لباس های سفید

تابستان است و احتمالاً شما در تمام طول سال منتظر بودید تا لباس های سفید موردعلاقه‌تان را از کمدتان خارج کنید تا در گرم‌ترین فصل سال با آن‌ها بدرخشید. به دلیل گرمای هوا، سفید یکی از محبوب‌ترین رنگ‌های تابستانی به شمار می‌رود که البته همیشه هم مد است. اگرچه لباس‌های سفید تقریباً میان همه محبوب هستند و ست کردن آن‌ها کار آسانی است اما نحوه نگهداری متفاوت آن‌ها از سایر لباس‌ها کار را کمی مشکل کرده است تا جایی که خیلی از افراد ترجیح می‌دهند به‌کل قید پوشیدن لباس های سفید را بزنند. به همین دلیل ما در این مقاله از مجله مدیسه قصد داریم تا به بررسی روش‌های نگهداری و شستشوی لباس‌های سفید در تابستان بپردازیم تا بعدازاین بتوانید با خیالی آسوده به سراغ پوشیدن لباس‌های سفیدتان بروید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

لباس های سفید

مشکلات لباس های سفید

ابتدا اجازه دهید تا ببینیم مشکلات اصلی و رایج پوشیدن لباس‌های سفید چیست. این لباس‌ها لکه‌های غذا، روغن و کوچک‌ترین کثیفی را به‌خوبی نمایش می‌دهند و یا بعد از چندین بار شستشو ممکن است تیره یا اصطلاحاً چرک‌مرد شوند. همچنین با توجه به گرمای هوا و عرق کردن ممکن است نواحی مثل قسمت‌های زیر بغل و یا پشت گردن و آستین‌ها شروع به زرد شدن کنند؛ اما این‌ها دلیل نمی‌شود که از خیر پوشیدن این لباس‌های خنک تابستانی بگذریم. اگر می‌خواهید بدانید چگونه لکه‌های لباس‌های سفید را از بین ببرید به نکات زیر توجه کنید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

مشکلات لباس های سفید

شستشوی جداگانه سفیدها

اگر قرار است‌ لباس‌های سفیدتان را در ماشین لباسشویی بشویید، آن‌ها را جدا از سایر لباس‌ها در ماشین بریزید. از ریختن سفیدها حتی با لباس‌های آبی یا طوسی روشن خودداری کنید. لباس‌های سفید به‌راحتی چرک و کثیفی لباس‌های دیگر را به خود می‌گیرند و اگر لباسی رنگ دهی داشته باشد، قطعا لباس های سفید به ماشین رفته را با رنگ دیگری تحویل خواهید گرفت.

شستشوی جداگانه سفیدها

شستشوی مرتب لباس های سفید بعد از هر بار پوشیدن

با شستن لباس های سفید بعد از هر بار پوشیدن حتی اگر تمیز هم به نظر می‌رسند، رنگ سفید آن‌ها را شفاف و براق نگه‌دارید و از چرک مردگی ‌آن‌ها پیشگیری کنید. آمونیاک موجود در عرق ما وارد پارچه لباس شده و به‌مرورزمان به آن آسیب می‌رساند، بنابراین ممکن است دفعه بعد که پیراهن خود را از کمد بیرون می‌آورید برخی قسمت‌های آن زرد شده باشد. فقط دقت داشته باشید که قبل از شستشو حتماً لکه‌های روی لباس را برطرف کنید.

شستشوی لباس

شستشو و لکه بری بلافاصله بعد از لک شدن

تنها شما نیستید که سفید نگه‌داشتن لباس‌های خود مشکل دارید. عرق و روغن و … می‌توانند به‌راحتی لباس‌ موردعلاقه‌تان را زرد کند. هرچه اجازه دهید زمان زیادی از لک شدن لباس‌ها بگذرد و دیرتر آن‌ها را بشویید، ماندگاری لکه بیشتر خواهد شد. خشک شدن لکه همانا و پاک نشدن آن همانا. پس سعی کنید دقیقاً محل لکه را تمیز کنید و از کشیدن روی لکه و پخش شدن آن به سایر مناطق خودداری کنید زیرا با این کار قدرت نفوذ لکه‌ها بیشتر می‌شود.

برای پاک کردن لکه‌ها می‌توانید از مایع‌های سفیدکننده‌ مخصوص لباس استفاده کنید و یا دست به دامن راه‌های سنتی مانند استفاده از جوش‌شیرین یا آب‌لیمو شوید. همچنین مخلوط کرم مانند آسپرین له‌شده با آب داغ برای لکه‌های زرد عرق و الکل برای لکه‌های جوهر کاربردی هستند. فقط دقت داشته باشید که سفیدکننده‌های شیمیایی ریسک آسیب رسیدن به بافت پارچه را بالا می‌برد، پس در استفاده از آن‌ها جانب احتیاط را رعایت کنید.

 

راهکارهایی برای شستشوی لباس و افزایش طول عمر آنها

 

شستشو و لکه بری

شستشو لباس های سفید ترجیحاً با دست

برخلاف تصور عموم، خشک‌شویی برای شستشوی اکثر لباس‌ها مضر است. خشک‌شویی علاوه بر گران بودن و وقت‌گیر بودن، به دلیل استفاده از مواد شیمیایی لکه بر، سلامتی و عمر لباس‌های شما را به خطر می‌اندازد. درست است که شستن لباس‌ها با دست کمی کار اضافی است، اما برای سالم و تمیز نگه‌داشتن لباس‌های حساس و سفید قطعاً ارزشش را دارد. بهترین توصیه ما برای شستن لباس‌ها به شما این است که پیش از هر کاری ابتدا برچسب لباس را برای توصیه‌های خاص محصول در مورد شستشو بخوانید و سپس بهترین شوینده را برای شستن آن‌ها انتخاب کنید. در صورت عدم وجود برچسب، یک شوینده ملایم را انتخاب کنید.

شستشو لباس با دست

شستشو با آب داغ

همچنین در صورت شستشو در ماشین لباسشویی دمای آب را در گرم‌ترین حالت قرار دهید. لباس‌های کتان و لباس های سفید رنگ، برای از بین رفتن آلودگی‌ها و گردوخاک باید حتماً در آب داغ شسته ‌شوند. اگرچه شستشو با دمای پایین‌تر برای لباس‌های ظریف بهتر است اما برای روشن کردن لباس های سفید کارایی ندارد؛ بنابراین اگر برچسب مراقبت لباس می‌گوید که شستشو با درجه بالا برای پارچه ضرری ندارد، نگران چیزی نباشید.

شستشو با آب داغ

 تمیز کردن ماشین لباسشویی

از تمیز بودن ماشین لباسشویی و محفظه داخلی آن اطمینان حاصل کنید. کثیف بودن ماشین لباسشویی‌تان اغلب می‌تواند بر نحوه تمیز شدن لباس‌ها تأثیر بگذارد و ریسک جرم و لکه گرفتن لباس‌های سفید را کمتر بکند. به همین دلیل به یاد داشته باشید که ماشین لباسشویی خود را هرچند وقت یک‌بار تمیز کنید.

 تمیز کردن ماشین لباسشویی

 

خرید لباس سفید شیک

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

1 دیدگاه در “اصول مهم نگهداری مراقبت از لباس های سفید در تابستان

  1. امیرنیکا گفت:

    عالی بود
    میشه ازمطالبتون استفاده کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *