آموزش چند مورد از محبوب‌ترین مدل بافت مو آفریقایی زیبا و ترندی

از گذشته تاکنون بافت مو یکی از جذاب‌ترین و آسان‌ترین راه‌ها برای آراستن و جمع کردن مو بوده است. یکی از پرطرفدارترین روش‌های بافت مو، مدل بافت مو آفریقایی است. اگر به دنبال آموزش بافت آفریقایی ساده بوده‌اید و این مقاله می‌تواند بزرگ‌ترین کمک را به شما کند.

رسیدگی کردن به موها و آراستن آن‌ها یکی از مهمترین مسائلی است که اثر مستقیمی بر سلامت و ظاهر مو دارد. تنوع همیشه تاثیر مثبت و مستقیمی بر روی مغز دارد و می‌تواند صورت شما را شاداب‌تر و تازه‌تر نشان دهد. بافت مو غالبا طرفداران بسیاری در سراسر دنیا دارد و شما را قادر می‌کند در کوتاه‌ترین زمان از موهای خود مراقبت کرده و در عین حال آن‌ها را با تنوع آرایش کنید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

همان گونه که می‌دانید بافت مو مدل‌های بسیار زیادی دارد. این روزها با وجود این که روش اصلی بافت مو همچنان تغییری نکرده است ولی با توجه به پیشرفت صنعت زیبایی و مد، مدل‌ها و تکنیک‌های بسیار گوناگون و زیادی به وجود آمده‌اند و خیلی از آن‌ها ترند هستند و طرفداران بسیاری را هم به خود اختصاص داده‌اند.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید تاریخچه بافت مو از کشور‌های آفریقایی سرچشمه گرفته و به تدریج در کشور‌های شرق آسیا و پس از آن در سراسر دنیا شناخته شده است. از آن جایی که آفریقایی‌ها موهای ضخیم و فر داشته‌اند، در درجه اول برای سلامتی و در درجه دوم به خاطر زیبایی موهای خود را می‌بافتند و امروزه هم این کار را انجام می‌دهند. قدمت مدل بافت مو آفریقایی به ۳۵۰۰ سال قبل از میلاد برمی‌گردد.

انواع بافت موی آفریقایی

انواع بافت موی آفریقایی

شاید در لحظه اول که به بافت موی آفریقایی نگاه می‌کنید بسیار دشوار به نظر برسد، اما باید بدانید که این مدل بافت بسیار آسان بوده و روند لذت‌بخشی دارد. بافت مو آفریقایی انواع گوناگونی دارد که هر کدام از آن‌ها به نوبه خود بسیار زیبا هستندبرخی مدل‌های بافت آفریقایی عبارت‌اند از:

  • بافت آفریقایی کف سر
  • بافت آفریقایی برجسته کف سر
  • بافت آفریقایی بغل سر
  • بافت موی دردلاک
  • بافت مو آفریقایی میکی ماوس
  • بافت آفریقایی با موی اضافه
  • بافت موی مکزیکی یا چهل گیس
  • بافت آفریقایی مو کوتاه
  • بافت آفریقایی یک طرفه
  • بافت آفریقایی دوتایی

توجه داشته باشید که پیش از شروع به بافت هر مدل بافت آفریقایی اول موهای خود را به خوبی بشویید و به آن نرم ‌کننده یا ماسک مو بزنید تا ساقه مو پس از شست و شو خشک نشود. بعد از این که موها را کاملا شستید، پیش از سشوار کردن مو، به آن ماسک مو یا اسپری دو فاز بزنید.

اگر موهای شما مرطوب باشند و بخواهید آن‌ها را ببافید، ممکن است در اثر بالا بودن رطوبت، موها کش آمده و ساقه آن‌ها آسیب ببیند. پس از این که موها کاملا خشک شدند، دوباره با اسپری دو یا سه فاز و با روغن آرگان آن‌ها را نرم‌ کرده و شانه زدن مو را آغاز کنید.

دقت کنید که باید به خوبی موها را شانه کنید تا هیچ گره‌ای در آن‌ها باقی نمانده و کاملا صاف شوند. اگر در موها گره‌ای وجود داشته باشد یا خوب نرم نشده باشند، سبب می‌شود روند کار برای شما بسیار دشوار شود و به خوبی نتوانید موها را به بهترین شکل آراسته کنید.

بافت آفریقایی کف سر

بافت کف سر آفریقایی

در این مدل بافت مو آفریقایی، پس از آن ‌که موها را به خوبی شانه زدید و گره‌های آن را باز کردید باید موها را از بالای سر یعنی ناحیه رویش مو تا جایی که رویش مو تمام می‌شود به دو قسمت تقسیم کنید. جهت راحتی و دقیق‌تر انجام دادن این بافت می‌توانید از شانه دم باریک مخصوص آرایش مو استفاده کرده تا کارتان تمیزتر انجام شود.

پس از این که موها را به دو قسمت تقسیم کردید، یک سمت از موها را که قصد دارید ابتدا ببافید انتخاب کرده و بخش دیگر مو را با کش یا کلیپس ببندید تا مزاحم کار شما نشود. حالا باید دقیقا به موازات فرقی که گرفتید، مجدد فرقی دیگر در کنار آن باز کنید تا یک مستطیل طولانی از بالا تا پشت سر ایجاد شود. تمام تلاش خود را بکنید تا این خطوط به موازات یکدیگر باشند و خط فرق وسط نیز دقیقا در وسط سر باشد و کج نشود.

پس از انجام این کار باید از قسمت بالای مستطیل، یک مربع کوچک را انتخاب کنید و موهای موجود درون مربع را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید، به آن‌ها لوازم آرایشی بهداشتی حالت دهنده مو نظیر ژل یا واکس مو بزنید و آن‌ها را ببافید.

علت استفاده از ژل یا واکس مو این است که مو نرم، صاف و درخشان شود. این مدل بافتن، همان بافت ساده و پایه همه بافت‌ها است، به این صورت که ابتدا باید رشته موی بخش چپ خود را روی رشته وسط بیاورید، رشته موی راست را بر روی رشته موی سمت چپ بگذارید و در نهایت رشته وسط را روی رشته راست بگذارید.

پس از انجام این کار، نوبت به آغاز قسمت اصلی بافت آفریقایی می‌رسد. بعد از انجام بافت ساده بر روی مو، باید یک رشته بسیار باریک را از زیر موهای بافته شده خود بردارید و آن را به رشته موی وسط بیافزایید. پس از انجام این کار، یک بار دیگر موها را به صورت ساده همراه با رشته باریک ببافید.

در مرحله بعد نیز باید همین کار را تکرار کرده ولی این دفعه رشته مویی که اضافه می‌کنید باید کمی بیشتر از دفعه اول باشند. این کار را آن‌ قدر تکرار کنید تا در آخر به پشت سر برسید که دیگر مویی ندارد. در این قسمت هم می‌توانید باقیمانده موی خود را به صورت ساده ببافید و ته آن را در نهایت با یک کش ببندید. این کار را مجدد در مستطیل‌های بعدی نیز انجام دهید تا به تدریج کل موها به این شیوه بافته شوند.

بافت آفریقایی بغل سر

بافت آفریقایی بغل سر

این مدل بافت مو آفریقایی که قصد معرفی آن به شما را داریم، بافت آفریقایی بغل سر است. این بافت جذاب‌ترین مدل بافت آفریقایی دخترانه است. این مدل بافت زیبا را می‌توان در انواع مراسم‌ها استفاده کرد چرا که ظاهری بسیار مرتب و شیک دارد، به سختی بافت کف سر نیست و زمانی به مراتب کمتر از شما خواهد گرفت.

در این روش پس از شانه زدن موها، در قدم اول باید تصمیم بگیرید که قصد دارید کدام بخش از موهای خود را ببافید؛ ناحیه چپ یا راست؟

پس از اطمینان از تصمیم خود در همان سمت، موها را باید از ناحیه بالای گوش جدا کنید. حالا می‌توانید باقی موها را به وسیله کش ببندید تا راحت‌تر کار خود را دنبال کنید. در این مرحله از بافت، یک قسمت از موها را به هر اندازه‌ای که تمایل دارید جدا کنید و مثل بافت آفریقایی کف سر شروع به بافتن موهای خود کنید تا از قسمت گوش عبور کند.

بنا به سلیقه شخصی خود می‌توانید این بافت را بر روی چند تکه دیگر از موها تکرار کنید. پس از آن نیز تمامی بافت‌ها را محکم با کش چهل گیس بسته تا بافت‌ها باز نشوند. در نهایت قسمتی از موهای خود را که در سمت دیگر، دست نخورده باقی مانده‌اند باز کرده و به خوبی شانه کنید و از ظاهر شیک و زیبای این مدل بافت رو موهای خود لذت ببرید.

قیمت انواع محصولات حالت دهنده مو اورجینال

 

بافت مو آفریقایی میکی ماوس

بافت مو آفریقایی میکی ماوس

مدل بافت مو آفریقایی میکی ماوس ترکیبی از بافت مو آفریقایی کف سر و همچنین بافت موی آفریقایی برجسته است. به این صورت که می‌توانید با توجه به سلیقه شخصی و هر جور که تمایل دارید این دو قسمت را ترکیب کنید و موها را ببافید.

در نهایت نیز پس از اتمام بافت این دو بخش با یکدیگر، باقی موها را به صورت ساده بافته و آن‌ها را مثل گوش میکی ماوس بالای سر گرد کنید و به وسیله یک کش ببنید. البته می‌توانید آن‌ها را به صورت یک دایره گوجه‌ای هم در آورده و بالای سر خود جمع کنید.

مطالب کاربردی:  آشنایی با انواع بافت مو ترند و جذاب برای هر سلیقه‌ای

 

بافت موی مکزیکی یا چهل گیس

بافت موی مکزیکی یا چهل گیس

در نهایت نوبت به مدل بافت موی مکزیکی یا چهل گیس می‌رسد. این بافت مو نیز نوعی بافت موی آفریقایی محسوب شده و طرفداران بسیار زیادی به خصوص در بین دختران جوان دارد. برای انجام این بافت موی خاص و زیبا باید با دقت و با ظرافت کامل خطوط عمودی و افقی را رعایت کرده و آن‌ها را کج نکنیم.

ابتدا باید به وسیله یک شانه دم باریک از محل رویش موها در بالای سر تا پشت سر فرق باز کنیم. سپس به کمک شانه یک خط افقی دیگر از وسط سر می‌کشیم. حالا موهای سر به چهار قسمت مساوی تقسیم شده‌اند. در این مرحله نیاز بوده تا به بالای سر رفته و یک مربع کوچک ایجاد نمایید. در مربع ایجاد شده موها را به سه قسمت مساوی تقسیم کرده و شروع به بافتن کنید.

دقت داشته باشید که باید حرکت دست به سمت پشت سر باشد تا بافت منظم‌تری ایجاد شود. این کار را با تمامی نواحی مو انجام می‌دهیم تا موها کاملا یکدست بافته شوند. این بافت اگرچه از جذابیت بسیار بالایی برخوردار است ولی متاسفانه نیازمند زمان بسیار زیادی است زیرا باید این کار را با تمامی موهای سطح سر خود انجام دهید.

مطالب پربازدید:  25 مدل بافت مو ترند سال 1401

 

چند نکته‌ که باید قبل از انجام بافت آفریقایی بدانید

  • هرگز موها را در زمان بافت محکم نکشید زیرا ممکن است به ساقه و ریشه مو صدمه وارد شود.
  • تا جایی که ممکن است سعی کنید از اسپری‌های نرم‌ کننده یا ژل مخصوص بافت مو در زمان کار استفاده کنید تا موها گره نخورند.
  • اگر موها فر و مجعد باشند بهتر است پیش از شروع بافت به خوبی نرم شوند.
  • اگر قصد دارید نتیجه کار شما زیباتر شود و موها به کف سر بچسبند، سعی کنید در زمان کار دست خود را نزدیک به سر نگه داشته و آن را از سر دور نکنید.

 

منبع : michair

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *