20 مدل بافت مو جذاب

اگر به دنبال راهی هستید که موهای خود را از حالت یکنواختی خارج کنید و استایلی جدید به موهای خود دهید، انواع بافت مو را به شما پیشنهاد می‌کنیم. بافت مو که از سالیان دراز در میان افراد در کشورهای مختلف رایج بود، یکی از راه‌های زیباتر کردن موها بوده و حتی در مواردی جنبه فرهنگی داشته است.

چه برای عروسی باشد و چه برای یک دورهمی ساده و دوستانه، می‌توانید از بافت مو استفاده کنید. بافت‌ها انواع مختلفی دارند که آن‌ها را برای موقعیت‌های متفاوت به انتخابی مناسب تبدیل خواهد کرد. برای افراد با اندازه‌های مویی مختلف، مدل بافت‌های متفاوتی مناسب است که البته بهترین کار مشورت با آرایشگر است. آرایشگرها معمولا به خاطر تجربه کاری می‌توانند در انتخاب مدل بافت به افراد کمک کنند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

انواع بافت‌ها کدامند؟ بافت مو فرانسوی یا بافت مو هلندی به چه مدلی گفته می‌شود؟ انواع بافت مو آفریقایی چیستند؟ این‌ها سوالاتی است که قصد داریم در این مقاله به آن‌ها پاسخ دهیم. اگر می‌خواهید با انواع مدل بافت مو آشنا شوید تا بدانید کدام یک مناسب شما است، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

انواع بافت مو

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های استایل هر فرد، موهایش است. برای افرادی که از مدل همیشگی موی خود خسته شده‌اند و کسانی که دوست دارند موهای افشانشان را جمع کنند، بافت گزینه بسیار مناسبی است. مرد زن هم ندارد؛ همه افراد با هر جنسیتی می‌توانند موهای خود را ببافند.

بافت‌ها مدل‌های گوناگونی دارند که البته هر کدام از این مدل‌ها مختص حجم و اندازه انواع موهای مختلف است. برای اینکه بتوانید انتخاب درستی داشته باشید، باید ابتدا مدل‌های مختلف را بشناسید.

بافت موی فرانسوی

مو از مهم‌ترین بخش‌های استایل هر فرد است.

یکی از مدل‌های بافت کلاسیک که تقریبا در اکثر نقاط دنیا محبوب است، بافت فرانسوی است. بافت فرانسوی یکی از انواع بافت‌های ساده بوده که برای دورهمی‌ها مدل بسیار مناسبی است.

این مدل در طول روز باز نمی‌شود و به‌هم نمی‌خورد. اگر برای اولین بار است که می‌خواهید این مدل بافت را امتحان کنید، پیشنهاد می‌کنیم با موهای نم‌دار کار کنید؛ زیرا این‌گونه راحت‌تر می‌توانید موها را تحت کنترل داشته باشید.

بافت مو هلندی

یکی از انواع بافت‌های زیبا و ساده، بافت مو فرانسوی است.

بافت مو هلندی مدل کمی پیچیده‌تر و چشمگیرتر از مدل فرانسوی است. اگر با مدل هلندی در مهمانی دیده شوید، شک نکنید که حداقل یک نفر از مدل موهای شما تعریف خواهد کرد.

خوبی این بافت مو دخترانه، راحت بافتن آن است. مدل هلندی برخلاف دیگر مدل‌های بافت نیاز به آموزش ندارد و می‌توانید با چندبار تمرین، موهای خود را به تمیزی هلندی ببافید. فقط دقت داشته باشید که برای انجام این بافت به کش‌های کوچک پلاستیکی نیاز پیدا خواهید کرد.

مطالب دیدنی:  اسکارلت جوهانسون با 20 مدل موی جذاب

مدل تیغ ماهی

بافت هلندی از جمله انواع بافت‌هایی بوده که مناسب افراد با هر سلیقه‌ای است.

مدل تیغ ماهی در واقع یک مدل بافت آفریقایی است. این مدل برخلاف دو مدل قبلی به کمی تمرین نیاز دارد. برای شروع سعی کنید موهای خود را با ارتفاع کم ببندید تا روی میزان پیشرفتتان اشراف داشته باشید.

این مدل را هم می‌توان از وسط سر شروع کرد و حتی موها را شل بست. اما اگر دوست دارید موهایتان را محکم ببندید، این مدل بافت همچنان جذاب خواهد بود.

بافت‌مو آبشاری

خاصیت آلت 4: بافت تیغ ماهی بافتی نسبتا دشوار است که برای انجام آن باید کمی زمان بیشتری اختصاص دهید.

بافت‌مو آبشاری یکی از آن مدل‌هایی است که سن نمی‌شناسد! این مدل بافت برای افراد با هر سنی مناسب است و ظاهری زیبا و شکیل به مو خواهد داد.

توضیح این مدل بافت به صورت نوشتاری کمی سخت است و پیشنهاد می‌کنیم برای آن فیلم آموزشی تماشا کنید. اما به طور کلی پایه کار، بافت‌مو فرانسوی است که باید موها را به صورت افقی به روش فرانسوی ببافید و موهای دیگر را از بین گیس‌ها رد کنید. این‌گونه شکل آبشار مانندی به گیس‌ها خواهید داد. این مدل برای بافت موی کوتاه مناسب است.

بافت‌مو چهارتایی

از جمله بافت‌هایی که می‌توان در خانه آن را انجام داد، بافت چهارتایی است.

یکی از گزینه‌های مناسب و ساده برای کسانی که از بافت مو سه تایی خسته شده‌اند، بافت چهارتایی است. شاید در ابتدا در چشم افراد یک بافت ساده و سه تایی به نظر برسد، اما وقتی خوب دقت کنند، متوجه می‌شوند که یک بافت ساده نیست.

بافت پیچشی

بافت پیچشی یکی از راحت‌ترین بافت‌هایی است که می‌توان آن را به سرعت انجام داد.

یکی از آسان‌ترین انواع بافت مو دخترانه که حتی از بافت سه تایی نیز راحت‌تر بوده، بافت پیچشی است. برای این بافت کافی است موهای خود به دو دسته تقسیم کنید و آن‌ها را دور هم بپیچانید. برای زمان‌هایی که دیر کرده‌اید یا می‌خواهید به سرعت موهای خود را سامان ببخشید، این مدل، مدلی مناسب خواهد بود.

مطالب خواندنی:  راهنمای انتخاب مدل مو کوتاه برای صورت گرد

بافت میکرو

بافت‌های میکرو به دلیل ظرافت زیاد، از دور شبیه تارهای مو هستند.

این بافت بسیار ریزی است و از دور شبیه تارهای ضخیم مو به‌نظر می‌رسد. این نوع بافت زمان زیادی می‌طلبد و حتما باید با کمک یک فرد مجرب انجام پذیرد.

پس از بافتن موها به این روش، می‌توان باز به موها حالت داد. به عنوان مثال می‌توان آن را در بالای سر جمع کرد و موها را به صورت گوجه‌ای بست. حتی می‌توان مدل دم اسبی را امتحان کرد. می‌توان یک پله فراتر رفت و مدل‌های فرانسوی یا هلندی را با این بافت‌های کوچک بافت!

گیس بزرگ

گیس بزرگ مدلی مناسب برای افرادی است که موی کم حجمی دارند.

افرادی که موهای کم پشتی دارند، این مدل گیس بسیار برایشان مناسب خواهد بود. این مدل گیس، موها را بیشتر و حجیم‌تر نشان می‌دهد و گیس را از آن حالت تکراری گیس سه تایی خارج می‌کند. این مدل شامل چند دم اسبی است که باید نهایت آن‌ها را از یکدیگر رد کنید تا آن حالت حجیم شده موها را بدست آوردید.

بافت میلک مید

بافت میلک مید یکی از بافت‌های زیبا و جذاب است که می‌توان آن را در خانه انجام داد.

میلک مید به معنای دختر شیر فروش است. شاید اکثرا این مدل مو را در کارتون‌های قدیمی دیده باشیم؛ مدلی که در آن از دو بافت برای ایجاد یک تل استفاده می‌شود.

بافت‌مو نردبانی

بافت مو نردبانی از جمله بافت‌هایی است که می‌توانید به راحتی آن را در خانه انجام دهید.

یکی از انواع بافت‌هایی که با آن می‌توانید در مهمانی‌ها متفاوت باشید، بافت نردبانی است. در بافت موی نردبانی که از نامش پیدا است، بافت به شکل نردبان در می‌آید؛

یعنی باید موها را به دو دسته گره و رشته تقسیم کرد تا بدین صورت گره نقش پایه‌های نردبان و رشته نقش پله‌های نردبان را بازی کند.

مطالب دیدنی:  مدل موی چتری که سلبریتی‌ها ترند کردند

بافت‌مو پنج‌تایی

بافت پنج تایی از جمله بافت‌های ساده و روزانه به شمار می‌رود.

بافت‌مو 5 تایی مانند بافت مو سه تایی است. در این بافت باید به جای تقسیم بندی مو به سه دسته، آن را به پنج دسته تقسیم کنید و ببافید. این بافت مدلی مناسب برای دورهمی‌های روزانه است.

بافت مو مکزیکی

یکی از بافت‌های جذاب و پیچیده، بافت مو مکزیکی است.

یکی از بافت‌های معروف و محبوب که در واقع ریشه آفریقایی دارد، بافت مکزیکی است که به آن بافت کف سری هم می‌گویند.

یکی از ویژگی‌های مثبت این بافت، اهمیت نداشتن قد مو در آن است که افراد می‌توانند بدون هیچ محدودیتی موهای خود را ببافند. از جمله دیگر مزیت‌های این بافت، محکم بودن آن است؛ از آنجایی این بافت بسیار ریز و ظریف بوده، می‌توان آن را به مدت طولانی نگه داشت. در واقع این نوع بافت می‌تواند در حدود یک هفته با وجود استحمام شکل خود را حفظ کند.

بافت مو آفریقایی

از جمله بافت‌های سخت که باید برای انجام آن آموزش بافت مو دید، بافت‌های آفریقایی هستند.

اغراق نیست اگر بگوییم یکی از محبوب‌ترین معروف‌ترین مدل بافت در جهان، بافت آفریقایی است. این بافت سالیان دراز است که پرطرفدار بوده و تاکنون نیز محبوبیت خود را از دست نداده است. بافت موی آفریقایی بافت کف سری است و موها را به خوبی جمع می‌کند. بنابراين یک مدل مناسب برای افراد شاغلی است که دوست ندارند هنگام کار مو جلوی چشمشان را بگیرد. البته باید گفت که بافت موی آفریقایی تنها واژه فراگیرنده انواع بافت‌ها است که در ادامه معروف‌ترین آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

  • بافت‌مو قدیسه

از جمله بافت‌های آفریقایی، بافت مو قدیسه است.

بافت‌مو مدل قدیسه یکی مدل‌های جذاب برای افرادی است که موهای طبیعی دارند و نمی‌خواهند کاموا یا موهای مصنوعی به موهای خود اضافه کنند.

در این مدل نوارهای بافته شده مو در اندازه‌های مختلف باهم ترکیب می‌شوند که در نهایت شکل زیبا و پیچیده‌ای به خود می‌گیرند. در این مدل همچنین می‌توان از مهره و انواع لوازم تزئینی کوچک برای زیباتر شدن استایل مو استفاده کرد.

مطالب دیدنی:  مدل موی موجدار Beachy Waves، نماد زیبایی

  • بافت‌مو جعبه‌ای

بافت مو جعبه‌ای از جمله بافت‌های جذاب و ترکیبی است.

بافت‌مو جعبه‌ای شاید در ابتدا تصویر عجیبی در ذهن ایجاد کند، اما این بافت در واقع به این دلیل جعبه‌ای نامگذاری شده که موها به شکل مربع روی کف سر دسته بنده می‌شوند و پس از بافتن از روی سر آویزان می‌مانند. این مدل برای بافت موی کوتاه مناسب است.

  • بافت‌مو لیمونادی

مدل بافت مو لیمونادی

این بافت، نوعی بافت جلوی سری بوده که از نوارهای بافت شده مو ریز تشکیل شده و معمولا جهت آن به یک طرف است. این مدل بافت مدل شیک و همه پسند بوده و مناسب برای افراد در هر سنی است.

  • بافت‌مو دردلاک

مدل بافت مو دردلاک

بافت‌مو دردلاک یکی دیگر از انواع بافت‌های آفریقایی است که موها را تاحدی بیشتر و پرپشت‌تر نشان می‌دهد. در این روش موها را باید به صورت دسته دسته جدا کرد و سپس آن‌ها را در هم تنید تا موها به اصطلاح لاک شوند. در گذشته افراد برای متفاوت بودنشان با دیگران از این مدل مو استفاده می‌کردند، اما امروزه به یکی از مدل‌های همه‌گیر و محبوب تبدیل شده است.

  • بافت فولانی

مدل بافت فولانی

فولانی یکی از زیباترین بافت‌های قبیله‌ای آفریقا است. این بافت ترکیبی از بافت‌های ریز و متوسط بوده که معمولا در دو طرف سر بافته می‌شوند. این بافت به صورت تک تک بوده و از فرق سر و اطراف آن بافته می‌شود. این بافت را اگر به صورت ترکیبی با بافت مربعی انجام دهید یا اگر تنها بخشی از سرتان را به صورت فولانی ببافید، می‌توانید استایل زیبا و خاص خود را داشته باشید.

  • مدل بافت‌مو کوتاه و بلند پونی تیل

مدل بافت مو کوتاه و بلند پونی تیل

این مدل بافت‌مو از انواع گونه های آفریقایی می باشد که در میان دخترخانم ها محبوبیت زیادی دارد. البته نوع بافت‌موی پسرانه و کوتاه آن نیز در میان آقا پسرها نیز خیلی مشاهده می‌گردد. از این مدل بافت‌مو اغلب در انجمن ها و جشن‌های موسیقی بکارگیری می‌شود.

  • مدل بافت‌مو جدید کروشیت

مدل بافت مو جدید کروشیت

این بافت معمولا درشت است و چیزی که خیلی چشم ها را به خود محو میکند استفاده از بندها و نوارهای زیبا در لابلای دسته های موی بافته شده است.

  • مدل تریبال یا قبیله ای

مدل تریبال یا قبیله ای

این مدل مو بیشتر شبیه بافت های آفریقایی است که به شکلی جدید تغییر پیدا کرده است

بافت ماری

از جمله بافت‌هایی که نیاز به آموزش بافت مو دارد، باف فولانی است.

بافت ماری یکی از بافت‌های راحت است که می‌توان به تنهایی و هم به صورت ترکیبی نیز آن را انجام داد. این بافت تقریبا به راحتی بافت سه تایی است! این بافت را می‌توان در دو طرف سر انجام داد و سپس آن‌ها را به صورت دم اسبی بست. اینگونه بقیه مو باز مانده و جلوه زیبایی به استایل شخص خواهد داد.

مدل بافت‌مو پسرانه و دخترانه، مدل موی ناتلِس

مدل بافت مو پسرانه و دخترانه، مدل موی ناتلِس

یکی از ظریف‌ترین و در عین حال قشنگترین انواع مدل بافت دخترانه و پسرانه مو است که در سال های اخیر علاقه مندان بسیار زیادی در همه دنیا دارد.

مدل مو یارن

مدل مو یارن

بافت یارن در واقع بیشتر نوعی اکستنشن مو در نظر گرفته میشوند که در کشورهایی مثل فرانسه و آمریکا طرفدار زیاد دارند. این مدل مو بیشتر در میان دختران جوان شناخته شده است

بافت کورن‌رو

بافت کورن‌رو مدلی زیبا برای خاص پسندان است.

بافت‌های کورن‌رو مدل‌هایی از بافت هستند که می‌توان به وسیله آن‌ها روی کف سر طرح‌های مختلف و مارپیج ایجاد کرد. برای ایجاد این مدل باید از ابتدا بافت‌ها را به صورت خیلی باریک و کوچک روی سر ایجاد کرد. بنابراین برای انجام آن باید حتما به آرایشگاه مراجعه کنید. برای تزئین بیشتر حتی می‌توان از صدف و مهره بهره برد.

ابزار مناسب برای بافت مو

برای اینکه بخواهید موهایتان را ببافید، باید ابتدا وسایل مورد نیاز را داشته باشید تا بافت برایتان دشوار نباشد. همچنین داشتن وسایل می‌تواند در تمیز ماندن بافت به شما کمک کند. این وسایل شامل موارد زیر هستند:

  • سنجاق مو
  • کش چهل گیس
  • برس گره باز کن
  • شانه
  • اسپری مو
  • روغن حالت دهنده
  • گیره بافت
  • بامتل
  • سوزن بافت‌مو
  • شامبلون مو
  • ژل
  • کرم مو

خرید انواع ابزار آرایشی

باید آن‌ها را پیش از بافتن مو تهیه کنید. البته نکته مهم دیگر آماده سازی مو است؛ دقت داشته باشید که آماده سازی در حالت گیری و دوام موهای شما تاثیر بسیاری خواهد داشت.

بنابراین سعی کنید قبل از بافت‌موهای خود را بشویید و از ماسک مو استفاده کنید تا علاوه بر نرمی، موهایتان حالت‌پذیری بیشتری داشته باشند.

سخن آخر

مو یکی از مهم‌ترین بخش‌های استایل افراد است و باید به آن توجه داشت. اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید هنگام کار موهایتان مزاحم کار شما نشوند، اگر دوست دارید با استایلی متفاوت به دیدن دوستانتان بروید و اگر از اینکه موهایتان تنها با کلیپس ببندید، خسته شده‌اید و دنبال تنوع هستید؟

به شما انواع بافت‌ها را توصیه می‌کنیم. بافت مو انواع و اقسام متفاوتی دارد که هر کس، چه مرد و جه زن، با هر سلیقه می‌تواند از میان آن‌ها یکی را انتخاب کند.

آیا تا به حال موهای خود را بافته‌اید؟ آیا مدل‌های بیشتری از انواع بافت‌ها را می‌شناسید که در این مقاله به آن‌ها اشاره نشده باشد؟ اگر تاکنون موهای خود را با مدل‌های گوناگون استایل داده‌اید و بافته‌اید، خوشحال می‌شویم که نظرات خود را زیر این مقاله برای ما ارسال کنید.

ما منتظر نظرات شما هستیم.

 

منبع : headcurve

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

2 دیدگاه در “25 مدل بافت مو ترند سال 1401

  1. هلیا گفت:

    من خودم همیشه مدل چهارتایی رو میبندم

  2. بهاره ذهب زاده گفت:

    مدل پیچشی که خیلی آسونه خود آدم هم میتونه ببنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *