جدیدترین مدل لباس مجلسی بلند ترند سال

آنچه به عنوان لباس در جامعه امروزی شناخته می‌شود، قدمتی به اندازه حضور انسان روی کره زمین دارد. مدل لباس مجلسی بلند که امروزه زنان و دختران در مهمانی‌ها بر تن می‌کنند، سیر تکاملی‌اش را از عصر پیشا تاریخ آغاز کرده است. زمانی که انسان تکه‌هایی از پوست حیوانات را برای پوشاندن قسمت‌هایی از بدن در برابر سرما و گرما مورد استفاده قرار می‌داد. اما کم کم اوضاع دگرگون شد، جامعه بشری شکل گرفت، کشاورزی به وجود آمد و رونق یافت. در این مطلب نگاهی کوتاه به پیشینه لباس مجلسی خواهیم انداخت و سپس با 12 مدل لباس مجلسی بلند ترند سال خواهیم دید.

نگاهی به تاریخچه مدل لباس مجلسی بلند

از زمان‌های بسیار دور پوشش زنان اشراف بسیار متفاوت با دیگر اقشار جامعه بود. نوع پارچه، کیفیت پارچه، تزئینات روی لباس و غیره نشان‌دهنده شان و منزلت زنان آن روزگار بوده است. در قرون وسطی لباس‌ها برای مردم عادی بسیار ساده طراحی می‌شد، اما در دوره‌های بعدی تاریخی مانند گوتیک و رنسانس دیگر به شکل قبلی نبود.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

دربار اروپا هزینه هنگفتی صرف تولید پارچه‌های گرانبها می‌کردند. دوران ملکه ویکتوریا آغاز شکل گرفتن صنعت مد در جنبه‌ها و زمینه‌های مختلف بود. انواع لباس مجلسی برای مردمان عادی، شلوار و کت محصول همین دوران است. هر چقدر صنعت مد جلو می‌رفت، گستردگی و تنوعش بیشتر آشکار می‌شد.

انواع مدل لباس مجلسی بلند

ده‌ها طراح خلاق بعد از جنگ جهانی اول متولد شدند و پوشاک را جنسیت زدایی کردند. سبک‌های فرانسوی طرفداران بسیار زیادی پیدا کرد. خانوم‌ها کلاه ورزشی بر سر می‌گذاشتند و از پوشیدن شلوار و کت ابایی نداشتند. لباس مجلسی بلند ساده در این زمان طراحی شد و متاسفانه با آغاز جنگ جهانی دوم این صنعت پر رونق و پویا دستخوش تغییراتی بنیادی شد.

صنعت و اقتصاد ضعیف شد و صنعت مد نیز از این امر مستثنی نبود. اما بعد از جنگ جهانی دوم دنیای فشن و مد جانی دوباره گرفت و از نو به پا خواست. ایتالیا پایتخت مد جهان شد و انسان‌های بزرگی دست به طراحی لباس زدند. پاریس نیز جایگاه دوم را در طراحی و دوخت لباس‌های مجلسی در دست داشت.

تا قبل از این زمان لاغری چندان اهمیتی در دنیای فشن نداشت، ولی کم کم هیکل زنان و مردان اهمیت زیادی پیدا کرد و زنان شروع به لاغر کردن خودشان کردند. در سال‌های بعد طراحان مد و پوشاک به فکر طراحی لباس برای طیف‌های گوناگون جامعه بودند.

چندین مدل از انواع مدل لباس مجلسی بلند

هر زنی علاقمند به پوشیدن لباس مجلسی بلند شیک است. درست است که سال‌ها فقط اهالی دربارهای سلطنتی از این لباس‌های زیبا استفاده می‌کردند، اما اکنون هر انسانی می‌تواند لباس مجلسی بلند و کوتاه را بر تن کند. در ادامه به چند نمونه از انواع مختلف لباس مجلسی اشاره خواهیم داشت.

لباس مجلسی با دامن پف‌دار

لباس مجلسی با دامن پف دار، لباسی مناسب تاجگذاری ملکه آینده بود.

لباس مجلسی توپی که نام لاتین آن Ball Gown بوده، یکی از انواع لباس مجلسی بلند شیک است که در اکثر مدل‌هایی که طراحی می‌شود، شانه و بازوها بدون پوشش است. حالت دکلته این لباس همگنی زیبایی با دامن پفی دارد.

در سال‌های قبل روی بازوها شنل انداخته می‌شد و دستکش‌های بلند سفید رنگ دست را می‌پوشاند. زمانی بود که این مدل لباس برای زنان دربار به خصوص ملکه طراحی می‌شد و زمانی که قرار بود تاج سلطنت را بر سرش بگذارند، این لباس را بر تن می‌کرد. امروزه این مدل لباس با کمی تغییر در طراحی، مناسب برای مجالس مهمانی است. این مدل لباس مجلسی بلند است و نمی‌توان پایین تنه را کوتاه دوخت.

لباس شب پری دریایی

لباس پری دریایی یکی از انواع لباس مجلسی بلند محبوب است.

لباس مجلسی پری دریایی یکی از شیک‌ترین لباس‌هایی است که برای خانم‌ها با اندام متناسب طراحی شده است. لباس پری دریایی یک لباس بسیار بلند است که از قسمت کمر تا نزدیکی زانوها تنگ دوخته می‌شود و بقیه لباس با توجه به الهام گرفتن از دم ماهی گشاد دوخته می‌شود.

دامن بعضی از لباس‌‌ها با مدل پری دریایی را با پولک دوزی حجیم‌تر نشان می‌‌دهند تا قسمت دم ماهی برجستگی بیشتری داشته باشد. این مدل لباس مجلسی بلند به غیر از لباس مهمانی شب به عنوان لباس عروس نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لباس مجلسی چسبان

نقاشی‌های کشیده شده روی دیوارها نشان می‌دهد که لباس چسبان قدمتی طولانی دارد.

تاریخچه پوشیدن لباس مجلسی چسبیده به بدن به دوران مصر باستان باز می‌گردد. در نقاشی‌هایی که در مقبره‌ها دیده شده است، نگاره‌هایی از زنان ثروتمند را نشان می‌دهد که این لباس‌ها را بر تن کرده‌اند. در سال‌های اخیر این مدل لباس برای دوخت یک لباس عروس شیک بسیار محبوب شده است.

البته این مدل بیشتر برای اندام‌های لاغر مناسب است. لباس چسبان بیشتر مدل لباس مجلسی بلند است، البته در مدل‌های کوتاه هم ارائه می‌شود. اصطلاح لاتین این مدل لباس Sheath Gown است.

قیمت انواع لباس مجلسی بلند لاکچری و خاص

لباس مجلسی پانلی

با استفاده از گیپور، منجوق، عثمان دوزی و سنگ، یک پیراهن ساده را تبدیل به یک شاهکار هنری کنید.

پانل در خیاطی یکی از ابزارهای جذاب به شمار می‌آید. یک لباس ساده با داشتن یا به کار گرفتن پانل قابلیت تبدیل شدن به یک لباس شیک مجلسی را دارد. پانل‌ها انواع مختلفی دارند که می‌توان از گیپور، منجوق و عثمان دوزی نام برد.

خلاقیت در استفاده از پانل در لباس بسیار مهم است. فرقی نمی‌کند چه نوع پیراهنی انتخاب شود، می‌توان یک پیراهن مجلسی بلند ساده را با استفاده از پانل با سنگ‌های زیبای تزئینی تبدیل به یک مدل لباس مجلسی بلند شیک کرد. در بعضی از لباس‌های پانلی تکه‌هایی از پارچه‌های مختلف را که دقت و ظرافت خاصی را می‌طلبد، به یکدیگر می‌دوزند.

لباس مجلسی دکلته

یکی از پر طرفدارترین لباس‌های مجلسی، مدل دکلته است.

یکی دیگر از مدل لباس مجلسی بلند، لباس مجلسی دکلته نام دارد که از شانه تا بالای سینه کاوری ندارد. دکلته انواع مختلفی دارد و روی پیراهن‌های مختلفی نیز می‌توان این مدل را پیاده کرد. نکات بسیار زیادی را باید هنگام انتخاب این مدل در نظر گرفت. مانند اندازه شانه‌ها، فرم و اندازه سینه، نسبت اندازه بالاتنه به پایین تنه و ده‌ها جزئیات ریز دیگر که برای درست قرار گرفتن قالب صحیح در بدن باید رعایت شود.

لباس مجلسی پشت باز

وقتی در سال ۱۹۲۰ لباس‌هایی که از سمت پشت باز بودند، عرضه شدند، انقلابی در صنعت مد به وجود آمد.

لباس مجلسی پشت باز با نام لاتین Backless Gown، یکی از زیباترین مدل‌های طراحی شده در دنیا فشن است. در این مدل قسمت پشت لباس ممکن است کم یا به طور کامل برش خورده شود. به طور کلی مهمترین فاکتور در زیبایی یک لباس، برش در قسمت بالاتنه است. این لباس جزو مدل لباس مجلسی بلند بوده و در سال‌های اخیر روی فرش قرمز مراسم اهدای جایزه اسکار بر تن ستارگان هالیوودی خودنمایی کرده است.

مدل‌های لباس شب پشت باز بلند و کوتاه در بازار موجود هستند و علاقمندان خاص خود را دارند. البته پوشیدن و درست قرار گرفتن این مدل لباس در بدن کمی سخت به نظر می‌رسد. این مدل لباس زمانی که طراحی و عرضه شد، انقلابی در صنعت فشن ایجاد کرد. تا قبل از سال 1920 که برای اولین بار بر تن بازیگران ظاهر شد، لباسی به این اندازه عریان نبود و خشم بسیاری از توده‌های مختلف جامعه را برانگیخت.

لباس مجلسی کمر امپراطوری

همسر ناپلئون با انتخاب این مدل لباس آن را جاودانه کرد.

یکی دیگر از مدل‌ لباس مجلسی بلند مدل کمر امپراطوری بوده که نحوه دوخت این لباس به این صورت است که جایگاه کمر در دوخت این لباس دیده نمی‌شود و برش بالاتنه در قسمت زیر سینه انجام می‌گیرد و پایین تنه به آن وصل می‌شود.

طراحی این مدل برای افراد با قد کوتاه انجام گرفت، زیرا نحوه برش لباس قد را کشیده‌تر و بلندتر نشان می‌دهد. دلیل نامگذاری این مدل به این خاطر است که در سال 1780 همسر اول ناپلئون بناپارت از طرفداران این سبک بود.

لباس مجلسی هالتر نک (تاپ گردنبند)

یقه هالتر با نشان دادن شانه‌ها، هارمونی زیبایی با صورت ایجاد می‌کند.

لباس مجلسی تاپ گردنبند با نام لاتین هالتر نک Halter Neck نباید با مدل لباسی که به نام تاپ در ایران شناخته می‌شود، اشتباه گرفته شود. یکی از انواع لباس مجلسی، مدلی با یقه‌ای مانند تاپ است که فقط قسمتی از نیم تنه بالا را پوشش می‌دهد. این بند در جلوی لباس دوخته شده و دور پشت گردن کشیده می‌شود. معمولا قسمت بالایی این لباس را با یقه گرد یا یقه هفت برش می‌دهند.

مطالب کاربردی:  شیک ترین لباس‌های مجلسی پوشیده باحجاب ترند 1401

لباس مجلسی پرنسسی

وقتی سیندرلا برای اولین بار لباس مدل پرنسسی را پوشید، طرافداران فراوانی برای خود به دست آورد.

لباس مجلسی مدل پرنسسی یکی از لباس‌های بسیار زیبا و محبوب بین خانوم‌ها است. این مدل لباس جزو مدل لباس مجلسی بلند به حساب می‌آید. اغلب افراد این لباس با شکوه را بر تن شخصیت کارتونی سیندرلا دیده‌اند. این مدل لباس فانتزی یک لباس مجلسی بلند دخترانه نوجوان محسوب می‌شود.

لباس مجلسی پرنسسی از آن دسته لباس‌ها بوده که مناسب هر اندامی است. بالاتنه این لباس به حالت چسبان دوخته می‌شود و پایین تنه دامنی کلوش و پفی دارد. تنوع مدل آستین، یقه، دامن، نوع گیپور و غیره بسیار زیاد است. اگرچه این مدل برای اغلب افراد مناسب است، ولی کسانی که اضافه وزن شدید یا قد کوتاهی دارند، بهتر است این گزینه را برای مهمانی شب خود انتخاب نکنند.

لباس مجلسی اسپرت

یک لباس ساده اسپرت فقط مخصوص دختران نوجوان نیست؛ بزرگسالان نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

جمله «زیبایی در سادگی است» را همه ما بارها شنیده‌ایم و شاید مورد پسندمان نیز باشد. یکی از انواع مدل لباس مجلسی بلند دخترانه نوجوان، لباس مجلسی اسپرت است. دختران نوجوان بیشتر به دنبال تیپ‌های اسپرت هستند تا لباس‌هایی پر از منجوق و گیپور که بر تن‌شان سنگین است.

این نوع لباس مجلسی بسیار ساده طراحی می‌شود و تزئینات خاصی روی لباس انجام نمی‌گیرد. تنوع در لباس مجلسی اسپرت نیز بسیار زیاد است. انتخاب انواع مدل آستین گرفته تا بلندی و کوتاهی دامن لباس بر عهده خود شخص است. لباس‌هایی که با دانتل و حریر دوخته شوند، بسیار جذاب هستند، اما در سال‌های اخیر لباس‌های اسپرت رقیب سرسخت این دست از مدل‌ها شده‌اند.

مدل لباس مجلسی بلند شنل دار

مدل لباس مجلسی بلند شنل دار

مدل لباس مجلسی بلند پوشیده

مدل لباس مجلسی بلند پوشیده

مدل لباس مجلسی دو تیکه

مدل لباس مجلسی دو تیکه

مدل لباس مجلسی کلوش بلند‬‎

مدل لباس مجلسی کلوش بلند‬‎

مدل لباس بلند دو رنگ

مدل لباس بلند دو رنگ

مدل لباس مجلسی لاکچری بلند

مدل لباس مجلسی لاکچری بلند

لباس مجلسی بلند کار شده آستین دار

لباس مجلسی بلند کار شده آستین دار

لباس مجلسی ریش ریش

دنیای مد هر روز در حال پیشرفت است. لباس با طرح ریش ریش یکی از این دستاوردها است.

مدل لباس مجلسی بلند در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شوند و هر شخص نسبت به سلیقه‌ای که دارد، در این بازار پر رنگ و لعاب خرید می‌کند. یکی از مدل‌های بسیار جذاب که در چند سال اخیر بسیار مورد توجه بانوان قرار گرفته، مدل لباس مجلسی با بالاتنه ریش ریش است.

این لباس‌ها تقریبا برش و یقه عادی مانند بقیه لباس‌های مجلسی می‌توانند داشته باشند، اما طراحان مد توانستند با اضافه کردن تکه‌هایی از حریر یا جنس خود پارچه و اتصال آن‌ها به قسمت یقه یا آرنج بر زیبایی لباس بیفزایند و شکلش را کاملا متفاوت کنند.

مطالب کاربردی:  عکس انواع مدل لباس مجلسی زنانه شیک

لباس مجلسی قایقی

یقه مهمترین قسمت یک لباس است. با تغییر یقه می‌توان تنوع بسیار زیادی روی قسمت‌های دیگر لباس پیاده کرد.

یکی از مهمترین و زیباترین قسمت هر لباسی یقه آن است. اگر از خیاطان سوال شود، دوخت یقه را یکی از سخت‌ترین قسمت‌های مدل لباس مجلسی بلند می‌دانند. ایجاد تنوع در قسمت یقه نقش بسزایی در زیباتر شدن لباس دارد.

یکی از یقه‌های بسیار زیبا یقه قایقی نام دارد که با استفاده از این یقه می‌توان به طرح‌های مختلفی دست یافت. اگرچه نمای کلی یقه یکسان است، اما در جزئیات می‌تواند بسیار متفاوت باشد. به طور کلی قسمت شانه تا خط سینه عریان دوخته می‌شود که البته حد آن بستگی به انتخاب افراد دارد. استفاده از گیپور و دانتل کارایی بسیار بالایی در این مدل از لباس مجلسی دارد.

لباس مجلسی بلند مورد علاقه شما کدام است؟

در این مقاله به طور مفصل درباره مدل لباس مجلسی بلند صحبت کرده و چند مدل از آنها را نیز معرفی کردیم. شما می‌توانید با شناخت اندام خود، مدلی مناسب را که منطبق با سلیقه‌تان نیز باشد، انتخاب کنید و البته با توجه به مجلسی که پیش رو دارید، بر تن کنید. امیدواریم در این مسیر توانسته باشیم کمک زیادی به شما کنیم. حال مدل مورد پسند شما در میان انواع لباس مجلسی کدام است؟

 

منبع : myntra

 

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *