دوام بیشتر کانسیلر با ۵ راهکار حرفه ای اما ساده

بهترین ترفند آرایشی جهت پوشاندن لکه‌های تیره و جوش‌های پوست صورت استفاده از کانسیلر می‌باشد. ولی بعضی اوقات دوام آن به اندازه‌ای نیست که در تمام طی روز وظیفه‌اش را انجام دهد. در این مقاله از مدیسه به 6 راهکار جهت دوام بیشتر کانسیلر اشاره می‌شود.

عوامل موثر در ماندگاری کانسیلر

عوامل موثر در ماندگاری کانسیلر

قابل ذکر است که بکار گرفتن کانسیلر بهترین ترفند آرایشی برای پوشاندن لکه‌های تیره و جوش‌های پوست صورت بوده ولی در مواردی پیش آمده که ماندگاری کانسیلر به اندازه‌ای نیست که انتظارش را دارید و بعد از مدتی فرمی خمیری شکل و یا چروک پیدا کرده و پاک می‌شود. این موضوع می‌تواند به خاطر عرق کردن، نامرغوب بودن کانسیلر و یا روش نادرست استفاده از آن باشد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

به همین خاطر شما علیرغم انتخاب بهترین کانسیلرو اطلاع از روش صحیح استفاده از آن باید راهکارهایی را که سبب ماندگاری بیشتر کانسیلر می‌شود را فرا گرفته و به کار بگیرید تا در تمام طول روز آرایشی کامل و زیبا داشته باشید.

بافت کانسیلری که شما انتخاب می‌کنید نقش مهمی در ماندگاری و ظاهر نهایی آرایش خواهد داشت. کانسیلر خشک بسیار مستعد چروک شدن بوده و این در حالی است که کانسیلرهای چرب و سنگین ماندگاری کمی دارند. ماندگارترین کانسیلر، دارای بافتی کرمی بوده و بسیار سبک است به گونه‌ای که به خوبی روی پوست صورت قرار می‌گیرد.

دوام بیشتر کانسیلر

ناحیه‌ای که کانسیلر روی آن قرار می‌گیرد هم در دوام بیشتر کانسیلر نقش خواهد داشت. برای مثال روی بخش‌هایی از پوست صورت که چربی بسیاری دارند مثل اطراف بینی و پیشانی، کانسیلر ماندگاری کمتری دارد. همینطور نقاطی که دارای چروک بوده مانند کناره‌های چشم و اطراف دهان به خوبی کانسیلر را جذب نکرده و باید روی این نقاط دقت بیشتری داشته باشید.

همچنین توجه داشته باشید همه صورت را با کانسیلر پوشش نداده و آن را فقط در نواحی استفاده کنید که تیرگی و رنگی متفاوت دارند. یک باور اشتباه وجود داشته که هر چه از کانسیلر بیشتر استفاده شود و لایه ضخیم‌تری از آن روی صورت قرار بگیرد، در نهایت پوشانندگی بهتری خواهد داشت. در حالی که دقیقا برعکس است.

۵ راهکار دوام بیشتر کانسیلر

۵ راهکار برای دوام بیشتر کانسیلر

کانسیلر ذاتی پوشاننده دارد و یک لایه نازک از آن نیز وظیفه خود را انجام می‌دهد. به این خاطر اگر لایه ضخیمی از آن روی جوش‌ها یا زیر چشم زده شود بعد از مدتی فرمی چروک و ترک خورده پیدا می‌کند و ظاهر صورت فرد بدتر از زمانی می‌شود که از کانسیلر استفاده نکرده است.

برای داشتن بهترین نوع پوشش با این محصول آرایشی ، به جای استفاده از انواع برس یا اسفنج معمولی از انگشت اشاره کمک بگیرید. به این صورت مقدار کمتری از کانسیلر روی پوست نشسته و سطح آن نیز صاف‌تر دیده می‌شود. برای آماده‌سازی پوست اطراف چشم نیز می‌توانید از کرم دور چشم استفاده کنید. در صورت نداشتن دسترسی به کرم دور چشم، بالم لب هم می‌تواند موثر واقع شود.

قبل از استفاده نمودن از کانسیلر، کرم دور چشم یا بالم لب را روی نواحی اطراف چشم زده و صبر کنید تا جذب شود و پوست مرطوب گردد. سپس با دستمال کاغذی دو لایه، مواد اضافی زیر چشم را پاک کرده و از کانسیلر استفاده نمایید. در ادامه راهکارهای گفته شده در ادامه مطلب را نیز جهت دوام بیشتر کانسیلر به کار بگیرید.

کمک گرفتن از بیس یا همان پرایمر سایه

کمک گرفتن از بیس سایه

بیس یا پرایمر سایه نوعی لوازم آرایشی بهداشتی بوده که سطح پوست چشم را آماده می‌کند تا سایه روی آن بهتر نشسته و دوام بالاتری پیدا کند. از این ماده می‌توان برای بیس انواع کانسیلر و کرم پودر هم استفاده کرد زیرا پوشش خاصی ندارد و سطحی صاف و یک‌دست برای آرایش به ارمغان می‌آورد که علاوه‌بر جذب بهتر و راحت‌تر باعث ماندگاری بیشتر کانسیلر نیز می‌شود.

مطالب مرتبط:  پرایمر سایه چشم چیست و نحوه صحیح استفاده از آن چگونه است؟

 

کمک گرفتن از پودر تثبیت کننده

کمک گرفتن از پودر تثبیت کننده

حتی اگر بهترین کانسیلر را هم تهیه کنید باز هم امکان دارد به دلایل مختلفی از روی صورت پاک شده و از بین برود. به جهت افزایش دوام کانسیلر بهتر است از یک پودر بی‌رنگ یا رنگی تثبیت کننده آرایش استفاده کنید. پس از این که نقاط مد نظر را با کمی کانسیلر کاور کردید، برس کوچک و نرم آرایشی خود را برداشته و به پودر فیکساتور آرایش آغشته نموده و پس از تکان دادن اضافه آن، برس را روی بخش‌هایی که کانسیلر زده‌اید، بکشید.

به این صورت ماندگاری کانسیلر تا حد بسیاری افزایش پیدا می‌کند. اطمینان پیدا کنید پودر استفاده شده سبک بوده و بدانید میزان کمی از این پودر اثر خود را خواهد گذاشت و نیازی نیست از آن خیلی استفاده شود. زیرا در اثر استفاده زیاد، سنگین شده و نتیجه برعکس دارد. پس از زدن پودر هم چند دقیقه صبر نموده تا پودر اثر تثبیت کنندگی‌اش را تکمیل نماید.

قیمت انواع کانسیلر اورجینال و باکیفیت

 

کمک گرفتن از دستمال کاغذی

یک روش عالی برای تثبیت آرایش استفاده از دستمال کاغذی یک لایه  است. بعد از این که کانسیلر را روی ناحیه مد نظر صورت استفاده نمودید، یک دستمال کاغذی برداشته و دو لایه آن را از هم جدا نمایید و یک لایه را روی نقاطی که کانسیلر زده شده فشار دهید.

جهت اثرگذاری بیشتر می‌توان کمی پودر تثبیت کننده روی دستمال کاغذی ریخته و سپس این کار را انجام بدهید. این شیوه به کانسیلر محدود نیست و برای آرایش تمام قسمت‌های صورت مانند لب‌ها و چشم‌ها هم کارایی دارد و باعث ماندگاری بیشتر آن می‌گردد.

کمک گرفتن از ابزار صحیح

کمک گرفتن از ابزار صحیح

گفتنی است ابزار مورد استفاده جهت اعمال کانسیلر هم در دوام و ماندگاری آن نقش بسزایی دارد. اگر استفاده از انگشت اشاره برای این کار را مناسب نمی‌دانید و مایل هستید آرایشی تمیز و حرفه‌ای انجام دهید، پیشنهاد می‌کنیم از یک برس کوچک گرد با موی مصنوعی کمک بگیرید.

سپس با انگشت اشاره که نیروی کمتری دارد ناحیه مورد نظر را به آرامی فشار دهید. گرمای حاصل از پوست دست موجب می‌شود کانسیلر ذوب شده و فرمی طبیعی مانند پوست خود شما پیدا کند.

مطالب کاربردی:  خودآموز آرایش با انواع کانسیلر رنگی

 

کمک گرفتن از دستمال کاغذی

کمک گرفتن از دستمال کاغذی

یک روش عالی برای تثبیت آرایش استفاده از دستمال کاغذی یک لایه می‌باشد. بعد از این که کانسیلر را روی نواحی مد نظر صورت استفاده کردید، یک دستمال کاغذی معمولی برداشته و دو لایه را از هم جدا نمایید و یک لایه را روی نواحی که کانسیلر زده شده فشار دهید.

برای اثرگذاری بهتر می‌توان کمی پودر فیکساتور آرایشی روی دستمال کاغذی ریخته و سپس این کار را انجام دهید. این شیوه به کانسیلر محدود نشده و برای آرایش تمام نواحی صورت همچون لب‌ها و چشم‌ها نیز کاربرد دارد و باعث ماندگاری بیشتر آن می‌گردد.

عدم استفاده کانسیلر نزدیک به مژه

عدم استفاده کانسیلر نزدیک به مژه

به صورت معمول تیرگی زیر چشم تا لبه پلک پایین ادامه دارد و از این جهت بانوان سعی دارند کانسیلر را تا لبه خط مژه ادامه دهند تا این تیرگی را محو نمایند. در صورتی که این کار سبب می‌شود کانسیلر زودتر چروک شود و دوام آن کاهش یابد.

از این جهت سعی کنید در زمان کانسیلر زدن خیلی به لبه پلک‌ها نزدیک نشده و در صورت برخورد نمودن اتفاقی کانسیلر با این نواحی ، یک گوش پاک کن تمیز برداشته و به انواع پاک کننده آرایش و بالم لب آغشته کرده و دور چشم‌ها را با آن پاک نمایید. سپس به آرایش نمودن خود ادامه دهید.

مطالب پربازدید:  آشنایی با بهترین کانسیلر میبلین از نگاه مصرف‌کنندگان

ترفندهای استفاده از کانسیلر صورت

هنگام زدن کانسیلر باید در محیط نور کافی وجود داشته باشد تا به مقدار کافی از آن را استفاده نمایید. برای پوشاندن تیرگی‌های دور چشم کانسیلر را با براش آرایشی مناسب یا اسفنجی کوچک به شکل مثلث زیر چشم خود کشیده و سپس با براش یا اسفنجی بزرگ‌تر آن را به خوبی محو کنید تا تمام سطح زیر چشم پوشانده شود.

می توانید از انواع کانسیلرها برای پوشاندن جای جوش و لک‌های روی پوست بدن هم استفاده کنید. کمی کانسیلر هماهنگ با رنگ پوست را روی لک‌ها زده و آن را بخوبی محو نمایید. برای طبیعی‌تر شدن هرچه بیشتر پوست می‌توانید کمی پنکیک هم روی آن بزنید. برای پشگیری از پخش شدن رژ لب، ثابت شدن شکل لب و حجم دادن به لب‌ها کمی از کانسیلر را به دور لب بزنید.

برای جلوگیری از کیکی شدن کانسیلر یه خصوص در نواحی زیر چشم اسفنج را مرطوب کنید یا پس از تمام شدن کار، دستمال کاغذی تا شده‌ای را زیر چشم خود قرار داده با ملایمت روی آن دست بکشید، تا اضافه‌های آرایش کاملا گرفته شود.

برای پوست چرب چه کانسیلری بهتر است؟

برای پوست چرب چه کانسیلری بهتر است؟

معمولا پوست‌های چرب با کانسیلر مشکل بسیاری داشته و ماندگاری این محصول آرایشی روی آن نسبت به پوست معمولی و خشک بسیار کمتر است. افراد با پوست چرب به طور معمول آکنه و نقاط سرسیاه بسیاری روی پوست داشته که استفاده از کانسیلر را بیشتر ضرورت می‌دهد.

ولی شما با پوستی چرب، زمانی که از کانسیلر استفاده می‌کنید بعد از مدتی پوست حالتی چرب و روغنی پیدا نموده و مانند این است که در هوای بسیار گرم زیر آفتاب دوندگی داشته‌اید. بهترین کانسیلر برای پوست چرب ، مدل سبک و ضد آب آن می‌باشد. زیرا کانسیلرهایی که بافت کرمی دارند به سادگی با عرق و چربی ترکیب شده و پاک می‌گردند.

 

 

منبع : missmakeupmagpie

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *