مدل آرایش

کلمه آرایش در لغت به معنی افزودن است و در اصطلاح روزمره به آرایش صورت به‌ اختصار آرایش یا میکاپ می‌گویند. با توجه به معنای این واژه، افرادی که در سراسر جهان در این حرفه مشغول هستند میکاپ آرتیست نامیده می‌شوند. آرایش کردن می‌تواند به دلایل مختلفی انجام گیرد. برخی افراد از آرایش برای اصلاح و پنهان کردن مشکلاتی چون جای زخم‌ها یا آکنه‌ استفاده می‌کنند.

برخی دیگر برای افزایش جلوه ظاهرشان به آرایش روی می‌آورند و آرایش برایشان حکم کاتالیزوری جهت افزایش اعتمادبه‌نفسشان را دارد. در کل آرایش باید به صورتی باشد که بتواند نقایص صورت را اصلاح کند یا بپوشاند و به بیشتر زیبا شدن افراد کمک کند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

تنوع در سبک‌های آرایشی در درجه اول به دلیل تفاوت در سلیقه‌ها و بعد نوع حالت چهره و نیاز‌های متفاوت افراد است. ازاین‌رو برای داشتن یک آرایش زیبا و بی‌عیب و نقص در ابتدا باید سبک‌های آرایشی مختلف را بشناسید تا بتوانید بر اساس نوع چهره و سلیقه خود بهترین مدل آرایشی را انتخاب کنید.

در این مقاله از مدیسه با ما همراه باشید تا کمی بیشتر در مورد مدل آرایش، ترند‌های آرایشی و سبک‌های مختلف میکاپ بدانید. از شما دعوت می‌کنیم تا در این مقاله تا پایان همراه ما باشید.

آرایش چیست؟

مدل آرایش

لغتنامه مریام وبستر در مورد لغت آرایش این طور می‌گوید:

آرایش ابزاری است جهت به کار بردن رنگ‌ها برای زیباتر نشان دادن چهره. ما همچنین می‌توانیم آرایش را برای قسمت‌های دیگری از بدن نیز به کار ببریم مثل دست‌ها و پاها. صدها برند آرایشی در بازار موجود است که هرکدام کاربرد خاص خود را دارد. پالت های گریم و آرایشی برای هر نوع پوستی موجود است. در واقع برای هر سنی آرایش کردن امکان‌پذیر است.

خرید انواع لوازم آرایشی اورجینال

تاریخچه آرایش

میکاپ صورت

درواقع، خاستگاه آرایش که به 4000 سال قبل از میلاد مسیح در مصر برمی‌گردد نشان می‌دهد که مردان و زنان از سرمه برای خط چشم، پودرهای سفید برای روشن کردن رنگ پوست و از مالاشیت برای رنگ کردن پلک‌های خود استفاده می‌کردند.

در قاره آفریقا افراد از رنگ قرمز برای رنگ‌آمیزی بدن خود به عنوان نشانه‌ای از تعلق به یک قبیله استفاده می‌کردند. پادشاهان و درباریان ایرانی و عرب با استفاده از زیورآلات روی گوش‌ها و ریش‌هایشان و پادشاهان فرانسوی و انگلیسی به‌وسیله کلاه‌گیس‌های بلند و فر خود را از سایر طبقات پایین‌تر متمایز می‌کردند.

در دنیای امروزه ما، آراستگی ظاهری به عنوان یک اصل مهم شناخته شده است و دنیای آرایش پس از یک راه طولانی در قرن جدید به محصولات ایمن و سالمی رسیده است که علاوه بر زیباسازی به فکر مراقبت از پوست نیز هست.

امروزه آرایش به یک هنر تبدیل شده و انواع مدل آرایش از قبیل مدل آرایش خط چشم به جهت نمایش تعلق به قبیله یا گروه خاصی جای خود را به آرایستگی و زیبایی داده است. در ادامه همراه ما باشید تا انواع مدل‌های آرایشی متناسب با سلیقه‌های مختلف را به شما معرفی کنیم.

معرفی انواع مختلف مدل آرایش

در همین ابتدا بهتر است بدانید که در هر سبک آرایشی، روش استفاده از لوازم‌ آرایشی و نسبت رنگ‌های آرایشی متفاوت است. البته پس از آشنایی با انواع مختلف مدل آرایش، این موضوع برای شما به خوبی روشن می‌شود.

مدل آرایش کلاسیک Classic makeup

سابقه آرایش کلاسیک به فرانسه بازمی‌گردد و این سبک در سال ۱۹۲۰ هم‌زمان با انقلابی که در کارخانه‌های تولید لوازم‌آرایشی که منجر به تولید سایه و رژ گونه‌های رنگی و رژلب‌های متنوع شده بود، ابداع شد. با ظهور فیلم‌های صامت و نمایش بازیگران زن مدل‌آرایش کلاسیک به‌سرعت در میان همه مردم محبوب شد و به‌ موازات پیشرفت صنعت سینما؛ دنیای لوازم آرایشی نیز دگرگون شد.

در قرن بیستم اگرچه زنان بیشتر از قبل آرایش می‌کردند اما همچنان گریم بازیگران زن سینمای کلاسیک مثل کاترین هیپورن، سوفیا لورن، اینگرید برگمن، الیزابت تیلور و مرلین مونرو برای زنان جذابیت داشت و الگوی بسیاری از افراد بودند. شاید جالب باشد بدانید که سبک آرایش دهه ۱۹۴۰ هنوز که هنوز است در میان تعداد قابل‌توجهی از خانم‌ها محبوب است و از این سبک پیروی می‌کنند.

مدل‌آرایش کلاسیک یک سبک معمولی با اصول خاص و در واقع آرایش اصلی و پایه سبک‌های دیگر است. این سبک هیچ‌گونه طرح و یا نقش و الگویی ندارد و چندان به ترندهای روز آرایشی توجهی ندارد. در مدل‌آرایش کلاسیک زیرسازی و متعادل‌سازی با قواعد ثابت انجام می‌شود و به دلیل سادگی اصولاً چهره را عروسکی می‌کند.

حتی متعادل‌سازی آرایش صورت در دو قسمت چشم و لب در این سبک کاملاً متناسب است؛ یعنی اگر چشم‌ها آرایش بیشتری داشته باشند، باید از رژلب ملایم‌تری استفاده کرد و بالعکس. در مدل‌آرایش کلاسیک استفاده از خط چشم و رژ گونه آزاد است اما تأکید بیشتر بر روی آرایش لب و آرایش چشم است.

مدل آرایش لایت یا اروپایی European makeup

لایت کلمه‌ای انگلیسی و به معنی روشن است. این مدل‌آرایش نیز به دلیل استفاده از (روشن‌ترین) رنگ‌ها به آرایش لایت شهرت دارد. در سبک آرایش اروپایی تمرکز اصلی بر پوشاندن نواقص صورت و ایجاد تغییرات کوچک برای زیباتر شدن است. در این مدل آرایش، آرایش چشم و لب مساوی و بسیار سبک انجام می‌شود و تمرکز اصلی بر روی پوست است.

خط چشم نازک و طبیعی، سایه‌های ملایم، رنگ‌های شاد و ملایم برای لب و رژگونه از مشخصه‌های اصلی این سبک آرایشی است. حتی در صورت نیاز به استفاده از مژه مصنوعی در این سبک، اغلب از مژه‌های دانه‌ای استفاده می‌شود تا چشم‌ها جلوه طبیعی خود را از دست ندهند.

در کل در مدل‌آرایش لایت یا اروپایی خبری از رژلب‌های پررنگ و تیره، مژه‌های والیوم و مدل‌آرایش غلیظ چشم نیست و همه‌چیز کاملاً طبیعی و نرمال است.

مدل آرایش شرقی Oriental makeup

مهم‌ترین نکته در مدل‌آرایش شرقی استفاده نامحدود از رنگ‌های روشن و زنده مثل سبز، آبی، قهوه‌ای، بنفش، قرمز، نارنجی، زرشکی، سرخابی و …. برای چشم‌ها  و لب‌ها است. سلیقه شخصی در میکاپ های شرقی بیشتر از میکاپ اروپایی دخیل است اما این به معنی عدم هماهنگی و هارمونی در رنگ رژلب، رنگ مو، رنگ لباس و کل میکاپ با یکدیگر نیست و در این سبک نیز در استفاده از رنگ‌ها باید دقت کرد.

آرایش عربی Arabic makeup

این مدل‌آرایش با خط چشم تیره و پهن، ابروهای پررنگ، مژه‌های مصنوعی ریسه‌ای، سایه‌های پررنگ و غلیظ و رنگ‌های گرم و تیره قابل‌تشخیص است. برخلاف سبک لایت و اروپایی، آرایش عربی سرشار از اغراق است و از هیچ تلاشی برای برجسته‌سازی گونه‌ها و لب‌ها و چشم‌ها فروگذار نمی‌کند.

در مدل‌آرایش عربی از تکنیک‌های آرایشی سنگین و چرب با قدرت پوشش دهی بالا حتی برای زیرسازی نیز استفاده می‌شود و سایه چشم‌ها اصولاً تا زیر ابرو، از رنگ‌های قهوه‌ای سوخته، سرمه‌ای و مشکی است. آرایش خلیجی نیز یکی از زیرمجموعه‌های همین آرایش عربی است که در آن تمرکز اصلی آرایش بر روی چشم‌ها است. به‌طور کل آرایش عربی، آرایشی غلیظ محسوب می‌شود که با ترندهای جهانی سال 2024 فاصله زیادی دارد.

مطالب دیدنی:  انواع مدل لباس عربی: آشنایی با مد و لباس عربی

آرایش هالیوودی Hollywood makeup

 makeup

در مدل آرایش هالیوودی هدف اصلی متعادل‌سازی صورت است و زیرسازی چندان اهمیت زیادی در آن ندارد. استفاده از رنگ‌های نزدیک به رنگ طبیعی پوست، ابروهای طبیعی و بدون آرایش، بازی با طیف ملایم از رنگ‌های زنده و شاد از خصوصیات این سبک آرایشی است. نکته مهم آرایش هالیوودی تفاوت زیاد میان آرایش چشم و لب است و گاهی شاهد بی‌رنگی درخشان قابل‌تحسینی در ناحیه لب‌ها هستیم.

مدل آرایش چشم نقطه‌ای

مدل آرایش چشم نقطه ای

در این بخش می‌خواهیم شما را با یک سبک مینیمال و مدرن آرایش چشم‌ها آشنا کنیم؛ استفاده از نقطه در آرایش چشم. شاید این ترند آرایشی به نظرتان عجیب برسد اما بهتر است بدانید که این مدل آرایش چشم از سال ۲۰۱۷ جزو ترندهای خاص آرایش چشم محسوب می‌شود و حتی سلبریتی‌هایی مانند کیتی پری هم در برخی رویدادها این مدل آرایش چشم را انتخاب کرده‌اند.

یکی از انواع آرایش چشم نقظه‌ای ایجاد یک نقطه مشکی و یا رنگی درست زیر چشمتان است.

می‌توانید پلکتان را با ترکیب سایه‌های دلخواهتان آرایش کنید و سپس با استفاده از یک مداد چشم در نزدیکی گوشه‌ی پایین بیرونی، یک میلی‌متر از پایه مژه‌های پایین نقطه‌گذاری کنید، و آن را بچرخانید تا یک نقطه با اندازه بزرگ‌تر به دست آورید. هنگام استفاده از مداد چشم مستقیما به جلو نگاه کنید تا قرارگیری این نقطه درست انجام شود.

در یکی دیگر از مدل‌های آرایش نقطه‌ای پس از این که با سایه‌ی دلخواه پلک‌هایتان را آرایش کردید با استفاده از مداد چشم سه نقطه مانند مثلث در گوشه بیرونی چشم‌هایتان ایجاد کنید. این مدل آرایش چشم هم بسیار مدرن، جذاب و منحصربه‌فرد است و با وجود سادگی‌اش بسیار می‌تواند چشم‌گیر باشد.

کلام پایانی

ما در این مقاله شما را با انواع مدل‌آرایش و سبک‌های مختلف آرایشی آشنا کردیم. امیدواریم با شناخت خوبی که از سبک‌های آرایشی پیدا کردید، مدل‌آرایش مناسب خود را برای مهمانی پیدا کنید. ممنون که تا آخر مقاله با مدیسه همراه بودید.

خوش‌حال می‌شویم نظرات و پیشنهاد‌های خود را در مورد انواع مدل‌آرایش با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

 

منبع : ipsy

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *