مهمترین خواص پودر پروتئین و نحوه مصرف آن

در این مقاله قرار است شما را با خواص پودر پروتئین، بهترین پودر پروتئین برای چاقی، عوارض پودر پروتئین، نحوه مصرف پودر پروتئین و انواع پودر پروتئین برای لاغری آشنا کنیم و اطلاعاتی جامع در این زمینه به شما بدهیم. اگر می خواهید از این مکمل‌ها برای بدن خود استفاده کنید بهتر است اطلاعاتی کامل در این حوزه داشته باشید. پس توصیه می‌کنیم که این مطلب را از دست ندهید.

پودر پروتئین یکی از مکمل‌های غذایی بسیار مفید به حساب می‌آید و می‌توانید برای عضله‌سازی و ترمیم بافت‌ها و همچنین ساخت آنزیم‌ها از آن استفاده کنید. در ادامه خواص انواع پودر پروتئین را برای شما مورد بررسی قرار خواهیم داد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

خواص پودر پروتئین برای بدن

خواص پودر پروتئین برای بدن

خواص مکمل پروتئین برای بدن بسیار فراوان می‌باشد و می‌تواند به افراد کمک کرده تا وزن خود را کاهش داده و عضلات متراکم‌تری داشته باشند. پودرهای پروتئینی دارای تفاوت‌هایی هستند و این تفاوت‌ها ناشی از منبعی است که این پودرها را تولید می‌کنند که برخی از آن‌ها از منابعی گیاهی بوده و برخی از آن‌ها از منابع لبنیاتی می‌باشد.

در حقیقت پروتئین یک سازنده واحد استخوانی می‌باشد و می‌تواند روی ساخت پوست و عضله نیز تاثیرگذار باشد. بدن برای تولید برخی از هورمون‌ها و همچنین آنزیم‌ها نیاز به مقداری مواد شیمیایی دارد. در ادامه می‌توانید فواید پودرهای پروتئین را مشاهده کنید‌.

کنترل کردن وزن

کنترل کردن وزن

غذاهای سرشار از پروتئین و همچنین استفاده از مکمل‌ها می‌تواند به افراد کمک کند تا برای مدت زمان بیشتری احساس سیری کرده و در نتیجه از اشتهای کاذب در امان بمانند. استفاده از پودر پروتئینی نیز می‌تواند به شما کمک کرده تا میزان سهم غذایی خود را کاهش داده و با کم کردن تعداد میان وعده‌ها وزن خود را کنترل کنید و از بالا رفتن آن پیشگیری به عمل آورید.

بررسی‌هایی در این زمینه متعلق به سال ۲۰۱۷ نشان داده‌اند که استفاده از پودر پروتئین وی می‌تواند به بدن کمک کند تا توده چربی در افراد چاق و دارای اضافه وزن را به شدت کاهش دهد. همچنین این مکمل می‌تواند فشار خون، کلسترول و سایر بیماری‌های قلبی را در افراد به صورت محسوسی کاهش دهد.

رشد عضلات

رشد عضلات

پروتئین جهت رشد عضلات یک ماده بسیار ضروری بوده و بسیاری از بدنسازان و ورزشکاران باید بعد از ورزش از این دسته پودرها استفاده کنند زیرا این پودرها و مکمل‌ها به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند به ریکاوری بدن خود کمک کرده و بعد از یک ورزش سنگین بدنشان دچار گرفتگی نشود.

تحقیقات گسترده‌ای در این زمینه انجام شده که نشان می‌دهد مکمل‌های پروتئینی بر میزان سایز عضله و تقویت سلامت در بزرگسالی بسیار اثرگذار و مفید می‌باشد و افرادی که ورزش‌های سنگین نظیر لیفتینگ انجام می‌دهند باید از این پودرها استفاده کنند.

استفاده از مکمل‌های پروتئینی در زنان و مردان اثرگذاری یکسانی دارد. البته هرچند که این تاثیرگذاری ممکن است با بالا رفتن سن کمتر شود زیرا افراد در سنین بالا نیاز بیشتری به پروتئین داشته و بدن آن‌ها نمی‌تواند این پروتئین‌ها را بسازد.

تحقیقات همچنین بیانگر این موضوع هستند که زمانی که از پروتئین‌ها استفاده می‌کنید باید به اندازه نیاز بدن شما باشد و اگر این پودرها ۱.۶ گرم در هر کیلوگرم وزن بدن افزایش یابد هیچ مزیت اضافه‌ای برای بدن نخواهد داشت.

ریکاوری بدن

ریکاوری بدن

علاوه‌بر اینکه پودرهای پروتئینی به شما کمک می‌کند تا بتوانید عضله‌های خود را بسازید همچنین می‌تواند منجر به بهبود بافت‌های آسیب دیده در ورزش شده و به ریکاوری بدن کمک فراوانی کنند.

ورزشکاران می‌توانند از پودرهای پروتئینی برای کمتر کردن زمان ریکاوری بدن خود استفاده نمایند. مکمل‌های پروتئینی بعد از تمرینات ورزشی سبب کاهش صدمات عضله‌ها و تقویت عملکرد آن‌ها می‌شوند.

قیمت انواع لوازم و پوشاک ورزشی اورجینال و باکیفیت

 

میزان مجاز مصرف روزانه

میزان مجاز مصرف روزانه

شاید برای شما جالب باشد بدانید که استفاده از مکمل‌های پروتئینی برای هر فرد در روز چه میزان خواهد بود. در واقع این پودرها برای افراد با سن ۱۹ سال و بالاتر می‌باشد. استفاده روزانه از این پودرها برای زنان ۴۶ گرم و برای مردان ۵۶ گرم می‌باشد. ورزشکاران، پاور لیفترها و افراد بزرگسال همچنین افرادی که بیماری‌های مزمن دارند ممکن است زیر نظر پزشک نیازمند به این باشند تا از پروتئین بیشتری استفاده کنند.

بر اساس تحقیقاتی که در سال‌های اخیر انجام شده ورزشکارانی که دارای رژیم‌های تمرینی بسیار سنگین می‌باشد ممکن است نیاز به مصرف بیشتری از این دسته پروتئین‌ها داشته باشند و در روز به مقداری معادل ۱.۴ الی ۲ گرم به ازای هر کیلو گرم از وزن خود احتیاج داشته باشند. با این وجود افرادی که دارای وزنی حدود ۸۰ کیلو گرم هستند باید روزانه چیزی در حدود ۱۱۹ الی ۱۵۹ گرم از این پودرها استفاده کنند.

انواع پروتئین

خواص انواع پودرهای پروتئین را به همراه میزان استفاده از آن‌ها برای افراد عادی و افرادی که دارای رژیم‌های سخت ورزشی می‌باشند را برای شما بررسی کردیم. در ادامه شما را با انواع این پودرها نیز آشنا خواهیم نمود.

پروتئین وی

پروتئین وی

پروتئین وی یکی از مشهورترین پروتئین‌ها و مهمترین آن‌ها برای بدن می‌باشد. این پروتئین شیری و محلول در آب است و در میان ورزشکاران نیز از محبوبیت بالایی برخوردار می‌باشد. وی از پروتئین‌های کامل به شمار می‌رود و دارای تمامی اسید آمینه‌های ضروری مورد نیاز بدن می‌باشد و بسیار مفید خواهد بود.

همچنین باید بدانید که بدن انسان می‌تواند این پروتئین را به آسانی و با سرعتی بسیار بالا جذب کند. پودر پروتئین کاله از محمبوب‌ترین مدل‌های ایرانی این مکمل می‌باشد.

کازئین

کازئین

کازئین یکی از پروتئین‌های بسیار غنی از گلوتامین می‌باشد و اسید آمینه‌هایی که ممکن است سرعت ریکاوری عضلات را بهبود ببخشد در این مکمل یافت می‌شود. کازئین از تهیه شده از لبنیات بوده و برای افرادی که حساسیت به شیر و لبنیات دارند نامناسب می‌باشد. باید بدانید که بدن نمی‌تواند این پروتئین را با سرعت بالا هضم کرده پس بهتر است آن را در شب استفاده نکنید.

پودر پروتئین سویا

پودر پروتئین سویا

یکی از مهمترین و مفیدترین پروتئین‌های جایگزین برای پروتئین وی و کازئین، پودر پروتئین سویا بوده و افرادی که لبنیات مصرف نمی‌کنند می‌توانند از این پروتئین با خیال راحت برای بدن خود کمک بگیرند. این ماده دارای تمامی اسید آمینه‌های ضروری بدن می‌باشد و می‌تواند نیازهای بدن را به خوبی رفع نماید.

مطالب کاربردی:  تقویت عضلات باسن با ۵ تمرین ورزشی فوق‌العاده

 

پودر پروتئین گیاهی

پودر پروتئین گیاهی

یک سری از پودرهای پروتئینی هستند که بر پایه گیاهی می‌باشد و حاوی مقادیر بسیار زیادی از نخود هستند. این مکمل‌ها یکی از جایگزین‌های بسیار با کیفیت برای پروتئین سویا و پروتئین‌های می‌باشند که برپایه لبنیات تهیه شدند. این پروتئین خود یک منبع بسیار غنی از اسید آمینه آرژنین میباشد. همچنین می‌توان گفت این پروتئین برای افراد وگان گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.

شاهدانه

شاید برای شما جالب باشد که بدانید دانه‌های شاهدانه شامل پروتئین‌های کاملی هستند و حاوی اسیدهای چرب ضروری می‌باشند و همین امر به ظاهر ساده می‌تواند یک انتخاب بی نقص برای افرادی باشد که به سویا حساسیت داشته و یا به هر دلیلی نمی‌توانند از این مکمل‌ها استفاده کنند.

نحوه استفاده از پودر پروتئین

نحوه استفاده از پودر پروتئین

حالا که با خواص پودر پروتئین آشنایی کامل به دست آوردید باید روش استفاده از این پودرها را نیز دریابید و همچنین با محاسبه نیازهای تغذیه‌ای قبل از استفاده از مکمل‌ها که امری بسیار ضروری هستند نیز آشنا شوید.

مطالب پربازدید:  اصول ورزش سیاتیک و بهترین تمرینات کششی برای درمان آن

 

یادتان باشد که نباید در استفاده از این نوع مکمل‌ها زیاده‌روی کنید زیرا بعضی از آن‌ها می‌توانند آسیب‌های بی‌شماری به بدن شما برسانند. باید بدانید که استفاده بیش از حد از پروتئین‌ها می‌تواند منجر به آسیب‌های شدید کلیوی کبدی شده و میزان تعادل استخوان و کلسیم را تحت تاثیر خود قرار دهد.

 

منبع : medicalnewstoday

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *