هشدارهای مراقبت از مو رنگ شده

مو رنگ شده برای اینکه زیبایی و شادابی روز اول خود را حفظ کند، نیاز دارد که از آن مراقبت به عمل بیاید. بسیاری از خانم‌ها پول‌های زیادی پرداخت می‌کنند که بهترین رنگ مو به بهترین شکل روی موهای آن‌ها قرار بگیرد، اما این افراد کوچک‌ترین مراقبتی از موی رنگ شده پس از گذاشتن رنگ به عمل نمی‌آورند.

همین باعث می‌شود که پس از مدتی رنگ جذابیت خود را از دست می‌دهد. از سویی دیگر موادی که در رنگ مو مورد استفاده قرار می‌گیرند، بسیار قوی هستند و به مو آسیب می‌رسانند. در این مقاله ما توصیه‌هایی که برای مراقبت از موی رنگ شده لازم دارید را به شما ارائه می‌دهیم. پس تا انتها ما را همراهی کنید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

چطور از ساختار موی رنگ شده مراقبت کنیم؟

وقتی که شما موهای خود را رنگ می‌کنید، مواد شیمیایی موجود در رنگ به ساختار مو آسیب وارد می‌کنند. این پروسه غیرقابل‌اجتناب است. اما با اقداماتی می‌توانیم ساختار موی رنگ شده را بهبود ببخشیم.

دوری از حرارت

برای در امان نگه داشتن موی رنگ شده از حرارت دوری کنید.

یکی از عوامل بسیار تاثیرگذار در از بین بردن زیبایی موی رنگ شده قرار گرفتن به شکل طولانی مدت و مستمر در برابر حرارت است. البته منظور ما این نیست که اصلا از وسیله‌های گرمایشی مانند اتو مو یا سشوار استفاده نکنید، بلکه باید مراقب باشید که موها را به شکل مداوم در تماس با آن‌ها قرار ندهید.

چاره دیگری که می‌توانید در این رابطه بیندیشید، این است که از مواد مراقبتی مانند اسپری مراقبتی مو در برابر حرارت استفاده کنید.

نرم‌کننده‌ها را جدی بگیرید

نرم‌کننده‌ها را جدی بگیرید

بسیاری از خانم‌ها استفاده از نرم‌کننده‌ها را پشت گوش می‌اندازند و در خرید آن ضرورتی احساس نمی‌کنند. اگر موهای رنگ شده دارید، باید بدانید که خرید چنین شوینده‌ای یکی از مهم‌ترین کارهایی است که می‌توانید برای مراقبت از این موها انجام دهید.

موی رنگ شده به خاطر مواد استفاده شده در رنگ دچار خشکی و شکنندگی شدید می‌شود. یک نرم‌کننده مناسب می‌تواند مو را از این حالت خارج کند و به آن انعطاف ببخشد. سعی کنید که نرم‌کننده مناسب موی خود را خریداری کنید. 

ماسک مو را فراموش نکنید

ماسک مو برای موهای رنگ شده گزینه دیگری است که برای نگهداری از موهای رنگ شده بسیار مناسب به نظر می‌رسند. این روزها برای بسیاری از خانم‌ها استفاده از این ماسک‌ها جای نرم‌کننده‌ها را گرفته است. انواع متفاوتی از این محصولات وجود دارند و بعضی از آن‌ها حتی مغذی نیز به شمار می‌آيند. 

لیست قیمت ماسک مو اصل

به نوک مو رسیدگی کنید

حتما باید به نوک مو رسیدگی کنید

منظور از این جمله این است که باید آن‌ها را مرتب بررسی کنید. یکی از آسیب‌های مو بعد از رنگ به وجود آمدن موخوره و شکسته شدن نوک مو است که اگر بیشتر موها را درگیر کنند، ظاهر مو بسیار ناخوشایند خواهد شد. به محض به وجود آمدن این مشکلات در نوک مو می‌توانید با کوتاه کردن آن‌ها را از بین ببرید. 

مراقبت در برابر آفتاب

مراقبت در برابر آفتاب را جدی بگیرید

چه مو رنگ شده باشد و چه نباشد، نیاز است که در برابر نور آفتاب از آن مراقبت به عمل بیاید، اما این مراقبت‌ها برای موی رنگ شده باید بیشتر باشد، چون به واسطه مواد شیمیایی رنگ دچار آسیب شده‌اند. یکی از تمهیداتی که برای این کار می‌توانید انجام دهید، این است که موهایتان را بپوشانید یا از یک کلاه استفاده کنید. 

برای تثبیت رنگ مو چه کار کنیم؟

دیگر معضلی که خانم‌ها با آن‌ بعد از رنگ کردن مو دست و پنجه نرم می‌کنند، مشکل ثابت نگه داشتن رنگ مو به شمار می‌آید. در این قسمت راهکارهایی را به شمار معرفی می‌کنیم که در این امر به شما کمک خواهند کرد.
پس از رنگ کردن مو، استفاده از شامپو برای موهای رنگ شده امری بسیار مهم تلقی می‌شود. در بازار شامپو مخصوص موهای رنگ شده به راحتی قابل خریداری است. 

اگر این سوال برای شما پیش می‌آيد که شامپو برای موهای رنگ شده چه مارکی خوبه، به شما شامپو لافارر بدون سولفات را توصیه می‌کنیم. در کل هر نوع شامپویی که برای موهای رنگ شده مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید بدون سولفات باشد. 

خرید شامپو بدون سولفات

موها را با آب گرم نشویید

تحقیقات نشان داده‌اند که شست و شوی موی رنگ شده با آب گرم رنگ آن‌ها را دچار تغییر می‌کند. به جای این کار از آب ولرم استفاده کنید. 

کمتر به استخر مراجعه کنید

برای داشتن موهای سالم کمتر به استخر مراجعه کنید

معمولا آب استخرها حاوی کلر است که منجر به تغییر رنگ مو می‌شوند. در صورتی که تمایل دارید در استخر شنا کنید، بهتر است که موهای خود را با یک کلاه مخصوص بپوشانید. 

تثبیت‌کننده رنگ مو چیست؟

این سوال برای بسیاری از مردم پیش آمده است. در جواب باید بگوییم این عبارت به یک محصول خاص باز نمی‌‌گردد، در حقیقت به مجموعه‌ای از اقداماتی که به وسیله آن موی‌ رنگ شده، رنگ خود را حفظ می‌کند، تثبیت‌کننده می‌گویند. این اقدامات را به طور خلاصه به شما توضیح می‌دهیم. 

شامپوی مناسب رنگ مو

یکی از اقداماتی که برای ثابت نگه‌ داشتن رنگ مو می‌توانید انجام دهید، این است که از شامپوی مناسب استفاده کنید. همینطور به یاد داشته باشید که از شستن مداوم موی رنگ شده با شامپو خودداری کنید. شسته شدن و در معرض آب قرار گرفتن می‌تواند به تدریج رنگ موهای رنگ شده را تغییر دهد.

استفاده از انواع روغن‌ها

استفاده از انواع روغن‌ها برای سلامت مو بسیار مفید است

برخلاف عقیده رایج که روغن‌ها فقط برای پوست صورت و بدن مفید هستند، از انواع روغن‌های طبیعی می‌توانیم برای پوست سر و موها نیز استفاده کنیم. بهترین روغن برای تقویت موهای رنگ شده، روغن آرگان و روغن نارگیل به شمار می‌روند. 

درمان ریزش مو بعد از رنگ چیست؟

ریزش مو بعد از رنگ امری رایج است.

عده‌ای بعد از رنگ کردن موهای خود دچار ریزش مو می‌شوند که یکی از عوارض رنگ کردن مو به شمار می‌آيد. برای بهبود این وضعیت باید کارهایی انجام دهید که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • رژيم غذایی مناسب اتخاذ کنید. در این رژيم موادی که حاوی پروتئین، منیزیم و کلسیم هستند را حتما بگنجانید. 
  • وقتی که موها خیس هستند یا به هم گره خورده‌اند، آن‌ها را شانه نکنید، چون به ریشه مو فشار وارد می‌شود و در این صورت به راحتی مو کنده خواهد شد. 
  • می‌توانید دارو نیز مصرف کنید، اما به هیچ عنوان سرخود دارویی خریداری نکنید، چون ممکن است که همراه با عوارضی باشد. حتما با مشورت یک پزشک پوست و موی باتجربه دارو مصرف کنید. 

مطالب کاربردی:  9 علت ریزش مو در زنان و 10 درمان سریع

بعد از رنگ مو از چه شامپویی استفاده کنیم؟

بعد از هر بار رنگ کردن موها، آنها به شدت خشک می‌شوند، بنابراین باید از شامپویی استفاده کرد که این آسیب را برطرف سازد. شامپوی خوب برای موهای خشک و رنگ شده باید ویژگی‌هایی داشته باشد که عباتند از:

  • فاقد سولفات باشد.
  • دارای ph باشد.
  • از مو در برابر نور خورشید محافظت کند.
  • خاصیت نرم‌کنندگی و آبرسانی داشته باشد.

آیا رنگ مو بعد از شستن روشن می‌شود؟

بله در کل شستن بیش از حد موی رنگ شده سبب می‌شود که رنگ محو و روشن شود، به خصوص اگر ۲۴ ساعت بعد از رنگ کردن آن را بشویید.

آیا رنگ مو بعد از شستن روشن می‌شود؟

در انتهای این مقاله تاکید می‌کنیم که مراقبت از مو باید به شکل مداوم اتفاق بیفتد. این مراقبت‌ها برای موی رنگ شده باید دو چندان باشد، چون ترکیبات شیمیایی موجود در آن به شدت به ساختار مو آسیب خواهد رساند. بنابراین سعی کنید توصیه‌های این مقاله را جدی بگیرید. در این خصوص اگر سوالی دارید با ما در میان بگذارید.

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *