کلاه مردانه

برخی اکسسوری‌ها به قدری توجه‌ها را به خود جلب می‌کند که به تنهایی می‌تواند نظرتان را درباره زیبایی یک استایل عوض کند! ممکن است پیراهن و شلوار ناهماهنگی انتخاب کنید اما یک کلاه با اندکی تغییر جلوه‌ای زیبا از استایلتان در نگاه مخاطب القا کند. کلاه‌ علاوه بر کاربردی بودن؛ استایل شما را به یاد ماندنی می‌کند. کلاه‌ها را بشناسید تا هم از آفتاب در امان بمانید و هم خوش‌استایل به نظر برسید. در این مطلب به جنس، کاربرد و هم‌نشینی بعضی از کلاه‌های تابستانی در استایل‌های مختلف پرداخته‌ایم.

انواع کلاه

پاناما

پاناما هم سبک است و هم همواره با رنگ‌های روشن ساخته می‌شود تا برای استایل‌های تابستانی مناسب باشد. همانطور که از نامش پیداست این کلاه احتمالا در پاناما طراحی شده و امروز همه‌جای دنیا از آن استفاده می‌شود؛ با این تفاوت که کلاه‌های پانامایی اصل معمولا از برگ‌های بافته شده نخل ساخته شده و در طراحی آن برگ نخل به عنوان نمادی روی آن خودنمایی می‌کند. پاناما را در استایلی تابستانی همراه با شلوار کتان بپوشید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

کلاه پاناما

باکت (سطلی)

کلاه‌های باکت دوباره به دنیای مد بازگشته است! برای آنکه در استایل روزمره‌تان تنوع و تغییری جالب توجه ایجاد کند می‌توانید از باکت استفاده کنید. نام این کلاه هم معرف طراحی آن است؛ کلاهی از جنس کتان و کاملا شبیه سطل (باکت) که روی پوست‌های روشن‌ زیباتر به نظر می‌رسد. البته این به معنی آن نیست که اگر صورت تیره‌ای دارید با باکت زیبا نمی‌شوید! از آنجایی که لبه‌های باکت روی چشم‌ها سایه می‌اندازد، باعث ایجاد سایه روشن زیبایی روی پوست‌های روشن‌تر می‌شود که چشم‌نواز است. برای استفاده از باکت زیاد سخت نگیرید، باکت با اکثر استایل‌های کژوال سازگار است.

کلاه باکت (سطلی)

بونی

بونی شبیه همان کلاه سطلی یا باکت است با این تفاوت که لبه‌ها کمی بلندتر طراحی می‌شود تا سایه بیشتری روی صورت ایجاد کند. بونی اولین بار توسط نظامی‌های مناطق استوایی استفاده شد تا در شرایط جنگی و رژه‌های طولانی آفتاب‌سوخته نشوند و از باران‌های موسمی هم در امان باشند. بونی از جنس کتان و نازک است و با بندی طراحی می‌شود که اگر سرتان عرق کرد یا خسته شدید آن را دور گردنتان رها کنید و یا اگر باد می‌وزد از سرتان جدا نشود. بونی هم با همه استایل‌های کژوال سازگار است، کافی است حواستان به تناژ رنگی آن باشد.

کلاه بونی

کپ بیس‌بال

این کلاه از پرطرفدارترین کلاه‌های تابستان است.  در برخی ایالت‌های آمریکا استفاده از آن با کت و شلوار هم معمول است! آن‌ها معتقدند کلاه بیس‌بال برای همه استایل‌ها مناسب است. در ایران کپ بیس‌بال با استایل‌های کژوال، معمولا با جین و تی‌شرت همراه می‌شود. کپ بیس‌بال جزئی از یونیفرم بازیکنان بیس‌بال است و ابتدا طرفدارهای این ورزش وقتی به ورزشگاه می‌رفتند از آن استفاده می‌کردند. برخی کپ بیس‌بال را با کپِ دَد (پدر) اشتباه می‌گیرند و تفاوتی بین این دو قائل نمی‌شوند اما بین این دو کلاه تفاوت‌هایی هست که در ادامه به آن می‌پردازیم.

5 نکته مهم در انتخاب کلاه و شال گردن زمستانی

کلاه کپ بیس‌بال

کپ دَد (پدر)

تفاوت اصلی کلاه بیس‌بال و دَد در اندازه کپ آن است. قسمت جلویی در کپ بیس‌بال بلندتر و کشیده‌تر است در حالیکه کپِ دد پهن و کوتاه است. دیگر تفاوت بین این دو کلاه که می‌توانیم به آن اشاره کنیم جنس آن است. کپ بیس‌بال از پشم و پلی‌استر است اما کپ دد با پارچه کتان ساخته می‌شود. و در انتها کپ دَد بندی در پشت سر دارد که با توجه به اندازه سرتان تنظیم می‌شود. درباره نحوه استفاده این کلاه در استایل‌های متفاوت می‌توانیم بگوییم که کپ دد همراه با استایل‌های رسمی تقریبا دیده نشده است؛ البته در آمریکا اوضاع کمی متفاوت است و دیدن کپ دَد همراه با تاکسیدو هم ما را شگفت‌زده نخواهد کرد!

کلاه کپ دَد (پدر)

 

خرید کلاه و شال گردن مردانه

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *