استایل هنری چیست و چطور می‌توان به این سبک لباس پوشید؟

شناخت استایل‌های گوناگون در دنیای مد و جهان فشن سبب می‌شود ضمن آشنایی با انواع فرهنگ‌ها و سلایق مختلف بتوانید سلایق خود را نیز بهتر شناسایی کنید و استایل‌های جذاب‌تری داشته باشید؛ استایل‌هایی که با افزایش و بالا بردن اعتماد به‌ نفس شما باعث می‌شوند حس بهتری به خود داشته باشید.

یکی از این استایل‌های جذاب در صنعت مد و فشن، استایل هنری است. برای این که با استایل به سبک هنری آشنا شوید و بدانید استایل هنری چیست با ما در مجله مدیسه همراه باشید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

استایل آرتسی (Artsy Fashion Style) یا همان استایل هنری چیست؟

استایل هنری یا همان آرتسی (Artsy Fashion Style) چیست؟

استایل هنری چیست؟ این سوال شاید ذهن بسیاری از شما را درگیر کرده باشد. برای جواب به این سوال باید گفت در صنعت مد و فشن حوزه‌های فعالیت متنوعی وجود دارد که در حوزه هنرهای کاربردی قرار می‌گیرند. هنرهای تجسمی یا دیداری، هنرهایی مبتنی بر حس بینایی انسان هستند؛

در صنعت مد، استایل هنری به سبکی از لباس پوشیدن گفته می‌شود که در آن المان‌ها، آیتم‌ها، رنگ‌ها و دیگر عناصر استایل تاثیر گرفته از مبانی اصلی هنرهای تجسمی شکل گرفته باشند. مبانی هنر تجسمی شامل قانون، ابزار یا خطوط راهنمایی هستند که هنرمندان به کار می‌برند تا به گونه‌ای زیبایی شناسانه، عناصر هنر را در یک اثر هنری سازمان داده و با یکدیگر بی‌آمیزند و اثری خوشایند و با معنی پدید آورند.

کلمه‌ی (هنری) غالبا چیزی را توصیف می‌کند که برای چشم فرد خوشایند است، اما هر چیزی که هنری نام دارد لزوما نباید برای شما نیز جذاب باشد. کسانی که به استایل هنری علاقه‌مند هستند معمولا در تیپ و استایل خود فرد‌گرا بوده و به دور از استایل مرسوم یا ترندهای جدید مد حرکت می‌کنند.

استایل‌های زیادی مثل استایل وینتیج، استایل رترو، استایل آوانگارد، استایل بوهو و حتی استایل پانک شباهت زیادی به استایل هنری دارند. حتی گاهی بسیاری از المان‌های این سبک‌های مختلف در استایل هنری به چشم می‌خورد. ممکن است استایل‌های گفته شده عناصر مشترک زیادی داشته باشند. اما ویژگی‌های زیادی نیز آن‌ها را از یکدیگر جدا می‌کند؛ پس نباید آن‌ها را با استایل و سبک هنری اشتباه گرفت.

مطالب مرتبط:  معرفی استایل ویمسیکال و 5 استایل معروف دیگر در جهان

 

تاریخچه استایل هنری

تاریخچه استایل هنری

سبک هنری یک جنبش مد در اواسط قرن نوزدهم بود، که بر اساس سادگی در طراحی بنیاد آن شکل گرفته بود. این جنبش در اوایل دهه ١٨۵٠ در بریتانیا توسعه یافت و تحت تاثیر محافل هنری همچون پیشارافائلی‌ها (Pre-Raphaelites) قرار گرفت. سبک هنری در قرن نوزدهم میلادی شامل لباس‌هاى زنانه بلند و گشادى بود که از سبک قرون وسطی الهام گرفته بودند.

این سبک مورد توجه زنان و نقاشان برای لباس روزمره قرار گرفت. لباس گشاد، راحت و نسبتا ساده که اغلب آستین‌هاى بلند پف‌داری داشتند. سبک هنری مخالفت شدیدی نسبت به دامن فنر‌ی و کرست براى لباس زنانه و همچنین استفاده از رنگ مصنوعی براى رنگ‌آمیزى پارچه‌ها داشت و زیاده‌رویى در تزیین لباس را نمى‌پسندید.

در دهه ١٨۶٠ میلادى، لباس هنری در بین محافل متفکران و هنرمندان برای زیبایی طبیعی آن، محبوبیت یافت و به دلیل استفاده از مواد با کیفیت خوب، احترام به کار دستی و طراحی بسیار زیبا مورد توجه واقع شد.

قیمت انواع لباس زنانه برند و لاکچری ترند سال

 

چطور استایلی به سبک هنری داشته باشیم؟

چطور استایلی به سبک هنری داشته باشیم؟

اولین قدم برای آن که یک استایل هنری جذاب داشته باشید، شناخت مبانی هنر می‌باشد. شما با دانستن این مبانی به راحتی متوجه می‌شوید که لباس مناسب شما باید به چه مدلی باشد. زمانی که اصول چیدمان و ترکیب عناصر را درآثار هنری بدانید، می‌توانید استایل هنری مخصوص به خود را طراحی کنید.

در گام دوم سعی نمایید علاقه و روحیه خود را به خوبی بشناسید. چه ترکیب رنگی برای شما جذاب‌تر است؟ چه مدل طرح‌های پارچه‌ای به چشم شما خوشایند‌تر می‌باشد؟ این کار بسیار مهم بوده چرا که نقش مهمی در انتخاب آیتم‌های استایل شما دارد. سعی کنید از دیگران تقلید نکرده و با رجوع به سلیقه خودتان استایل شخصی مورد نظر خود را بیابید.

برای داشتن استایلی هنری بهتر است به فروشگاه‌های لباس و نمایندگی برندها نرفته بلکه به سراغ مزون‌دارها، فروشگا‌ه‌های صنایع دستی، فروشگاه اینترنتی لباس ارزان، الیاف طبیعی و دست‌دوز و هنری بروید. حتی می‌توانید طرح مورد نظر را به یک خیاط بسپارید یا حتی در خانه آن را تهیه کنید. تیپ هنری در اکثر مواقع غیررسمی و کژوال بوده پس راحتی خود را اولویت قرار دهید.

استایل هنری ایرانی

استایل هنری ایرانی

استفاده از انواع صنایع دستی هنری در استایل، یکی از ویژگی‌های استایل‌های هنری است؛ پته‌دوزی، مکرومه، ترمه‌بافی، زردوزی، گل‌دوزی، سنگ یا نگین‌‌دوزی و مرواریددوزی، بافتنی، ملیله‌دوزی و منجوق‌دوزی، قلاب بافی، نقاشی روی پارچه، چاپ‌‌های دستی و دوخت‌های سنتی همه تزییناتی هستند که بر روی لباس‌های هنری می‌بینید.

استایل هنری دخترانه

استایل هنری دخترانه

استایل هنری دخترانه ایرانی آیتم‌هایی همچون سارافون‌های دست‌دوز، پیراهن طرح‌دار و رنگارنگ، دامن کلوشی که با کفش‌های دست‌دوز ست می‌شوند و استفاده از تزییناتی نظیر گل‌دوزی، نواردوزی، ملیله دوزی و… روی پارچه در استایل هنری بسیار پر‌کاربرد هستند.

استایل هنری مردانه

استایل هنری مردانه

برای آقایان نیز پیراهن‌های گشاد دست‌دوز، پیراهن و شلوار با الیاف طبیعی، تی‌شرت با طرح چاپی و هنری، کفش‌ دست‌دوزی مثل گیوه مردانه از جمله آیتم‌های پرکاربرد در استایل هنری مردانه می‌باشند.

پوتین‌های سربازی نیز برای آقایان و هم برای بانوان به دلیل کلاسیک بودن و در عین حال  داشتن استایل کژوال، در استایل‌های هنری ست می‌شود، حتی در فصل سرد سال بانوان می‌توانند این بوت‌ها را با انواع سارافون یا دامن کلوش ست کنند.

اکسسوری‌ها؛ مهم‌ترین آیتم‌ها در استایل‌های هنری

اکسسوری‌ها؛ مهم‌ترین آیتم‌ها در استایل‌های هنری

یکی از پرکاربردترین آیتم‌های لباس در سبک هنری، کلاه می‌باشد. انواع مختلف کلاه دخترانه و پسرانه شامل کلاه گتسبی، کلاه شاپو، کلاه سطلی (باکت)، کلاه‌ بافتنی، کلاه لبه‌دار، کلاه برت و… را در استایل هنری دخترانه خارجی می‌توان به کار برد. غالبا هنرمندان به کلاه توجه ویژه‌ای داشته و بیشتر اوقات کلاهی خاص به دلیل استفاده یک هنرمند، تبدیل به ترند محبوب میان جوانان شده است.

کلاه beanie hat یک نمونه معروف است که بعد از استفاده ژان رنو از یک مدل خاص beanie hat در فیلم The Professional این کلاه به کلاه ژان رنو معروف شده، توسط بسیاری از علاقه‌مندان هنر مورد استفاده قرار گرفته است.

مطالب مرتبط:  آشنایی با انواع کلاه باکت و معرفی بهترین استایل‌های آن

 

زیورآلات دست‌ساز نیز یکی دیگر از آیتم‌های ضروری در استایل هنری محسوب می‌شوند. انواع گردنبند، دستبند و انگشتر دست‌ساز نیز برای آقایان و هم برای بانوان از اکسسوری‌های مهم استایل هنری به حساب می‌آیند.

استفاده از شال برای آقایان نیز در سبک هنری رواج زیادی دارد. شال رنگارنگی که مردان در سبک هنری به گردن خود می‌اندازند الهام گرفته شده از لباس‌های بومی است. جوراب رنگی هم برای بانوان و هم برای آقایان را نیز می‌توان یکی از اکسسوری‌های کاربری در استایل به سبک هنری دانست.

عینک دورگرد و یا فانتزی با بند عینک دست‌ساز نیز از جمله اکسسوری‌های جذابی بوده‌اند که اگر در استایل خود از آن‌ها استفاده کنید جلوه استایل‌ شما را هنری‌تر خواهند کرد.

از آن جایی که در استایل هنری استفاده از انواع صنایع‌دستی و آیتم دست‌دوز اهمیت زیادی دارد، برخی از اکسسوری‌های خود را نظیر کمربند و کیف پول را هم می‌توانید از فروشگاه صنایع دستی تهیه کرده تا یک استایل هنری جذاب داشته باشید.

برای اکسسوری ساعت نیز در استایل هنری بهتر بوده تا از ساعت‌های کلاسیک یا فانتزی استفاده کنید.

 

منبع : mystylebox

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *