ساخت رنگ مو طبیعی

امروزه رنگ کردن مو با مواد طبیعی در میان بانوان ایرانی امری رایج است. مهمترین مزیتی که ساخت رنگ مو طبیعی نسبت به رنگ موی شیمیایی دارد، این است که برخلاف رنگ موهای شیمیایی که سبب آسیب رسیدن به مو و ریزش آن می‌شوند، رنگ موهای طبیعی به تقویت مو و رشد آن کمک فراوانی می‌کنند.

فراموش نکنید که قبل از رنگ کردن مو با انواع مواد طبیعی باید اصول ترکیب مواد با یکدیگر و نکات مهم درباره رنگ کردن مو با مواد طبیعی را بدانید، تا به راحتی بتوانید موهای خود را به رنگ مورد نظرتان در بیاورید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

رنگ‌های طبیعی برای سلامتی موهای شما بسیار مناسب‌تر هستند، چرا که بدون هرگونه مواد شیمیایی مضری‌اند که می‌توانند به مو و همینطور پوست سر شما آسیب برسانند. در ادامه طرز تهیه رنگ مو طبیعی در خانه را با هم یاد می‌گیریم. ساخت رنگ مو طبیعی نه‌ تنها بی‌خطر است، بلکه از موهای سر شما هم محافظت می‌کند.

با این حال، می‌توانید رنگ‌های طبیعی را هم از بازار تهیه کنید اما حتما برچسب این محصولات را از جهت داشتن مواد شیمیایی نظیر پارابن، سولفات و آمونیاک که می‌توانند به موهای شما به شدت آسیب برسانند، بررسی کنید.

روش تهیه رنگ موی طبیعی در خانه

روش تهیه رنگ موی طبیعی در خانه

ترکیب بدست آمده از برخی مواد طبیعی همچون حنا، قهوه و پوست گردو و… یا داروهای گیاهی را رنگ مو طبیعی می‌نامند. رنگ مو با مواد طبیعی فواید بسیاری دارد. از جمله مزایای استفاده از رنگ مو با مواد طبیعی می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • آسیب نرسیدن به موها.
  • حفظ بافت مو.
  • نرم کردن و درخشان نمودن مو.
  • بی‌خطر برای استفاده در زمان بارداری.
  • دائمی نیست.
  • رنگ مو طبیعی در زمان تماس با پوست سر امن و بی‌ضرر است.
  • سازگار با محیط زیست است.

امروزه کمپانی‌های بسیاری اقدام به تولید نمودن رنگ موهای طبیعی بر پایه گیاهی همچون حنا کرده‌اند.

اما چگونه خودمان به ساخت رنگ مو طبیعی در خانه بپردازیم؟ در ادامه به سوال شما پاسخ خواهیم داد.

رنگ کردن مو با حنا

رنگ کردن مو با حنا

حنا از معروف‌ترین رنگ موهای طبیعی در سراسر دنیاست همچنین این ماده یکی پرمصرف‌ترین گیاهانی است که جهت تغییر رنگ موها و روشن نمودن رنگ آن‌ها استفاده می‌شود. رنگ حنا زمانی که بر روی موهای تیره قرار می‌گیرد، آن را به رنگ قهوه‌ای مایل به تیره و براق متمایل به قرمز تبدیل می‌کند. اگر رنگ حنا را بر روی موهای روشن اعمال کنید با توجه به رنگ پایه و تناژ موی شما، آن را به رنگ قهوه‌ای روشن، حنایی یا قرمز تبدیل می‌کند.

ساخت رنگ موی طبیعی با حنا

ساخت رنگ موی طبیعی با حنا

طرز تهیه رنگ مو با حنا بسیار ساده است. تنها کافی است تا پودر حنا را که از گیاه حنا به دست آمده، از فروشگاه لوازم آرایشی، داروخانه یا عطاری‌ها تهیه کنید.

برای این که حنا زودتر رنگ دهد می‌توانید آن را یک شب با کمی آب گرم مخلوط کرده و درون یک ظرف سربسته بگذارید. پس از این که خمیر آماده شد، آن را به تمام موهای خود مالیده و سر خود را با یک کلاه حمام بپوشانید. اجازه دهید تا مواد به مدت حداقل ۲ ساعت بر روی موهای شما بماند. سپس آن را با آب شستشو دهید. پس از رنگ نمودن موهای سفید با حنا به روش طبیعی، رنگ قرمز مسی متمایل به قهوه‌ای بدست می‌آید.

ساخت رنگ مو طبیعی با حنا و دارچین

رنگ مو با حنا و دارچین

اگر تمایل دارید موهایی قهوه‌ای رنگ با هایلایت‌های روشن داشته باشید، این ترکیب فوق‌العاده را امتحان کنید. ترکیب حنا با دارچین موها را درخشان و براق می‌کند، سبب درمان شوره سر شده و فواید بسیاری برای رشد و تقویت مو دارد.

طرز تهیه رنگ موی طبیعی با دارچین

طرز تهیه رنگ موی طبیعی با دارچین

در مرحله نخست یک قاشق غذاخوری پودر دارچین را با یک لیوان آب و سه قاشق پودر حنا مخلوط کنید. سپس بگذارید تا خمیر به دست آمده 12 ساعت در دمای اتاق باقی بماند تا به خوبی برای استفاده آماده شود.

پس از آماده شدن ترکیب رنگ موی طبیعی شما، آن را به صورت کامل روی تمام تارهای مو گذاشته و سر خود را با یک کلاه حوله‌ای بپوشانید. اجازه دهید مواد به مدت 3 تا 4 ساعت روی موهای شما باقی بماند تا موهایتان به رنگ دلخواه برسد، بعد از این که موهای شما به رنگ مورد نظر درآمد، سر خود را به آرامی با آب سرد شسته تا رنگ موی طبیعی پاک نشود.

قیمت انواع رنگ مو با کیفیت و ملزومات برند

 

ساخت رنگ مو طبیعی در خانه به رنگ قهوه‌ای روشن با حنا، بابونه و قهوه

ساخت رنگ موی طبیعی در خانه به رنگ قهوه‌ای روشن با حنا، بابونه و قهوه

بابونه یکی از مفیدترین گیاهان دارویی جهت تقویت مو، افزایش رشد آن و همچنین درمان شوره سر می‌باشد. رنگ کردن طبیعی مو با بابونه سبب روشن‌تر شدن رنگ قهوه‌ای تیره موها خواهد شد.

نحوه ساخت رنگ موی طبیعی در خانه

  1. برای به دست آوردن یک رنگ مو قهوه‌ای روشن به یک قاشق غذاخوری از پودر حنا، یک قاشق پودر قهوه، دو قاشق بابونه، 1 قاشق روناس و دو فنجان آب احتیاج دارید.
  2. پس از جوشیدن آب، پودر قهوه و بابونه و روناس را به آن اضافه کنید.
  3. اجازه دهید 1 ساعت به حال خود باقی بماند.
  4. سپس در یک ظرف شیشه‌ای پودر حنا را با ترکیب به دست آمده مخلوط کنید تا یک ترکیب خمیری شکل به دست آید.
  5. درب ظرف را با یک حوله یا پارچه ضخیم بسته و اجازه دهید 1 ساعت بماند.
  6. پس از گذشت 1 ساعت موهای خود را به این ترکیب گیاهی پرخاصیت آغشته کنید.
  7. از ریشه مو شروع کرده و به سمت ساقه مو بروید.
  8. پس از اتمام کار، روی سر خود را با یک کلاه حوله‌ای ببندید و 3 تا 4 ساعت صبر نمایید تا موهای شما به خوبی رنگ بگیرد.
  9. در آخر سر خود را به آرامی با آب و نرم کننده مو شستشو دهید.

مطالب مرتبط:  رمز و راز رنگ موی بیانسه از زبان رنگ کار این سلبریتی جذاب

 

رنگ موی فانتزی با مواد طبیعی (شرابی)

رنگ موی فانتزی با مواد طبیعی (شرابی)

برای این که موی شما یک رنگ شرابی داشته باشد، می‌توانید چند روش رنگ کردن موی طبیعی را امتحان کنید.

روش اول رنگ مو در خانه با مواد طبیعی

یک دوم فنجان آب هویج را با یک فنجان ریشه چغندر مخلوط کنید. موهای خود را با مخلوط به دست آمده به خوبی ماساژ دهید. به مدت ۱ ساعت اجازه داده تا ترکیب روی موها بماند و سپس بشویید.

روش دوم

استفاده نمودن از پوست گردو جهت تغییر رنگ مو به روش طبیعی یک امر رایج است. جهت به دست آوردن ترکیب رنگ شرابی، پوست گردو به همراه چای سیاه و همچنین پوست درخت گیلاس یا میخک را با مقداری فلفل پاپریکا مخلوط کرده و بجوشانید تا تناژ قرمز رنگی به موهای شما اضافه شود. پس از دم کردن محلول شما، آن را از صافی رد نموده و اجازه داده تا خنک شود و سپس به موهای خود بمالید.

روش سوم تهیه شرابی قرمز

روش سوم تهیه شرابی قرمز

برای ساخت رنگ مو طبیعی قرمز می‌توانید از میوه گل رز کمک بگیرید. این میوه افزون بر خواص دارویی فراوانی که دارد می‌تواند به عنوان یک رنگ موی طبیعی جهت تشدید و مراقبت از انواع رنگ مو فانتزی قرمز و شرابی استفاده شود.

برای این کار به میزان یک فنجان میوه خشک شده گل رز را به همراه دو فنجان آب دم نمایید. پس از این که محلول شما سرد شد آن را روی موهای خود به صورت کامل ماساژ داده و حدود ۳۰ الی ۴۰ دقیقه صبر کنید تا موهای شما رنگ بگیرد.

در آخر نیز سر خود را با آب ولرم شستشو دهید.

مطالب پربازدید:  25 ایده رنگ موی کهکشانی برای همه سلیقه‌ها

 

روش چهارم

  1. جهت شرابی شدن موهای خود یک عدد چغندر سایز متوسط را رنده کرده و در مقداری آب بجوشانید.
  2.  شش قاشق حنا در ظرفی شیشه‌ای ریخته و با محلول به دست آمده به خوبی مخلوط کنید.
  3. درب ظرف را با یک حوله گرم بسته و اجازه دهید یک ساعت به حال خود باقی بماند.
  4. در نهایت رنگ به دست آمده را روی موهای خود بگذارید و بعد از یک ساعت موها را بشویید.

 

منبع : maneaddicts

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *