انتخاب شامپو مناسب

آیا می‌دانید معیارهای مهم در خرید و انتخاب شامپو مناسب چیست یا باید از چه شامپویی استفاده کنیم تا موهایمان بلند شود؟ به صورت کلی موهای ما جنس‌های متفاوتی داشته و انتخاب بهترین شامپو مو بر اساس جنس مو اهمیت فراوانی دارد.

پیش از خرید انواع شامپو، نیاز است ابتدا جنس موهای خود را شناسایی نمایید و سپس پس از تحقیق در مورد شامپو، یکی از بهترین گزینه‌ها را انتخاب و از فروشگاه معتبر لوازم آرایشی بهداشتی تهیه نمایید. در این مقاله از مجله اینترنتی مدیسه می‌توانید با نحوه خرید و انتخاب یک شامپوی مناسب برای موهای خودتان آشنا شوید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

با مهم‌ترین معیارهای انتخاب بهترین شامپو برای انواع مو آشنا شوید

با مهم‌ترین معیارهای انتخاب بهترین شامپو برای انواع مو آشنا شوید

شامپو یک ماده موثر جهت تمیزی مو و از بین بردن آلودگی‌های پوست سر می‌باشد. استفاده از شامپوی مناسب می‌تواند به تمیز نمودن سطح پوست و نرمی و لطافت تار مو کمک نماید. افزون بر این، شما باید جهت تمیزی موها از شامپویی استفاده نمایید که ضمن برطرف کردن نیازهای تخصصی موهای شما، به حفظ طراوت، بهبود رشد و نرم شدن موهای شما کمک نماید. در ادامه این بخش به فهرستی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب شامپو مناسب برای انواع مو آشنا شوید.

در انتخاب شامپو برای مو به نوع پوست سر و موهای خود توجه کنید

در انتخاب شامپو برای مو به نوع پوست سر و موهای خود توجه کنید

یکی از نخستین و مهم‌ترین نکات انتخاب شامپو مناسب، شناخت نوع پوست سر و موها می‌باشد. شامپوها انواع گوناگونی دارند که برخی از آن‌ها برای موهای چرب طراحی شده‌اند و بعضی دیگر برای موهای خشک و شکننده مناسب می‌باشند. چنانچه موی چربی دارید، باید از شامپوی مخصوص موهای چرب استفاده نمایید. این شامپوها به تعادل ترشح چربی و از بین بردن چربی اضافه روی پوست سر کمک زیادی می‌نمایند.

از جهتی دیگر کسانی که موهای خشکی دارند، باید از شامپوی مخصوص موهای خشک استفاده کرده تا موها دچار شکنندگی و آسیب نشوند. در این میان بعضی از افراد هستند که موهای معمولی دارند و پوست سر آن‌ها نه خشک است و نه چرب. این افراد باید با استفاده از بهترین شامپو برای موهای معمولی به حفظ رطوبت پوست سر و جلوگیری از چرب شدن و یا خشک شدن موهای خود کمک نمایند.

در زمان انتخاب شامپو به حالت موهای خود توجه کنید

در زمان انتخاب شامپو به حالت موهای خود توجه کنید

یکی دیگر از معیارهای انتخاب شامپوی مناسب برای انواع مو حالت موهای شما می‌باشد. کسانی که موهای نازک و شکننده‌ای دارند، بهتر است از شامپوهای حجم دهنده استفاده نمایند.

شامپوهای مخصوص موهای صاف طوری طراحی گردیده‌اند که باعث لخت‌تر و زیباتر به نظر رسیدن موها می‌شوند. برای موهای موج‌دار باید از شامپوهایی استفاده نمایید که نرمی و لطافت موها را بیشتر کرده و منجر به خشکی و وز شدن مو نشود. کسانی که موهای فری دارند، باید از شامپوهای صاف‌کننده که قدرت نرم‌کنندگی بیشتری دارند، استفاده نمایند. برای کسانی که موهای وزی دارند، استفاده از ماسک مو و نرم‌کننده در کنار یک شامپوی مناسب واجب است.

اگر موهای خود را رنگ کرده‌اید، از شامپوی مناسب استفاده نمایید

موهای رنگ شده به مراقبت بیشتری احتیاج دارند. وقتی که موهای خود را رنگ می‌کنید، خشک و شکننده می‌شوند. از جهتی دیگر این اشخاص باید از شامپوهایی استفاده نمایند که در کنار نرم کردن و آبرسانی به موها، به حفظ رنگ مو و جلوگیری از تغییر رنگ موها کمک نمایند.

اگر هر روز موهای خود را می‌شویید، حتما از شامپوی روزانه استفاده نمایید

اگر هر روز موهای خود را می‌شویید، حتما از شامپوی روزانه استفاده نمایید

بعضی از افراد به علت تعریق زیاد و یا شرایط کاری خاص، هر روز دوش گرفته و موها را می‌شویند. در این شرایط باید از شامپوهای ملایم و روزانه جهت شستشوی موها استفاده کرده تا موها خشک نشوند و صدمه نبینند.

قیمت انواع شامپو برند و باکیفیت ایرانی و خارجی

 

اگر به شوره سر مبتلا هستید، از شامپو ضد شوره استفاده کنید

خشک شدن یا چربی بیش از اندازه پوست کف سر سبب ایجاد شوره می‌شود. یکی از اصلی‌ترین روش‌های درمان شوره سر، استفاده از شامپوی ضد شوره می‌باشد. در این شامپوها از مواد ضد قارچ استفاده می‌شود. از جهتی دیگر این شامپوها دارای مواد فعالی بوده که از ایجاد شوره سر جلوگیری می‌نمایند.

از شامپوهای فاقد مواد مضر استفاده کنید

از شامپوهای فاقد مواد مضر استفاده کنید

یکی دیگر از معیارهای انتخاب شامپو مناسب موهای چرب و موهای خشک و معمولی، عدم آسیب به تار مو و پوست سر است. سولفات یک ماده شیمیایی رایج در انواع شامپو بوده که درصورتی که به مدت زیاد استفاده شود، سبب خشکی و صدمات شدید به تار مو می‌شود. از جهتی دیگر پارابن هم برای سلامت بسیار مضر است. به منظور جلوگیری از آسیب به بدن و خشک شدن تار مو بهتر است از شامپوهای بدون سولفات و پارابن استفاده نمایید.

مطالب مرتبط:  کاندیشنر مو چیست و معرفی بهترین کاندیشنر مو

 

از شامپوهای دارای عصاره‌های طبیعی استفاده کنید

بهترین روش انتخاب شامپوی مناسب موهای چرب، خشک و نرمال این بوده که گزینه‌هایی را انتخاب نمایید که در آن‌ها عصاره‌های طبیعی و ارگانیک به کار رفته است. استفاده از روغن‌های طبیعی و انواع عصاره گیاهی در شامپو سبب افزایش درخشندگی و سلامت موها می‌شوند.

اگر به ریزش مو مبتلا هستید، از شامپوهای ضد ریزش استفاده نمایید

اگر به ریزش مو مبتلا هستید، از شامپوهای ضد ریزش استفاده نمایید

جهت انتخاب شامپو مناسب موهایی که ریزش دارند، باید شامپوهای تقویت کننده و ضد ریزش مو را انتخاب نمایید. شامپوهایی که جهت جلوگیری از ریزش مو طراحی می‌شوند، دارای ترکیباتی بوده که به بهبود گردش خون در سر و همچنین افزایش رشد مو کمک می‌نمایند. تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از عصاره رزماری، اسطوخودوس و روغن نعنا جهت افزایش رشد مو و جلوگیری از ریزش موها مفید می‌باشد و از موها در مقابل آسیب محافظت می‌کنند.

مطالب کاربردی:  ۱۳ روش آسان و کاربردی برای مراقبت از مو هنگام خواب

 

به مواد تشکیل دهنده شامپو دقت کنید

یکی دیگر از معیارهای مهم در انتخاب و خرید شامپو مو توجه به مواد تشکیل دهنده آن می‌باشد. در زمان خرید شامپو سعی کنید شامپوهایی را انتخاب نمایید که افزون بر تمیز کردن موها، به تقویت پوست سر، نرم کردن و تقویت موهای شما کمک نمایند. در بعضی از شامپوها از ویتامین‌ها و مواد مغذی استفاده شده که برای سلامت و رشد موها مناسب هستند.

به بافت و عطر شامپو توجه کنید

به بافت و عطر شامپو توجه کنید

برای بسیاری از افراد خوشبو بودن شامپو اهمیت فراوانی دارد. یک روش انتخاب شامپوی مناسب برای مو این بوده که نسبت به بافت و عطر شامپو احساس خوبی داشته باشید. در زمان خرید شامپو بهتر است افزون بر قدرت تمیز کنندگی و سازگار بودن آن با پوست و موهای خود، حتما به عطر و بافت شامپو هم توجه کنید.

مطالب پربازدید:  درمان خشکی مو با ماسک‌های طبیعی خانگی کم هزینه و فوری

 

نکاتی که باید در مورد انتخاب شامپو مناسب برای انواع مو بدانید

نکاتی که باید در مورد انتخاب شامپو مناسب برای انواع مو بدانید

در این قسمت به چند نکته در رابطه با شامپوی مناسب برای انواع مو اشاره خواهیم نمود. با ما همراه باشید.

  • در صورتی که موهای خشکی دارد، باید از شامپویی استفاده نمایید که علاوه بر تمیز کردن موهای شما، به افزایش نرمی و آبرسانی پوست سر و موها کمک نماید.
  • سولفات یک ماده رایج در انواع شامپو بوده که افزایش کف و از بین بردن چربی موها کمک می‌کند. واقعیت این است که سولفات سبب آسیب به تار مو شده و به مرور موجب خشک شدن موها و موخوره می‌شود. جهت حفظ سلامت موها سعی کنید از شامپوهای بدون سولفات استفاده نمایید.
  • بهترین شامپو برای موهای معمولی شامپویی بوده که باعث متعادل کردن چربی پوست سر، پاکسازی مناسب موها و افزایش درخشندگی موها می‌شود.
  • جهت سلامت موها سعی کنید از شامپوهایی فاقد سولفات، پارابن، هگزاکلروفن و فتالات استفاده نمایید.
  • یکی از معیارهای انتخاب شامپوی مناسب برای انواع مو ارگانیک بودن شاپو و غنی بودن آن از روغن‌ها و عصاره‌های طبیعی می‌باشد.

نکاتی که باید در مورد انتخاب شامپو مناسب برای انواع مو بدانید

  • بهترین شامپو برای انواع مو شامپویی بوده که سرشار از مواد مغذی، ویتامین‌ها و عصاره‌های طبیعی باشد و افزون بر تمیز کردن موها، به افزایش رشد و تقویت موها هم کمک نماید.
  • بهترین شامپو برای پوست سر خشک شامپویی بوده که تار موها را نرم کرده و از وز شدن مو و ایجاد موخوره جلوگیری نماید.
  • چنانچه با خودتان فکر می‌کنید که از چه شامپویی استفاده کنیم تا موهایمان بلند شود، باید بگوییم که استفاده از شامپوهایی که در آن‌ها عصاره رزماری و روغن‌های گیاهی به کار رفته است، برای افزایش رشد مو بسیار مناسب می‌باشند.
  • جهت انتخاب شامپو مناسب موهای چرب از گزینه‌هایی استفاده نمایید که به خوبی کف سر را پاکسازی کرده و به تعادل چربی کف سر کمک می‌کنند.

 

منبع : byrdie

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *