهای زیادی دارند که یکی از این کاربردها استفاده از آن‌ها در مجالس مهمانی است. این نوع اورال‌ها طراحی‌های مخصوص به خود را دارند و معمولا پارچه‌ای که در دوخت آن‌ها استفاده می‌شود، حریر و ابریشم هستند.

سایز بدن خود را بشناسید

در این مقاله شما را با تعدادی از اصطلاحات دنیای مد و لباس آشنا کردیم که اگر به درستی آن‌ها را استفاده کنید، می‌توانید به خرید لباس‌های خود تنوع ببخشید و همینطور به درستی آن‌ها را تهیه کنید. پلاس سایز عبارتی است که اغلب آن را با اور سایز اشتباه می‌گیرند.

پلاس سایز یا بیگ سایز نوعی سایز برای لباس‌ها به شمار می‌آید که برای افراد با اندازه بزرگ‌تر از اندازه معمول طراحی و دوخته می‌شود. اور سایز نوعی استایل در صنعت مد به شمار می‌آید که در آن افراد لباس‌ها را کمی بزرگتر از اندازه استاندارد خود خریداری می‌کنند.

در این مقاله ما پیشنهاداتی نیز در رابطه با نکاتی که باید در استایل اور سایز رعایت کنید، ارائه دادیم. در ادامه لباس‌های اورال یا سرهمی را به شما معرفی کردیم که در شکل‌ها و طراحی‌های متنوع تولید می‌شوند و کاربردهای زیادی نیز دارند. خواندن این مقاله به شما کمک می‌کند که لباس مناسب خود را انتخاب کنید.

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

1 دیدگاه در “تفاوت پلاس سایز، اور سایز و لباس اورال چیست؟

  1. هیوامارکت گفت:

    خیلی مفید بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *