در هنگام خرید پالت سایه به چه نکاتی توجه کنیم؟

آرایش چشم تاثیر فوق‌العاده‌ای روی جذابیت شما دارد و داشتن یک پالت سایه زیبا می‌تواند ایده جالبی برای ایجاد جذابیت هر چه بیشتر به شمار رود. خرید سایه چشم خوب شاید در نگاه اول ساده به‌نظر بیاید، اما انتخاب آن از میان هزاران رنگ متنوع می‌تواند کاری دشوار باشد.

اگر قصد خرید یک پالت سایه زیبا و باکیفیت را دارید، بهتر است هنگام خرید به نکات مهمی که در این مقاله به شما معرفی خواهیم کرد، نهایت دقت را داشته باشید تا بهترین پالت را برای خود انتخاب نمایید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

سایه‌های چشم محصولات آرایشی رنگی هستند؛ که روی پلک و نواحی اطراف آن استفاده می‌شوند. رایج‌ترین مدل آن‌ها که نوع پودری است در بین بانوان محبوبیت بسیاری دارد؛ این محصولات با برجسته نمودن چشم‌ها، جذابیت بیشتری به آن‌ها بخشیده و این به نوعی یک ویژگی خوب سایه چشم محسوب می‌شود.

در حالی که از ریمل و خط چشم برای زیبایی حالت چشم استفاده می‌شود، سایه چشم می‌تواند این جذابیت را دوچندان کند. اما بهتر است هر خانمی متناسب با حالت پلک‌، رنگ پوست و سبک آرایش خود، رنگ‌های گوناگونی از این محصولات را امتحان کند.

هارمونی رنگ‌ها

هارمونی رنگ‌ها

هنگامی که قصد تهیه پالت سایه را دارید، یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه نمایید، هارمونی میان رنگ‌های موجود در پالت است؛ به ویژه اگر هدف‌ شما از خرید، داشتن یک سایه اسموکی زیباست. بنابراین در هنگام خرید، رنگ‌ها را به خوبی بررسی کرده و از هماهنگی آن‌ها با یکدیگر اطمینان حاصل نمایید.

جهت آرایش اسموکی وجود رنگ‌های هم خانواده و خنثی در کنار یکدیگر نشانه خوبی برای کاربردی بودن سایه شما خواهد بود و این امکان را به شما می‌دهد که تیره‌ترین رنگ را به منظور رنگ پایانی و روشن‌ترین رنگ را به منظور رنگ پایه آرایش چشم‌ها انتخاب نمایید و نتیجه بی‌نظیری بگیرید.

غلظت رنگدانه‌ها

غلظت رنگدانه‌ها

هیچ فردی دلش نمی‌خواهد پس از اینکه برای تهیه پلت سایه هزینه کرد، متوجه شود جهت رنگ گرفتن از سایه‌ها باید 10 مرتبه براش را روی رنگ‌ها حرکت بدهد تا رنگ مقداری خودش را نشان دهد. این مشکل که در رابطه با سایه‌های تقلبی و سایه‌های کم‌کیفیت شایع است، به علت عدم به کارگیری از مواد اولیه مرغوب رخ می‌دهد و موجب می‌شود رنگدانه‌ها یا پیگمنت سایه بسیار ضعیف عمل نمایند.

در نتیجه آرایش شما فاقد ملاک‌های زیبایی و جذابیت خواهد بود. جهت جلوگیری از این مشکل در وهله اول حتما از فروشگاه لوازم آرایشی و برندهای معتبر خرید نمایید و در وهله دوم درصورتی که به این فروشگاه‌ها دسترسی ندارید، کمی از سایه را روی پوست دست خود تست کنید تا از اینکه سایه پیگمنت بالا دارد یا خیر، مطمئن شوید.

دقت به بوی پالت سایه

دقت به بوی پالت سایه

اگر توجه کرده باشید محصولات آرایشی با کیفیت به طور معمول یا کاملا فاقد بو هستند یا بویی بسیار مطبوع و ملایم دارند. علت ملایمت بو یا نبود آن این است که در ترکیبات این محصولات مواد باکیفیت مورد استفاده قرار گرفته که مرغوب هستند و احتیاجی به این ندارند که بوی‌ آن‌ها را با استفاده از عطرهای تند پنهان نمایند.

درست برعکس این قضیه نیز صادق است؛ به این معنا که استفاده از عطرهای تند و تیز به این علت است که بوی نامطبوع محصول آرایشی پنهان گردد و کیفیت پایین آن باعث جلب توجه نشود.

بنابراین زمانی که می‌خواهید پلت سایه خود را انتخاب نمایید، بهتر است به بوی آن دقت لازم را داشته باشید؛ مگر آنکه در حال خرید اینترنتی از فروشگاهی باشید که کیفیت محصولات خود را تضمین می‌نماید. درصورتی که متوجه شدید بوی محصول بسیار تند است، بهتر است از خرید آن صرف‌نظر کنید و کیفیت محصول را زیر سوال ببرید.

وجود رنگ‌های مورد نیاز

وجود رنگ‌های مورد نیاز

یک پلت سایه با داشتن رنگ‌های زیبا و گوناگون دل هر فردی را در نگاه اول می‌برد؛ به ویژه که طراحان می‌دانند کدام رنگ‌ها را کنار یکدیگر قرار دهند تا جذاب‌ترین جلوه را در نگاه مشتری داشته باشند. اما سوال اینجاست که آیا شما واقعا از تمامی این رنگ‌ها استفاده می‌نمایید؟ جواب این سوال در بیشتر موارد منفی است.

به همین علت است که پیشنهاد می‌کنیم پیش از خرید پالت سایه دو مرتبه فکر نمایید و از خودتان بپرسید چند مورد از این رنگ‌ها برای شما کاربردی خواهند بود. گاهی امکان دارد تعداد این رنگ‌ها برای شما به‌شدت محدود باشند و بتوانید با هزینه پایین‌تری سایه‌های تکی بخرید یا یک پالت به صرفه‌تر و کوچک‌تر.

قیمت انواع پالت سایه چشم برند و اورجینال

 

وجود سایه‌های مات و گلیتری

وجود سایه‌های مات و گلیتری

سایه‌های مات به طور معمول جهت داشتن یک آرایش شیک روزانه مناسب هستند و استفاده از سایه‌های براق و گلیتری برای آرایش شب بسیار مناسب‌تر است. برهمین اساس درصورتی که می‌خواهید پلت سایه شما هم برای روز مناسب باشد و هم در مهمانی‌های شب سبب درخشش شما گردد، بهتر است به وجود هر دو مدل سایه در یک پالت توجه داشته باشید تا بتوانید با استفاده از همین یک محصول نیازهای متنوع آرایشی خود را برطرف نمایید.

توجه به استایل و ظاهر پیش از انتخاب پلت سایه

توجه به استایل و ظاهر پیش از انتخاب پلت سایه

توجه داشته باشید که سایه باید با برخی از اجزای استایل یا ظاهر شما مطابقت داشته باشد تا نتیجه مطلوب‌تری به دست آورید. به عنوان مثال سایه باید به رنگ چشم‌های شما بیاید و با رنگ پوست‌ شما نیز هماهنگی داشته باشد.

همچنین می‌توانید رنگ سایه را با رنگ روسری و شال خود ست نمایید یا از یک لاک ناخن هم رنگ جهت ایجاد جذابیت بیشتر در استایل خود کمک بگیرید. همچنین می‌توانید سایه چشم را با اکسسوری‌هایی که در استایل خود استفاده می‌کنید، هماهنگ نمایید.

یکی دیگر از نکاتی که از ترندهای امسال محسوب می‌شود، هماهنگی رنگ سایه با رژ لب و رژ گونه است که یک آرایش تک رنگ یا مونوکروم به شما می‌بخشد. هنگام تهیه پالت سایه می‌توانید این نکته را نیز در نظر داشته باشید.

مطالب مرتبط:  20 مدل سایه چشم ترندی که حتما باید امتحان کنید

 

یکدستی ظاهر سایه

یکدستی ظاهر سایه

ویژگی سایه چشم خوب داشتن رنگ‌هایی است که بافت یکنواختی داشته و دارای پستی و بلندی نباشند. اگر هنگام خرید متوجه شدید که برخی از قسمت‌های سایه‌ها به طور نقطه‌ای متراکم شده‌اند و برخی از قسمت‌ها پودری هستند، با یک محصول بی‌کیفیت مواجه شده‌اید که شاید قیمت آن کم باشد؛ اما زیبایی و سلامت شما را تهدید کرده و برای شما خطرناک خواهد بود. بنابراین مقداری هزینه بیشتر و خرید پالت سایه برند را همیشه ترجیح بدهید.

تشخیص اصل بودن سایه

تشخیص اصل بودن سایه

امروزه تا دلتان بخواهد سایه‌های تقلبی به اسم برندهای معتبر جهانی وارد بازار شده‌اند و بسیاری از مردم هم بی‌خبر از خطرات استفاده از سایه تقلبی به دنبال این موارد می‌روند. جهت آنکه ریسک انتخاب سایه تقلبی را کاهش بدهید، حتما باید از فروشگاه‌های مطمئن خرید نموده تا از اصل بودن محصول آرایشی‌ خود حاصل نمایید.

  • عکس محصول مدنظر خود را با عکس محصول روی سایت اصلی مقایسه نمایید. به نوع قرار گرفتن رنگ‌ها کنار یکدیگر توجه داشته باشید.
  • در سایه‌های تقلبی رنگ‌ها متنوع هستند و نوع چیدمان‌ آن‌ها نیز با محصول اصلی متفاوت است.
  • اگر متوجه شدید وزن پالت بیش از اندازه سبک است، باید به اصل بودن آن شک کنید.
  • مدل براش و رنگ دسته آن را با عکس همان محصول روی سایت اصلی مطابقت دهید. در سایه‌های تقلبی به طور معمول تفاوت‌های مشهودی دیده می‌شود.
  • کد درج شده روی جعبه سایه و بدنه اصلی محصول را با یکدیگر تطبیق دهید. درصورتی که اعداد با یکدیگر مطابقت نداشتند، آن سایه تقلبی است.

مطالب پربازدید:  آموزش نحوه آرایش چشم برای عینکی ها مانند یک آرایشگر حرفه‌ای

 

انواع پلت سایه

سایه چشم‌ها هم به صورت پالت‌های چندتایی و هم به شکل سایه‌های تک رنگ تولید و ارائه می‌شوند. در نتیجه باید اول نیاز خود را شناسایی نموده و سپس یکی از مدل‌ها را جهت خرید انتخاب کنید. همچنین قیمت پالت سایه خوب بسته به عواملی مثل تعداد رنگی که دارد، برند، کیفیت و غیره رنج گوناگونی را شامل می‌شود. به عنوان مثال پالت سایه میبلین یکی از انواع خوب و بی‌نظیر پالت سایه خارجی است که طرفداران بسیار زیادی هم دارد.

مواردی که باید هنگام استفاده پالت سایه چشم مد نظر داشته باشید

  1. استفاده از پرایمر را فراموش نکرده و از پرایمرها برای آماده سازی پلک‌ها برای ترکیب بهتر استفاده کنید
  2. در صورت امکان سعی کنید برخی از تسترهای سایه را در قسمت داخلی مچ دست خود تست کنید. این به شما کمک می‌کند رنگ واقعی سایه را تشخیص دهید.
  3. اگر چشم حساسی دارید، از سایه چشم معطر خودداری نموده و به دنبال محصولاتی باشید که دارای فرمولاسیون ضدحساسیت هستند.
  4. به یاد داشته باشید که سایه چشم خود را در پایان روز به خوبی بشویید. چشمان ما به صورت طبیعی حساس‌تر از بقیه صورت است.

 

 

منبع : hokmakeup

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *