درمان فرورفتگی جای جوش خانگی در کوتاه ترین زمان ممکن

درمان فرورفتگی جای جوش و آکنه مشکل بزرگی است که بسیاری از افراد بعد از درمان آکنه با آن درگیر هستند. بعد از تخلیه یا درمان آکنه برجای ماندن اسکارها و سوراخ‌های ناشی از آن به‌شدت ظاهری ناخوشایند در پوست ایجاد نموده و باعث کاهش اعتماد به نفس شخص می‌شود.

برخی افراد ترجیح می‌دهند تا از روش‌های درمان فرورفتگی جای جوش با لیزر یا درمان فرورفتگی جای جوش با میکرونیدلینگ استفاده نمایند، اما می‌توان با کمک گرفتن از بعضی روش‌ها در درمان فرورفتگی جای جوش خانگی و همچنین روش‌های رایج درمان فرورفتگی آن با طب سنتی تا حدی این وضعیت را بهبود بخشید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

درمان فرورفتگی جای جوش با طب سنتی

درمان فرورفتگی جای جوش با طب سنتی

آکنه یکی از رایج‌ترین مشکلات پوستی است که به دلایل گوناگون رخ می‌دهد. بیشتر افرادی که دچار آکنه پوستی می‌شوند، حتی بعد از درمان آکنه نیز درگیر اثرات ناشی از آن هستند. بعد از اینکه آکنه‌ها درمان یا تخلیه می‌گردند، پوست سعی می‌کند با کلاژن‌سازی بافت‌های از بین رفته را ترمیم نماید. چنانچه کلاژن‌سازی زیاد باشد، روی پوست برجستگی به‌جود می‌آید.

همچنین در مقابل اگر سطح کلاژن‌سازی پوست به میزان کافی نباشد، فرورفتگی‌های متعددی در پوست پدید می‌آید. در این حالت روی پوست چاله‌های ریز و درشت ناخوشایندی را مشاهده خواهید کرد.

بسیاری از متخصصین طب سنتی معتقدند درمان فرورفتگی جای جوش با طب سنتی ممکن بوده و لازم نیست حتما تمامی افراد از درمان‌های دارویی و شیمیایی مثل درمان فرورفتگی جای جوش با کرم استفاده نمایند. چند درمان جای جوش و فرورفتگی صورت طب سنتی در هر خانه‌ای یافت می‌شود، بنابراین اگر از درمان فرورفتگی جای جوش صورت ناامید شدید بهتر است این روش‌های بی‌ضرر را نیز امتحان نمایید.

درمان فرورفتگی جای جوش با روغن سیاه دانه

درمان فرورفتگی جای جوش با روغن سیاه دانه

یکی از بهترین ترکیبات طبیعی که قادر است به درمان فرورفتگی جای جوش کمک کند و تاثیرات شگفت‌انگیزی داشته باشد، روغن سیاه دانه است. روغن سیاه دانه می‌تواند با خواص ضدالتهابی و ضد باکتریایی به شما در بهبود جای اسکار و فرورفتگی‌های جوش کمک نماید. سیاه دانه از جمله دانه‌های روغنی درمانی و خوراکی است.

سیاه دانه، دانه‌ای خوش عطر و طعم است. گیاه سیاه دانه بومی خاورمیانه، آسیای غربی و اروپای شرقی است، درنتیجه یافتن آن برای شما هم راحت خواهد بود. امروزه روغن سیاه دانه یکی از رایج‌ترین و پرطرفدارترین درمان‌های سنتی و خانگی جهت رفع مشکلات پوستی شناخته می‌شود. از جمله خواص روغن سیاه دانه در درمان و التیام مشکلات پوستی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خواص ضدباکتریایی داشته و باکتری‌های حبس شده در منافذ پوست را ازبین می‌برد.
  • با کنترل و رفع باکتری‌ها و آلودگی‌های روی پوست از ایجاد عفونت و التهاب در پوست جلوگیری می‌نماید.
  • سرعت بهبود زخم‌ها را افزایش می‌بخشد.
  • ضدالتهاب بوده و می‌تواند التهابات ناشی از جوش و آکنه را برطرف نماید.
  • به ترمیم پوست و همچنین تحریک سلول‌ها به کلاژنسازی کمک بسیاری می‌کند.
  • باعث بهبود رنگ پوست شده و رنگدانه‌های غیرطبیعی را به تدریج از بین می‌برد.
  • اگر به موقع و مرتب استفاده شود می‌تواند در درمان فرورفتگی جای جوش موثر واقع شود.

قیمت انواع کرم ضد لک و روشن کننده پوست صورت اورجینال

 

درمان فرورفتگی جای جوش با روغن دانه گل رز

درمان فرورفتگی جای جوش با روغن دانه گل رز

اگر پوست شما درگیر آکنه و جوش و همچنین اثرات ناشی از این مشکلات پوستی می‌باشد، روغن دانه گل رز حتما می‌تواند درمانی برای پوست شما باشد. روغن دانه گل رز را در بازار محصولات مراقبتی لوازم آرایشی و بهداشتی و همچنین عطاری‌ها تحت عنوان داروی پیری ارائه می‌دهند.

روغن دانه گل رز افزون بر پیری پوست می‌تواند به درمان فرورفتگی جای جوش هم کمک نماید، بدون آنکه عوارضی از خود به‌جای بگذارد. در واقع این روغن یکی از بی‌خطر‌ترین روش‌های خانگی درمان جای جوش است. تاثیرات مثبت روغن دانه گل رز عبارتند از:

  • تحریک پوست به کلاژن‌سازی و جوانسازی
  • از بین بردن سلول‌های مرده پوست
  • آبرسانی و نرم کردن پوست
  • از بین بردن اسکارهای برجسته یا جای زخم
  • کاهش و درمان فرورفتگی‌های جای جوش
  • کاهش اثرات ناشی از اسکارهای جراحی
  • جلوگیری از بروز مجدد اسکار
  • بهبود رنگ پوست و کاهش رنگدانه‌های تیره پوست
  • بهبود رنگ قسمتی از پوست که اسکار جراحی یا جوش دارد.

مطالب پربازدید:  قرص راکوتان برای پوست صورت چه خواص و عوارضی دارد؟

 

درمان فرورفتگی‌های جای جوش با عسل

درمان فرورفتگی‌های جای جوش با عسل

سومین روش خانگی که می‌توانید جهت درمان فرورفتگی جای جوش از آن استفاده نمایید، ماسک عسل است. عسل یک ماده خوراکی با خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد میکروبی می‌باشد که افزون بر ارزش غذایی بالا می‌تواند کمک زیادی به درمان بسیاری از مشکلات پوستی کند.

برای بهره‌مندی از خواص عسل و درمان فرورفتگی جای جوش با آن حتی نیاز نیست به داروخانه بروید، عسل ماده‌ای است که معمولا در خانه‌ها وجود دارد. عسل فواید بسیاری برای پوست دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • درمان و کاهش اثرات سوختگی
  • التیام زخم‌های سطحی و عوارض جانبی بعد از درمان زخم
  • درمان و بهبود تبخال
  • پاکسازی منافذ پوست از باکتری‌ها
  • از بین بردن عوامل التهاب زا از روی پوست
  • درمان فرورفتگی جای جوش

عسل قادر است علاوه‌بر جلوگیری از ایجاد آکنه و جوش از عفونی شدن آن‌ها هم جلوگیری کند. با توجه به اینکه عسل اثرات ضدباکتریایی دارد، می‌تواند آلودگی‌های انباشته شده در منافذ پوست را برطرف نماید و مقاومت پوست در مقابل موارد آسیب رسان را افزایش دهد. همچنین عسل قادر است با کنترل وضعیت عفونت‌های فعال در پوست از ایجاد آکنه بیشتر و به‌وجود آمدن فرورفتگی‌ها و اسکارهای جدید جلوگیری نماید.

مطالب کاربردی:  لیست مواد غذایی ضد جوش برای داشتن پوستی شفاف و آینه‌ای

 

درمان فرورفتگی‌های جای جوش با آلوئه ورا

درمان فرورفتگی‌های جای جوش با آلوئه ورا

دیگر ماده طبیعی و بسیار موثری که می‌توانید جهت درمان فرورفتگی جای جوش استفاده نمایید، آلوئه ورا است. خواص آلوئه ورا برای پوست بی‌نهایت است؛ به عنوان مثال این ماده ضدالتهاب و ضدباکتری است. ژل موجود در گیاه آلوئه‌ورا قادر است آبرسانی قوی برای پوست شما باشد و با مرطوب نمودن و تمیز کردن پوست از ایجاد مجدد آکنه‌ها جلوگیری نماید. بعضی معتقدند که تاثیرات آلوئه‌ورا بر پوست و زیبایی آن مانند عسل است.

مهم‌ترین اثرات درمانی و زیبایی آلوئه‌ورا عبارتند از:

  • بهبود رنگ پوست و کمک به روشن شدن پوست
  • آبرسانی پوست و پر کردن آن
  • برطرف نمودن خشکی پوست
  • کاهش التهاب بافت‌های اطراف زخم‌ها
  • کاهش اندازه اسکارهای ناشی از آکنه و جوش
  • تحریک پوست به کلاژن‌سازی و ترمیم فرورفتگی‌های ناشی از آکنه

شما می‌توانید از ژل آلوئه‌ورا به طور مستقیم روی پوست خود استفاده نمایید، هم می‌توانید ژل آلوئه‌ورا را بخورید و هم از آن در ترکیب با دیگر مواد به صورت ماسک صورت استفاده نمایید. آلوئه‌ورا یک گیاه ضد حساسیت بوده و به هر ناحیه‌ای از پوست بدن می‌توانید آن را بمالید و از اثرات درمانی آن بهرمند گردید. ماساژ ژل آلوئه‌ورا روی زخم‌ها سرعت درمان‌ آن‌ها را بالا می‌برد.

آلوئه‌ورا به علت خواص ضدالتهابی قادر است قرمزی، درد و عفونت بافت اطراف زخم را تسکین بخشد. همچنین استفاده از آلوئه‌ورا در دراز مدت باعث ترمیم و درمان فرورفتگی‌ جای جوش خواهد شد. شما می‌توانید گیاه آلوئه‌ورا را به طور طبیعی استفاده نمایید و یا اینکه از اثرات آن در محصولات مراقبتی که در داروخانه ارائه می‌شود، بهره‌مند گردید.

درمان فرورفتگی‌ جای جوش با آب لیمو

درمان فرورفتگی‌ جای جوش با آب لیمو

آب لیمو می‌تواند با داشتن خاصیت اسیدی، پوست را به کلاژن‌سازی و بازسازی تحریک نماید. درنتیجه اگر به صورت منظم دچار جوش و آکنه می‌شوید و از فرورفتگی‌های بعد از درمان آن‌ها خسته شده‌اید، می‌توانید از آب لیمو جهت تحریک پوست به کلاژن‌سازی استفاده نمایید.

درمورد اثرات آب لیمو در درمان اسکار و فرورفتگی ناشی از جوش تحقیقات چندانی صورت نگرفته، اما خیلی از افراد که تجربه استفاده از آن را دارند، در رابطه با این روش نظرات مثبتی را عنوان می‌کنند.

آب لیمو در بهبود رنگ پوست هم موثر است. این آبمیوه طبیعی می‌تواند لکه‌های پوستی تیره را از بین ببرد و التهاب ناشی از مشکلات پوستی را کاهش بدهد. به خاطر داشته باشید که در مصرف آبلیمو روی پوست صورت زیاده‌روی نکنید، زیرا آب لیمو اسیدی است. همچنین هرگز آب لیمو را به صورت مستقیم روی زخم نمالید، چرا که باعث درد و سوزش شدید و همچنین تشدید التهاب آن می‌گردد.

مطالب مرتبط:  راه حل فوری و آسان درمان جای جوش با روش‌های کاربردی

 

درمان فرورفتگی جای جوش با زنجبیل

درمان فرورفتگی جای جوش با زنجبیل

زنجبیل از جمله ریشه‌هایی است که به دلیل خواص ضدالتهابی و ضد‌ میکروبی شهرت دارد. ریشه زنجبیل و استفاده از پوره آن روی نقاطی که دچار فرورفتگی جای جوش شده، می‌تواند در تسکین این وضعیت موثر واقع شود. زنجبیل قادر است تا فرورفتگی‌های جای جوش را کوچک نموده و به مرور زمان باعث ترمیم پوست شود.

از جمله خواص بی‌نظیر زنجیل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در از بین بردن جای زخم و اسکارهای ناشی از جوش و آکنه تاثیرگذار است.
  • خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و باکتری‌های پوست را از بین می‌برد.
  • به بهبود رنگ پوست کمک می‌کند و رنگدانه‌های تیره را برطرف می‌نماید.
  • همچنین می‌تواند لکه‌های سفید روی پوست را بهبود بخشد.
  • پوست را جوانسازی کرده و ضد پیری است.

چرا باید سوراخ‌های جای جوش را درمان کرد؟

همانطور که اشاره کردیم، در مواردی مشاهده شده است که فرو رفتگی‌های جای جوش و همه‌ برآمدگی‌های ناشی از آکنه بعد از مدت زمان کوتاهی از بین می‌روند. اما اگر این چنین نشود و شما نسبت به این مورد بی‌اهمیت باشید، ممکن است تا در سنین بالاتر، درمان آن‌ها سخت‌تر شده و شما را بسیار نگران کند.

پس حتما باید درمان این فرو رفتگی و جای باقی مانده از جوش‌ها را جدی گرفته تا در سنین بالاتر افسوس این مشکل را نخورید. در کنار حفظ آرامش خود، اگر روش‌های خانگی را امتحان نمودید و تاثیر چندانی مشاهده نکردید، حتما به دنبال بهترین‌ درمان‌ها در زمینه پوست و زیبایی صورت باشید.

 

منبع : healthline

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *