گره کراوات

کراوات‌ها صرف‌نظر از سن و سال، بخش مهمی از کمد لباس مردانه هستند. اما این روز‌ها بیشتر برای مجالس رسمی و کت و شلوار مردانه استفاده می‌شود. دلیل عمده‌اش هم این است که اگرچه بستن گره کراوات کاری بسیار ساده است، اما اکثر افراد آن را بلد نیستند. به همین دلیل حتی در موقعیت‌های رسمی نیز ترجیح می‌دهند به سراغ کراوات‌های گیره‌ای یا پاپیون بروند.

یک کراوات رنگی عالی با گره‌ای مناسب می‌تواند ظاهر لباس شما را به‌کلی تغییر دهد. حتی می‌توانید به‌جای استفاده از یک گره کراوات معمولی، گره‌های مختلفی را امتحان کنید. این کار نه‌تنها شما را باکلاس نشان می‌دهد، بلکه اعتمادبه‌نفس شما را نیز افزایش می‌دهد.اگر می‌خواهید با نحوه بستن کراوات آشنا شوید، به خواندن ادامه این مطلب ادامه دهید تا به صورت تصویری با روش بستن برخی از محبوب‌ترین مدل‌های گره‌ آشنا شوید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

استایل مردانه با کراوات

چرا بهتر است که کراوات بزنیم؟

بستن کراوات را بلد نیستید، زیرا هنوز در مورد اضافه کردن کراوات به استایل خود مطمئن نیستید؟ اجازه دهید در ابتدا به مزایای افزودن کراوات به استایل مردانه نگاهی بیندازیم.

کراوات شما را متمایز می‌کند

بستن کراوات مطمئناً شما را در بین افراد دیگر متمایز می‌کند. اگر به دنبال نقطه قوتی در استایل خود هستید که نگاه‌ها را به سمت شما جلب کند، حتماً باید بستن کراوات را آغاز کنید!

کراوات به شما اعتمادبه‌نفس می‌دهد

بستن کراوات نه‌تنها شما را در بین دیگران متمایز می‌کند، بلکه زمانی که مردم بیشتر متوجه شما شوند، اعتمادبه‌نفس موردنیازتان را نیز به شما هدیه می‌دهند؛ بنابراین، چه به یک جلسه کاری یا یک قرار ملاقات می‌روید، کراوات بزنید تا تأثیر آن را بر دیگران ببینید.

مردم بیشتر به شما احترام خواهند گذاشت

بستن کراوات باعث می‌شود که افراد زیادی ازجمله کارفرمایان بیشتر به شما احترام بگذارند. آن‌ها می‌دانند که شما زمان بیشتری برای آماده شدن خود صرف کرده‌اید و این سیگنال را به ‌آن‌ها می‌فرستد که شما چقدر به شغل و وجه اجتماعی خود متعهد هستید؛ بنابراین، اگر می‌خواهید مردم بیشتر به شما احترام بگذارند، باید حتماً یک مدل گره کراوات را یاد بگیرید تا بتوانید کراوات را به لباس‌های روزانه خود اضافه کنید.

 

لیست قیمت کراوات

 

بستن کراوات

کراوات ظاهری حرفه‌ای به شما می‌دهد

اگر می‌خواهید مردم در محل کار بیشتر متوجه شما شوند، حتماً باید کراوات را به لباس اداری خود نیز اضافه کنید. جدا از اینکه بستن کراوات شما را در بین سایر کارمندان متمایز می‌کند، باعث احترام کارفرمایان و همکارانتان به شما نیز می‌شود و ظاهری حرفه‌ای به شما می‌بخشد.

بستن کراوات جذابیت صورت شما را تقویت می‌کند

آیا می‌خواهید توجه دیگران را به چهره خود جلب کنید؟ کراوات بخشی از لباس شما است که مستقیماً به‌صورت شما اشاره می‌کند و باعث می‌شود افراد متوجه حالات چهره شما شوند. وقتی یک کراوات شیک می‌زنید، استایل شما جذاب‌تر می‌شود و مردم بیشتر متوجه شما می‌شوند.

کنتراست به لباس شما اضافه می‌کند

آیا از پوشیدن همان لباس‌های خسته‌کننده همیشگی و قدیمی خسته شده‌اید؟ چرا یک کراوات به آن‌ها اضافه نکنید تا آن‌ها را جذاب‌تر کنید. مهم نیست به سراغ چه نوع لباسی می‌روید، کراوات با افزودن کنتراست مناسب به آن ظاهر کلی استایل شما را دگرگون می‌کند. می‌توانید رنگ‌های متنوع یا مدل‌های مختلف از گره کراوات را انتخاب کنید که آن‌ها را جذاب و جذاب‌تر کند.

چرا کراوات بزنیم؟

آموزش تصویری چند مدل گره کراوات آسان

هنگامی‌که شروع به استفاده از کراوات می‌کنید، متوجه انواع گره کراوات ‌های مختلف می‌شوید که می‌تواند تنوع زیادی در استایلتان ایجاد کند. مجبور نیستید هرروز به سراغ یک سبک خسته‌کننده قدیمی بروید. شما می‌توانید برای هر روز و هر لباسی گره کراوات متفاوتی را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که هر مدل کراوات، تعریف متفاوتی از استایل شما ارائه می‌کند.

گره کراوات چهار در دست

گره کراوات چهار در دست

این گره کراوات یکی رایج‌ترین انواع گره‌ای است که در جهان استفاده می‌شود و اسمش از یک باشگاه جنتلمن‌های قرن نوزدهمی به همین نام گرفته شده است. محبوبیت این گره به دلیل سادگی و تطبیق‌پذیری آن است و درکل اگر قرار است فقط یک مدل گره کراوات را یاد بگیرید، بی‌شک گره چهار در دست خواهد بود.

چگونه گره کراوات چهار در دست بزنیم؟

کراوات را به دور یقه خود بیندازید، به شکلی که انتهای پهن در سمت چپ و در حدود 7.5 تا 10 سانتی متر پایین‌تر از انتهای باریک کراوات باشد.

انتهای پهن را از جلوی گوشه باریک عبور دهید و از پشت انتهای باریک، به‌صورت افقی، از راست به چپ رد کنید.

انتهای پهن را به‌صورت افقی از راست به چپ ببرید و انگشتتان را زیر این نوار افقی بگذارید. سپس، انتهای پهن را به سمت بالا و از طریق حلقه‌ای که با انگشت خود باز نگه داشته‌اید، عبور دهید و گره بزنید. برای سفت کردن گره کراوات خود می‌توانید با یک دست گره را نگه دارید و با دست دیگر کمی انتهای باریک کراوات را بکشید تا اندازه آن فیکس شود.

گره ویندزور

گره ویندزور

گره کراوات ویندزور یک گره مثلثی است که به پیراهن‌های رنگی فرانسوی بسیار می‌آید و حتی می‌توانید آن را با جلیقه نیز ست کنید. این گره مناسب کراوات‌های بلند و نشان‌دهنده استایل های خاص است. همان‌طور که از نام این مدل پیداست، این گره کراوات از استایل یک دوک بریتانیایی به نام ویندزور اقتباس شده است. به این گره «دوبل ویندزور» یا «اسکاپینو» نیز گفته می‌شود.

چگونه گره ویندزور بزنیم؟

با انداختن کراوات دور گردن خود شروع کنید به صورتی که انتهای پهن کراوات در سمت راست شما قرار بگیرد و ارتفاع آن به حدود 35 سانتی متر برسد. سپس انتهای پهن‌تر را از حلقه بین یقه و کراوات خود عبور دهید به شکلی که انتهای پهن کراوات زیر انتهای نازک برود و سپس آن را به یک‌طرف بکشید. در این حالت پشت انتهای پهن کراوات باید دیده شود.

در این مرحله انتهای پهن کراوات را از حلقه ایجاد شده بین گردن و کراوات عبور دهید و به سمت پایین بکشید تا گره تنظیم شود. انتهای پهن کراوات را بگیرید و یک‌بار دیگر آن را از حلقه عبور دهید. درنهایت، انتهای پهن را از طریق گره جلویی پایین بیاورید.

گره نیمه ویندزور

گره نیمه ویندزور

گره کروات تک ویندزور یا گره نیمه ویندزور یکی دیگر از روش‌های بستن گره کراوات به شکل مثلثی است. این گره دقیقاً مانند گره ویندزور است اما به بزرگی آن نیست. گره نیمه ویندزور برای تمام مجالس رسمی و پیراهن‌هایی که یقه‌باز دارند مناسب است. فرقی نمی‌کند که چه نوع پیراهنی می‌پوشید، می‌توانید این گره را با هر پارچه‌ای ست کنید.

چگونه گره نیمه ویندزور بزنیم؟

کراوات را دور گردن خود بیندازید تا ارتفاع قسمت پهن‌تر حدود 30 سانتی متر شود. انتهای پهن را از روی انتهای باریک عبور دهید و از داخل سوراخ ایجاد شده رد کنید. سپس انتهای پهن را از چپ به راست روی قسمت باریک بیاورید و همین مرحله را تکرار کنید. درنهایت انتهای پهن‌تر را از روی گره رد کنید و گره کراوات را در جای خود محکم کنید.

گره پرت نات

گره پرت نات

اگر به دنبال یک گره کراوات برای مناسبت‌های رسمی و غیررسمی هستید، گره پرات انتخاب شایسته‌ای است. این گره که با نام «گره شلبی» یا «پرت شلبی» نیز شناخته می‌شود، نسبت به سایر گره‌ها به کراواتی با طول کوتاه‌تری نیاز دارد؛ بنابراین، اگر کراواتتان کوتاه است بی‌معطلی، به سراغ گره کراوات Pratt Knot بروید.

چگونه گره پرت نات بزنیم؟

انتهای پهن کراوات را از زیر سمت باریک عبور دهید، سپس روی آن بکشید و از داخل حلقه ایجاد شده به بیرون بیاورید و درنهایت از داخل نوار افقی رد کنید. انتهای پهن را از جلو بکشید و گره کراوات را سفت کنید.

گره شرقی

گره کراوات شرقی

گره شرقی یکی دیگر از گره‌های ساده است که می‌توانید برای مناسبت‌های مختلف از آن استفاده کنید. گره کراوات شرقی ظاهر بسیار شیکی دارد و بستن آن نیز بسیار آسان است. این گره برای انواع پیراهن و یقه مناسب است و چه بخواهید یک ظاهر غیررسمی یا رسمی و کاری داشته باشید، این گره کار شما را راه می‌اندازد.

چگونه گره کراوات شرقی بزنیم؟

کراوات را دور گردن خود به شکلی دور گردن خود بیندازید که انتهای بلندتر و پهن‌تر آن در سمت چپ شما قرار بگیرد. انتهای پهن را از قسمت کوچک‌تر عبور دهید و این کار را تکرار کنید و به سمت چپ برگردانید. انتهای پهن را از داخل حلقه عبور دهید و از طریق گره‌ای که ایجاد کرده‌اید پایین بیاورید. درنهایت گره کروات را در جای خود محکم و تنظیم کنید.

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

2 دیدگاه در “ساده‌ترین روش‌های بستن گره کراوات که هرکسی باید بلد باشد!

  1. باربد گفت:

    ممنون خیلی مفید بود

  2. سروش گفت:

    ممنون خیلی کارراه بنداز بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *