راهنمای خرید و انتخاب لباس راحتی خانگی

شاید خیلی از شما فکر کنید که لباس خانگی اهمیت زیادی ندارد و هر چه که پیدا کردید را در خانه بپوشید. اما باید بگوییم که لباس خانگی هم درست به اندازه لباس‌های بیرونی مهم است. انتخاب لباس راحتی خانگی مناسب در سلامت جسمی و روحیه شما تاثیر مستقیم دارد. از همین رو بایدها و نبایدهایی در این باره وجود دارد که نیاز است آن‌ها را بدانید. اگر قصد خرید لباس خانگی را دارید دست نگه دارید و ابتدا ادامه مقاله را مطالعه کنید.

نکات مهم در انتخاب لباس راحتی خانگی

انتخاب لباس راحتی خانگی

برای انتخاب لباس راحتی خانگی باید به کیفیت و دوام، جنس و الیاف به‌کار رفته و رنگ و طرح آن دقت کنید. در واقع بهترین لباس خانگی لباسی است که از الیاف طبیعی درست شده باشد، حالت کشسانی داشته باشد و دارای رنگ و طرحی شاد و متناسب با رنگ پوستتان باشد. برای این کار می‌توانید از مقاله اصول انتخاب رنگ لباس متناسب با رنگ پوست هم کمک بگیرید. در ادامه هر فاکتور را به‌صورت جدا بررسی می‌کنیم.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

کیفیت

برای خرید و انتخاب لباس راحتی خانگی به سراغ لباس‌های بی‌کیفیت و ارزان قیمت نروید. کیفیت لباس‌های خانگی یکی از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب آن‌ها است. لباس‌های راحتی باید انعطاف‌پذیر باشند و حس آرامش و راحتی را به شما منتقل کنند. برعکس لباس‌های مجلسی یا بیرونی که ممکن است تنگ باشند یا برای زیبایی، احساس راحتی زیادی در آن‌ها نکنید، لباس‌های خانگی باید علاوه بر داشتن کیفیتی بالا، تنگ و آزاردهنده نباشد.

علاوه بر این‌ها لباس‌های خانگی مدت بیش‌تر استفاده می‌شوند و از همین روز بیش‌تر شست‌‎وشو می‌شوند. لباس‌های باکیفیتی انتخاب کنید تا در اثر شست‌وشو کهنه و رنگ‌‌ورو رفته نشوند.

جنس

در لباس‌های مجلسی و بیرونی به دلایل مختلفی مثل چروک نشدن، ممکن است درصد زیادی از الیاف مصنوعی مانند پلی‌استر یا نایلون استفاده شده باشد. در مورد این لباس‌ها استفاده از الیاف مصنوعی هیچ مشکلی ندارد و تا حدی مفید هم هست، ولی برای لباس‌های خانگی یک گزینه منفی است. در انتخاب لباس راحتی خانگی دقت کنید که الیاف مصنوعی نداشته باشد. دلیلش هم این است که الیاف مصنوعی اجازه گردش هوا، تنفس پوست و خروج رطوبت ناشی از تعریق را نمی‌دهند. علاوه بر این باعث ایجاد تحریک و حساسیت‌های پوستی هم می‌شوند.

نتیجه‌گیری: انواع لباس‌ زیر و راحتی به دلیل تماس مستقیم با پوست باید از الیاف طبیعی مانند نخ و پنبه تشکیل شده باشند. الیاف طبیعی لطافت بالایی دارند، جلوی گردش هوا را نمی‌گیرند و حساسیت‌های پوستی ایجاد نمی‌کنند.

رنگ و طرح

مرتب، زیبا و سرزنده بودن در خانه از نکات مهمی است که برای داشتن روحیه‌ای شاد باید آن‌ها را رعایت کنید. هر لباس راحت و گشادی را در خانه نپوشید. لباس‌های خانگی باید رنگ‌هایی روشن و انرژی دهنده و طرح‌های فانتزی و زیبا داشته باشند. استفاده از لباس راحتی خانگی شیک باعث مرتب و زیبا بودن در خانه می‌شود و انرژی و روحیه شما را چندین برابر می‌کند.

بایدها و نبایدهای لباس خانگی

لباس خانگی

  • لباس کهنه نپوشید: به غیر از یک دست لباس برای کار، سایر لباس‌های کهنه شده خانگی را دور بیاندازید و لباس‌های جدید و زیبا به تن کنید.
  • لباس خواب را فقط زمان خواب به تن کنید: کل روز را با لباس‌های ساتن یا گیپور در خانه نگذرانید.
  • لباس‌های راحتی بپوشید: لباس خانگی نباید تنگ یا سفت باشد.
  • لباس‌های اندازه به تن کنید: درست است که لباس خانگی باید راحت باشد، ولی لباس‌های خیلی گشاد نپوشید و لباس‌های خانگی را هم‌اندازه خود تهیه کنید.
  • صندل بپوشید: برای محافظت و مراقبت از پوست کف پا و هم‌چنین مراقبت از پاها در برابر رطوبت و بیماری‌هایی مانند روماتیسم، در خانه صندل بپوشید.
  • لباس‌های متنوع بپوشید: تمامی لباس‌های خانگی خود را با یک مدل و اندازه و حتی یک رنگ تهیه نکنید. انواع مختلفی از لباس راحتی زنانه، دخترانه و مردانه وجود دارند که می‌توانید تهیه کنید.
  • به فرم بدنتان توجه کنید: در انتخاب لباس راحتی خانگی به قوانین مربوط به فرم بدن‌های سیب، گلابی، ساعت شنی، مثلث وارونه و مستطیل توجه کنید.
  • برای قدبلند به نظر آمدن در خانه لباس‌های هم‌رنگ بپوشید: برای این که در خانه قدتان بلندتر به نظر بیاید لباس‌های بالاتنه و پایین تنه را هم‌رنگ انتخاب کنید.
  • به طرح‌ها توجه کنید: بهتر است که اگر اندام درشت و تپلی دارید، برای انتخاب لباس راحتی خانگی سراغ لباس‌هایی با طرح ریز بروید و برعکس.

 

خرید لباس راحتی زنانه

 

انتخاب لباس راحتی خانگی زنانه

  • ست تاپ و شلوارک: این ست گزینه مناسبی برای روزهای تابستانی است.
  • ست بلوز و شلوار: بلوز و شلوارها جنس‌های مختلفی دارند که در فصل‌های مختلف می‌توانم از آن‌ها استفاده کرد. برای مثال در فصل زمستان ست‌های بوز و شلوار پشمی مناسب هستند.
  • پیراهن و سرهمی: پیراهن‌ها و سراهمی‌های کوتاه‌ و بلند مناسبی برای فصل‌های مختلف وجود دارند که می‌توانید برای داشتن استایلی جذاب در خانه، آن‌ها را بپوشید.
  • شلوار، شلوارک و دامن: برای قسمت پایین‌تنه می‌توانید انواع مختلف شلوار، شلوارک و دامن را امتحان کنید.
  • شومیز، تاپ یا تیشرت: تاپ و تیشرت لباس‌های اسپرت و شومیز لباس نیمه رسمی خانگی به‌حساب می‌آید.
  • لباس خواب: لباس خواب‌ زنانه در انواع مختلف وجود دارد و با توجه به سلیقه خود می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید.

انتخاب لباس راحتی خانگی مردانه

لباس راحتی مردانه هم باید تمام ویژگی‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم را داشته باشد. در ادامه چند مورد از لباس راحتی مردانه را به شما پیشنهاد می‌کنیم که می‌توانید در خانه از آن‌ها استفاده کنید.

  • تاپ و تیشرت
  • شلوار و شلوارک
  • ست تاپ و شلوارک

لباس راحتی خانگی جدید

لباس راحتی

در یک فروشگاه اینترنتی لباس می‌توانید مشخصات لباس خانگی مانند جنس پارچه و قیمت را در زیر هر کالا مشاهده و آن را با لباس‌های دیگر مقایسه کنید. با این کار می‌توانید بهترین لباس با بهترین قیمت را در بین دنیایی متنوع از لباس‌های خانگی داشته باشید. فروشگاه اینترنتی لباس مدیسه جدیدترین مدل‌های لباس‌های خانگی را با بهترین قیمت و کیفیت به شما ارائه می‌دهد تا شما بهترین انتخاب لباس راحتی خانگی را داشته باشید.

 راهنمای خرید لباس اورجینال

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *