مراحل روتین مراقبت از مو

موها و پوست سر شما در معرض آلودگی‌ها و مشکلاتی می‌باشند، از این رو همین اندازه که پوست صورت و دست به نگهداری نیاز دارد، موهای شما نیز به نگهداری و مراقبت احتیاج دارند. موهای جذاب، سالم و با طراوت به شما احساس اعتماد به نفس و زیبایی خواهد داد، یکی از اصولی که موجب می‌شود موهایی زیبا داشته باشید استفاده از یک روتین متناسب با جنس موهای خود است.

پیروی از مراحل روتین مراقبت از مو سبب افزایش حجم و طول موهای شما می‌شود، ریشه موهای شما را تقویت کرده و از مشکلاتی مثل موخوره، شوره و ریزش مو جلوگیری می‌نماید. موهای ما به سه دسته بافتی تقسیم‌بندی می‌گردند، موهای صاف، مجد و فر که هر یک از این موها روتین مراقبتی مختلفی دارند، بر اساس این دسته‌بندی و تفاوت‌ها شما باید از محصولات گوناگونی که در فروشگاه‎های معتبر لوازم آرایشی بهداشتی وجود دارد، استفاده نمایید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

تار موهای شما ممکن است ضخیم یا نازک باشد که موهای نازک ساختار سست‌تری داشته و باید بهتر از آن‌ها مراقبت نمود. موی سر همچون پوست شما در معرض دید دیگران است. یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین فاکتورهای زیبایی هرشخص موهای او می‌باشد. در این مقاله از مدیسه با ما همراه باشید تا به اطلاعات جامعی در رابطه با مراحل روتین مراقبت از مو دست یابید.

روتین مو چیست؟

روتین مو چیست؟

مراحل روتین مراقبت از مو شامل یک سری اقدامات منظم جهت حفظ، نگهداری و ایجاد سلامت موها بود که باید به طور منظم و متوالی انجام گردد.

مراحل روتین مراقبت از مو

مراحل روتین مراقبت از مو

روتین مراقبت از مو چرب و دیگر انواع مو شامل استفاده از شامپو سازگار با پوست سر، نرم کننده، ماسک مو و سرم مو بوده که ما امروز در این مقاله نکاتی که باید در اجرای این مراحل بدانید را به همراه 7 راز مهم جهت داشتن موهای سالم را به شما آموزش خواهیم داد، همچنین می‎خواهیم ضروری‌ترین و بهترین محصولات روتین مو را به شما معرفی نماییم، پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

مرحله اول، انتخاب شامپو مناسب

مرحله اول | انتخاب شامپو مناسب

ابتدا موهای خود را شناخته و سپس متناسب با آن شامپویی را انتخاب نمایید که به تمیز و سالم نگه داشتن موهای شما کمک کند. به عنوان مثال اگر موهای شما چرب است هر روز به شست و شوی روزانه نیاز دارد، در حالی که موهای خشک به هفته‌ای 1 الی 3 بار شست و شو احتیاج دارد.

اولین مرحله جهت داشتن موهایی سالم و جذاب انتخاب شامپویی مناسب با موهای است که در قدم اول شما باید وضعیت موهای خود را به درستی تشخیص بدهید، این که موهای شما در کدام دسته‌بندی چرب، معمولی و خشک قرار دارد. متناسب با وضعیت موی خود یک شامپو مناسب تهیه کنید.

مطالب مرتبط:  معیارهای انتخاب شامپو مناسب برای انواع مو

 

مرحله دوم، استفاده از نرم کننده در حمام

مرحله دوم | استفاده از نرم کننده در حمام

پس از شستن موی سر حتما از نرم کننده استفاده نمایید، بهتر است نرم کننده را در بخش میانی و پایین مو بزنید. استفاده از نرم کننده در ریشه مو سبب چرب شدن پوست سر می‌شود.

شامپو وظیفه تمیز کردن موها را دارد ولی همین تمیز کردن گاهی سبب خشکی مو می‌شود به همین علت نیاز است تا پس از استفاده از شامپو حتما از نرم کننده و ماسک مو استفاده نمایید. نرم کننده رطوبتی که در اثر شامپو زدن از روی مو شسته شده را جبران کرده و از موخوره و گره خوردگی آن جلوگیری می‌نماید، همچنین مواد مغذی و رطوبت مو را تامین می‌نماید.

مطالب کاربردی:  تفاوت نرم کننده و ماسک مو چیست؟ معرفی برترین برندها

 

مرحله سوم، استفاده از ماسک مو

مرحله سوم | استفاده از ماسک مو

در رابطه با روتین مو بعد از حمام باید بگوییم که ماسک مو و سرم مو خارج از حمام استفاده می‌شوند و به آبکشی و شستشو نیازی ندارند. محصولاتی مثل روغن‌ها، سرم‌ها و کرم‌ها که مواد مغذی و آبرسانی برای مو می‌باشند. پس از اینکه آبگیری موهای شما تمام شد و موها به حالت نمدار رسید، نوبت به مراقبت‌های بیرون از حمام می‌رسد، پس از آن که موها تمیز شد یک ماسک موی مناسب قادر است تا مو را در مقابل خشکی و شکستگی محافظت نماید.

موها در حالت خیس بسیار حساس می‌باشند و ایجاد اصطکاک میان آن‌ها و حوله سبب شکنندگی و موخوره می‌شود. ماسک مو یکی از محصولاتی بوده که در روتین مو استفاده می‌شود که شامل اسیدهای چرب و ویتامین‌هایی بوده که جان تازه‌ای به موها می‌بخشند.

قیمت انواع ماسک مو باکیفیت و اورجینال

 

مرحله چهارم، استفاده از سرم مو

به استفاده از روغن‌های طبیعی جهت ترمیم و تغذیه مو روغن تراپی گفته ‌می‌شود. سرم‌های مو حالت تقویتی و درمانی داشته که این سرم‌ها سبب ترمیم و بازسازی و همچنین شادابی و آبرسانی موهای شما می‌شود. در روند روتین موی موخوره دار پس از خشک کردن حتما از سرم مو استفاده نمایید.

7 راز طلایی که در رابطه با روتین نگهداری از موهای خود باید بدانید!

7 راز طلایی که در رابطه با روتین نگهداری از موهای خود باید بدانید!

در این بخش به چند نکته در رابطه با مراحل روتین مراقبت از مو اشاره خواهیم نمود. با ما همراه باشید.

  • حرارت و آب داغ رطوبت موهای شما را از بین برده و موهای شما را خشک و شکننده می‌نماید. به هیچ عنوان از آب داغ جهت شستشوی مو استفاده نکنید، آب داغ به موهای شما صدمه رسانده و موجب از بین بردن چربی طبیعی مو خواهد شد. از جهتی دیگر، ریزش مو را در به دنبال دارد، در نتیجه حتما با آب ولرم موهای خود را شست و شو دهید. آب ولرم سبب حفظ و درخشندگی و سلامت موهای شما می‌شود.
  • از شانه مناسب استفاده نمایید. استفاده از برس یا شانه‌های دندان ریز سبب می‌شود زمان شانه کشیدن بیشتر به مو آسیب بزنید. به همین علت استفاده از شانه‌های دندان درشت بهترین اقدام جهت رفع گره‌های مو است.
  • جهت خشک کردن موهای خود از سشوار استفاده نکنید و موهای خود را در جریان هوا خشک نمایید، استفاده از گرمای سشوار به فولیکول‌های مو صدمه می‌رساند. تا حد امکان موهای خود را از سشوار، اتو مو، دستگاه فر مو و غیره دور نگه دارید، چرا که این حرارت‌ها به موهای شما آسیب زیادی می‌رسانند.

7 راز طلایی که در رابطه با روتین نگهداری از موهای خود باید بدانید!

  • به موهای خود زیاد دست نزنید. انواع موها به صورت طبیعی چربی در خود دارند که دست زدن مرتب به مو سبب می‌شود که این چربی پخش شده و موها چرب‌تر به نظر بیایند پس موهای خود را در حالتی ببندید که راحت باشید و از دست زدن مدام به آن اجتناب نمایید.
  • به صورت مداوم موهای خود را نوک‌گیری نمایید. به طور معمول موها بعد از بلند شدن دچار موخوره و چند شاخه شدن می‌شود به همین علت توصیه می‌کنیم تقریبا هر سه ماه یک بار موهای خود را نوک گیری نمایید.
  • هنگامی که از حمام بیرون می‌آیید و موهای شما خیس است باید از یک حوله که الیاف آن نرم است جهت خشک کردن موها استفاده نمایید. بهترین حوله‌ها جهت آبگیری انواع موها حوله‌های میکروفایبر هستند. جهت خشک کردن اصولی موها حوله را به آرامی کف سر خود بکشید و آهسته آهسته موهای خود را خشک نمایید.
  • روش صحیح شستن موها این گونه است که اصلا نباید خشونت به خرج بدهید. نسبت به قد و حجم موهای خود روی کف دست شامپو ریخته و مقداری آن را با آب رقیق کنید سپس به ریشه موهای خود بزنید و با نوک انگشتان خود به آرامی کف سر را ماشاژ بدهید تا پوست سر با کمک شامپو تمیز گردد.

 

منبع : wikihow

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *