گوشی آیفون اپل

بیست و هشتم اسفند ماه آخرین مدل تلفن‌های آیفون نیز با نام iPhone SE2 به بازار عرضه شد. این مدل ترکیبی از بدنه iPhone 8، پردازنده iPhone 11 و دوربین iPhone XR با چند قابلیت اضافه است. برای تلفنی به ارزش 399 دلار، iPhone SE2 به طرز شگفت آوری باارزش و مقرون به صرفه است! در حقیقت با یک بررسی کلی و ساده می‌توان گفت که مزایای آن به معایبش می‌چربد.

iPhone SE2 Illustration A 620

مزایا iPhone SE2

مهم‌ترین برهانی که این ادعا را ثابت می‌کند این است که iPhone SE2 دارای پردازنده A13 Bionic است که بدون شک سریع‌ترین پردازنده است که می‌توانید در یک موبایل با این قیمت پیدا کنید. شما می‌توانید یک iPhone 11 Pro Max به قیمت 1149 دلار بخرید و با این حال این مدل سریع‌تر از iPhone SE2 نخواهد بود! یا یک Samsung Galaxy S20 Ultra 5G به ارزش 1599.99 دلار بخرید و باز هم روی کاغذ این گوشی از iPhone SE2 کندتر خواهد بود.مسئله تنها سرعت پردازنده و مقدار مگاهرتز بیشتر نیست، مسئله تداوم است! اپل بیش‌تر از هر کمپانی دیگر از محصولاتش پشتیبانی می‌کند و از آنجایی که iPhone SE2 دارای مدرن‌ترین پردازنده بین مدل‌های آیفون است، اپل تا سال‌ها نرم‌افزار آن را به روز‌رسانی می‌کند و این مدل را از دور خارج نمی‌کند. سوالی که مطرح می‌شود آن است که «آیا iPhone SE2 از همه لحاظ از iPhone 11 یا 11 Pro  بهتر است؟» پاسخ منفی است. یقینا این دو مدل در ویژگی‌هایی بهتر از SE2 هستند اما این که اپل در این مدل از جدیدترین تراشه خود استفاده کند دور از انتظار بود و همین مسئله باعث می‌شود SE2 در سرعت و تداوم عملکرد پیشتاز باشد. در مورد حافظه داخلی نیز اپل در این مورد بهترین عملکرد ممکن را داشته است. مدل 64 گیگابایتی آن با مدل 128 گیگابایتی تنها 50 دلار اختلاف قیمت دارد!

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

iPhone-SE-2-01

معایب iPhone SE2

می‌دانیم که اپل در مدل SE از قطعات بلااستفاده مدل‌های قدیمی استفاده می‌کند اما وقتی این قطعات سالم‌اند و درست کار می‌کنند، دیگر چه اهمیتی دارد؟! SE یک مدل ترکیبی است و اگر ایرادی به در ظاهر آن به چشم می‌خورد ایراد جدیدی نیست. برای مثال صفحه SE2  صفحه بزرگی نیست و علت آن استفاده از بدنه iPhone 8 است. که این نیز نمی‌تواند یک ایراد صرف باشد چرا که اندازه گوشی یک مسئله وابسته به سلیقه است. اما ایرادی که می‌تواند کمی درخور توجه باشد آن است که SE2 فاقد محل اتصال هدفون‌های قدیمی است. معمولا مدل‌های ارزان قیمت‌تر اندروید این ویژگی را دارند و از آنجایی که هدفون‌های بلوتوثی نیاز به شارژ کردن مداوم دارند برخی ترجیح می‌دهند از هدفون‌های معمولی قدیمی استفاده کنند. اما روی هم رفته iPhone SE2 روی کاغذ در مقایسه با دیگر مدل‌های تلفن همراه در این رده قیمتی یکی از بهترین‌هاست تنها باید منتظر بمانیم تا ببینیم در عمل هم برای مشتریان رضایت بخش خواهد بود یا خیر.

خرید اینترنتی آیفون

گوشی آیفون اپل - 1

ویژگی‌های کلی iphone SE2

در ادامه ویژگی‌های کلی این مدل آیفون را با هم مرور می‌کنیم:

پردازنده: Apple A13 Bionic

حافظه داخلی: 64 و 128 گیگابایت

دوربین: 12 MP

باتری: 1960 mAh

صفحه نمایش: 4.7″ (11.94 cm)

رام: 3 GB

دوربین جلو: 7 MP

حسگر‌ها: Light sensor, Proximity sensor, Accelerometer, Compass, Gyroscope

حسگر اثر انگشت: در جلو

سیستم: iOS v13.0

سیم‌کارت: Single SIM, GSM

سایز سیم‌کارت: Nano

شبکه: 4G: Available (supports Indian bands) 3G: Available, 2G: Available

گرافیک: Apple GPU (four-core graphics)

new-iphone-se2-1504بهترین گوشی دنیا کدام است؟

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *