راهنمای خرید کفش ورزشی مناسب

خرید کفش ورزشی با ویژگی‌هایی که بتواند نظر ما را به خود جلب کند، دیگر به یک چالش تبدیل شده‌است. چالشی که با کمی دقت می‌تواند به خریدی دلچسب بدل شود. کمپانی‌های تولید پوشاک ورزشی سال‌هاست کفش‌های ورزشی را به صورت کاملاً تخصصی برای هر ورزش طراحی می‌کنند. کفش‌های راحتی، مخصوص دویدن، نرمش، تنیس، فوتبال، بسکتبال و حتی ورزش‌های آبی از جمله این‌ها هستند. برای خرید کفش ورزشی با ما همراه باشید!

 

راهنمای خرید کفش ورزشی مناسب - 1

کفش‌های کژوال برای استفاده شبانه روزی

اگر برای مدت زمان زیادی مجبور به پوشیدن کفش هستید، کفش‌های کژوال بیشتر به کار شما می‌آید. عموماً این کفش‌ها وزن سبکی دارند و کفی آن‌ها با حالت ارتجاعی، پس از چند دقیقه قالب پای شما را به خود می‌گیرد و همین حس راحتی بیشتری به شما القا می‌کند. در کفش‌های راحتی از رویه‌های مشبک نیز استفاده می‌شود (نه در تمام موارد)، که این نوع از رویه باعث می‌شود هوا در داخل کفش جریان بیشتر و مستمری داشته‌باشد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

راهنمای خرید کفش ورزشی مناسب - 4 راهنمای خرید کفش ورزشی مناسب - 3 راهنمای خرید کفش ورزشی مناسب - 2

رانینگ؛ غول‌های پر زرق و برق

اوج تبلیغات کمپانی‌های تولید پوشاک ورزشی روی انواع کتانی زنانه و کفش‌ ورزشی های مخصوص دویدن یا همان رانینگ است، جایی که این شرکت‌ها سالانه اوج نبوغ و خلاقیت خود را در طراحی و تولید این کفش‌ها به رخ می‌کشند. اما تمام این کمپانی‌ها در طراحی کفش‌های رانینگ نقاط اشتراکی دارند که لازمه این نوع کفش است. مهم‌ترین قسمت کفش‌های مخصوص دویدن، پنجه و پاشنه آن است که می‌بایست از فوم برای ضربه‌گیری استفاده شود. وزن سبک و انعطاف پذیری نیز در مراحل بعدی اهمیت قرار دارند. در مجموع اگر می‌خواهید کفشی مخصوص دویدن انتخاب کنید، حتماً بیشتر تمرکز خود را بر زیره کفش معطوف کنید.

 

خرید اینترنتی کفش ورزشی

 

همچنین برخی شرکت‌ها کفش‌های تریل برای استفاده روی سطوح ناهموار طراحی کرده‌اند که زیره‌ای متفاوت دارند. در قسمت زیره این کفش‌های آج‌هایی افقی و عمودی طراحی می‌شود تا استفاده از آن روی سطوح ناهموار را آسان‌تر کند.

1راهنمای خرید کفش ورزشی مناسب - 5راهنمای خرید کفش ورزشی مناسب - 7

کفش‌های ترینینگ؛ سبک، ساده و انعطاف پذیر

در خرید کفش مناسب ورزشی انعطاف پذیری حرف اول و آخر را در کفش‌های مخصوص نرمش می‌زند. در طراحی و تولید کفش‌های ترینینگ همواره تلاش می‌شود از زیره بسیار منعطفی که غالباً از جنس EVA یا همان پلاستیک طبیعی تقویت شده با گوگرد است، استفاده شود. رویه مشبک و همچنین استفاده از فوم کربن در لایه میانی زیره کفش، از دیگر مواردی است که در تولید این کفش‌ها رعایت می‌شود. همانطور که از نام کفش بر می‌آید، برای ورزش‌های سبک و نرمش مناسب هستند و البته اغلب آن‌ها با بهره‌گیری از زیره Non Marking ورزش روی سطوح PVC (کفپوش سالن‌های ورزشی) را راحت‌تر می‌کند.

راهنمای خرید کفش ورزشی مناسب - 10راهنمای خرید کفش ورزشی مناسب - 9راهنمای خرید کفش ورزشی مناسب - 8

حال که با ویژگی‌های کلی کفش‌های ورزشی آشنا شدید، برای خرید کفش ورزشی مناسب، نیازها و توقع‌های خود از یک کفش ورزشی را بار دیگر مرور کنید، آیا می‌خواهید ساعت‌های طولانی قلب دوم را در کفش نگه دارید؟ یا برای دویدن و نرمش کفش مناسب می‌خواهید؟ کافیست با دقت، ویژگی‌های کلیدی کفش‌ها را بررسی کنید و برای صرفه جویی در زمان و همچنین اطمینان خاطر از اصالت کالا، می‌توانید برای خرید کفش ورزشی مجموعه بزرگ کفش‌های ورزشی مدیسه را کنکاش کنید. و اگر به دنبال انتخاب میان برندهایی مثل نایکی، آدیداس، پوما، ریباک و … هستید، مطلب بعدی را از دست ندهید.

چگونه تمرینات تناسب اندام را به یک عادت روزانه تبدیل کنیم؟

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

5 دیدگاه در “راهنمای خرید کفش ورزشی مناسب

  1. نوشین گفت:

    خیلی مفید بود ممنون

  2. مصطفی گفت:

    چند مدل کفش که هم برای هم دویدن و هم فوتسال کارائی داشته باشن چی پیشنهاد می دین؟

  3. عاطفه گفت:

    من همین کفش آبی رو میخوام که عکسش اینجا توی متن زده همینو میخام! میخام اینو! :||||||||||||

  4. کیمیا احمدوند گفت:

    متشکرم

  5. محمد بحرینی گفت:

    نویسنده این متن کیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *