کت و شلوار مردانه

تقریباً همه قبول دارند که کت و شلوار مردانه در سراسر جهان یکی از متنوع‌ترین و پذیرفته‌شده‌ترین انواع لباس مردانه در بین لباس‌های آقایان است. تقریباً به‌ندرت کت‌وشلواری باکیفیت پیدا می‌شود که  ازنظر ظاهری نامناسب باشد اما خرید یک کت و شلوار جدید زمانی که نمی‌دانید به دنبال چه هستید، می‌تواند گیج‌کننده باشد. متریال، رنگ، تناسب و سبک‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد و انتخاب کت و شلوار نامناسب می‌تواند صدها یا میلیون‌ها تومان برای شما هزینه داشته باشد! این راهنما به شما کمک می‌کند تا با اصول اولیه انتخاب کت و شلوار آشنا شوید تا در زمان و هزینه خود صرفه‌جویی کنید. لطفاً تا انتهای مقاله همراه مدیسه باشید زیرا ما دقیقاً توضیح می‌دهیم که هنگام خرید یک کت و شلوار باید به دنبال چه چیزی باشید.

کت و شلوار مردانه

انواع مدل کت و شلوار

کت و شلوار مردانه شامل یک کت، یک شلوار و گاهی یک جلیقه است که از یک نوع پارچه دوخته‌شده‌اند. توجه کنید که یک شلوار و یک کت با پار‌چه‌ای مشابه به عنوان کت و شلوار شناخته نمی‌شود و حتماً باید در دوخت تمامی آیتم‌ها از یک پارچه استفاده شده باشد. امروزه مدل‌های کت و شلوار زیادی برای انتخاب وجود دارد، اما همه آن‌ها بر اساس سه سبک کلی طبقه‌بندی می‌شوند: آمریکایی، اروپایی/ایتالیایی و انگلیسی. اگرچه برخی از عناصر هر یک از این سبک‌ها مشابه سبک‌های دیگر هستند، اما همچنان به عنوان یک راهنمای مفید در تعیین اینکه کدام مدل برش برای تیپ بدنی شما مناسب‌تر است، در نظر گرفته می‌شوند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

کت و شلوار مردانه سبک آمریکایی:

کت‌وشلوارهای سبک آمریکایی برای افرادی با تیپ‌های بندی درشت و سنگین وزن مناسب هستند، زیرا کت و شلوار آمریکایی متناسب با جثه‌های بزرگ آمریکایی‌ها در مقایسه با اروپایی‌ها، طراحی‌شده است. کت و شلوار مردانه سبک آمریکایی برای اغلب رویدادهای اجتماعی و کاری، کاملاً راحت و مناسب است. کت و شلوار آمریکایی اصیل، طراحی ساده‌ای دارد و یک ردیف دکمه Single breasted سه‌تایی یا دوتایی دارد.

کت و شلوار مردانه سبک آمریکایی

کت و شلوار مردانه سبک انگلیسی:

کت‌وشلوارهای سبک انگلیسی که به آن کت‌وشلوارهای سبک بریتانیایی نیز گفته می‌شود، برای افراد با تیپ بدنی متوسط یا ورزشکار بسیار جذاب به نظر می‌رسند. کت و شلوارهای انگلیسی تا حدودی از یونیفرم‌های نظامی الگوبرداری شده‌اند که می‌توانند ظاهری جذاب و معتبر به پوشنده آن ببخشند. یونیفرم‌های نظامی معمولاً خطوط بدن را دنبال می‌کنند که کت و شلوارهای انگلیسی نیز همین کار را می‌کنند. مردان قدبلند در کت و شلوارهای انگلیسی ظاهری زیبایی خواهند داشت.

سبک انگلیسی

کت و شلوار مردانه سبک اروپایی/ایتالیایی:

کت و شلوارهای سبک اروپایی که ممکن است کت و شلوارهای قاره‌ای یا ایتالیایی نیز نامیده شوند، معمولاً نزدیک به سایز بدن و جذب بریده می‌شوند و دارای دو دکمه و در یک ردیف هستند. این کت‌وشلوارها برای مردان لاغراندام بسیار خوب به نظر می‌رسند. در سبک اروپایی شانه‌ها اغلب پد دارند و جایگاه دکمه‌ها و قسمت برگردان یقه کت بالاتر از سبک آمریکایی و انگلیسی است. سبک اروپایی برخلاف سبک انگلیسی، به دلیل اینکه در آب‌وهوای گرم‌تری پوشیده می‌شود با پارچه‌های سبک و خنک‌ دوخته می‌شود.کت و شلوار انگلیسی

مراحل انتخاب کت شلوار مردانه

هنگامی‌که تصمیم گرفتید کدام برش را بیشتر دوست دارید، باید به پارچه، رنگ و تناسب آن فکر کنید.

پارچه:

انتخاب پارچه کت تک بسیار مهم است. پارچه‌های خاصی مانند پنبه، پشم، ابریشم و کتان بهتر از پارچه‌های دیگر تنفس می‌کنند. علاوه بر این، این پارچه‌ها می‌توانند به گرم نگه‌داشتن پوشنده در طول زمستان و خنک نگه‌داشتن آن در تابستان کمک کنند. پارچه‌های مجلل، مانند ابریشم و ترمه، بر روی پوست احساس خوبی خواهند داشت،اما نسبت به مواد معمولی مانند پشم و پنبه بسیار گران‌تر خواهند بود. کت و شلوارهای پشمی بادوام، سفت‌ و سخت هستند و معمولاً برای پوشیدن در تمام فصول مناسب هستند.

رنگ:

اگر قصد خرید تنها یک کت و شلوار مردانه را دارید بهتر است که یک رنگ تیره و یکدست مانند خاکستری زغالی، مشکی یا آبی سرمه‌ای انتخاب کنید. سعی کنید رنگ‌ها و الگوهایی را انتخاب کنید که در آزمون زمان مقاومت کنند و زود از مد نیافتند.

تناسب:

هنگام خرید شلوار مردانه، فروشنده باید همه اندازه‌ها را به خوبی اندازه‌گیری کند: گردن، شانه‌ها، آستین‌ها، سینه، کمر و باسن. قبل از اینکه شروع به نگاه کردن به کت‌وشلوارها کنید، از آن‌ها بخواهید اندازه‌های شما را بگیرند.

اگر قسمتی از کت و شلوار برای شما خوب نیست مثلاً گشاد است یا قد آستین‌هایش بلند است، می‌توانید آن را تغییر دهید. در برخی از فروشگاه‌ها، تغییرات رایگان است و در برخی دیگر باید هزینه‌ای پرداخت کنید.

 

خرید مدل های جدید پوشاک مردانه

 

انتخاب کت

چطور یک کت و شلوار مردانه شیک انتخاب کنیم؟

برای خرید کت و شلوار مردانه شیک چند قانون کلی وجود دارد:

کت باید به خوبی روی شانه‌ها و پشت شما بنشیند و متناسب با اندام شما باشد. طول کت باید تمام پشت شما (باسن شما) را بپوشاند. قسمت پشتی کت باید به‌جایی ختم شود که باسن شما به‌ پای شما می‌رسد.

آستین‌های کت باید به نقطه‌ای ختم شوند که دست‌های شما به مچ دست می‌رسد و 1/2 اینچ سرآستین پیراهن شما را نیز نشان دهد.

اطمینان حاصل کنید که می‌توانید بازوهای خود را آزادانه حرکت دهید. به عنوان یک آزمایش، بازوهای خود را مستقیم به مقابل سینه خود بیاورید تا از کشش کت در قسمت بازو مطمئن شوید.

پدهای شانه به شما کمک کنند به شکل “V” بیشتری برسید. برای مردانی که شانه‌های باریک دارند، پدها هرگز نباید خیلی حجیم یا واضح باشند و تنها  کافی است شانه‌های کت را به‌تناسب برسانند.

یقه‌ها باید صاف روی سینه شما قرار بگیرند.

بسته به نوع بدن کت شما می‌تواند یک یا دو چاک داشته باشید. اگر باسن بزرگی دارید، دو چاک توصیه می‌شود. ایده استفاده از چاک این است که پشت کت روی باسن شما کشیده نشود.

خط کمر شلوار باید راحت باشد. اطمینان حاصل کنید که می‌توانید دو انگشت خود را در حین پوشیدن شلوار به کمرتان بچسبانید. شلوارهای کت‌وشلوار معمولاً کمی بالاتر از شلوار جین پوشیده می‌شوند و روی باسن را  کامل می گیرند. معمولاً کمر کت شلوار مردانه در ناف یا درست زیر ناف می‌افتد.

 

مطالب مرتبط

5 روش خیلی ساده‌ بستن گره کراوات با آمورش تصویری

راهنمای خرید و ست کردن انواع کاپشن اسپرت مردانه

خرید یک کاپشن مناسب: آماده برای فصل سرما

کدام مدل لباس زیر مردانه را انتخاب کنیم؟

راهنمای خرید بهترین پیراهن مردانه

راهنمای خرید انواع شلوار مردانه

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

2 دیدگاه در “چگونه یک کت و شلوار مردانه شیک بخریم (10 قانون طلایی)

  1. سعید اسدیان گفت:

    کت و شلوار انگلیسی واقعا جذابه

  2. میرحسین گفت:

    لذت بردم .خیلی نکات بینظیر بودن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *