5 نکته مهم در انتخاب کلاه و شال گردن زمستانی

با شروع زمستان، اهمیت گرم نگه‌داشتن بدن و مراقبت از خود چند برابر می‌شود. خوشبختانه به دلیل تنوع زیاد، انتخاب کلاه و شال گردن کار سختی نیست. به‌راحتی می‌توانید با انتخاب یکی از انواع کلاه و شال گردن استایل زمستانی خود را تکمیل کنید و در برابر سرما مجهز باشید. در این‌ بین نکاتی هم برای ست کردن این آیتم های زمستانی با سایر لباس‌ها و نحوه انتخاب مناسب آن‌ها وجود دارد که باید بدانید و رعایت کنید. برای مثال مدل و فرم صورت شما هم در انتخاب کلاه تأثیر دارد و بهتر است کلاهی متناسب با فرم صورتتان تهیه کنید. در ادامه مقاله با دوست خوش‌سلیقه خود همراه باشید تا این مسیر را برای شما هموار کند.

انواع مدل کلاه و شال گردن زمستانی

انواع مدل کلاه و شال گردن

شال گردن‌های مردانه و زنانه از اکسسوری‌هایی هستند که در استایل‌های مختلف رسمی و کژوال استفاده می‌شوند. این آیتم در هر فصلی می‌تواند کاربردی باشد، برای مثال در زمستان باعث جلوگیری از نفوذ سرما و در تابستان باعث جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید به پوست گردن شما می‌شود. یکی دیگر از دلایل استفاده از شال گردن افزایش جذابیت استایل است. از بین جنس‌های مختلف شال گردن، مدل نخی برای فصل‌های بهار و تابستان، بافتنی برای پاییز و زمستان و ابریشمی برای استایل‌های کلاسیک در هر فصلی مناسب است. از شال‌گردن‌های چهارخانه هم غافل نشوید که به‌راحتی با هر استایلی ست می‌شوند. دسته‌بندی دیگری از انواع شال گردن وجود دارد که بر اساس ظاهر آن‌ها است. این دسته‌بندی شامل شال‌گردن‌های مربعی، مستطیلی، مثلثی و حلقه‌ای می‌شود.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

انواع کلاه‌های زمستانی شامل آویاتور، خزدار، بینی (Beanie)، فدورا و فرانسوی می‌شود. کلاه‌های خزدار به مدل‌های قراقی هم معروف هستند و  انواع زنانه و مردانه آن با استایل‌های کلاسیک هماهنگ می‌شوند. کلاه‌های آویاتور یا خلبانی بهترین مدل کلاه برای پوشاندن گوش‌ها هستند و به کلاه‎‌های روسی شباهت زیادی دارند. کلاه‌های بینی هم مدل‌های ساده و جذابی هستند که در بین نوجوانان و جوانان محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. این کلاه‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند و می‌توان آن‌ها را در استایل‌های کژوال و اسپرت به کار برد. کلاه فدورا که با نام کلاه شاپو هم شناخته می‌شود جنس پشمی و لبه‌های کوتاه پهن دارد. هم مردان و هم زنان می‌توان از آن در استایل‌های کلاسیک استفاده کنند. در آخر کلاه‌های فرانسوی هستند که پوشیدن آن‌ها در یک استایل کلاسیک با بوت‌های پاشنه‌دار همراه با پالتو یا بارانی بلند ظاهری فوق‌العاده شیک ایجاد می‌کند.

انتخاب مناسب کلاه و شال گردن

انتخاب شال و کلاه زمستانی

حال که با انواع کلاه و شال گردن زمستان آشنا شدیم، نوبت به نکات مهم برای خرید آن‌ها می‌رسد. نکاتی که به شما کمک کند تا بهترین و باکیفیت‌ترین کلاه و شال گردن را تهیه کنید و با ظاهری زیبا از زمستان لذت ببرید. شما می‌توانید هر دو را به‌عنوان ست شال و کلاه و یا جداگانه تهیه کنید.

1- انتخاب کلاه و شال گردن متناسب با فرم صورت

اهمیت فرم صورت صورت در انتخاب کلاه و شال گردن

در بین انواع کلاه، شما باید کلاهی را انتخاب کنید که با قالب و فرم صورت شما هم‌خوانی داشته باشد. برای اشخاصی که صورت‌های قلبی شکل دارند تقریباً تمام انواع کلاه مناسب است، ولی بهتر است که از پوشیدن کلاه‌هایی با لبه‌های پهن و خمیده خودداری کنند. اشخاصی با صورت‌های گرد و گونه‌های برجسته باید از کلاه‌های نامتقارن استفاده کنند. علاوه بر این کلاه‌هایی با لبه‌های خمیده برای صورت‌هایی با فرم گرد پیشنهاد نمی‌شود. بهترین مدل کلاه برای صورت‌های بیضی، کلاه‌هایی با لبه‌های پهن و کلاه‌های بافتنی منگوله‌دار یا Bobble hat است. برای صورت‌های مربعی هم استفاده از کلاه‌های لبه‌دار پیشنهاد می‌شود.

 

خرید دستکش، کلاه و شالگردن زنانه

 

2-انتخاب شال و کلاه متناسب با رنگ پوست

انتخاب کلاه و شال گردن متناسب با رنگ پوست

زمان انتخاب کلاه و شال گردن انتخاب رنگی متناسب با رنگ پوست اهمیت بالایی دارد و می‌تواند تأثیر مثبت و منفی زیادی داشته باشد. برای این کار از مقاله انتخاب رنگ لباس متناسب با انواع پوست کمک بگیرید.

3- رنگ مناسب

انتخاب کلاه و شال گردن مناسب با استایل

رنگ کلاه برای ست شدن با سایر آیتم‌های استایل اهمیت زیادی دارد. برای این‌که بتوانید شال و کلاهتان را با هر استایلی استفاده کنید، یک کلاه با رنگ خنثی مانند مشکی و طوسی انتخاب کنید. این رنگ برای استفاده در استایل‌های رسمی هم مناسب است. کلاه‌هایی با رنگ جیغ و شبرنگ تنها برای استایل‌های ورزشی و روزانه مناسب هستند.

4- توجه به جنس و کیفیت

جنس و کیفیت کلاه و شال گردن

جنس برخی از کلاه‌ها به ظاهر بافتنی است اما به راحتی سرما را از خود عبور می‌دهند. انتخاب شال و کلاه بافتنی یا پشمی می‌تواند جایگزین خوب و گرمی باشد زیرا هم ظاهر زیبایی دارند و هم گرمای مناسبی را تأمین می‌کنند.

5- سایز و اندازه کلاه شال گردن

سایز مناسب برای کلاه و شال گردن

همانند هر لباس دیگری که سایز آن اولین چیزی است که به آن توجه می‌کنید، سایز کلاه و شال گردن انتخابی هم بسیار مهم است. شال گردن باید به اندازه‌ای بلند باشد که بتوان آن را حداقل یک دور، دور گردن پیچید. در غیر این صورت نه‌تنها مانع عبور سرما نمی‌شود، بلکه نمی‌توانید آن را به شیوه‌ای مناسب گره بزنید. کلاه هم باید کاملاً اندازه سر یا بزرگ‌تر باشد و گوش را به‌خوبی بپوشاند. تنگ بودن بیش‌ از اندازه کلاه باعث سردرد و ریزش موهای سر می‌شود.

جدیدترین مدل های شال و کلاه

برای ست کردن و انتخاب کلاه و شال گردن دقت کنید که اگر لباس شما ساده و بدون طرح است، کلاه و شال گردن شما طرح دار باشد و برعکس، اگر لباس شما طرح دار است، از کلاه و شال گردن ساده و بدون طرح استفاده کنید.

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را برای انتخاب کلاه و شال گردن راهنمایی کنیم تا هم خوش‌پوش باشید و هم زمستان را در سلامت کامل پشت سر بگذارید. علاوه بر این شما می‌‎توانید جدیدترین مدل‌های شال و کلاه زمستانی برندهای معتبر را از فروشگاه مدیسه تهیه کنید.

 

مطالب مرتبط

انواع روش های گره‌زدن شال و مدل های بستن شال

روسری و شال را با چه طرحی انتخاب کنیم؟

کلاه تابستانی مناسب استایلتان را انتخاب کنید

موهر چیست؟ شال موهر را چگونه ست کنیم؟

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *