ورزش های موثر برای از بین بردن سلولیت

شاید تا به حال واژه سلولیت به گوشتان خورده باشد و برای شما سوال شده باشد سلولیت چیست؟ سلولیت بدن در واقع به توده‌های چربی اطلاق می‌شود که معمولا در نواحی چون شکم، ران، باسن و گاهی روی بازوها ایجاد شده و بعضا با ایجاد ناهمواری‌های سطحی بر روی پوست ظاهر ناخوشایندی ایجاد می‌کند. عامل اصلی ایجاد سلولیت ایجاد فشار زیاد بافت‌های چربی به نوارهای فیبری پوست است که موجب ایجاد برآمدگی و فرورفتگی پرتقال مانند بر روی پوست می‌شود.

سلولیت در واقع بیماری نیست اما به دلیل ظاهر ناخوشایندی که برای فرد ایجاد می‌کند ذهن او را درگیر کرده و موجب کاهش اعتماد به نفس افراد، خصوصا بانوان می‌شود. اگر می‌خواهید با روش‌های از بین بردن سلولیت آشنا شوید، با ما در این مقاله همراه باشید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

علت ایجاد سلولیت

علت ایجاد سلولیت

علت ایجاد سلولیت به صورت قطعی مشخص نیست؛ اما عواملی چون جنسیت، سن، ژنتیک و سبک زندگی می‌تواند تاثیر زیادی در به وجود آمدن سلولیت داشته باشد. طبق تحقیقاتی که در سال 2019  بر روی تعدادی از بانوان انجام شد، تغییرات هورمونی، تغییرات عروقی و عوامل التهابی به همراه مسائل ساختاری از جمله علل شایع ایجاد سلولیت شناخته شده است.

سلولیت در بین خانم‌ها شایع‌تر است. ترشح هورمون‌های زنانه یکی از عوامل ایجاد این عارضه است. طبق تحقیقات صورت گرفته 60% افراد درگیر سلولیت، دارای مشکلات هورمونی هستند. علاوه بر آن عواملی چون ژنتیک، سبک زندگی ناسالم و عدم تحرک، همچنین تغذیه نامناسب و رژیم غذایی چرب نیز می‌تواند موجب سلولیت شود.

از بین بردن سلولیت ران

از بین بردن سلولیت ران

سلولیت ران یکی از مشکلات شایعی است که در بین بانوان شایع بوده و موجب کاهش اعتماد به نفس افراد می‌شود. روش درمان سلولیت ران به میزان سلولیت این ناحیه بستگی دارد. در صورتی که میزان سلولیت ناحیه ران زیاد باشد، به تشخیص پزشک روش‌های جراحی می‌تواند موثر باشد. اما در صورتی که دچار سلولیت خفیف باشید، با روش‌های زیر می‌توانید سلولیت را از بین ببرید:

1-نوشیدن دمنوش فلفل

دمنوش فلفل

برای درست کردن دمنوش مبارزه با سلولیت، ابتدا مقداری فلفل، لیمو، زیره و زنجبیل تازه را در یک ظرف ریخته و آب جوش به آن اضافه کنید. دمنوش فوق را به مدت 5 دقیقه در معرض بخار آب قرار دهید تا به خوبی دم بکشد. استفاده از این دمنوش به مدت یک یا دو بار در روز می‌تواند نقش مهمی در از بین بردن سلولیت ایفا کند.

مطالب مرتبط:  معرفی بهترین نوشیدنی های چربی سوز

 

2-استفاده از برس بدن

برای این منظور به یک برس مرغوب که با الیاف طبیعی ساخته شده باشد، نیاز دارید. روش کار به این صورت است که به مدت 5 دقیقه برس را با حرکات دورانی از بالا به پایین در قسمت ران، حرکت دهید تا ضمن افزایش گردش خون در این ناحیه، بافت‌های سلولیت به مرور نابود شوند. انجام این کار حداقل به مدت دو بار در هفته می‌تواند بسیار موثر باشد.

3-از بین بردن سلولیت با قهوه

-تاثیر قهوه در مبارزه با سلولیت

قهوه یکی از نوشیدنی‌های محبوب در بین افراد است. علاوه بر نوشیدن قهوه، استفاده از آن به صورت موضعی بر روی پوست نیز می‌تواند در درمان سلولیت تاثیرگذار باشد. برای ساخت اسکراب قهوه مقداری تفاله قهوه را با دو قاشق شکر و روغن نارگیل مخلوط کرده تا به شکل خمیر درآید. حال کافیست خمیر به دست آمده را بر روی قسمت‌هایی از ران که دچار سلولیت شده است بمالید و به آرامی و با حرکات دورانی ماساژ داده تا کاملا جذب شود. توصیه می‌شود این کار را به مدت 2 هفته و هر بار به مدت حداقل 5 دقیقه انجام دهید.

4-از بین بردن سلولیت با لیزر

از بین بردن سلولیت با لیزر

استفاده از لیزر یکی از روش‌های موثر برای درمان سلولیت است. در این روش اشعه لیزر به بافت پوست تابانده شده و موجب ایجاد فشار بر چربی‌های انباشته شده زیر پوست می‌شود و به مرور پوستی صاف و یکدست برایتان به ارمغان می‌آورد.

5-ترک سیگار

ترک سیگار

سیگار کشیدن اثرات مخربی بر روی ارگان‌های بدن می‌گذارد. مواد شیمیایی موجود در سیگار مستقیما وارد خون شده و به پوستتان می‌رسد. در نتیجه موجب نازک و شل شدن پوست و در نهایت سلولیت بازوها و سلولیت ران و باسن می‌شود.

از بین بردن سلولیت با ورزش

انجام فعالیت‌های ورزشی نقش مهمی در سلامت جسم و روح انسان دارد. ورزش موجب چربی‌سوزی بدن شده و با دفع چربی‌ها و سموم اضافی بدن، تاثیر مهمی در از بین بردن سلولیت ایفا می‌کند. انجام ورزش‌هایی چون پیاده‌روی، دو میدانی، دوچرخه سواری و طناب زدن در رفع سلولیت بسیار موثر است.

طناب زدن روزانه به مدت حداقل 10 دقیقه، گردش خون را در بدن افزایش داده و با شکستن سلول‌ها و بافت‌های توده‌ای به چربی‌سوزی و کاهش مقاومت سلولیت‌ها کمک می‌کند. از بین بردن سلولیت شکم با ورزش یکی از راه‌های مطمئن و بی‌خطر است که می‌توانید امتحان کنید. انجام حرکات ورزشی زیر می‌تواند تاثیر زیادی بر درمان سلولیت داشته باشد:

1-اسکوات

اسکوات

حرکت اسکوات یا اسکات که به عنوان مادر تمرینات ورزشی بدنسازی شناخته می‌شود اکثر عضلات پایین‌تنه بدن را درگیر می‌کند؛ به همین دلیل برای خوش‌فرم شدن عضلات ران و باسن و رفع سلولیت این نواحی موثر است. برای انجام حرکت اسکوات ابتدا بایستید و پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید. سپس سعی کنید تا جایی که ران‌هایتان موازی سطح زمین قرار گیرد، پایین بروید. دوباره بلند شوید و این حرکت را به تناوب انجام دهید.

قیمت انواع لوازم ورزشی اورجینال و باکیفیت

 

2-اسکوات جامپ

اسکوات جامپ

اسکوات پرشی یا اسکوات جامپ یک حرکت هوازی موثر جهت چربی‌سوزی و فرم‌دهی عضلات باسن، همسترینگ، عضلات چهارسر ران و عضلات پائینی شکم است. روش انجام حرکت اسکات پرشی مانند اسکات معمولی است با این تفاوت که شما با استفاده از عضلات ران و شکم باید به سمت بالا پرش کنید و پایین بیایید. اسکات پرشی از اسکات معمولی سخت‌تر است اما مزایای بیشتری جهت چربی‌سوزی و عضله‌‌سازی دارد.

3-حرکت استپ آپ

حرکت استپ آپ

این حرکت هوازی ضمن درگیر کردن عضلات پا و باسن، چربی‌سوزی را به شکل موثری انجام داده؛ همچنین به تقویت عضلات این ناحیه کمک می‌کند. جهت انجام این حرکت به یک استپ نیاز دارید.

بدین شکل که ابتدا پای راست خود را بر روی استپ قرار دهید. سپس پای چپ را نیز بالا آورده تا بر روی استپ قرار گیرد. سپس پای راست را عقب برده تا بر روی زمین قرار گیرد. در مرحله بعد پای چپ را هم پایین آورید تا کنار پای راست قرار گیرد. این حرکت را چند بار انجام دهید تا از مزایای آن بهره‌مند شوید. استفاده از دمبل می‌تواند تاثیر این حرکت را دو چندان کند.

مطالب کاربردی:  با این دمنوش لاغری انفجاری چربی‌سوزی کنید

 

4-لگد به عقب با پا

لگد به عقب با پا

در این حرکت ابتدا به صورت چهار دست و پا روی زمین قرار گیرید؛ سپس پای راست را به صورت خم شده از زانو بالا آورید؛ به صورتی که در مفصل ران یک زاویه 90 درجه ایجاد گردد. سپس مانند حرکت ضربه زدن، پا را از زانو رها کرده و مجددا به موقعیت اول بازگردید.

5-حرکت پهلو به پهلو

حرکت پهلو به پهلو

در این حرکت ابتدا باید دست‌های خود را بر روی مفصل ران‌ها قرار دهید. سپس پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید و طوری بایستید که انگشتان پایتان با زمین زاویه 45 درجه تشکیل دهند. سپس کمرتان را صاف نگه دارید و ضمن این که یک قدم به چپ بر می‌دارید، زانوی چپتان را خم کنید تا رانتان موازی زمین شده و پای راستتان دچار کشیدگی شود. این حرکت را به تناوب تکرار کنید.

مطالب پربازدید:  معرفی بهترین انواع صبحانه چربی سوز و لاغر کننده

 

سخن پایانی

در این مقاله با سلولیت، علل ایجاد و راه‌های از بین بردن سلولیت آشنا شدیم و در انتها نیز با معرفی چند حرکت ورزشی ساده، به موضوع از بین بردن سلولیت با ورزش پرداختیم. نکته مهم این است که در صورتی که ورزش‌های فوق به درستی و به صورت مستمر انجام شود، در درمان سلویت بسیار موثر عمل می‌کند.

 

منبع : medicalnewstoday

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

1 دیدگاه در “بهترین ورزش برای از بین بردن سلولیت در کمترین زمان

  1. علی گفت:

    سلام، ممنون بابت متن خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *