آشنایی با چند گیاه آپارتمانی سایه نشین

برای بسیاری از افرادی که به نگهداری گل و گیاه در منزل علاقه دارند شرایط کم‌نور آپارتمان یک چالش بزرگ محسوب می‌شود. حتی گیاهانی که در فضای باز اما سایه خوب رشد می‌کنند زمانی که به محیط‌ های بسته آورده می‌شوند، به نور بیشتری نیاز پیدا می‌کنند. در این مقاله از مدیسه قصد داریم 4 گیاه آپارتمانی سازگار با نور کم را به شما معرفی کنیم. این گیاهان گزینه‌های مناسبی برای نگهداری در اپارتمان به‌حساب می‌آیند و با شرایط نور کم به خوبی سازگار هستند.

گیاه آپارتمانی - 1

گیاه آپارتمانی سازگار با نور کم و سایه‌نشین

در ادامه  4 گیاه آپارتمانی سازگار با نور کم در فضای داخلی را مشاهده خواهید کرد که نیازی به نور ندارند و با شرایط کم‌نوری به خوبی سازگارند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

لاکی بامبو- Lucky bamboo

گیاهان لاکی بامبو که در آب یا خاک قابل نگهداری هستند در بسیاری از دفاتر و خانه‌ها یافت می‌شوند. از طرفی یک از عنصر مهم فنگ شویی در خانه نگهداری از لاکی بامبو است که خوش‌شانسی و خوشبختی با خود به همراه می‌آورند، به‌ویژه اگر این گیاه به‌عنوان هدیه وارد خانه‌ای شود. لاکی بامبو نیاز به نور زیاد ندارد و با کمال میل در مکان‌های با سایه کامل نیز رشد می‌کند. فقط دقت کنید که آن‌ها را از حیوانات خانگی دور نگه‌دارید، زیرا دارای خواص سمی هستند.

نور: سایه جزئی تا سایه کامل

آب: رطوبت متوسط تا زیاد

انواع رنگ: ساقه‌ها و برگ‌های سبز

لاکی بامبو

بنفشه آفریقایی – African violets

بنفشه آفریقایی در همان شرایط انسان و با ​​رطوبت و دمای متوسط رشد می‌کنند. حتی یک لامپ فلورسنت نیز میزان نور کافی این گیاه را برآورده می‌کند… از قرار دادن این گیاه در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید این گیاهان نیاز به فضای زیادی ندارند ازاین‌رو گزینه مناسبی برای انتخاب یک گیاه آپارتمانی هستند.

نور: نور جزئی

آب: رطوبت متوسط

انواع رنگ: ساقه‌ها و برگ‌های سبز

بنفشه آفریقایی

بگونیا رکس – Painted-leaf begonia

بگونیا رکس یکی از زیباترین گیاهان نیمه گرمسیری است که معمولاً به‌عنوان گیاه آپارتمانی در گلدان نگهداری می‌شود. برگ‌های این گیاه معمولاً پهن و بزرگ هستند و از گیاهان مقاومی است که نیاز به مراقبت چندانی ندارد. بگونیا رکس ساقه‌های رونده دارد و از طریق قلمه زدن تکثیر می‌شود.

نور: روشنایی متعادل

آب: رطوبت زیاد

انواع رنگ: برگ‌های سبز، قرمز، نقره‌ای و بنفش

بگونیا رکس

سانسوریا- Sansevieria

سانسوریا یکی از گیاهان آپارتمانی معروف و پرطرفدار است که در عین زیبایی، سرسخت و مقاوم است و نگهداری از آن آسان است. این گیاه به‌سرعت خود را با محیط وفق می‌دهد و اگرچه جز گیاهان مقاوم به نور کم محسوب می‌شود اما در نور خیلی زیاد هم به رشد خود ادامه می‌دهد. تکثیر سانسوریا از راه‌های مختلفی مانند کاشت بذر و یا قلمه زدن انجام می‌شود.

نور: روشنایی متعادل

آب: خیلی کم

انواع رنگ: برگ‌های سبز، قرمز، نقره‌ای و بنفش

سانسوریا

خرید اینترنتی گلدان خانگی

۵ ایده کم هزینه برای تزئینات ساختمانی

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *