بهترین راهنمای آرایش در محل کار یا دانشگاه

یکی از چالش‌هایی که خانم‌های شاغل و دانشجو با آن مواجه هستند، این است که آرایش در محل کار و دانشگاه باید چگونه باشد که طبیعی و مناسب باشد؛ البته اگر آن گروه آدم‌های عجیب و غریب که با آرایش مناسب عروسی به دانشگاه و محل کار می‌روند را ندیده بگیریم!

جالب است بدانید که پژوهشی که دانشگاه هاروارد در سال 2011 انجام داده، نشان داده خانم‌هایی که در محل کار آرایش لایت و ملایمی دارند، از بقیه خانم ها جدی‌تر گرفته می‌شوند و اطرافیان آن‌ها را حرفه‌ای، دوست‌داشتنی و قابل اعتماد می‌دانند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

اگر دوست دارید همیشه چهره‌ای زیبا و جذاب مانند مدل و خواننده امریکایی Zendaya داشته باشید، مقاله آرایش در محل کار برای شماست.

تفاوت آرایش اداری با دیگر انواع آرایش صورت

تفاوت آرایش اداری با دیگر انواع آرایش صورت

اصلی‌ترین تفاوت آرایش پاداری با دیگر مدل‌های آرایش صورت این است که شما می‌خواهید انرژی درونی و موفق بودن خود را به دیگران القا کنید. آرایش محل کار شما را جدی و در عین حال فعال نشان خواهد داد. ممکن است شما یک آرایش ساده اداری را بیش از آرایش‌ غلیظ اداری بپسندید، فرقی ندارد در هر حالت این خیلی خوب است که شما با ویژگی‌های ظاهری خود در محل کار شناخته شوید.

در قدم اول برای آرایش در محل کار کرم پودر بزنید

با کرم‌پودر شروع‌کنید

یک آرایش مناسب اگر روی پوست خوب و صافی انجام نشود، اصلا جذاب نخواهد بود؛ بنابراین لازم است که اول کمی کرم پودر یا پنکیک به صورتتان بزنید. دقت‌کنید که محل کار و دانشگاه جای کانتورینگ و سایه‌روشن پوست نیست. اگر پوستتان خشک یا معمولی است، کرم‌پودر بزنید و اگر پوستتان چرب یا مختلط است، پنکیک بزنید. برای محل کار و دانشگاه یک لایه نازک کرم پودر یا پنکیک کافی است.

سایه ملایمی بزنید

سایه ملایمی بزنید

استفاده از سایه‌چشم پررنگ برای همه موقعیت‌ها و شرایط مناسب نیست، اما یک سایه خیلی ملایم می‌تواند پف پلک‌های شما را بپوشاند و با ایجاد تضاد بین سفیدی چشم و تیرگی اطراف آن چشمها را زیباتر به نظر بیاورد.

بازهم تاکید داریم که در آرایش چشم برای محل کار سایه ملایم بزنید. سایه‌های خانواده آجری- قهوه‌ای به اکثر خانم‌ها می‌آید. یک سایه کرم رنگ مات به کل پلک بزنید و سپس روی قسمت خارجی برجستگی پلک را یک لایه خیلی نازک و سبک سایه آجری یا قهوه‌ای متوسط بزنید و محو کنید. سایه‌های براق و اکلیلی، مشکی و رنگ‌هایی مثل آبی و سبز برای محل کار و دانشگاه مناسب نیستند.

قیمت انواع لوازم آرایش چشم

خط چشم نازکی بکشید

خط چشم نازکی بکشید

خط چشم که یکی از پرکاربردترین لوازم آرایشی بهداشتی در میان بانوان است کمک می‌کند مژه‌های شما پرتر و چشم شما بازتر و سرحال‌تر دیده‌ شود. اما محل کار جای خط‌چشم‌های دم‌دار و گربه‌ای و مدل دار نیست، پس با مداد چشم یا خط چشم مایع یک خط باریک روی پلک بالا و خیلی نزدیک به مژه‌هایتان بکشید.

سعی‌کنید خط چشمتان فقط باعث پرتر دیده‌شدن مژه‌ها شود. اگر چشم‌های خیلی درشتی دارید، با مداد چشم خط باریکی هم زیر چشم‌ بکشید و محو کنید تا خط چشم اداری داشته باشید. برای چشم‌های ریز فقط خط بالا و برای چشم‌های درشت خط بالا و پایین مناسب هستند.

ریمل بزنید

ریمل بزنید

باورتان می شود که اگر فقط قرار باشد یک قلم آرایش داشته‌باشید، باید ریمل را انتخاب کنید؟ ریمل مژه‌های شما را پررنگ و بلند می‌کند، تضاد زیبایی با پوست صورتتان ایجاد می‌کند و چشم‌هایتان را باز و سرحال به‌نمایش می‌گذارد. این باعث می‌شود جوان و کم‌سن دیده‌شوید. اگر مژه‌هایتان صاف است، بهتر است قبل از زدن ریمل نوک مژه‌ها را با فرمژه فر کنید.

ابروهایتان را مرتب‌کنید

ابروهایتان را مرتب‌کنید

برای اینکه ابروهایتان مرتب باشد نیازی نیست هر هفته به آرایشگاه بروید، اما حتما دقت کنید که در فواصل بین مراجعه به آرایشگاه موهایی که تک تک و دور از ابرویتان سر می‌زند را بردارید. اگر ابروهایتان کمرنگ یا خالی است، با مداد ابرو یا سایه ابرو داخل ابروها را پر کنید. ابرویتان را یک تکه و پر رنگ پر نکنید! طبیعی‌ترین روش برای پرکردن ابرو، نقاشی کردن خطوط نازک هاشور مانند اریب و موازی با موهای ابرو است.

مطالب کاربردی:  8 راز ماندگاری آرایش صورت

رژگونه کمرنگ و ملیحی بزنید

رژگونه کمرنگ و ملیحی بزنید

همان‌طور که قبلا گفتیم، محل کار یا دانشگاه جای مناسبی برای کانتورینگ و سایه روشن‌بازی با صورت نیست و همه این‌ها مختص ارایش دخترانه است. یک رژ گونه ملایم و کمرنگ بهترین گزینه است. اگر پوستتان سفید است رژگونه را در خانواده صورتی و گلبهی ملایم و اگر پوستتان گندمگون یا سبزه است، در خانواده رنگی هلویی انتخاب کنید. از رژگونه‌های نارنجی، برنزه، اکلیلی و براق در محل کار دوری کنید.

رژ لب ملایمی بزنید

رژ لب ملایمی بزنید

برای محل کار یا دانشگاه، رنگ‌های ملیح، کمرنگ و مات از همه مناسب‌تر هستند. رژ کالباسی، کاراملی و قهوه‌ای متوسط گزینه‌های خوبی برای این محل‌های حرفه‌ای است. اگر از خط لب استفاده می‌کنید، یک رنگ ملایم و نزدیک به رنگ رژتان انتخاب کنید و از خط لب‌های تیره، رژهای مایع براق و اکلیلی دوری‌کنید.

مطالب پربازدید:  آموزش صفر تا صد آرایش محو و زیبا برای انواع صورت‌ها

 

و سفارش آخر ما اینکه بهتر است روتینی که برای آرایش محیط کار انتخاب می‌کنید ساده و قابل اجرا برای هر روز باشد، دوام داشته باشد و نیازی به تجدید و تمدید چند ساعت یکبار نداشته باشد و آن‌قدر طبیعی و ملایم باشد که بخشی از زیبایی طبیعی چهره شما به حساب بیاید.

 

منبع : jstor

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *